Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zucht. Vind ik dan nooit een passende stalling?

 
Profiel   

Als je woonplaats klopt , Alkmaar, zou er toch wel wat in de buurt te vinden moeten zijn waar ze meer buiten komen?
Dat is namelijk voor de regio wel gebruikelijk.

Opfok heeft nu geen zin meer. Paard is 2,5 , mijn paard moest ik toen ophalen omdat er veel met 3 worden ingereden.

De advertentie waar je overschrijft heeft ook teveel mitsen. Ik zou in dat geval pas gaan verhuizen als de paddock vergroot is. Anders blijft het misschien bij een belofte.

Waar sta je op de wachtlijst? Mag ook via pb.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:31 



 
Profiel   

https://link.marktplaats.nl/m1796501184 ... ialbuttons

https://link.marktplaats.nl/m1779821724 ... ialbuttons

Is dit niet iets ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:52 



 
Profiel   

Alkmaar is momenteel lastig in de omgeving. Veel staat vol of is ver weg.
Ik heb beide van marktplaats gister al bericht gestuurd en wacht nog op reactie!
Bedank voor de tips allemaal. Het doet mij goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:53 



 
Profiel   

Hopelijk wordt het iets ts, ziet er goed uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:55 



 
Profiel   

Attitude schreef
Heeft dit dier serieus 1 1/2 jaar op een pensionstal gestaan ?

Het meeste wat je nu nog kan doen is hem die 1 1/2 jaar teruggeven en hem lekker paard te laten zijn in een kudde. En die zijn er echt !

Ik heb hier geen worden voor


Toch even reageren.
Mijn paard heeft niet 1 1/2 jaar in een pensionstal gestaan. Dan denk ik dat je het verkeerd begrijpt.
Hij heeft vrijwel altijd in een kudde gestaan waarbij hij hele dagen tot minstens 12 uur buiten kwam. Nu op de huidige stalling is het sinds kort verandert. Dus nee, hij staat niet al jaren in zijn stal, eenzaam op een pensionstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:10 



 
Profiel   

Oh en pensionstal. Ja net hoe je het noemt. Maar wel altijd in een kudde met veel buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:12 



 
Profiel   

Ik snap de utopie aan een opfok niet.
Een stabiele rustige kudde met speelmaatjes heeft een veulen veel meer aan. En jij als eigenaar ook.
Hoeveel on opgevoede harken er wel niet uit de opfok komen die hun plek niet kennen, overal overheen walsen en moeilijk bij andere paarden kunnen omdat ze alleen maar wild spelen.

Hier ons veulen uit een opfok in onze kudde gezet, eerste 3 weken dacht ze dat ze onoverwinnelijk was. Na 3 weken netjes onderdanig naar de volwassen leiders waarna ze met alle andere kon en mag spelen.
Mijn paarden staan meer buiten dan de gemiddelde opfok in Nederland.

Dst gezegd hebbende, vervelend ts. Ik zou inderdaad kijken naar een plekje waar hij nu tot einde zomer lekker op het land kan met een gemengde kudde. Grote ruimte. Al zijn die schaars...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:52 



 
Profiel   

Niet echt een tip omdat ik niet uit jouw regio kom, maar wel een hart onder de riem.
Zelfde schuitje, ondanks een ander verhaal. Maar wie volhoudt komt de juiste stal op zijn pad. Dat weet ik zeker. :o Mocht ik toevallig toch iets zien, dan zal ik je pb'en.

Je doet er voor wat ik lees goed aan te verhuizen. Mensen die jouw paard niet begrijpen, maar wel opperen hun toekomst nu al te kennen zijn eigenlijk al niet okay, en dat stapelt zich daar nog op met de tijd dat hij nu naar buiten mag, alleen.. Dat is niet netjes van ze en jullie verdienen beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:18 



 
Profiel   

Attitude schreef
Heeft dit dier serieus 1 1/2 jaar op een pensionstal gestaan ?

Het meeste wat je nu nog kan doen is hem die 1 1/2 jaar teruggeven en hem lekker paard te laten zijn in een kudde. En die zijn er echt !

Ik heb hier geen worden voor


Elin_ schreef
Daar gaan ze echt niet dood van hoor. Ideaal is anders, maar een gemengde stal (met veel weidegang, zoals eerst te lezen) is prima. Verder wil TS hem in een kudde en veel buiten hebben, dus basis lijkt me goed



@ts ik zou absoluut wel z.s.m verhuizen. Berichtje op Facebook plaatsen? Of gewoon aanbellen bij stallen?


Attitude schreef
Ik heb heel goed gelezen , wijsneus !

Ze gaan er zeker wel dood van . Beweging van een jong dier en opgroeien met soortgenoten is essentieel om gezond op te groeien.
Net een kind die je alleen in een box laat zitten .

Maar goed , pennymeisjes, dit is niet wat jullie en de TS willen horen maar zielig is het zeker . Daar hoef je niet Stichting Dierenlot en zo mee te vergelijken. Net alsof je het dan goed praat :n


Nou wat een attitude, Attitude. En blijkbaar lees je toch niet zo goed :+

Bij deze de uitleg. (Denk aan je hartslag)

Citaat
Ideaal is anders, maar een gemengde stal (met veel weidegang, zoals eerst te lezen) is prima

TS vertelt eerst in haar OP dat de weidegang eerst prima was, namelijk veel weidegang. Daar doelde ik op met 'zoals eerst te lezen was'. Voel je niet zo aangevallen :)

En van weidegang in gemixte kudde met soms stal gaan ze idd niet dood nee. Daar quote ik jou namelijk op (je standpunt dat een pensionstal echt niet oké is voor een jong paard)

Wanneer je dus wel goed zou lezen, zou je dus lezen dat ik het huidige beleid niet oké vindt, maar TS daar zelf goede standpunten in heeft en gaat volgen.

Citaat
Verder wil TS hem in een kudde en veel buiten hebben, dus basis lijkt me goed


TS gaat opzoek naar betere plek. Wil graag een speelmaatje, weidegang en beweging. Wat moet ze volgens jou nog meer doen? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Niet elk paard "moet" tot 3 jaar in de opfok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:53 



 
Profiel   

Blue258 schreef
Alkmaar is momenteel lastig in de omgeving. Veel staat vol of is ver weg.
Ik heb beide van marktplaats gister al bericht gestuurd en wacht nog op reactie!
Bedank voor de tips allemaal. Het doet mij goed.


De winter is sowieso lastig en er zijn ook een aantal stallen gestopt. Maar met rondvragen en langsrijden is er misschien wel wat.

Zoek je aan de noordkant van Alkmaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:05 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Blue258 schreef
Alkmaar is momenteel lastig in de omgeving. Veel staat vol of is ver weg.
Ik heb beide van marktplaats gister al bericht gestuurd en wacht nog op reactie!
Bedank voor de tips allemaal. Het doet mij goed.


De winter is sowieso lastig en er zijn ook een aantal stallen gestopt. Maar met rondvragen en langsrijden is er misschien wel wat.

Zoek je aan de noordkant van Alkmaar?


Ik zoek momenteel richting schoorl, Warmenhuizen, tuitjehorn,dirkshorn, stroet, oudkarspel, langedijk, heerhugowaard(noord), Lutjewinkel, Winkel, Nieuwe Niedorp, Waarland, T veld etc. of alkmaar richting de bergerweg die kant van Alkmaar op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:42 



 
Profiel   

Heb je Celine vd Stroom al geprobeerd? Zit in akersloot

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:04 



 
Profiel   

Je zoekt dus meer boven Alkmaar, daar ben ik minder bekend.
In Bergen weet ik stal Koopman en Jonker (op de Voert).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:09 



 
Profiel   

Even een update:
Ik was net op stal en de staleigenaar kwam naar mij toe om te mededelen dat mijn contract beëindigd werd. Ik moet nu fus zoiezo een nieuwe olek zoeken. Verandert niet veel aan de situatie maar ja. Hoop dat ik mijn borg terug kan krijgen maar dat zit er niet in. Fan moet ik maar blijven tot eind februari. Pffffff

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:11 



 
Profiel   

Dan maar geen borg terug.... toch slordig van de eigenaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:11 



 
Profiel   

Waarom zou je je borg niet terug krijgen? Zo lang je paard niks gesloopt heeft of iets anders dat van de borg afgetrokken kan worden hoor jij toch je borg terug te krijgen? Ik weet wel dat als je eerder dan je opzegtermijn vertrek dit ook met je borg verrekend kan worden, maar je pensionhouder beëindigd nu toch het contract vanuit zijn kant, ook wel zo netjes om gewoon borg aan je terug te geven wanneer jij vertrekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:17 



 
Profiel   

Heb je al eens gekeken naar de Kanaalhoeve in Nieuwe Niedorp?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:20 



 
Profiel   

Ja, de staleigenaar stuurt mij weg maar toen ik over borg begon moest ik maar blijven tot eind februari. Ga ik eerder krijg ik niks terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:34 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Heb je al eens gekeken naar de Kanaalhoeve in Nieuwe Niedorp?

Ik heb ze een berichtje gestuurt! Dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:34 



 
Profiel   

Wat een ellende. Hopelijk vindt je een fijn plekje voor jou en je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:52 



 
Profiel   

Die stalhouder is verkeerd bezig hoor en die is er blijkbaar nog niet achter dat mond op mond reclame een hoop doet. Zowel positief als negatief.

Succes hoor met het vinden van een beter plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:58 



 
Profiel   

Borg voor een pensionstal? Is dat gebruikelijk? Hier in de omgeving nog nooit van gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:06 



 
Profiel   

Dat wordt nog wel gedaan, borg voor pensionstal. Kijk zeker je contract na TS ivm borg en opzegging. Staleigenaar zal toch moeten kunnen aantonen dat je paard schade heeft aangericht oid.
En opletten met vertrekken als je geen officiële opzegging gekregen of gegeven hebt. Stel dat je dit niet officieel ontvangen hebt en jij vertrekt dan kan borg wellicht wel afgehouden worden, want jij bent “vroegtijdig” vertrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:32 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Borg voor een pensionstal? Is dat gebruikelijk? Hier in de omgeving nog nooit van gehoord.

Hier is dat nog heel gebruikelijk, de eerste maand dubbel stalgeld betalen bij wijze van borg. Echt poedersuiker van die staleigenaar zeg! Er zijn toch zo'n vervelende pensionuitbaters de dag van vandaag. Gelukkig ook nog wel goeie, maar ik hoor steeds vaker van die gekke verhalen en heb het zelfde als jou meegemaakt TS (maar dan met een volwassen paard). Hopelijk is daar blijven tot eind februari doenbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:31 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik heb inderdaad de eerste maand dubbel betaald en dit is dan de 'borg. Tot eind februari ga ik het zoiezo niet uithouden en ik vind het dan jammer dat de pensioneigenaar wilt dat ik weg ga maar dan geen cent terug wilt betalen. Ik zal het contract eens nakijken vandaag. Hij heeft mijn contract immers mondeling opgezegd dus ik denk dat ik geen cent terug zal krijgen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen