Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Xtreme Trail Empe, het geld waard?

 
Profiel   

Nala schreef
Het is het eerste uitje dat ik met mijn pony maak, en ik hoor overal altijd dat het toch zo duur is om dingen te ondernemen met een paard, dus dan denk ik "misschien valt het mee en moet ik me niet zo aanstellen" :')


Waarom zijn uitjes zo belangrijk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 06:46 



 
Profiel   

Saaams schreef
Koop voor die €700 (en een beetje) een leuke eigen trailer! :+


Eens! Leen of huur een auto met trekhaak en ga oefenen, ik denk dat je meer hebt aan deze investering in de toekomst. Ik was zelf altijd angstig om met trailer te rijden, mijn man moest het altijd doen. Sinds ik mezelf eroverheen heb gezet heb ik zoveel meet vrijheid en ga overal heen :). Mijn eerste trailer was 700 euro (bodem was 2 jaar oud dus durfde het aan) en heb er 2 jaar mee kunnen rijden, toen was die op (wanden begonnen te rotten). Behalve inparkeren is met trailer voor mij bijna hetzelfde als zonder trailer rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 08:20 



 
Profiel   

Maar beetje grondwerken kun je thuis toch ook prima? Of op vreemd terrein ergens bij jou in de buurt? Het hoeft geen uitgebreid uitje te zijn. Voor €700 heb je je eigen hindernissen om mee te oefenen ook nog :P

Ik vind het belachelijk veel geld voor een uurtje grondwerk, die €60 is al belachelijk laat staan €700. Mij niet gezien :+ Toen ik geen trailer had heb ik weleens €150 (incl brandstof, huur wagentje enz) neergelegd voor een crossles en dat vond ik al lastig om te slikken.

@bloemm eigen trailer biedt geweldige vrijheid, zeker als je paard braaf is en goed alleen te laden :) alleen TS heeft ook nog geen auto en dan ben je nog lang niet klaar voor €700. Vrachtwagentje huren en daguitjes op korte reisafstand uitzoeken komt dan goedkoper uit dan eigen combinatie aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 08:28 



 
Profiel   

Ik ben dit onderwerp inderdaad al vaker tegengekomen :+

Probeer te doen waar jij je fijn bij voelt en wat jij wilt. Als jij denkt nah, dit doe ik wel over een paar jaar, dan ga je gewoon daarvoor. Ik heb zelf pas recent een paard gekocht en hoe graag ik met haar ook naar natuurgebieden wil voor buitenritten en trainingsweekenden, die optie heb ik momenteel gewoon nog niet. Dat is iets voor over een jaar of 3-4 en dat is prima.

Als je wel wilt gaan zou ik echt de optie een trailer huren die je met een B rijbewijs kan trekken icm de auto van je ouders (dacht dat dat een optie was?). 430 euro voor vervoer is wel echt heel erg veel en zo spannend is het rijden met een trailer ook weer niet. Ik heb het laatst voor het eerst gedaan en het was op het begin even spannend (vooral omdat het niet mijn auto en trailer waren), maar na 2 minuutjes ging het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 08:33 



 
Profiel   

desi92 schreef
Silenna schreef


Als er wél op gecontroleerd wordt (die kans is dit jaar aannemelijker ;) ) heb stront aan de knikker en kun je met een beetje pech rechtsomkeert maken.


Na 15 jaar reizen met paard en nu nog steeds dagelijks grens over durf ik toch wel te stellen dat de controlles net over de grens echt geen moer voorstellen. Zelfs toen wij wel staande werden gehouden met paard in de trailer vroegen ze nergens naar, niet eens naar t paspoort


Ik geloof onmiddelijk dat dit voorheen niet zo'n punt was cq er weinig pakkans was, maar die kans is vanaf dit jaar echt een stuk groter.
Vooral voor wagens vanuit Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:47 



 
Profiel   

Silenna schreef
desi92 schreef

Na 15 jaar reizen met paard en nu nog steeds dagelijks grens over durf ik toch wel te stellen dat de controlles net over de grens echt geen moer voorstellen. Zelfs toen wij wel staande werden gehouden met paard in de trailer vroegen ze nergens naar, niet eens naar t paspoort


Ik geloof onmiddelijk dat dit voorheen niet zo'n punt was cq er weinig pakkans was, maar die kans is vanaf dit jaar echt een stuk groter.
Vooral voor wagens vanuit Duitsland.


Vanmiddag nog getankt. En van de week ook meerdere keren via Duitsland naar het werk. Maar ze staan nergens hoor. Met 3 min woned vanaf de grens en familie wonend in dld komen we er toch wel echt meerdere keren per week. Ook dit jaar en de afgelopen weken. En ze staan hier toch wel vaak te controleren op de a12, maar niet op QR.
Maar dit is oftopic ;)


Ts: is er niemand op jou stal die auto trailer combi heeft en je tegen vergoeding kan rijden ? Of iemand uit je omgeving? Zou een hoop kosten schelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 00:02 



 
Profiel   

Whupp schreef
Ik heb het laatst voor het eerst gedaan en het was op het begin even spannend (vooral omdat het niet mijn auto en trailer waren), maar na 2 minuutjes ging het prima.

Yep, rechtuit wel dat stelt niet zoveel voor, totdat je je ergens vastrijdt, je moet keren of een bochtje achteruit moet.
Dan is het wel fijn als je dat al onder de knie hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 02:59 



 
Profiel   

Empe ken ik niet, Bergeijk ben ik nu een paar keer geweest en ga ik zaterdag weer naartoe. Grote voordeel vind ik dat je zelfstandig aan de gang bent met de hindernissen van jouw voorkeur, en dat er een instructeur in de buurt is vanwege veiligheid zodat je gericht om advies kan vragen. Ik begrijp dat dat in Empe anders is, en daar zou ik niet blij van worden. Afstand speelt voor mij natuurlijk ook mee, Bergeijk is 42 km en 40 minuten, Empe 126 km en 90 minuten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 09:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen