Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Manege beginnersles omg Delft

 
Profiel   

Hallo Bokkers,

Mijn vriend wil ook leren paardrijden *\o/* zodat we in de zomer op vakantie samen een buitenrit kunnen maken. :D

Nu ben ik opzoek naar een manege in de omgeving van Delft/Pijnacker/Nootdorp waar ze goede beginnerslessen voor volwassen geven.

Daarnaast vind ik paardenwelzijn erg belangrijk. Dus de manege moet ook paardvriendelijk zijn. Ruime stallen, genoeg buiten (ook in de winter) enz. En dat is volgens mij moeilijk te vinden in deze regio.

Ik dacht zelf aan Fair2Horses in Bleiswijk. Maar weet niet of ze hier ook beginnerslessen geven?
En Ruiterclub Pijnacker?

Ervaringen met maneges in deze omgeving?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:44 



 
Profiel   

Bij Hippisch centrum Nootdorp geven ze beginnerslessen voor volwassenen. Maar ik weet niet of er een wachtlijst is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:34 



 
Profiel   

Wat paardenwelzijn betreft heb ik onwijs goede ervaring met Prometheus in Delft :) Ik ben er voor het laatst paar jaar terug geweest dus durf niet te zeggen hoe het nu is, maar destijds kwamen manegepaarden dagelijks los buiten, hadden ruime, schone stallen etc. en er werd heel veel aandacht besteed aan passend tuig en het gezond en fit houden van de lespaarden. Als er een met blessure stond kreeg sie ook echt alle nodige tijd en zorg om te kunnen revalideren. Manier van lesgeven heb ik destijds ook als heel paardvriendelijk ervaren. Misschien eens informeren?

Geen idee of ze nu genoeg grote paarden hebben voor beginnerslessen, het is namelijk heel kleinschalig.

Anders is Country Stables in Wassenaar een dikke aanrader, hun lespaarden komen ook dagelijks buiten en ze hebben beginnerslessen voor volwassenen, maar dat is net wat anders (western) en een tikje uit de richting denk ik ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 13:11 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Wat paardenwelzijn betreft heb ik onwijs goede ervaring met Prometheus in Delft :) Ik ben er voor het laatst paar jaar terug geweest dus durf niet te zeggen hoe het nu is, maar destijds kwamen manegepaarden dagelijks los buiten, hadden ruime, schone stallen etc. en er werd heel veel aandacht besteed aan passend tuig en het gezond en fit houden van de lespaarden. Als er een met blessure stond kreeg sie ook echt alle nodige tijd en zorg om te kunnen revalideren. Manier van lesgeven heb ik destijds ook als heel paardvriendelijk ervaren. Misschien eens informeren?

Geen idee of ze nu genoeg grote paarden hebben voor beginnerslessen, het is namelijk heel kleinschalig.

Anders is Country Stables in Wassenaar een dikke aanrader, hun lespaarden komen ook dagelijks buiten en ze hebben beginnerslessen voor volwassenen, maar dat is net wat anders (western) en een tikje uit de richting denk ik ;)


Bedankt voor de tips. Prometheus, fiets ik weleens langs. En ziet er niet heel bijzonder uit van een afstandje. Maar dus wel goede ervaringen! Is zeker een kanshebber.

Country stables ziet er ook goed uit, maar wel wat ver vanaf ons inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 09:33 



 
Profiel   

Volgens mij staan ze bij de ruiterclub in Pijnacker ook veel buiten, in tegenstelling tot eerdere jaren. Ze zijn wel makkelijk te bereiken dus je zou het even kunnen checken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 19:09 



 
Profiel   

Ik heb zelf gereden bij hippisch centrum nootdorp. Zijn fijne lessen en het welzijn is okay, maar niet top. Paarden staan wel buiten, maar niet erg veel.

Bij Fairtohorses heb ik kampen begeleid en vind ik echt top! Fijne manier van met paarden omgaan en niet alleen maar rijlessen. Het hele paard wordt mee genomen in de lessen. Van rijden tot grondwerk tot paardentaal en nog veel meer! Veelal in privélessen (voor beginners) naar duo en 3tal lessen. Je hebt dus nooit met veel mensen les. Het enige nadeel zou voor mezelf zijn in dat ze bijna tot niet buiten rijden (in het bos) en daar ligt wel voor mij een passie. En volgens mij zijn er ook flinke wachttijden. Maar als je echt paard vriendelijk wilt dan is Fair to horses echt de top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 20:25 



 
Profiel   

Promotheus en Ruiterclub Pijnacker hebben helaas beiden een wachtlijst.
En aangezien we voor juni een aantal lessen willen volgen is dat niet echt een optie.
Dus we zoeken verder

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 09:50 



 
Profiel   

Je zou ook nog kunnen informeren bij het blauw gele vendel in Pijnacker. Zij geven op kleine schaal ook lessen voor volwassenen, ook privé. Ik heb zelf weinig ervaring met het manege deel, maar ik kom er wel vaker met privépaarden. Het is er altijd netjes geregeld en de paarden staan er altijd goed en blij bij!
Let hierbij wel op dat ze niet echt grote paarden hebben en daardoor een maximum gewicht van 80 kilo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 21:28 



 
Profiel   

flowerin schreef
Je zou ook nog kunnen informeren bij het blauw gele vendel in Pijnacker. Zij geven op kleine schaal ook lessen voor volwassenen, ook privé. Ik heb zelf weinig ervaring met het manege deel, maar ik kom er wel vaker met privépaarden. Het is er altijd netjes geregeld en de paarden staan er altijd goed en blij bij!
Let hierbij wel op dat ze niet echt grote paarden hebben en daardoor een maximum gewicht van 80 kilo.


Ook bedankt voor de tip. Mijn vriend weegt meer dan 80 kg. Dus dit wordt hem helaas ook niet.
Hij staat nu op de wachtlijst bij Promotheus, en hopelijk is daar de komende maanden plek en kan hij in ieder geval een paar keer rijden voor we in juni op vakantie gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-22 14:23 



 
Profiel   

flowerin schreef
Ik heb zelf gereden bij hippisch centrum nootdorp. Zijn fijne lessen en het welzijn is okay, maar niet top. Paarden staan wel buiten, maar niet erg veel.

Bij Fairtohorses heb ik kampen begeleid en vind ik echt top! Fijne manier van met paarden omgaan en niet alleen maar rijlessen. Het hele paard wordt mee genomen in de lessen. Van rijden tot grondwerk tot paardentaal en nog veel meer! Veelal in privélessen (voor beginners) naar duo en 3tal lessen. Je hebt dus nooit met veel mensen les. Het enige nadeel zou voor mezelf zijn in dat ze bijna tot niet buiten rijden (in het bos) en daar ligt wel voor mij een passie. En volgens mij zijn er ook flinke wachttijden. Maar als je echt paard vriendelijk wilt dan is Fair to horses echt de top!


Sorry maar zo top en paard vriendelijk vind ik ze niet.
Moeten allemaal met de kop in de lucht lopen en ruiters moeten handen zo hoog houden tot aan je oren.
Paarden zien er mi slecht uit, sommige liepen kreupel en slepen met de achterbenen en worden bijna iedere pas geslagen met de zweep.
Paarden maakte bij mij niet echt happy indruk
Er staan ook veulens op stal en paddock zonder gras waar (ik denk de moeder) echt mager is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 19:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen