Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stal/manege omgeving Tilburg gezocht!

 
Profiel   

Hi!

Nadat ik vorig jaar mijn studie hbo-rechten heb afgerond, ben ik de pre-master rechtsgeleerdheid gaan volgen aan de universiteit van Tilburg. Ik woon hier dan ook sinds juli vorig jaar samen met een goede vriendin van mij in een appartement. Ik heb tot drie jaar geleden altijd paardgereden (voornamelijk dressuur) bij een stal in Winterswijk en reed thuis op mijn pony buitenritjes. Ik ben destijds gestopt bij die stal, omdat ik het plezier er een beetje was verloren vanwege verschillende redenen. Ik reed er erg leuke paarden die eigenlijk allemaal op minimaal L-niveau waren uitgebracht. Ik vond het echter best lastig om elke keer op verschillende paarden te rijden, omdat ik de paarden dan niet goed kende en dan iedere les best moest wennen. Mijn eigen pony staat nog steeds bij mijn ouders, maar is inmiddels met pensioen.
Inmiddels mis ik het paardrijden behoorlijk en ik ben dus opzoek naar een leuke stal waar ik het rijden weer kan oppakken. Ik zoek een leuke (kleine) plek waar ik 1/2 keer in de week kan rijden (vaste dagen zijn mogelijk). Dit kan een stal zijn of bij iemand privé, maar ik zou wel graag les willen krijgen, omdat ik graag vooruit wil komen. Dit zou ook gewoon les kunnen zijn van de eigenaar natuurlijk! Ik heb 6 jaar paardgereden, waaronder op mijn eigen pony. Ik heb regelmatig lessen gehad en heb hierin oefeningen t/m M-niveau gehad. Daarnaast heb ik ook af en toe een parcourtje gesprongen van 1 meter.

Ik zoek dus vooral een plek waar ik het paardrijden weer kan oppakken en ondertussen leuk contact kan hebben met overige ruiters of met de eigenaar van het desbetreffende paard.

Ik ben duidelijk niet opzoek naar een bijrijpaard, omdat ik opzoek ben naar lessen en ik ook niet altijd voldoende tijd zou hebben voor de verzorging en het rijden van het paard.

Ik beschik over een eigen auto!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 10:38 



 
Profiel   

Het topic past beter op [ED]Ervaringen en diensten dus ik verplaats hem daarheen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:24 



 
Profiel   

De Roosenheuvel in Dongen is aan te raden als je wilt leren om écht goed te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:29 



 
Profiel   

Maldita schreef
De Roosenheuvel in Dongen is aan te raden als je wilt leren om écht goed te zitten.


Dank voor je bericht! Ik ga het direct eens bekijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 22:28 



 
Profiel   

Je kan je sowieso aanmelden voor TSR Cave ne Cadas om mede paardrijdende studenten te ontmoeten en leuke dingen te doen (en rijden als je wilt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 22:44 



 
Profiel   

veerledec schreef
Je kan je sowieso aanmelden voor TSR Cave ne Cadas om mede paardrijdende studenten te ontmoeten en leuke dingen te doen (en rijden als je wilt).


Heb het inderdaad gezien, maar wil echt weer gaan rijden. Ik heb ervaringen gehoord over de lessen op de manege en dat is denk ik niet helemaal wat ik zoek..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:44 



 
Profiel   

Je kan het er ook bijdoen hoor. Ik deed het naast mijn eigen paarden, ging me niet om dat manegelesje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:52 



 
Profiel   

Mirjam1202 schreef
Dit kan een stal zijn of bij iemand privé, maar ik zou wel graag les willen krijgen, omdat ik graag vooruit wil komen. Dit zou ook gewoon les kunnen zijn van de eigenaar natuurlijk!

Ik zoek dus vooral een plek waar ik het paardrijden weer kan oppakken en ondertussen leuk contact kan hebben met overige ruiters of met de eigenaar van het desbetreffende paard.

Ik ben duidelijk niet opzoek naar een bijrijpaard, omdat ik opzoek ben naar lessen en ik ook niet altijd voldoende tijd zou hebben voor de verzorging en het rijden van het paard.


Ik pik er even wat zinnetjes uit. Onze bijrijdster heeft nl 1x in de maand les met ons paard (van een externe instructrice, op haar kosten) en rijdt haar verder doordeweeks lekker buiten. Kost haar verder niks, is een win-win in onze optiek. Hoe en wat in overleg, niks moet alles mag van ons. Klussen naast rijden zijn minimaal, te weten alleen drollen uit de stal en hooinetje vullen. Uiteraard hebben wij een gezellige stal haha.

Wat ik bedoel te zeggen, weet je zeker dat een bijrijdpaard geen optie is? Evt tegen een kleine vergoeding je klusjes afkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:25 



 
Profiel   

droomy schreef
Mirjam1202 schreef
Dit kan een stal zijn of bij iemand privé, maar ik zou wel graag les willen krijgen, omdat ik graag vooruit wil komen. Dit zou ook gewoon les kunnen zijn van de eigenaar natuurlijk!

Ik zoek dus vooral een plek waar ik het paardrijden weer kan oppakken en ondertussen leuk contact kan hebben met overige ruiters of met de eigenaar van het desbetreffende paard.

Ik ben duidelijk niet opzoek naar een bijrijpaard, omdat ik opzoek ben naar lessen en ik ook niet altijd voldoende tijd zou hebben voor de verzorging en het rijden van het paard.


Ik pik er even wat zinnetjes uit. Onze bijrijdster heeft nl 1x in de maand les met ons paard (van een externe instructrice, op haar kosten) en rijdt haar verder doordeweeks lekker buiten. Kost haar verder niks, is een win-win in onze optiek. Hoe en wat in overleg, niks moet alles mag van ons. Klussen naast rijden zijn minimaal, te weten alleen drollen uit de stal en hooinetje vullen. Uiteraard hebben wij een gezellige stal haha.

Wat ik bedoel te zeggen, weet je zeker dat een bijrijdpaard geen optie is? Evt tegen een kleine vergoeding je klusjes afkopen?


Ja misschien is het ook best een optie op ten duur hoor, maar ik wil in eerste instantie weer kijken hoe het weer bevalt en hoe goed ik het te combineren ga vinden. Ik wil in eerste instantie dus nog niet de 'verplichting' van een bijrijpaard hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 15:19 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds op zoek… iemand een idee?
Mijn voorkeur gaat echt uit naar iemand die zelf een paard heeft en waar ik een keer onder begeleiding van diegene op kan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 20:39 



 
Profiel   

Dit is een vrij ongebruikelijke constructie eigenlijk. De meeste eigenaren rijden namelijk als ze tijd hebben zelf hun paard wel, en als ze iemand zoeken om hun paard te laten rijden, is dat juist omdat ze geen tijd hebben.

Ik zou dan toch op zoek gaan naar een bijrijdpaard en daar wekelijks mee gaan lessen bijv of toch voor een reguliere manege gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 21:36 



 
Profiel   

Mirjam1202 schreef
Ik ben nog steeds op zoek… iemand een idee?
Mijn voorkeur gaat echt uit naar iemand die zelf een paard heeft en waar ik een keer onder begeleiding van diegene op kan rijden.

Ik weet niet of Roos het nog doet op de manier die jij zoekt en het moet ook maar net klikken maar je kunt het vragen: https://nl-nl.facebook.com/ViaEquestra/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 21:42 



 
Profiel   

Nou! Na lange tijd toch de stap gezet om een proeflesje te doen! Ik ben bij manege t Halster geweest in Oisterwijk. Super mooie manege, leuke instructrice en ook zeker een leuke sfeer!
Ik heb uiteraard ontzettende spierpijn… maar zeker heel erg genoten van het paardrijden! Ontzettend veel zin om binnenkort weer te gaan! Maar ik vraag me toch zeer sterk af of dit dé stal is voor mij. Ik merk dat het toch wel echt ‘manege-paarden’ zijn en ik denk niet dat, dat helemaal hetgeen is dat ik zoek. Ik weet dat het ontzettend verwend is, maar ik zoek toch iets meer naar de mogelijkheid om echt dressuurles te krijgen op een dressuurpaard. Wellicht zoeken naar een speld in een hooiberg… maar niet geschoten is altijd mis! Iemand hier nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-23 17:45 



 
Profiel   

Ik kwam via de zoek functie je forum tegen en ik zit een beetje in de zelfde situatie als jij, ben 23 jaar en over een paar maanden afgestudeerd en wil het rijden nu ook weer graag oppakken. Ik heb toevallig een paar maanden terug ook een privéles genomen bij t Halster maar beviel me niet super, lag misschien ook aan het paard waarop ik zat. Ik heb binnenkort 2 proeflessen gepland staan bij Manege Thielen en Manege Molenschot, dus ik ben benieuwd. Heb jij inmiddels al iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:45 



 
Profiel   

misschien manege Zandeind in Riel nog een optie voor jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 23:23 



 
Profiel   

Felicidade schreef
Ik kwam via de zoek functie je forum tegen en ik zit een beetje in de zelfde situatie als jij, ben 23 jaar en over een paar maanden afgestudeerd en wil het rijden nu ook weer graag oppakken. Ik heb toevallig een paar maanden terug ook een privéles genomen bij t Halster maar beviel me niet super, lag misschien ook aan het paard waarop ik zat. Ik heb binnenkort 2 proeflessen gepland staan bij Manege Thielen en Manege Molenschot, dus ik ben benieuwd. Heb jij inmiddels al iets?


Ohhh meen je! Lotgenootjes :+
Ik heb nog een proefles gehad bij Roosberg in Bavel enkele weken geleden en dat was opzich heel leuk! Was een leuke kleinschalige stal en had een hele leuke instructeur. Ik vraag me alleen af of de paarden me kunnen bieden waar ik naar op zoek ben. Het zijn wel echt manegepaardjes zegmaar. Dat is ook hetgeen dat de instructeur me vertelde.
Inmiddels nog niks nieuws gevonden helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:11 



 
Profiel   

Linda2B schreef
misschien manege Zandeind in Riel nog een optie voor jullie?


Ik ga eens kijken! Dank je!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:13 



 
Profiel   

Felicidade schreef
Ik kwam via de zoek functie je forum tegen en ik zit een beetje in de zelfde situatie als jij, ben 23 jaar en over een paar maanden afgestudeerd en wil het rijden nu ook weer graag oppakken. Ik heb toevallig een paar maanden terug ook een privéles genomen bij t Halster maar beviel me niet super, lag misschien ook aan het paard waarop ik zat. Ik heb binnenkort 2 proeflessen gepland staan bij Manege Thielen en Manege Molenschot, dus ik ben benieuwd. Heb jij inmiddels al iets?


Hi! Hele tijd geleden, maar ik was benieuwd hoe de proeflessen je waren bevallen!

Ik heb zelf momenteel nog niks, maar heb het zoeken een beetje gestaakt, want had de hoop een beetje verloren hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-24 18:05 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels een les weten te plannen bij de Roosenheuvel en ik kan daar de 31e terecht! Ben super benieuwd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 11:45 



 
Profiel   

Maldita schreef
De Roosenheuvel in Dongen is aan te raden als je wilt leren om écht goed te zitten.


Ik ben er geweest en vond het super! Ontzettend leerzaam en eigenlijk alles wat me tegen stond bij de andere maneges was hier geen ding, dus dat is top! Heel veel oog voor de welzijn van het paard en ontzettend veel aandacht voor de zit. Heb volgende week weer een lesje, dus ben heel benieuwd!

Hopelijk ooit weer in de mogelijkheid om weer een eigen paard te hebben, maar tot die tijd op deze manier werken aan m’n zit en rijden lijkt me top!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-24 11:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen