Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zucht. Vind ik dan nooit een passende stalling?

 
Profiel   

Ik ga vrijdag kijken bij een stal in Schoorl. Daar is misschien pas over 3 weken plek maar dat moet ik nog even horen/zien. Ik heb via via het nummer gekregen van die meneer en hem gebeld. Erg vriendelijke meneer. Kijk uit naar vrijdag.
Zaterdag ga ik kijken bij een stal in Heerhugowaard en in een stal in Dirkshorn.
Ik heb nu 2 stallen die hem wel eventueel willen aannemen dus dat is al een fijn gevoel en ga er dus nog bij een paar kijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:52 



 
Profiel   

Wat een narigheid TS. Ik kan je geen tips voor stalling geven, want ik kom uit een hele andere regio.
Ik hoop dat je snel iets vindt waar je paard lekker in kudde naar buiten kan. En of dat nu een kudde is met alleen jonge paarden of een gemengde kudde, dat maakt nu even denk ik niet uit. Als hij maar paard kan zijn. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:10 



 
Profiel   

Ik zou toch ook asap naar een andere stal op zoek gaan.
Eender op welke leeftijd - een kwartier per dag buiten is gewoon belachelijk.

De staleigenaar had wss niet goed nagedacht over de leeftijd van jouw jonkie - tuurlijk wil die spelen, en liefst zo veel mogelijk!

Los daarvan - ook paarden die geen jonkies meer zijn zet je toch niet +23u per dag op stal?

Fijn dat je al een paar stallen kunt gaan bekijken :j Zal een hele opluchting zijn voor je paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:13 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Ik zou toch ook asap naar een andere stal op zoek gaan.
Eender op welke leeftijd - een kwartier per dag buiten is gewoon belachelijk.

De staleigenaar had wss niet goed nagedacht over de leeftijd van jouw jonkie - tuurlijk wil die spelen, en liefst zo veel mogelijk!

Los daarvan - ook paarden die geen jonkies meer zijn zet je toch niet +23u per dag op stal?

Fijn dat je al een paar stallen kunt gaan bekijken :j Zal een hele opluchting zijn voor je paard!



De andere paarden mogen nu minstens een paar uur buiten terwijl de mijne binnenstaat. Een extra draadje spannen of hem bij andere paarden zetten mag absoluut niet. Ik ben er echt dood mee aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:19 



 
Profiel   

Sta voor een lastige keuze.
Morgen verhuizen naar een tijdelijke stalling (misschien voor een paar dagen) tot er plek is voor de stal waar ik voor op de wachtlijst sta of wachten tot er volgende week of die week erop misschien plek is op de stal waarvoor ik op de wachtlijst sta. Via via heb ik gehoord dat er een paardje overleden is op de stal. Echt heel heftig maar het zet mij wel aan het denken. Misschien kom ik dan toch snel in aanmerking voor die stal?

Moet erbij zeggen dat hij geen eten meer krijgt op huidige stal, stal word niet gedaan en hij komt helemaal niet meer buiten.

Maar 2x verhuizen in misschien wel 7 dagen is ook heftig toch?

Help

Even toevoegen: hij komt dan van half 9 tot 14 u buiten ook niet ideaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:03 



 
Profiel   

Denk dat je paard het niet redt, 7 dagen zonder eten.
Lijkt mij inpakken en wegwezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:17 



 
Profiel   

Ik voer zelf natuurlijk wel hahah. Maar bedankt. Heb mijn kast leeggehaald en het paspoort terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:19 



 
Profiel   

Ik zou echt ala minuut vertrekken , jammer van mijn borg.
Er zijn zoveel paarden die wel eens ergens een paar dagen gestal staan en dan weer verder gaan. Denk aan vakantie of een meerdaags concours.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:22 



 
Profiel   

Wat is dat voor idioot waar je staat??? Daar zou ik nog niet klaar mee zijn. Eerst paard naar betere stal (en een overbrugging is wat onrustig, maar in mijn ogen nog altijd beter dan hier blijven, in de stront, opgesloten in een box) en dan die eikel aanpakken. Dat zou niet iedereen doen, dat weet ik, maar iemand die zo met dieren om gaat, is bij mij nog niet jarig en komt er niet zomaar vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:23 



 
Profiel   

Bel die stal dan gewoon waar je op de wachtlijst staat en vraag wat de verwachting is.

En die tijdelijke stal bevalt mss wel zo goed dat je mss wel niet eens meer naar die andere stal wilt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:23 



 
Profiel   

GamblersCup schreef
Wat is dat voor idioot waar je staat??? Daar zou ik nog niet klaar mee zijn. Eerst paard naar betere stal (en een overbrugging is wat onrustig, maar in mijn ogen nog altijd beter dan hier blijven, in de stront, opgesloten in een box) en dan die eikel aanpakken. Dat zou niet iedereen doen, dat weet ik, maar iemand die zo met dieren om gaat, is bij mij nog niet jarig en komt er niet zomaar vanaf.


Nou echt he!

Ik ben wel benieuwd welke stal dat is. (ik ken de regio)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:26 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Bel die stal dan gewoon waar je op de wachtlijst staat en vraag wat de verwachting is.

Inderdaad! Of misschien kunnen ze een noodplek maken voor je paard, als je ze verteld hoe de situatie nu is. Ik zat begin vorig jaar ook in een noodsituatie (paardenmaatje van mijn merrie was overleden en toen stond ze alleen, ze kon niet bij de shet en de ezeltjes, die kleintjes ziet ze niet als volwaardige weidegenootjes en ze draaide door), en hoewel mijn huidige stal toen eigenlijk vol zat, hebben ze een noodplek gemaakt zodat ik mijn merrie er wel al naartoe kon brengen. Na 1,5 week kon ze gelukkig doorschuiven naar een echte box, met uitloop eraan. Gewoon vragen, wie weet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:30 



 
Profiel   

Nou in jouw geval zou ik vanavond nog mijn paard verhuizen. Wat een mafkees zeg. In dit specifieke geval zou ik zelf februari aan stalgeld niet meer betalen. Hij heeft je borg al, daar doet hij het dan maar mee. Een stalhouder heeft zorgplicht en gaat nu echt zijn boekje te buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:33 



 

Heb niet alles gelezen. Mijn paard komt ook wel es maar eventjes de box uit puur en alleen voor et mesten. Maar dit is alleen met echt bagger slecht weer verder staat ie gwn minimaal 6 uur buiten. Ik had met spoed een ander tijdelijk plekje gezocht. Ookal is het niet helemaal wat je zoekt. In iedergeval waar hij langer buiten kan, ookal is et alleen of met een draadje er tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:39 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Nou in jouw geval zou ik vanavond nog mijn paard verhuizen. Wat een mafkees zeg. In dit specifieke geval zou ik zelf februari aan stalgeld niet meer betalen. Hij heeft je borg al, daar doet hij het dan maar mee. Een stalhouder heeft zorgplicht en gaat nu echt zijn boekje te buiten.

Dit inderdaad. Wat een mafklapper joh.
Ik vraag me af als wanneer hij zijn zorgplicht niet nakomt, hij nog wel recht heeft op de borg en stalgeld. Hij komt het contract zo immers ook niet na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:50 



 
Profiel   

Blue258 schreef
Sta voor een lastige keuze.
Morgen verhuizen naar een tijdelijke stalling (misschien voor een paar dagen) tot er plek is voor de stal waar ik voor op de wachtlijst sta of wachten tot er volgende week of die week erop misschien plek is op de stal waarvoor ik op de wachtlijst sta. Via via heb ik gehoord dat er een paardje overleden is op de stal. Echt heel heftig maar het zet mij wel aan het denken. Misschien kom ik dan toch snel in aanmerking voor die stal?

Moet erbij zeggen dat hij geen eten meer krijgt op huidige stal, stal word niet gedaan en hij komt helemaal niet meer buiten.

Maar 2x verhuizen in misschien wel 7 dagen is ook heftig toch?

Help

Even toevoegen: hij komt dan van half 9 tot 14 u buiten ook niet ideaal


Waarom komt hij nu helemaal niet meer buiten ?? Wat triest dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:05 



 
Profiel   

Die staleigenaar is haar eigen paard verloren. Beetje respectloos om meteen op die stal te asen. Ik vertrek morgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:13 



 
Profiel   

Hij is gevaarlijk omdat hij graag wil spelen met de paarden. Daarnaast stellen de staleigenaren het niet op prijs dat ik mijn mond er over open trek. Vandaag weer niet zijn stal uitgemest. De maat is vol. Ik ga morgen naar een stal in de buurt van mijn huis. Letterlijk 2 minuten fietsen en 5 minuten lopen. En wacht dan af of er een plek vrij komt op de stal waarop ik op de wachtlijst sta.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:15 



 
Profiel   

Lijkt mij een een goed plan. Alles beter dan waar je paard nu staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:19 



 
Profiel   

Meiden. Wat houd een zorgplicht precies in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:21 



 
Profiel   

Jeetje, wat een mafklapper is dat zeg!!!
Heeft die voorheen alleen cavia's gehouden? 0 verstand van paarden.
Ja natuurlijk speelt een jong paard. En al helemaal als ze de energie niet kwijt kunnen.

Goed dat je weg gaat, dit kan echt niet.

En misschien valt je tijdelijke plekje beter dan je denkt?
Want waarom denk je dat het alleen tijdelijk is. (sorry als ik er overheen gelezen heb)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:23 



 
Profiel   

Blue258 schreef
Hij is gevaarlijk omdat hij graag wil spelen met de paarden. Daarnaast stellen de staleigenaren het niet op prijs dat ik mijn mond er over open trek. Vandaag weer niet zijn stal uitgemest. De maat is vol. Ik ga morgen naar een stal in de buurt van mijn huis. Letterlijk 2 minuten fietsen en 5 minuten lopen. En wacht dan af of er een plek vrij komt op de stal waarop ik op de wachtlijst sta.


wat een rot situatie. heel fijn dat je een (tijdelijke) oplossing hebt gevonden.

Wanneer is je paard gecastreerd? misschien heeft hij nog hengstenstreken, dat hij daarom als 'gevaarlijk' wordt gezien? Heeft de stalbaas waar je nu staat misschien klachten van andere paardeneigenaren gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:30 



 
Profiel   

Blue258 schreef
Meiden. Wat houd een zorgplicht precies in?

Zorgplicht betekend dat een stalhouder verplicht is om voor je paard te zorgen volgens de normale volgens de stal geldende regels.

Dat houd in wat daar volgens de gewoonte gebruikelijk is. Wat ik opmaak uit je berichten: De stalhouder voert, mest uit en zet de paarden buiten en binnen zodat ze voldoende uren buiten komen, precies zoals is afgesproken met de eigenaar van het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:32 



 
Profiel   

juval schreef
Blue258 schreef
Hij is gevaarlijk omdat hij graag wil spelen met de paarden. Daarnaast stellen de staleigenaren het niet op prijs dat ik mijn mond er over open trek. Vandaag weer niet zijn stal uitgemest. De maat is vol. Ik ga morgen naar een stal in de buurt van mijn huis. Letterlijk 2 minuten fietsen en 5 minuten lopen. En wacht dan af of er een plek vrij komt op de stal waarop ik op de wachtlijst sta.


wat een rot situatie. heel fijn dat je een (tijdelijke) oplossing hebt gevonden.

Wanneer is je paard gecastreerd? misschien heeft hij nog hengstenstreken, dat hij daarom als 'gevaarlijk' wordt gezien? Heeft de stalbaas waar je nu staat misschien klachten van andere paardeneigenaren gehad.


Hij is gecastreerd toen hij 1 jaar was. Het is meer dat hij zo druk is omdat hij te weinig buiten komt. Met als gevolg hij is druk en jaagt andere paarden op en mag dus niet meer bij de kudde met als gevolg het kost veel moeite om hem nadat de andere paarden buiten hebben gestaan buiten te zetten. En een draadje er tussen zetten, hem in de longeercirkel zetten, of in de rijbak is niet mogelijk. Oh en op al dat andere land dat ze hebben mag ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:58 



 
Profiel   

Blue258 schreef
Hij is gecastreerd toen hij 1 jaar was. Het is meer dat hij zo druk is omdat hij te weinig buiten komt. Met als gevolg hij is druk en jaagt andere paarden op en mag dus niet meer bij de kudde met als gevolg het kost veel moeite om hem nadat de andere paarden buiten hebben gestaan buiten te zetten. En een draadje er tussen zetten, hem in de longeercirkel zetten, of in de rijbak is niet mogelijk. Oh en op al dat andere land dat ze hebben mag ook niet.


Buiten dat een stalhouder gewoon voor je paard moet zorgen he, en zoals het nu gaat niet hoort. Zoiets als niet meer mesten kan gewoon echt niet. Ik vind dat ook heel erg stom, want zoiets komt altijd rond en daarnaast kan een paard nooit ergens iets aan doen maar:

Ik vind dat als er ruimte is in de paddock dat het normaal is dat ze hem daar buiten zetten, maar een draad zetten, in het land zetten of in de longeercirkel/rijbak zetten: dat is niet aan jou om te bepalen of een stalhouder zijn accomodatie op die manier wel of niet wil gebruiken :o .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen