Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht: de perfecte plek.

 
Profiel   

TLDR: ik zoek een plek voor mijn lieve shetlander zonder snijtanden waar hij de ruimte heeft om te rennen en om zelf te kiezen of hij binnen of buiten staat.

Het hele verhaal:
Ik ben in het bezit van de allerliefste shetlander (mijn mening ;)) ter wereld.
Omdat hij de liefste is zoek ik de perfecte stalling en al zoekende rijst bij mij de vraag: bestaat de perfecte plek wel?

Op het moment sta ik vlakbij perfecte wandelmogelijkheden op een gezellige stal met een fijne sfeer. En toch, het kan altijd beter: zo kan hij nu niet zelf kiezen of hij buiten of binnen staat maar hij heeft wel fijne vriendjes in de paddock en in de (nacht, groeps)stal.

Het allerliefste zou ik hem weer flink zien rennen en spelen met maatjes maar voor echt ‘uit zijn stekker gaan’ is op de huidige stal in de wintermaanden de ruimte niet.

Wat zoek ik?
Een plek waar hij zelf kan kiezen of hij buiten of binnen staat, toezicht (liefst aan huis) en voldoende ruimte zodat hij eens flink ‘uit zijn stekker’ kan gaan. Droge voeten is een pre, hoewel we beiden niet vies zijn van wat nattigheid, als er maar een droge plek beschikbaar is. Een plek waar het voer- en drinkbeleid evenals het ontwormingsbeleid op orde zijn en de entingen. Als ik ‘mee kan’ met de bekapper en tandarts op stal zou dat fijn zijn.
Een plekje waar ik heen kan om van mijn pony te genieten. Een keertje mesten of een ander klusje tussendoor vind ik geen probleem maar niet op regelmatige basis: ik heb een drukke baan en de vrije tijd die ik heb wil ik steken in ‘fijn met mijn pony zijn’.

Luxe voor mijzelf hoef ik niet, een toilet (of andere plek waar ik kan plassen) zou prettig zijn maar is geen pre.
Wel wil ik altijd mijn partner mee kunnen nemen en wellicht eens mijn zus of nichtje met hun dochter (dit laatste komt weinig voor).
Aan de andere kant vind ik een rustige plek prettig: ik heb een baan waarin ik de hele dag sociaal actief moet zijn, op stal heb ik behoefte aan rust en ruimte. Ook ben ik niet goed in het ‘delen’ van mijn pony, hoewel een praatje of wat gezelligheid op zijn tijd nooit verkeerd is natuurlijk ;).
Verder wil ik, gezien mijn drukke baan niet elke dag ‘moeten’ komen. Ik wil hem met een gerust hart ergens kunnen laten staan. Ik kom zo 3 tot 4 keer per week, de overige dagen wil ik wel dat hij ‘gezien’ (korte check: staat hij er goed bij, kan hij bij schoon drinkwater en eten) wordt.

Fijne wandelmogelijkheden zijn wel een pre, voor 10+Km wandelen draaien wij onze handen en hoefjes niet om. De omgeving hoeft niet per definitie mooi te zijn, als deze maar wel veilig is (fietspaden, wandelpaden) en een ‘rondje’ kunnen lopen is fijn.

Mijn pony heeft door EOTRH geen snijtanden meer en hij word dik van lucht. Een plek die ingericht is op het op een goede manier sober houden van paarden is een pre. Daarnaast kan mijn pony niet zomaar ‘iets lekkers’ toegestopt krijgen, ik wil dat dan ook liever niet hebben. Wel zou het fijn zijn als zijn balancer dagelijks gevoerd zou kunnen worden.

Ik woon in Amsterdam (tegen Slotervaart aan) langer dan 40 minuten wil ik niet moeten rijden (auto) want 40 minuten zijn extreem lang als er iets aan de hand is.

Mijn pony is ongeveer 19 jaar oud en is +-80cm hoog. Hij is gewend om in een groep te staan en staat sociaal gezien wel zijn mannetje.

Heeft iemand tips of suggesties? Ik ben op het moment niet mer hoge noodzaak op zoek, echter vind ik het wel fijn om te weten wat onze mogelijkheden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen