Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Xtreme Trail Empe, het geld waard?

 
Profiel   

bij jullie in duitsland zitten er 2 waarvan ik zo al weet dat die veeeeeel leuker zullen zijn en miss voor jou dichterbij ook
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:04 



 
Profiel   

Ik wilde deze zomer met m’n jonkie naar empe maar ga niet denk ik.
Lees best veel negatieve ervaringen en “ groom” mag dan ook niks. T is hier niet zo ver vandaan maar bomen stappen kan ik in het bos ook.
Hoe ziet een beginners les ( aan de hand) eruit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:35 



 
Profiel   

Ik zou het ook niet doen. Ik ben toen naar stal Tilburg geweest in Limburg veel leuker en mooier dan empe

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:43 



 
Profiel   

speurneusc schreef
bij jullie in duitsland zitten er 2 waarvan ik zo al weet dat die veeeeeel leuker zullen zijn en miss voor jou dichterbij ook



Nou idd.
Ik ben in Hilchenbach geweest, vanuit Zuid Limburg in een rechte lijn langs Keulen op.



Gooi hem er hier toch nog naar eens in:

[BRT] Welk Trailpark moet ik kiezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:15 



 
Profiel   

Muze schreef
Ik wilde deze zomer met m’n jonkie naar empe maar ga niet denk ik.
Lees best veel negatieve ervaringen en “ groom” mag dan ook niks. T is hier niet zo ver vandaan maar bomen stappen kan ik in het bos ook.
Hoe ziet een beginners les ( aan de hand) eruit?


Je begint bij het paard bewust van zijn benen laten worden, boomstammen stappen en door een soort neergelegde bomen slalom stappen. Dan op een aantal houten schijven staan, evt overheen stappen. Vervolgens ga je naar een soort op en afstap, houten bruggetje en een iets hogere op en af klim. Ze mogen even pootje baden in het water maar dan is de tijd met een groepje van 4 al snel om.

Ik vond het wel leuk maar als je er een uurtje voor in de auto zit, bij lekker weer. Nu had het geregend en was er weinig droog. De op en af hindernissen maar de hele trek was wel kaplaarzen aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:01 



 
Profiel   

Nou dat kan ik zelf in het bos of onze buitenbak ook wel.
Dankje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:24 



 
Profiel   

En dat dan voor €60 voor een uur(?)... Ik vind het echt belachelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:27 



 
Profiel   

Nee dat is geen 700 euro waard. :n
Sowieso zou ik eerder voor Bergeijk of get park in Duitsland kiezen, Empe kwam op mij duur over voor wat het inhoudt en dan mag je groom / begeleider nog niet eens mee het park in. :=
Bergeijk ben ik 2 keer geweest en 2 keer top ervaring. Maar ook daar zou ik geen 700 euro voor neerleggen. :+

Ik was met vrachtwagen huur, brandstof en clinickosten voor net onder de 200 euro klaar. 2 uur enkele reis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:36 



 
Profiel   

Ik vond het park heel leuk en leerzaam, zeker niet alleen over boomstammen heen stappen. Ze hebben bijvoorbeeld ook een fantastische brug die alle kanten op wiebelt. €700 zou ik eigenlijk voor geen enkel paardenuitje over hebben behalve bijvoorbeeld een hele week vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:18 



 
Profiel   

Als je naar de eper paardenvierdaagse gaat, zou ik er gewoon een dag bij aanpakken, het is een half uurtje daar vandaan dus ben je in de buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:24 



 
Profiel   

Wat is het dat je hierover twijfelt? €700,- is echt bizar veel geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:24 



 
Profiel   

Het is het eerste uitje dat ik met mijn pony maak, en ik hoor overal altijd dat het toch zo duur is om dingen te ondernemen met een paard, dus dan denk ik "misschien valt het mee en moet ik me niet zo aanstellen" :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:27 



 
Profiel   

Ik zou nooit zoveel geld uit geven voor 2 dagen.
In het topic worden al goede alternatieve tips gegeven.

Ik denk dat je vooral kan besparen op de vervoers kosten.
Ook gezondheidsverklaring kun je eigenlijk laten. Wij zijn jaren lang de grens over gedaan als wij naar de verenigingsles gingen en nooit gecontroleerd. Zelfs bij controle van de marechaussee is er niet om gevraagd

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:30 



 
Profiel   

Nala schreef
Het is het eerste uitje dat ik met mijn pony maak, en ik hoor overal altijd dat het toch zo duur is om dingen te ondernemen met een paard, dus dan denk ik "misschien valt het mee en moet ik me niet zo aanstellen" :')



Ik was trailerhuur, 2 dagen Trailpark Duitsland, 3 dagen paddock, B&B 2 nachten. Ben een dag eerder gegaan vanwege de afstand, heb dus 1 dag extra paddockkosten en 1 nacht B&B erbij.

€260 tweedaagse cursus
€120 trailer
€ 62 B&B
€ 30 paddock

1 tank benzine, 600 km totaal, niet de gezondheidsverklaring gedaan. En €50 voor de fotografe die optioneel is, heb 550 foto's.

Ik kwam voor ruim 12 uur(!!) aan Trailcursus dus nog niet eens in de buurt van €700


Nogmaals laat Empe voor wat het is tenzij je eigen vervoer hebt en ga voor Bergeijk of een trailpark in Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:56 



 
Profiel   

desi92 schreef
Ik zou nooit zoveel geld uit geven voor 2 dagen.
In het topic worden al goede alternatieve tips gegeven.

Ik denk dat je vooral kan besparen op de vervoers kosten.
Ook gezondheidsverklaring kun je eigenlijk laten. Wij zijn jaren lang de grens over gedaan als wij naar de verenigingsles gingen en nooit gecontroleerd. Zelfs bij controle van de marechaussee is er niet om gevraagd


Als er wél op gecontroleerd wordt (die kans is dit jaar aannemelijker ;) ) heb stront aan de knikker en kun je met een beetje pech rechtsomkeert maken.


Laatst bijgewerkt door Silenna op 17-01-22 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:17 



 
Profiel   

Pfoe voor die 700 euro kan ik wel leukere dingen bedenken dan 1 uurtje trailpark :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:23 



 
Profiel   

Ha, in geen 700 jaar!
Ik ben er pas geleden op een normale dag geweest met mijn Tinker. Ik had er van te voren gemixte verhalen over gehoord, dus was erg benieuwd. Het blijkt nogal te schelen van wie je ‘les’ hebt. Bij ons was de instructrice in ieder geval hartstikke nuchter, daar houd ik van. Voor ons ook een takke end rijden, maar ik kon wel zelf de trailer achter de auto zetten en gaan.

Voor €700,- ga ik wel een week met het paard op vakantie ofzo. Dat is het écht niet waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:26 



 
Profiel   

Silenna schreef
desi92 schreef
Ik zou nooit zoveel geld uit geven voor 2 dagen.
In het topic worden al goede alternatieve tips gegeven.

Ik denk dat je vooral kan besparen op de vervoers kosten.
Ook gezondheidsverklaring kun je eigenlijk laten. Wij zijn jaren lang de grens over gedaan als wij naar de verenigingsles gingen en nooit gecontroleerd. Zelfs bij controle van de marechaussee is er niet om gevraagd


Als er wél op gecontroleerd wordt (die kans is dit jaar aannemelijker ;) ) heb stront aan de knikker en kun je met een beetje pech rechtsomkeert maken.


Na 15 jaar reizen met paard en nu nog steeds dagelijks grens over durf ik toch wel te stellen dat de controlles net over de grens echt geen moer voorstellen. Zelfs toen wij wel staande werden gehouden met paard in de trailer vroegen ze nergens naar, niet eens naar t paspoort

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:34 



 
Profiel   

Nala schreef
Het is het eerste uitje dat ik met mijn pony maak, en ik hoor overal altijd dat het toch zo duur is om dingen te ondernemen met een paard, dus dan denk ik "misschien valt het mee en moet ik me niet zo aanstellen" :')


Joh, ga lekker een weekend weg naar een leuk huisje of hotel en neem je paard mee om lekker te rijden, een leuk clinic weekend? Dan ben je echt geen 700 euro kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:15 



 
Profiel   

Pauline2cv schreef
Ik vond het park heel leuk en leerzaam, zeker niet alleen over boomstammen heen stappen. Ze hebben bijvoorbeeld ook een fantastische brug die alle kanten op wiebelt. €700 zou ik eigenlijk voor geen enkel paardenuitje over hebben behalve bijvoorbeeld een hele week vakantie.


Wij zijn echt niet verder gekomen met de rassendag dan de grond obstakels en het op en af stappen. Een gewoon bruggetje maar die kom ik hier overal in het bos ook tegen.

Het zal er vast aan liggen van wie je les hebt en hoeveel paarden en van welk nivo er in je groepje zitten maar wat wij gedaan hebben vond ik erg tegenvallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:17 



 
Profiel   

Koop voor die €700 (en een beetje) een leuke eigen trailer! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:32 



 
Profiel   

Saaams schreef
Koop voor die €700 (en een beetje) een leuke eigen trailer! :+


Dan heb ik nog steeds geen auto die 'm mag trekken :+ En dat wordt dan wel een heel duur grapje voor 2 tot 3 keer per jaar ergens heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:40 



 
Profiel   

Accepteren dat iets (nu nog) niet kan is ook nog een optie.

Ik heb ook pas voor het 3de jaar een auto die kan trekken waardoor ik daagjes weg kan.
Daarvoor was ik ook afhankelijk van anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:43 



 
Profiel   

Als je het erg graag wilt, is het vervoer dan niet goedkoper mogelijk? Hier in de omgeving kan je voor EU 75 per dag al een paardenvrachtwagentje huren waar je met je B rijbewijs in kan rijden. Tuurlijk komt er nog brandstof bij, maar dan kom je echt nog lang niet op 700 euro uit ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 23:30 



 
Profiel   

larissa96 schreef
Als je het erg graag wilt, is het vervoer dan niet goedkoper mogelijk? Hier in de omgeving kan je voor EU 75 per dag al een paardenvrachtwagentje huren waar je met je B rijbewijs in kan rijden. Tuurlijk komt er nog brandstof bij, maar dan kom je echt nog lang niet op 700 euro uit ;)


Het goedkoopste vrachtwagentje hier in de buurt was 360 exclusief brandstof, dus dan zit je al snel op de 430 die ik nu uit zou geven om letterlijk opgehaald en gebracht te worden zonder zelf veel stress te hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 23:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen