Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Xtreme Trail Empe, het geld waard?

 
Profiel   

Hey bokkers,

Ik heb eigenlijk op de planning staan om in het weekend van 5 en 6 maart vanuit Zuid-Limburg naar Empe te gaan voor de Xtreme Trail Merens en Fell Pony dag.

Nu slaat de twijfel toch wel heel erg toe...

Ik heb geen eigen auto of trailer, en de 'paardentaxi' rit ernaartoe en terug zou 430 euro kosten.
Daarnaast de overnachting voor mij en mijn pony, én de rit van de overnachtingsplaats naar het Xtreme Trail park, én de gezondheidspapieren voor mijn pony (ze staat nét over de grens in Duitsland dus officieel gaan we de grens over en hebben we dus die papieren nodig) tikt de 700 euro aan...

De voordelen: Andere mérens eigenaren leren kennen. Iets leuks met mijn pony doen (al is de wip die op het terrein staat de enige echte oefening die we hier in de buurt niet (kunnen) doen). Een online vriendin en haar mérens leren kennen en daarmee op zaterdag een buitenrit gaan maken, aangezien Nala daar op stal zou overnachten.

Maar het is wel écht veel geld... Dus ik denk erover om gewoon zelf een wip aan te schaffen om daarmee te oefenen, een tweebeenwip is zo'n 120 euro (of minder tweedehands) en een wip voor het hele lichaam zo'n 250, dus ik zou zelfs voor minder dan het geld voor dat weekend twee wippen kunnen kopen :')

Ik wacht nog of we ingeloot worden voor de eper paarden4daagse, aangezien die zeker wel mijn voorkeur heeft, en nóg duurder wordt, haha.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:37 



 
Profiel   

Ik vond de €50 eigenlijk al te veel, laat staan ruim €700.


Die wip stelt trouwens niks voor. Heb betere en mooiere exemplaren gezien.
Nogmaals ga naar Bergeijk en maak via Bokt of FB een rassendag daar aan.
Zij doen dat namelijk ook, alleen niet zo luidruchtig als Empe.

Plus daar maak je echt kennis met wat Mountain Trail is kwa hindernissen.
Mits je daar in bent geïnteresseerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:42 



 
Profiel   

Voor dat geld zou ik inderdaad lekker zelf wat obstakels kopen :=
Of in de toekomst gaan als je ooit wel een eigen trailer hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:45 



 
Profiel   

Ik dacht hey, dit onderwerp komt me bekend voor.. Maar hier heb je 2 weken geleden al een topic over gemaakt die 3 pagina's aan antwoorden heeft?
[TAO] Vrachtwagen huren, trailer huren, transport huren..Wijsheid?

Mijn antwoord daar was hetzelfde als hier; Ik heb sowieso van vriendinnen slechte verhalen gehoord over de Xtreme trail (véél te duur, amper uitdaging etc) dus ik zou sowieso daar niet heen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:49 



 
Profiel   

Ja precies, maar daar kijken mensen die bij de Xtreme trail in Empe waren natuurlijk minder snel mee. Met dit in de titel bereik ik de mensen die ervaring ermee hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:50 



 
Profiel   

Ik ben nog nooit bij de Xtreme Trail in Empe geweest maar ongeacht wat je daar wel of niet gaat doen of wie je daar wel of niet gaat tegenkomen is dit een bijna bizar hoog bedrag voor een uurtje (of 2?) grondwerken met obstakels. Er zijn vast betere en leukere manieren om je geld uit te geven. Ook als je er een leuk weekend weg van wilt maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:06 



 
Profiel   

Als het je puur om de wip te doen is:


Empe

[ img ]



Bergeijk

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:07 



 
Profiel   

Bergeijk hebben wij gedaan, was een eind rijden voor ons, maar vonden het erg leuke oefening voor jong paard.
Maar nooit voor 700 euro, volgens mij is het een beetje vragen naar de bekende weg want in vorig topic is dit ook al meerdere malen aangegeven toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:11 



 
Profiel   

Silenna schreef
Ik dacht hey, dit onderwerp komt me bekend voor.. Maar hier heb je 2 weken geleden al een topic over gemaakt die 3 pagina's aan antwoorden heeft?
[TAO] Vrachtwagen huren, trailer huren, transport huren..Wijsheid?

Mijn antwoord daar was hetzelfde als hier; Ik heb sowieso van vriendinnen slechte verhalen gehoord over de Xtreme trail (véél te duur, amper uitdaging etc) dus ik zou sowieso daar niet heen gaan.


Ik kan me hier wel in vinden, we willen in Belgie een vergelijkbaar concept opzetten dat in de weide is ingewerkt maar de prijs voor die hiervoor gevraagd wordt krijgen wij niet verantwoord naar onszelf toe al zouden we het uitgebreider willen maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:13 



 
Profiel   

Voor 700 euro zou ik lekker een week op vakantie naar de Veluwe gaan en daar een rassendag/-activiteit/-rit organiseren.
En dan los daarvan een keer naar Bergeijk. Kans dat je dan zelfs nog geld overhoudt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:14 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Voor 700 euro zou ik lekker een week op vakantie naar de Veluwe gaan en daar een rassendag/-activiteit/-rit organiseren.
En dan los daarvan een keer naar Bergeijk. Kans dat je dan zelfs nog geld overhoudt :+


De grootste hap geld is natuurlijk het verplaatsen, dus dat zal nooit veel minder worden, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:16 



 
Profiel   

Naarmate ik meer lees over Empe, heb ik minder neiging daar eens heen te gaan. Ik dacht eerst, oh, leuk, een trailpark dichter in de buurt. Bergeijk is voor mij ook een eind rijden. Maar er zitten zoveel mitsen en maar aan Empe dat ik niet meer zo nodig hoef. Dan wordt het toch wel een keer Bergeijk vermoed ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:18 



 
Profiel   

Nala schreef
Daihyo schreef
Voor 700 euro zou ik lekker een week op vakantie naar de Veluwe gaan en daar een rassendag/-activiteit/-rit organiseren.
En dan los daarvan een keer naar Bergeijk. Kans dat je dan zelfs nog geld overhoudt :+


De grootste hap geld is natuurlijk het verplaatsen, dus dat zal nooit veel minder worden, haha.

Okee, laat ik het zo stellen: voor 700 euro zijn er heel veel andere leuke dingen te bedenken dan 1-2 uurtjes Xtreme Trail.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:19 



 
Profiel   

Heel onaardig, maar welk antwoord wil je precies horen, of wat wil je dat Bokt precies voor je doet als je eenzelfde soort vraag voor de derde keer stelt?

Voor mij is heel simpel: we kunnen niet in je portemonnee kijken en we hebben allemaal een ander acceptabel maximumbedrag voor een dagje weg dus je moet zelf bepalen of je het dagje uit voor dat geld de moeite waard vindt. En 'nee het lukt toch nu nog even niet' is dan ook een heel prima antwoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:20 



 
Profiel   

Nou, ik weet niet hoe ver Bergeijk voor je rijden is ?

Maar je gaat natuurlijk eerder iemand vinden die je voor een kortere rit meeneemt of er heen rijdt als "even" naar de Veluwe....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:20 



 
Profiel   

Voor 700 euro zou ik zeggen regel een trailer en rij naar de bergen in Duitsland om daar tussen alle bomen/rotsen etc door te lopen, dan heb je hetzelfde effect :') ik vind de prijs die ze vragen om daar een uurtje te wandelen/grondwerken al veel te veel geld. Ik zou het zelf nooit overwegen en al helemaal niet voor 700 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:25 



 
Profiel   

Getup schreef
Nou, ik weet niet hoe ver Bergeijk voor je rijden is ?

Maar je gaat natuurlijk eerder iemand vinden die je voor een kortere rit meeneemt of er heen rijdt als "even" naar de Veluwe....


Een uur en 13 minuten, volgens Google Maps. Dus dat valt zeer zeker mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:25 



 
Profiel   

Heb je wel een rijbewijs? Wellicht kan je een autovrachtwagentje huren (of iemand vinden die daarmee wilt rijden) die je met B rijbewijs mag rijden? Wellicht een goedkopere oplossing dan de paardentaxi als je graag ergens heen wilt. Dat scheelt dan toch alweer een paar 100 euro als je dit graag zou willen doen. Misschien alsnog niet zo handig als je een weekend weg wilt, maar wellicht voor eens andere activiteiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:45 



 
Profiel   

LunarEclipse schreef
Heb je wel een rijbewijs? Wellicht kan je een autovrachtwagentje huren (of iemand vinden die daarmee wilt rijden) die je met B rijbewijs mag rijden? Wellicht een goedkopere oplossing dan de paardentaxi als je graag ergens heen wilt. Dat scheelt dan toch alweer een paar 100 euro als je dit graag zou willen doen.


Rijbewijs wel inderdaad, maar die was voor deze rit al 360 euro zonder tanken... Dus veel goedkoper ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:46 



 
Profiel   

Bergeijk is voor ons niet aan te rijden. Wij zijn naar de shetlander dag geweest afgelopen zaterdag in Empe. Uitleg was goed en mijn pony deed op een gegeven moment ook heel mooi geconcentreerd mee en hij is nogal snel afgeleid normaal. Wij hebben echt genoten ervan en willen in mei/juni nog eens heen! Het was echt leerzaam en leuk. Hier in de buurt is er niks zoals dat, ik zit in Friesland. Wij zijn wel complete leken wat betreft Xtreme trail en dus was zo'n beginnersles prima. Als je het vaker doet, dan snap ik dat het wat saai overkomt. Wel moet ik zeggen dat de anderhalf uur voor mijn 6 jarige ook echt wel de max was qua concentratie. Mijn 14 jarige had dit wel een hele middag kunnen doen.

Ik moet er wel bij vermelden dat wij niet 700 euro aan vervoerskosten hebben. Dan zou ik eerder gezellig met die vriendin een keer een middag daar doen en midweek daar verblijven en buitenritten enzo met die vriendin rijden. Aangezien jouw paard het al gewend is, dan is de rassendag te simpel qua hindernissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:52 



 
Profiel   

Voor 700 euro vind ik het geen enkele clinic of iets waard. Maak er dan een week vakantie of een lang weekend van, waarvan je 1 dagje de trail doet, en verder lekker gaat rondrijden. In 2017 heb ik bergeijk gedaan en hadden we een lang weekend, veel buiten gereden en dan 1 dagje de clinic. Dat was het w waard. Maar als ik een taxi had moeten huren had ik het ook niet gedaan voor een weekend.

Dus nee. Ook Xtreme trail vind ik het dat geld niet waard. Het is maar 2 uurtjes he, dat je daar bezig bent. En eerste les is kennis alom. Ik vomd het erg leuk met m'n shet te doen, maar ik reed gewoon op een dag op en neer met eigen vervoer. Dus weinig extra kosten behalve benzine en dat verrij ik ook voor een buitenrit wel eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:15 



 
Profiel   

Ha ha, ik zou er niet eens over nadenken. Wat een geld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:36 



 
Profiel   

In geen 700 jaar. :+
Grote nee dus. Wat wil je dat hij ervan leert?
Ik zou afmelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:14 



 
Profiel   

nee, dat is het niet waard. je maakt kennis met wat obstakels dat begint bij wat boomstammen lopen, op een verhoging staan, wat op en afstapjes en dan is de tijd als snel om. Ik heb er bij elkaar 3 uur voor in de auto gezeten en merkte dat ik het toch al een soort van teleurstelling vond voor de moeite en tijd die er ging inzitten, dus voor zoveel geld no way..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:23 



 
Profiel   

Vanuit zuid Limburg is Bergeijk al stukken dichterbij dus zit je al lager in de kosten. Daarnaast is het park ook nog eens beter betaalbaar.
Ik wil embe best wel eens uitproberen maar als ik naar de obstakels kijk is Bergeijk veel uitdagender. Dus nee als het je zoveel kost zou ik gezellig voor het sociale zonder paard er heen gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen