Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pension stal gezocht, zoekgebied NL, zonder gras

 
Profiel   

Wie heeft de gouden tip?

Voor mijn 3 pony's, 2 fjorden en 1 shet ben ik op zoek naar de ideale stal. In de omgeving waar ik nu woon is het blijkbaar onmogelijk dus dan maar een veel ruimer zoekgebied. Ik weet dat mijn wensen specifiek zijn, maar het moet toch ergens bestaan?

Zoekgebied is dus heel Nederland, ik verhuis wel achter ze aan. Voorkeuren zijn bijvoorbeeld Brabant, Utrecht, Gelderland, Overijssel of Drenthe. Eventueel is Limburg of nog noordelijker ook prima. Randstad liever niet, daar is een huis vinden onmogelijk.

Wat ik wel wil:
-Veel buiten, minimaal 10 uur. Ook in de winter, dag en nacht buiten mag zeker ook.
-zandpaddock die ook in de winter droog blijf en een goede afmeting heeft. Ze moeten er ten slotte het hele jaar wonen.
-schuilstal, ook al ze in de nacht op stal gaan.
-als ze op stal gaan in de nacht, bijvoorkeur met z'n drieën anders boxen met halve wand zodat ze echt contact kunnen houden.
-onbeperkt arm hooi
-mogelijkheid om bij te voeren, kan en wil ik zelf inkopen. Als stal het doet ook prima, maar ivm ppid specifieke wensen.
-wasplaats met warm water
-bak waar ook goed in te werken is vanaf de grond en een plek waar los gelongeerd mag worden.
-rustige stal met toezicht.
-medicijnen gegeven worden (niet moeilijk, kan met worteltje).

Wat wil ik zeker niet:
-ponys op de wei.
-ponys veel binnen.
-"paardenfabriek", dus stal met meer dan 100 paarden.
-ponys gescheiden van elkaar, geen ruinen en merrie kuddes of Shetlanders apart.


Het zou fijn zijn als:
-er in de buurt een leuke wandelroute is met de pony.
-er gedacht wordt over bijvoorbeeld passieve fysio of daar voor open staan
-volpension, of maximaal 2 staldiensten per week of alleen eigen stal uitmesten.
- er een keer een dekentje op of afgehaald kan worden.

Ik ben een netjes, betaal op tijd, vind het geen probleem om te helpen met dingetjes of een keer te investeren in een fijne plek voor mijn pony's. Eventueel is bijvoorbeeld een loze ruimte die ik mag omtoveren tot pony paradijs ook prima.

Budget is sterk afhankelijk van de faciliteiten en verzorging. Maximaal rond de 850 voor de drie pony's.

Wie oh wie herkent zijn of haar stal in mijn wensen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:16 



 
Profiel   

Ze zitten nu vol en er is (nog) geen warm water, maar wellicht zou dit wat voor jullie kunnen zijn.
Nature Horse Paradise in Zeewolde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 10:23 



 
Profiel   

Stal wagemakers in Nispen. Die hebben een beperkt gras kudde, maar daar kun je er ook voor kiezen dat ze op de paddock blijven. Is vlakbij het bos. Je kan ervoor kiezen dat je paard snachts op stal gaat.
Er staan alleen kleine schuilstallen voor shets op de paddock daar past geen fjord in. Medicijnen geven doen ze ook daar betaal je dan extra voor.
Mijn pony heeft ook ppid , ze voeren graszaadhooi.

Ze zijn op Facebook te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 11:34 



 
Profiel   

Eliana schreef
Stal wagemakers in Nispen. Die hebben een beperkt gras kudde, maar daar kun je er ook voor kiezen dat ze op de paddock blijven. Is vlakbij het bos. Je kan ervoor kiezen dat je paard snachts op stal gaat.
Er staan alleen kleine schuilstallen voor shets op de paddock daar past geen fjord in. Medicijnen geven doen ze ook daar betaal je dan extra voor.
Mijn pony heeft ook ppid , ze voeren graszaadhooi.

Ze zijn op Facebook te vinden


Die van mn vriendin stond idd daar ook 24/7 buiten maar is sinds vd week daar intern verhuisd naar een 24/7 met schuilstal dus je kunt daar eerst bij 24/7 buiten en jezelf daar ook voor op de wachtlijst zetten.
Wel een super stal hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 16:57 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Ik ga er naar kijken. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 19:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen