Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Opleiding in de onderneming

 
Profiel   

Heyy
Ten eerste wil ik me excuses aan bieden want dit staat verkeerd, ik kan het alleen nergens anders neer zetten want bokt doet een beetje raar maar oké. Als iemand dit dus wil verplaatsen naar de goeie plek dankjewel!

En dan nu mijn vraag
Ik doe mavo en zit in de 3e ik wil graag hierna een opleiding doen over ondernemen. Als ik even iets veder in de toekomst kijk zou ik het heel tot vinden om een lunchroom te openen, het lijkt me ook tot om een eigen producten te ontwikkelen. Zelf zou ik na een ondernemings opleiding een opleiding willen doen tot instructrice of Bekaper het lijkt me allemaal mega leuk.

Maar ik ben er wel redelijk uit dat ik eerst een opleiding tot ondernemer zou willen doen heeft iemand ervaring met zo’n opleiding zo ja waar en vertel er even iets over was het leuk? Of had je spijt heb je er iets aan gehad, was het wat je verwacht had etc.

Als iemand wil weten wat er in mijn vakkenpakket zit dat is: economie, Duits, Nederlands, geschiedenis, wiskunde, Engels, aardrijkskunde & mensenmaatschapijleer

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:17 



 
Profiel   

ik heb middelbaar middenstands onderwijs gedaan . het voor daale hier van was dat ik alle vakdiplomas had behalve drogisterij , slagerij en slijterij en horeca moet je nog wat meer papiertjes halen . Ik vond het heel leuk en heel praktijk gericht. Er is ook een hbo opleiding heirvan

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 16:09 



 
Profiel   

artosje schreef
ik heb middelbaar middenstands onderwijs gedaan . het voor daale hier van was dat ik alle vakdiplomas had behalve drogisterij , slagerij en slijterij en horeca moet je nog wat meer papiertjes halen . Ik vond het heel leuk en heel praktijk gericht. Er is ook een hbo opleiding heirvan


Horeca zit wel in de kant qua ondernemings opleiding die ik graag zou willen doen maar ik hou het zeker in gedachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 22:15 



 
Profiel   

Is dat een soort management opleiding? Ik wist niet dat er zo'n soort ondernemers opleiding was, ik denk dat veel mensen ondernemer worden gewoon vanuit een beroep zoals inderdaad bakker, kapper, timmerman Etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 22:26 



 
Profiel   

Bokt doet niet raar, het zijn de regels.

"Bokt is in eerste instantie een forum waar je samen met andere paardenliefhebbers kan praten over paarden en alle zaken die daarmee te maken hebben. Tot de forums die paardgerelateerd zijn heb je altijd toegang.

Voor vaste leden zijn er ook fora waar zaken die niets met paarden te maken hebben besproken kunnen worden. Deze fora zijn te vinden onder het tabblad "Algemeen". Voordat je op deze fora kunt reageren moet je je eerst aanmelden bij de Kudde. Voor de jeugd zijn de fora [JH] JeugdHonk en [JHK] JeugdHuisKamer pas toegankelijk als je tot de Kudde behoort. Deze fora zijn te vinden onder het tabblad "Young Riders".

Wanneer je nog geen Kuddelid bent kan je wel posten op:

Tabblad Kantine: Alle fora
Tabblad Nieuws: Alle fora
Tabblad Algemeen: [FZ] Forumzaken, [WZ] Wikizaken, [MZ] Marktzaken, [WWW] Wie,Wat,Waar?
Tabblad Young Riders: [YRT] Young rider talk, [JITP] In the picture

Als je op de algemene fora wilt reageren, dan moet je lid zijn van de Kudde. Hier kan je lid van worden als je meer dan 25 berichten hebt geplaatst op de specifieke paardenforums, dit zijn de informatieve fora van het tabblad Informatief (met uitzondering van de fotofora, RT-HAW telt wel) en op het tabblad Kantine op de fora onder Rassenpraat. Hieronder zie je een overzicht van de fora waar je kunt reageren én die meetellen voor de 25 informatieve berichten. Het is niet de bedoeling om zomaar berichten te plaatsen om aan die 25 informatieve berichten te komen, zoals je in de regels kunt nalezen zijn onliners niet toegestaan en deze zullen ook dan verwijderd worden. Wanneer je 'sprokkelt' om in de Kudde te komen, zul je er ook weer uitgehaald worden. "

https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 22:35 



 
Profiel   

Meestal is het beter eerst een vak te kiezen en daarvoor een opleiding te doen. Vrijwel alle mbo’s / ROC’s bieden bij die vakopleiding de mogelijkheid je ondernemersvaardigheden te vergroten en aanvullende cursussen te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 22:48 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad een opleiding kiezen wat aansluit bij wat je wilt worden, zoals een horeca of andere opleiding richting voeding. Op mbo’s worden tegenwoordig ook keuzedelen gegeven vanaf het 2e jaar. 1 ervan is ondernemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 23:06 



 
Profiel   

Ondernemen kun je leren, als je maar een goed idee hebt en de diploma's (eventueel) voor de richting waar je op wilt.
In principe kun je alles uitbesteden aan experts (zoals bijvoorbeeld je boekhouding als je daar geen kaas van gegeten hebt). Kost wat maar meestal heb je dan zelf meer tijd voor je bedrijf.
Personeel is wel een ding. Daar moet je wel overwicht op hebben en echt een ruggengraad hebben om leiding te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 23:33 



 
Profiel   

Toevallig een decaan hier. Ook zeker de tip om eens met je decaan op school te gaan praten over je studiekeuze ;)

Voor wat betreft je vraag: er bestaat een opleiding manager/ ondernemer horeca. Typ maar eens in op Google. Mogelijk past dit aangezien je spreekt over de horeca. Ook vooral eens bij een open dag gaan kijken of een dagje meelopen bij de opleiding kun je plannen.

https://www.aventus.nl/opleidingen/mana ... gLfi_D_BwE

Op de mbo school waar de leerlingen van de school waar ik werk naar toe gaan, heb je ook na je gevolgde opleiding op het mbo de mogelijkheid om een 1 jarige opleiding te volgen voor als je je eigen onderneming wil op starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 07:24 



 
Profiel   

Wat leuk dat je dat zou willen doen!
Er zijn niet alleen horeca opleidingen, maar ook retailopleidingen. Dat zijn dus de kappers/supermarkten/kledingwinkels etc. :)

https://www.roc.nl/particulier-onderwij ... anagement/
ROC biedt deze opleiding ook onder andere aan.

Ik heb zelf deze opleiding gedaan, dus mocht je vragen hebben dan mag je me altijd een berichtje sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 07:52 



 
Profiel   

Als je de horeca in wil en daar een bedrijf in runnen. Lunchroom of iets anders dan is de opleiding manager/ondernemer in de horeca het meest geschikt. Die is ook leuk gecombineerd met een baan in de horeca dan doe je gelijk praktijk ervaring op. Je zit nu in 3 mavo en je bent nog jong. Horeca is hard werken. Maar in deze tijd ook lastig om rond te komen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 08:04 



 
Profiel   

_Anne_V schreef
Bokt doet niet raar, het zijn de regels.

"Bokt is in eerste instantie een forum waar je samen met andere paardenliefhebbers kan praten over paarden en alle zaken die daarmee te maken hebben. Tot de forums die paardgerelateerd zijn heb je altijd toegang.

Voor vaste leden zijn er ook fora waar zaken die niets met paarden te maken hebben besproken kunnen worden. Deze fora zijn te vinden onder het tabblad "Algemeen". Voordat je op deze fora kunt reageren moet je je eerst aanmelden bij de Kudde. Voor de jeugd zijn de fora [JH] JeugdHonk en [JHK] JeugdHuisKamer pas toegankelijk als je tot de Kudde behoort. Deze fora zijn te vinden onder het tabblad "Young Riders".

Wanneer je nog geen Kuddelid bent kan je wel posten op:

Tabblad Kantine: Alle fora
Tabblad Nieuws: Alle fora
Tabblad Algemeen: [FZ] Forumzaken, [WZ] Wikizaken, [MZ] Marktzaken, [WWW] Wie,Wat,Waar?
Tabblad Young Riders: [YRT] Young rider talk, [JITP] In the picture

Als je op de algemene fora wilt reageren, dan moet je lid zijn van de Kudde. Hier kan je lid van worden als je meer dan 25 berichten hebt geplaatst op de specifieke paardenforums, dit zijn de informatieve fora van het tabblad Informatief (met uitzondering van de fotofora, RT-HAW telt wel) en op het tabblad Kantine op de fora onder Rassenpraat. Hieronder zie je een overzicht van de fora waar je kunt reageren én die meetellen voor de 25 informatieve berichten. Het is niet de bedoeling om zomaar berichten te plaatsen om aan die 25 informatieve berichten te komen, zoals je in de regels kunt nalezen zijn onliners niet toegestaan en deze zullen ook dan verwijderd worden. Wanneer je 'sprokkelt' om in de Kudde te komen, zul je er ook weer uitgehaald worden. "

https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help


Keurig uitgelegd :j
Vandaar dat ik hier een slotje plaats.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 19:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen