Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Trainingsstal Zuid Holland gezocht

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een trainningsstal voor mijn vierjarige haflinger.

Ik had het graag zelf gedaan, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het beter kan overlaten aan een deskundige.

Graag hoor ik ervaringen uit Zuid Holland.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 17:32 



 
Profiel   

Hoi JoyceLa,

Ik kan je niet helpen met een ervaring uit de eerste hand met betrekking tot een trainingsstal.
Maar wil wel aangeven dat ik helemaal begrijp dat een 4 jarige Haflinger twee handen vol kan zijn!
En dat ik het heel slim van je vind dat je op zoek gaat naar een deskundige. Ik heb met oudere haflingers gewerkt die niet goed waren opgeleid en in de omgang waren er veel beperkingen. De simpelste dingen konden gevaarlijk worden omdat ze wisten dat ze 900 kilo in konden zetten en niet bang waren om dat te gebruiken :)
investeren in een goede training van jonge paarden is zooo belangrijk! lekker bezig! :)

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een cursus met je paard. Bijvoorbeeld bij:
https://e-quine.com/annemarie-van-der-toorn/

Mocht je er behoefte aan hebben dan wil ik ook graag met je meedenken (ben geen professional, wel al lang ervaring met paarden). Misschien is dat wel prettiger om ff via pm's te doen.


Veel succes met je paard! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 16:00 



 
Profiel   

Ceropegia schreef
Hoi JoyceLa,

Ik kan je niet helpen met een ervaring uit de eerste hand met betrekking tot een trainingsstal.
Maar wil wel aangeven dat ik helemaal begrijp dat een 4 jarige Haflinger twee handen vol kan zijn!
En dat ik het heel slim van je vind dat je op zoek gaat naar een deskundige. Ik heb met oudere haflingers gewerkt die niet goed waren opgeleid en in de omgang waren er veel beperkingen. De simpelste dingen konden gevaarlijk worden omdat ze wisten dat ze 900 kilo in konden zetten en niet bang waren om dat te gebruiken :)
investeren in een goede training van jonge paarden is zooo belangrijk! lekker bezig! :)

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een cursus met je paard. Bijvoorbeeld bij:
https://e-quine.com/annemarie-van-der-toorn/

Mocht je er behoefte aan hebben dan wil ik ook graag met je meedenken (ben geen professional, wel al lang ervaring met paarden). Misschien is dat wel prettiger om ff via pm's te doen.


Veel succes met je paard! :)

Een haflinger van 900 kilo? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 16:01 



 

Kiara van Grevenbroek uit Heerjansdam heeft vanaf dit jaar plek voor een trainingspaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 16:10 



 
Profiel   

[/quote]
Een haflinger van 900 kilo? :+[/quote]


:) Ja oké, misschien zei de weegschaal +/- 650 maar qua trek- en duw kracht voelde het soms wel als meer dan 900 :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 16:26 



 
Profiel   

Ceropegia schreef


Een haflinger van 900 kilo? :+[/quote]


:) Ja oké, misschien zei de weegschaal +/- 650 maar qua trek- en duw kracht voelde het soms wel als meer dan 900 :P[/quote]
Mijn grote kwpn'ers wegen rond de 650-700. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:17 



 
Profiel   

Waar woon ongeveer in zuid holland?
In het zuiden, noorden enz.
als je in zuid-holland zuid woont kan je misschien paard en verbinding proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:44 



 
Profiel   

@Sunnda

Ik heb ze niet opgetild dus ik zou het niet weten. Maar zie dit beeld voor je: Stokmaat 1,55, en 1,53 + breed gebouwd + flinke overconditie. En superknap maar totaal eigenzinnig. En van niets onder de indruk.

Ohw en dan dan al dat haar nog... :)

;P man, ik heb er nog nachtmerries van! :P

Onze kwpn'er was was qua trainbaarheid zo ligt als een veertje. ...wat ie op de weegschaal ook niet was. Maar gevoelsmatig wel :)

PS: dit is mijn laatste bijdrage aan deze sidestory. Ik hoop dat iemand een goede trainer/ trainingstal weet voor TS.

PPS: Ik vind enigszins getrainde haflingers heel leuk hoor! Het is een prachtig ras met een mooie geschiedenis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:52 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties dames!
Ik heb inmiddels super fijne begeleiding gevonden! Dit topic kan op slot :-D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen