Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pony huren voor kinderfeestje

 
Profiel   

Beste heer/mevrouw,

Voor het kinderfeestje van ons dochtertje Jella, zijn we opzoek naar een pony aan huis in Dordrecht.

Vorig jaar had ik iemand gevonden, maar die stuurde een appje op de ochtend van het kinderfeestje dat het niet door ging!?

Helaas kan ik verder niks vinden bij ons in de buurt. Ik zie online hele leuke unicorns te huur voor een kinderfeestje, maar helaas allemaal te ver weg.

Heeft er hier iemand ervaring met het huren van een unicorn/pony aan huis of weet er iemand waar dit te huur is in de buurt van Dordrecht?

Alvast vriendelijk bedankt

Marije kramer
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:42 



 
Profiel   

Misschien niet het antwoord wat je wil horen maar dat is niet meer van deze tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:48 



 
Profiel   

Informeer eens bij maneges in je omgeving. Bij ons op de manege kan je geen pony huren voor aan huis, maar je kan wel een kinderfeesten laten organiseren op de manege. Dan gaan ze pony’s poetsen, “versieren”, rijden. Ze krijgen nog wat te snoepen en drinken, einde feest.

Denk inderdaad niet dat je iemand gaat vinden die aan huis gaat komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:53 



 
Profiel   

Hobbelpaard nemen adviseer ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:53 



 
Profiel   

Oproep plaatsen op Marktplaats?

Maar ik denk niet dat je iets vind... Ik zou inderdaad ook het risico niet willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:55 



 
Profiel   

Jennyj01 schreef
Misschien niet het antwoord wat je wil horen maar dat is niet meer van deze tijd.



Dit.

Vraag het na bij de manege, maar particulier zou ik zoiets nooit doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:18 



 
Profiel   

Eerlijk gezegd vind ik het zielig voor betreffende pony dan.

Kinderen maken onbewust veel lawaai, plotselinge bewegingen etc..allemaal stress die het dier opdoet. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:24 



 
Profiel   

Ik denk ook dan een kinderfeestje op een manege een beter en veiliger idee is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:56 



 
Profiel   

Mijn pony is kindproof maar die zou ik niet in deze setting beschikbaar stellen. Leuk idee voor kindjes die bekend met paarden zijn maar met onervaren kinderen en volwassenen? Nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:19 



 
Profiel   

Je kan betrr met de kids naar een manege voor een kinderfeestje... Ik verwacht niet dat je iemand zult vinden die dit doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:53 



 
Profiel   

https://hippischcentrumdordrecht.nl/act ... igheidscap.

Wees verstandig, doe zo iets, zodat het ook veilig en verantwoord gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:24 



 
Profiel   

Wat je wil gaan doen met de pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:32 



 
Profiel   

Mijn manege biedt ook kinderfeestjes aan, maar zal nooit een enkele pony naar een huisadres sturen. Op de manege voelen de pony's zich veilig en de begeleiding zorgt ervoor dat alles in goede banen geleid wordt.

Hoe kwam je aan die persoon met pony die afgezegd heeft? Ik vermoed dat het een particulier was die wel iets wilde bijverdienen. Dat lijkt me al zeer riskant. Als een professioneel iemand al langs zou willen komen, dan kost dat qua tijd, huur auto en trailer en verzekering al zoveel, dat je voor hetzelfde geld of minder naar zo'n manegefeestje kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:11 



 
Profiel   

Vinden alle kinderen het ook leuk?Dadelijk zit je met huilende kinderen die niet op de pony durfen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:16 



 
Profiel   

Wat is je bedoeling dan met de pony thuis?
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet meer van deze tijd. Ik zou het mijn pony's iig niet aandoen ;(
Ik zou lekker voor een feestje kiezen op een manege.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:18 



 
Profiel   

Daar moet je een hele geschikte pony voor hebben, die dat kan doen. Zulke ponies liggen niet voor het oprapen.
Vandaar dat er idd mensen zijn die bedrijfjes/diensten op zetten met hun ponies, die ze er speciaal voor hebben getraind en die het juiste karakter hebben. Grote kans dat die dan idd van ver moeten komen en/of wat meer kosten.

Heb je mss een geschikte pony gevonden, dan kan afzeggen idd altijd gebeuren, want als de pony wat mankeert dan kiest vrijwel iedere eigenaar voor het welzijn van het beestje.

De gemiddelde particuliere paarden/pony eigenaar zal hiervoor niet snel zijn dier uitlenen (zelfs niet als ze het paard/de pony zelf begeleiden). Denk alleen al aan dingen als aansprakelijkheid! Het gemiddelde paard/pony komt niet vaak in de situatie van een kinderfeestje; met bijbehorend geluid, vreemde omgeving en wss een aantal kinderen die niet weten hoe ze met paarden moeten om gaan. De eigenaar kan dan ook onmogelijk een inschatting maken hoe het paard zal reageren.

Een feestje organiseren op een manege is idd een mooi alternatief en wellicht een idee voor volgend jaar: daar heb je een geschikte en veilige omgeving en veilig materiaal. Paarden en ponies die wel wat gewend zijn en personeel wat de kinderen goed in de gaten kan houden rond de dieren, kan begeleiden en uitleggen hoe zij met een paard/pony moeten omgaan.


Laatst bijgewerkt door mairead op 17-01-22 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:29 



 
Profiel   

https://hippischcentrumdordrecht.nl/act ... rfeestjes/

je kan je feestje vieren bij hippisch centrum dordrecht ! daar worden kinderfeestjes georganiseerd, met de juiste begeleiding zodat alles leuk, maar vooral ook veilig geregeld is

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:44 



 
Profiel   

Wij deden dit vroeger ook met onze pony. Heb nou niet echt het idee dat ze hieronder leed, integendeel.
Kinderen mochten appels voeren, manen vlechten, knuffelen, stapritje maken etc etc. Een uur vol aandacht en het springkussen vonden ze alleen maar interessant.

Nu zou ik mijn pony daar niet meer voor uitlenen in verband met de aansprakelijkheid. Daarom lijkt het me op de manege vieren een prima idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:58 



 
Profiel   

Ik zou er ook voor kiezen om dit feestje op de manege te vieren en onder begeleiding pony's te gaan versieren + eventueel stapritje maken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:00 



 
Profiel   

Nou mensen die dame vraagt alleen of iemand dit zou willen.....!

Ik denk dat velen het niet willen omdat de verzekering niet alles dekt bij ongevallen, maar dat kan en hoeft niet te gebeuren. In deze tijd mag een circus geen dieren meer hebben, maar iedereen wel een dier van giftig reptiel tot hond in een flat van 10 hoog hartje centrum!

Voorop gesteld dat zeeland veel te ver weg is van Dordrecht zie je hier juist de combinatie mini-camping kinderfeestjes veel, en dan juist dat wat mevrouw voor haar dochter zoekt!.


Ik hoop dat je iets vind maar wat als je niets vind ...Ringsteken met de fiets ,bakfiets of kruiwagen... (of eerst zelf stokpaarden knutselen )ridders en jonkvrouwen zomaar een tip van een zeeuwse mama misschien is het een idee ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen