Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar pony tijdelijk onderbrengen?

 
Profiel   

Bokt weet vaak wel raadt dus ik ga het er gewoon op wagen.

Is er iets voor paarden zoals bij honden een pension?

Normaal blijft mijn maatje altijd gewoon waar hij altijd staat met behulp van mn stalgenootje als we bijv op vakantie gaan oid maar nu ik geopereerd moet worden en daarna minimaal 6 weken moet gaan revalideren wil ik eigenlijk als dat mogelijk is mn ponytje ergens anders onderbrengen.

Ik weet dat hem op zn plek laten staan voor hem zelf t meeste rust biedt maar weet dat dat voor mij zeker niet het geval zal zijn.
Mn stalgenootje is een hele lieve meid maar super chaotisch en kan zich om de kleinste dingen druk maken en die zorg wil en kan ik er gewoon niet bij hebben.
Ik ben iemand die niet snel kan stil zitten en het al helemaal lastig vind om toe te geven dat het niet goed gaat en ik weet gewoon dat als ik een berichtje ga krijgen van stal ik binnen de kortste keren er sta wat niet verstandig is.

Dus heeft iemand een tip voor een adres voor mn lieve shet ruintje van 97cm waar hij in een groepje buiten kan staan(hij kan niet opgesloten staan want gaat dan op zijn manier weven) dan hoor ik dat graag.
Waars gaat het al om vrij binnenkort en om ongeveer een week of 6(hoop ik)
Hier staat hij met ruin en merrie en heeft ook in een grotere groep gestaan en is altijd wel een beetje de laagste in rang.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 22:36 



 
Profiel   

Ik neem aan dat je dan dubbele kosten gaat betalen voor de periode dat jij zelf aan het herstellen bent? Zodat je wel je plekje aan kunt houden en terug zou kunnen keren?

Dan zou ik denken, investeer dat geld in iemand die je tegen een vergoeding uit de brand kan helpen. Dat diegene het aanspreekpunt gaat zijn voor jouw stalgenoten. Zo heb je een filter en wordt je bloeddruk niet om de kleinste dingen (die voor je stalgenootje heel groot kunnen voelen) de lucht ingeschoten :P

Even tussendoor verhuizen zou ik niet perse aanraden. Daar ben je ook afhankelijk van andere mensen die de zorg (tegen betaling, volpension) op zich nemen. Dat is altijd afwachten of het ook echt naar jou zin gaat zijn. Daarnaast is het voor je pony ook best wel stressvol.

Bij het typen van mijn reactie ga er even vanuit dat je niet volgende week al geopereerd wordt en je tijdig vast aan het kijken bent naar een oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 22:46 



 

Er zijn vast stallen in de buurt waar je terecht kunt met je shet en anders kan je het ook via Facebook proberen. Heel misschien heb ik plek over een paar weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 22:53 



 
Profiel   

Thanks voor je berichtje.

Sterker nog ze wilde met kerst al een plekje voor me regelen maar dat heb ik afgeslagen en donderdag krijg ik een andere datum door want ivm een eigen bedrijf en 3 jonge kinderen moet ik wel even wat kunnen regelen.

Mijn pony staat nu in eigen beheer op een weiland met schuilstal wat ik huur van de gemeente dus kwa dubbele kosten is dat niet veel.
Het probleem is gewoon echt mn stalgenootje want zij is een goede vriendin en kan bepaalde dingen echt niet loslaten dus zal ze me altijd daarover lastig vallen en dat wil ik gewoon niet.
Ik weet hoe ik ben...als ik weet dat zij ergens stres over heeft oid dan ga ik erheen >;)

Stallen in de buurt zat maar wat wij hebben 24/7 buiten met schuilstal is hier gewoon niet veel :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 22:59 



 
Profiel   

Voor ieders rust je pony even 'op kamers' lijkt mij een prima idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 23:12 



 
Profiel   

Ja tis niet makkelijk om zo’n keus te maken maar in dit geval waars wel het beste.
Even op kamers moest ik wel om lachen :')
Hij is ook wel vaker weggeweest toen hij op extra training ging voor de wagen en dat ging ook super goed dus vandaar dat ik die keus wel durf te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 08:08 



 
Profiel   

https://paardenhotel-ekenrode.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 08:19 



 
Profiel   

https://hoevedevrijheid.nl/
Zij hebben ook revalidatie. Ik heb geen idee waar je ongeveer woont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 08:37 



 
Profiel   

Wij bieden ook tijdelijke opvang aan voor paarden. Bijvoorbeeld ook voor vakanties. Dit in Friesland
We hebben geen 24/7 buiten uitloop. Ze gaan rond 6 a 7 uur sochtends naar buiten en 4 uur naar binnen. (Evt later bij mooi weer) Onze eigen 2 shetjes delen een box

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 09:14 



 
Profiel   

Ik zie dat je in de omgeving van Rotterdam zit. Ik woon in Spijkenisse. Waar staat je Shetlander? Stuur mij anders een pb, wellicht kan ik je wel uit de brand helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 09:34 



 
Profiel   

Vraag Den Oudenstal in Wagenberg Brabant ze zit op FB

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 09:47 



 
Profiel   

Super bedankt al voor de tips die ik tot nu toe krijg!
Even voor de duidelijkheid pony zelf hoeft niet te revalideren maar ik :)
Heb ook al enkele pb’s gehad dus die ga ik zo even op mn gemak beantwoorden.


Ben iig heel blij dat er mensen zijn die zo meedenken dan kan ik dat heuvel voor mezelf straks even los laten :o
Niets is zo lastig om tijdelijk afhankelijk te zijn van andere als je altijd alles zelf doet :oo

Ik woon in Rotterdam dus enigszins in de buurt zou natuurlijk wel fijn zijn maar ik snap heel goed dat wat ik wil voor hem er hier bijna niet is.
Maar Groningen en Friesland is ben ik bang voor nu kwa gezondheid lastig aan te rijden voor me anders zou ik dat zeker wel zo doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 10:03 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Wij bieden ook tijdelijke opvang aan voor paarden. Bijvoorbeeld ook voor vakanties. Dit in Friesland
We hebben geen 24/7 buiten uitloop. Ze gaan rond 6 a 7 uur sochtends naar buiten en 4 uur naar binnen. (Evt later bij mooi weer) Onze eigen 2 shetjes delen een box


Dank je voor je aanbod maar de afstand en het feit dat hij toch een aantal uur op stal staat ben ik bang dat dat voor hem teveel stres oplevert en dan wil ik hem niet aandoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 10:07 



 
Profiel   

Is Flevoland een optie? SophieBella heeft volgens mij een groepje Shets in hun eigen mini pony stuk met inloppstallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 10:12 



 
Profiel   

NotNowNova schreef
Is Flevoland een optie? SophieBella heeft volgens mij een groepje Shets in hun eigen mini pony stuk met inloppstallen.


Een uurtje rijden gaat denk ik wel lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 10:18 



 
Profiel   

Misschien kun je een oproepje plaatsen op een shetlander Facebook pagina. Er is vast wel iemand in de buurt van Rotterdam die je tijdelijk kan helpen met opvang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 11:30 



 
Profiel   

probeer de Bemihoeve.
Is een kraam en revalidatiestal.
Daar worden ze echt tot in de puntjes verzorgt. Astrid komt echt alle afspraken na.
Mijn shet heeft daar dr veulen gehad en stond in het met gaas omheinde weitje tussen de moederloze veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 16:33 



 
Profiel   

Rambogirl schreef
probeer de Bemihoeve.
Is een kraam en revalidatiestal.
Daar worden ze echt tot in de puntjes verzorgt. Astrid komt echt alle afspraken na.
Mijn shet heeft daar dr veulen gehad en stond in het met gaas omheinde weitje tussen de moederloze veulens.


Maar hij krijgt geen veulen en hoeft ook niet te revalideren :+

Edit:
Ik zie dat het ook een vakantie adres is maar stallen dus absoluut geen optie voor hem.
Het moet echt een 24/7 wei zijn met andere paardjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 16:44 



 
Profiel   

marga1 schreef
Vraag Den Oudenstal in Wagenberg Brabant ze zit op FB

Deze wilde ik ook aanraden, vanuit Rotterdam is het ook goed aan te rijden: https://m.facebook.com/denoudenstal/?locale2=nl_NL

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 16:53 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik zie dat je in de omgeving van Rotterdam zit. Ik woon in Spijkenisse. Waar staat je Shetlander? Stuur mij anders een pb, wellicht kan ik je wel uit de brand helpen.



TS, Deze bokker wil je eventueel helpen. :D mss heb je eroverheen gelezen?
Véél succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 17:38 



 
Profiel   

Je zou de peerdegaerdt in Strijen ook eens kunnen benaderen? Daar hebben we wel vaker tijdelijk paarden pony’s staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 17:46 



 
Profiel   

Jammer dat het zo ver is, had anders wel plek op mijn weides tussen mijn shetlanders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 17:47 



 
Profiel   

BillyJ schreef
Ineke2 schreef
Ik zie dat je in de omgeving van Rotterdam zit. Ik woon in Spijkenisse. Waar staat je Shetlander? Stuur mij anders een pb, wellicht kan ik je wel uit de brand helpen.



TS, Deze bokker wil je eventueel helpen. :D mss heb je eroverheen gelezen?
Véél succes!!


Nee we hebben al contact gehad.
Helaas te ver ze wilde op locatie helpen,neemt niet weg dat ik het lief vond dat ze het overwoog.


Dank jullie wel weer voor t meedenken!
Ik bekijk alle genoemde stallen maar t valt me op dat er veel toch echt wel met stallen werken.
We zoeken verder

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 19:14 



 
Profiel   

Den ouden werkt alleen in extreme winter met loopstallen.
Voor mij zou er geen andere optie zijn dan die. Volgens mij heeft ze nu zelfs een paddock met zo min mogelijk gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 19:43 



 
Profiel   

Den Ouden stal inderdaad in Wagenberg, daar staan ze bijna het hele jaar buiten en anders in grote loopstallen en paddock als ik het goed heb. Tijdelijke stalling is ook mogelijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 20:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen