Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bodycam/filmen buitenrit

 
Profiel   

Hallo,

Heeft er iemand toevallig ervaring met een bodymount, bodycam,gopro,... of iets gelijkaardigs?
Ik zou graag voortaan mijn buitenritten filmen, aangezien we overlaatst bijna aangereden zijn door een gestoorde chauffeur (de man zag mijn paard panikeren en gaf alsnog gas bij terwijl hij recht op ons af reed!).
Zo heb ik toch altijd bewijs als er eens echt iets moest gebeuren, gewoon een beetje een gevoel van zekerheid ook...
Tips of ervaringen?

Ik zat aan iets te denken als onderstaande...

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:58 



 
Profiel   

Ik film regelmatig mijn buitenritten.
Bij paardrijden is een camera op je cap het meest gebruikelijke. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand met eentje op de borst zien rijden. Ik vermoed vanuit veiligheid? Als je er af valt bovenop een dergelijke constructie, geeft dat nogal onprettige kneuzingen lijkt me.

Cap werkt prima. Nadeel is alleen wel dat camera's toch wat zwaar zijn, dus het is even wennen met rijden.
Welke camera geeft ook nogal verschil. Ik heb zelf een Sony ActionCam, maar die zou ik toch niet heel snel aanraden. De kwaliteit is prima, maar hij is gemaakt om aan de zijkant van je hoofd te dragen, maar dan ging hij scheef hangen aan het elastiek en hij trok mijn cap scheef, dus dat gaf een heel lelijk beeld. Ik heb nu een GoPro elastiek met een verbinding om mijne erop te kunnen doen, maar daardoor zit er een flinke hefboom op waardoor die nog zwaarder wordt. Verder is het beeld prima, maar het geluid nogal slecht wanneer je de beschermhoes erom laat (en geen haar op mijn hoofd die het aandurft om hem mee te nemen op een buitenrit zonder xD)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:27 



 
Profiel   

Ik heb zowel gereden met een camera op mijn cap als op mijn borst. Borst heeft tijdens het rijden mijn voorkeur: gemakkelijker te bedienen en minder zwaar dan op je hoofd. Voordeel voor op je hoofd is dat het beeld mee gaat in de richting waarin je kijkt, dat lijkt me vooral bij ongevallen verstandiger.

Met je reden van ongevallen in gedachten zou ik zeker niet je telefoon zo bevestigen. Ten eerste gaat je accu dat niet volhouden, maar bij een val heb je niets meer aan je telefoon en waarschijnlijk dus ook niet aan de opname. Een iets robuuster en weerbestendiger apparaatje lijkt me beter. Ik zou ook willen zeggen: koop een goed merk zoals GoPro. Ik heb 2 van die budget dingen gehad en hoewel de kwaliteit op papier top was (4K resolutie) zag je dus werkelijk niks meer tijdens het draven en galopperen omdat beweging niet goed opgenomen konden worden. 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:56 



 
Profiel   

Bowo schreef
Ik film regelmatig mijn buitenritten.
Bij paardrijden is een camera op je cap het meest gebruikelijke. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand met eentje op de borst zien rijden. Ik vermoed vanuit veiligheid? Als je er af valt bovenop een dergelijke constructie, geeft dat nogal onprettige kneuzingen lijkt me.

Cap werkt prima. Nadeel is alleen wel dat camera's toch wat zwaar zijn, dus het is even wennen met rijden.
Welke camera geeft ook nogal verschil. Ik heb zelf een Sony ActionCam, maar die zou ik toch niet heel snel aanraden. De kwaliteit is prima, maar hij is gemaakt om aan de zijkant van je hoofd te dragen, maar dan ging hij scheef hangen aan het elastiek en hij trok mijn cap scheef, dus dat gaf een heel lelijk beeld. Ik heb nu een GoPro elastiek met een verbinding om mijne erop te kunnen doen, maar daardoor zit er een flinke hefboom op waardoor die nog zwaarder wordt. Verder is het beeld prima, maar het geluid nogal slecht wanneer je de beschermhoes erom laat (en geen haar op mijn hoofd die het aandurft om hem mee te nemen op een buitenrit zonder xD)


Ja ik heb nu deze besteld. Kan zowel aan de cap als op het lichaam gedragen worden
Eens kijken wat dat geeft...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:55 



 
Profiel   

Celebi schreef
Ik heb zowel gereden met een camera op mijn cap als op mijn borst. Borst heeft tijdens het rijden mijn voorkeur: gemakkelijker te bedienen en minder zwaar dan op je hoofd. Voordeel voor op je hoofd is dat het beeld mee gaat in de richting waarin je kijkt, dat lijkt me vooral bij ongevallen verstandiger.

Met je reden van ongevallen in gedachten zou ik zeker niet je telefoon zo bevestigen. Ten eerste gaat je accu dat niet volhouden, maar bij een val heb je niets meer aan je telefoon en waarschijnlijk dus ook niet aan de opname. Een iets robuuster en weerbestendiger apparaatje lijkt me beter. Ik zou ook willen zeggen: koop een goed merk zoals GoPro. Ik heb 2 van die budget dingen gehad en hoewel de kwaliteit op papier top was (4K resolutie) zag je dus werkelijk niks meer tijdens het draven en galopperen omdat beweging niet goed opgenomen konden worden. 8)7


Nee was ook al aan het denken dat dit niet goed is voor de gsm, dus ik heb nu een sports camera gekocht. Deze kan zowel aan de cap als op het lichaam gedragen worden...
We zullen eens zien wat dat geeft hé :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:57 



 
Profiel   

Ik heb ook zo n band gekocht. Wie heeft er voorbeeld filmpjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-22 18:43 



 
Profiel   

Ik volg even. De action van hierboven heb ik ook. Meestal gebruik ik die in het zwembad maar vind de beeldkwaliteit niet zo heel denderend… heeft iemand een buitenrit voorbeeld filmpje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-22 21:52 



 
Profiel   

Ik film al mijn buitenritten met een gopro. Ik heb de gopro op mijn cap, dat geeft bij mij het beste beeld. Overigens heb ik ook een borst band, maar dit is qua hoek van het beeld wat lastiger vind ik. Ook geeft gopro op de cap een stabieler beeld bij mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-22 22:02 



 
Profiel   

Ik heb ook een Go Pro die in theorie op mijn cap te plakken zou moeten zijn, maar dat houdt niet vanwege de bolling van mijn cap, hebben jullie nog tips om dat stevig te bevestigen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 08:08 



 
Profiel   

Bowo schreef
Ik film regelmatig mijn buitenritten.
Bij paardrijden is een camera op je cap het meest gebruikelijke. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand met eentje op de borst zien rijden. Ik vermoed vanuit veiligheid? Als je er af valt bovenop een dergelijke constructie, geeft dat nogal onprettige kneuzingen lijkt me.

Cap werkt prima. Nadeel is alleen wel dat camera's toch wat zwaar zijn, dus het is even wennen met rijden.
Welke camera geeft ook nogal verschil. Ik heb zelf een Sony ActionCam, maar die zou ik toch niet heel snel aanraden. De kwaliteit is prima, maar hij is gemaakt om aan de zijkant van je hoofd te dragen, maar dan ging hij scheef hangen aan het elastiek en hij trok mijn cap scheef, dus dat gaf een heel lelijk beeld. Ik heb nu een GoPro elastiek met een verbinding om mijne erop te kunnen doen, maar daardoor zit er een flinke hefboom op waardoor die nog zwaarder wordt. Verder is het beeld prima, maar het geluid nogal slecht wanneer je de beschermhoes erom laat (en geen haar op mijn hoofd die het aandurft om hem mee te nemen op een buitenrit zonder xD)

Ik heb juist liever de camera op mijn borst ipv op mijn cap.
Zo kan ik nergens achter blijven hangen als we door het bos rijden.
Ik vind juist op de cap gevaarlijk. ivm klappen die je nek kunnen krijgen.

Ik heb vorig jaar een tijd een mooie go-pro van iemand mogen lenen.
Daar heb ik leuke filmpjes mee gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 08:58 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Ruiter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 21:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen