Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Winterkleding

 
Profiel   

De key in de winter is laagjes en wol!
Synthetisch spul gaat zweten, sta je eventjes stil krijg je het koud!

Laarzen met synthetische voering lijken ideaal, maar je krijgt dus zweetvoeten en daardoor koude voeten.
Sinds ik gewone wandelschoenen draag met een katoenen sok met een wollen sok er over heb ik geen koude voeten meer! Neem dus wel een maatje groter.
Zorg ook dat je uiteinden warm blijven, dus droge handschoenen en een muts/hoofdband. Heb altijd extra handschoenen bij me voor als ze toch nat worden.

Laagjes zorgen voor luchtcirculatie, wat zorgt voor isolatie. Ik draag in de winter een katoenen coltrui, wollen trui en een regenjas. Bij erg koud weer doe ik nog een hoodie onder mijn wollen trui. Ik vind zelf dat een softshell stof erg koud wordt en dat voel ik dan langs mijn armen..

De laagjes methode met wol werkt ook voor een broek, een wollen legging onder een dikke paardrijbroek of skibroek moet voldoende zijn.

En natuurlijk in beweging blijven!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:07 



 
Profiel   

Pferdelove schreef
Marie111 schreef
Ik had laatst bijna deze gekocht, maar vond toen een jas bij de Welkoop die het wat goedkoper was (vond het een beetje zonde om met zo'n mooie jas bij de paarden te zijn en op de menkar te zitten)

https://www.anwb.nl/webwinkel/p/50716/e ... _color=883

Jas van de Welkoop is een Kkelvik Paulien. Zie ze niet meer op de site, maar Scapino verkoopt ze blijkbaar ook.
Is heerlijk warme jas
https://www.scapino.nl/kjelvik-gevoerde ... igQAvD_BwE


Jassen van de ANWB zijn wel altijd super fijn, maar met rijden is zo'n lange jas zonder ritsen aan de onderkant niet fijn. Die andere ziet er wel mooi uit, raar dat de omschrijving dan niet overeenkomy met met het daadwerkelijke materiaal..


Deze jas van de ANWB heeft splitten aan de zijkant. Had ik speciaal naar gekeken, omdat dat op de fiets ook prettiger zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:26 



 
Profiel   

Ik heb een warme waterdichte winterjas uit de outdoorwinkel van het merk Jack Wolfskin.
Ademt, is echt waterdicht en is heerlijk warm.
Kwa laarzen zweet ik bij m'n Ariats. Kost wat, maar ik doe een jaar of 4-5 met 1 paar en ik onderhoud ze helemaal niet netjes en ik loop er mee door enkeldiepe bagger etc.
Gewoon ff onder de slang en dan daarna laten opdrogen.

Handschoenen heb ik geen waterdichte, maar wel winddichte, van Roeckl met windstopper membraan en fleece gevoerd.
Deze draag ik ook op de fiets en met wandeltochten en tijdens stalwerk.

Staat niet op je wensenlijsten, maar kwa rijbroek zweer ik in de winter bij mijn Kerrits winterrijbroek: https://www.outdoorriding.nl/nl/rijbroe ... tight.html
Winddicht en met fleece gevoerd, nooit meer koude bovenbenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:36 



 
Profiel   

Ik ben ook een echte koukleum, ik heb nu ongeveer een maand de montar dicte long jacket aangeschaft, wel een investering maar is echt geweldig! Wind en waterdicht, handige vakjes, geschikt om mee te rijden, super lekker warm, geen koude benen. Qua schoenen heb ik nu al een paar jaar de thermo laarzen harrys horse toronto, echt warm gevoerd, en veel plezier van met nog ruimte voor extra fluffy sokken erin zodat je zeker geen ijstenen krijgt. En qua handschoenen lees ik graag mee! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 00:55 



 
Profiel   

skihandschoenen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 10:12 



 
Profiel   

Ik heb deze handschoenen laatst gekocht, ik ben er heel blij mee! Zijn duur maar voelen kwalitatief goed aan. https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 10:55 



 
Profiel   

siepenteun schreef
Ik heb deze handschoenen laatst gekocht, ik ben er heel blij mee! Zijn duur maar voelen kwalitatief goed aan. https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

Deze heb ik ook.
Is inmiddels mijn tweede paar, eerste paar heb ik ergens in 2011 ofzo gekocht en begint nu toch echt uit elkaar te vallen....
Maar echt superfijne handschoenen, alleen niet waterdicht, wel echt winddicht en warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 10:57 



 
Profiel   

Macs schreef
De key in de winter is laagjes en wol!
Synthetisch spul gaat zweten, sta je eventjes stil krijg je het koud!

Laarzen met synthetische voering lijken ideaal, maar je krijgt dus zweetvoeten en daardoor koude voeten.
Sinds ik gewone wandelschoenen draag met een katoenen sok met een wollen sok er over heb ik geen koude voeten meer! Neem dus wel een maatje groter.
Zorg ook dat je uiteinden warm blijven, dus droge handschoenen en een muts/hoofdband. Heb altijd extra handschoenen bij me voor als ze toch nat worden.

Laagjes zorgen voor luchtcirculatie, wat zorgt voor isolatie. Ik draag in de winter een katoenen coltrui, wollen trui en een regenjas. Bij erg koud weer doe ik nog een hoodie onder mijn wollen trui. Ik vind zelf dat een softshell stof erg koud wordt en dat voel ik dan langs mijn armen..

De laagjes methode met wol werkt ook voor een broek, een wollen legging onder een dikke paardrijbroek of skibroek moet voldoende zijn.

En natuurlijk in beweging blijven!


Ja dit klinkt dus heel logisch, ga ik zeker meenemen in mijn overweging! Maar wat doe je dan aan je handen, die worden dus bij mij als eerste koud, waaronder dus dode vingers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 12:15 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Ik heb een warme waterdichte winterjas uit de outdoorwinkel van het merk Jack Wolfskin.
Ademt, is echt waterdicht en is heerlijk warm.
Kwa laarzen zweet ik bij m'n Ariats. Kost wat, maar ik doe een jaar of 4-5 met 1 paar en ik onderhoud ze helemaal niet netjes en ik loop er mee door enkeldiepe bagger etc.
Gewoon ff onder de slang en dan daarna laten opdrogen.

Handschoenen heb ik geen waterdichte, maar wel winddichte, van Roeckl met windstopper membraan en fleece gevoerd.
Deze draag ik ook op de fiets en met wandeltochten en tijdens stalwerk.

Staat niet op je wensenlijsten, maar kwa rijbroek zweer ik in de winter bij mijn Kerrits winterrijbroek: https://www.outdoorriding.nl/nl/rijbroe ... tight.html
Winddicht en met fleece gevoerd, nooit meer koude bovenbenen.


Suggesties voor allerlei warme dingen is altijd goed! Ik hoor hier dus vaker de handschoenen van Roeckl, drogen deze wel snel als ze bijvoorbeeld nat zijn geworden? Of moet je dan eigenlijk dus meerdere paren op stal hebben liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 12:18 



 
Profiel   

L1selottel schreef
Ik ben ook een echte koukleum, ik heb nu ongeveer een maand de montar dicte long jacket aangeschaft, wel een investering maar is echt geweldig! Wind en waterdicht, handige vakjes, geschikt om mee te rijden, super lekker warm, geen koude benen. Qua schoenen heb ik nu al een paar jaar de thermo laarzen harrys horse toronto, echt warm gevoerd, en veel plezier van met nog ruimte voor extra fluffy sokken erin zodat je zeker geen ijstenen krijgt. En qua handschoenen lees ik graag mee! :)


Wat ik dan weer jammer vindt aan die laarzen is dat ze waarschijnlijk tot de enkel maar waterdicht zijn? Wij hebben stukken op de paddock die echt wel dieper zijn dan dat, met mesten is dat dus onhandig. Die jas zet ik op het lijstje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 12:21 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Decathlon heeft ook een jas geschikt voor -20. Ik heb hem voor op de scooter en nog niet kpud gehad _/-\o_ .

https://www.decathlon.nl/p/warme-en-wat ... GRIJS_KAKI


jaahhh absoluut deze (in meerdere kleuren leverbaar)
deze extreme koukleum, heeft het nog niet koud gehad in deze jas! :Y)

beste aankoop ooit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 12:40 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn Ariat Grasmere laarzen zijn helemaal waterdicht.
Hier sta ik ook op een stukje enkeldiepe modder, zonder natte voeten te krijgen.

Ik heb niet snel natte handschoenen, ik heb nu 2 paar van die van Roeckl die hierboven ergens staan.
Het oude paar is een jaar of 10 oud en begint uit elkaar te vallen, is dus niet meer zo warm, maar voor sommige vieze klusjes pak ik die nog.
Heb mijn handschoenen niet op stal liggen, neem ze altijd mee naar huis (of aan, als ik op de fiets ben) en leg ze daar op de kapstok weg.

Heb evt een paar gewone rijhandschoenen op stal liggen en er ligt nog een heel oud stel fleece handschoenen, maar die pak ik dus eerder als ik m'n Roeckls vergeten ben, dan dat ik tussendoor moet wisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:27 



 
Profiel   

Pferdelove schreef
Macs schreef
De key in de winter is laagjes en wol!
Synthetisch spul gaat zweten, sta je eventjes stil krijg je het koud!

Laarzen met synthetische voering lijken ideaal, maar je krijgt dus zweetvoeten en daardoor koude voeten.
Sinds ik gewone wandelschoenen draag met een katoenen sok met een wollen sok er over heb ik geen koude voeten meer! Neem dus wel een maatje groter.
Zorg ook dat je uiteinden warm blijven, dus droge handschoenen en een muts/hoofdband. Heb altijd extra handschoenen bij me voor als ze toch nat worden.

Laagjes zorgen voor luchtcirculatie, wat zorgt voor isolatie. Ik draag in de winter een katoenen coltrui, wollen trui en een regenjas. Bij erg koud weer doe ik nog een hoodie onder mijn wollen trui. Ik vind zelf dat een softshell stof erg koud wordt en dat voel ik dan langs mijn armen..

De laagjes methode met wol werkt ook voor een broek, een wollen legging onder een dikke paardrijbroek of skibroek moet voldoende zijn.

En natuurlijk in beweging blijven!


Ja dit klinkt dus heel logisch, ga ik zeker meenemen in mijn overweging! Maar wat doe je dan aan je handen, die worden dus bij mij als eerste koud, waaronder dus dode vingers.

Klinkt heel stom, maar ik doe mijn handschoenen tussendoor vaak uit :o
Door de extreme kou gaat je lichaam in eerste instantie proberen bloed er naar toe te voeren. Als ze dan echt koud zijn doe ik mijn (dikke) handschoenen weer aan. Dan voel je je handen na een minuutje ineens gloeien.
Wanneer mijn handen niet opwarmen wil ik ze ook nog wel eens in koud water stoppen en daarna goed afdrogen.

Dit werkt uiteraard niet met echte winterhanden (de aandoening). Ik was altijd een koukleum en zeker handen en voeten waren dramatisch en zeer pijnlijk van de kou. Nu ik dit doe heb ik er geen last meer van. En écht blijven bewegen, even zitten of stilstaan is funest

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:06 



 
Profiel   

Mocht je winterhandjes hebben, dan zei mijn moeder altijd dat je eroverheen moet plassen :') schijnt te helpen. Ik heb gisteren weer twee paar simpele handschoentjes gescoort voor 1 euro per stuk. Blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 02:09 



 
Profiel   

Ik heb zelf deze jas bij EJ weg, Harry's Horse Sevilla.
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10139

Heb hem zelf in het zwart, kon die niet zo snel vinden op de site. Maar ben er zeer tevreden mee. ik gebruik hem ook als ik op de scooter moet. Moet namelijk zoon 40 min rijden naar mijn stage. En hij is echt winddicht, en tot op een bepaald punt ook waterdicht (maar denk dat de meeste jassen dat hebben :) )

Hoop dat je hier iets aan hebt gehad
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen