Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling voor drachtige merrie omgeving Utrecht

 
Profiel   

Klein Heiligenberg? In Leusden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 06:03 



 
Profiel   

VValar schreef
Je hoeft er toch niet elke dag heen als ze daar verzorgd worden?




Je paard is drachtig of is al bevallen van een veulentje....

Ik zou er een bed bij leggen :+

Ja je hebt gelijk.
Echt een dikke nee voor mij want ik zou er per se bij willen zijn. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 07:09 



 
Profiel   

Stukje verder weg is Nature Horse Paradise in Zeewolde. Daar is een kudde met alle leeftijden. Er staat nog een merrie die bijna moet bevallen en dat veulen gaat ook opgroeien in de kudde (mits het geen hengst is want dan kan hij niet blijven)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 07:22 



 
Profiel   

Ik weet niet wanneer de merrie uitgerekend is maar ik zou mij iets minder druk maken om spits en wel om goede begeleiding. De merrie moet nog antistoffen kunnen aanmaken, dus verhuizen lijkt mij een iets grotere haast dan spits/geen spits... Maar misschien is dat een persoonlijke kwestie dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 08:56 



 
Profiel   

Paardenvreugd in Eemnes is helemaal nieuw en heeft vast nog wat stallen voor drachtige merries , er is meteen een grote opfok, probeer het eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 09:22 



 
Profiel   

De Bemi hoeve doet geboorte begeleiding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 09:26 



 
Profiel   

Daan13 schreef
VValar schreef
Je hoeft er toch niet elke dag heen als ze daar verzorgd worden?



Echt een dikke nee voor mij want ik zou er per se bij willen zijn. :o


Als je er nog heen moet rijden op het moment van bevallen ben je vaak al te laat (bij een goede bevalling). Dan kunnen ze met 15 min er uit zijn. Eer jij in je auto zit (al dan niet aangekleed want ze bevallen vaak snachts) en daar heen moet rijden… dan maakt het niet uit of je 15 of 60 min moet rijden want op tijd ben je niet. Daarom zet je ze bij een stal die geboortebegeleiding doet. Daar doen professionals het voor je.

Bemi hoeve hoor ik ook ontzettend veel goeds over maar die zitten een flink stuk uit de buurt van Utrecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 11:11 



 
Profiel   

proudmama schreef
Paardenvreugd in Eemnes is helemaal nieuw en heeft vast nog wat stallen voor drachtige merries , er is meteen een grote opfok, probeer het eens.


Ook een goede tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 11:12 



 
Profiel   

Als je er niet bij woont (of tijdelijk slaapt) ben je altijd te laat bij een normale bevalling....
hier alle merries op camera en als je ziet dat ze gaan beginnen ben je al te laat.... zelfs soms de stalhouder die op het terrein woont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 11:34 



 
Profiel   

Ik snap wel dat je dan te laat bent maar dan wil je er alsnog zo snel mogelijk naar toe.

En dit was meer op de reactie van "dat je er niet dagelijks naar toe hoeft omdat ze goed verzorgd worden" ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 11:36 



 
Profiel   

Wat je vraagt is lastig, alles rondom Zeist staat vol en je wilt een plek waar je nu kan komen met een drachtige merrie dus best wat aanpassing op moet komen.

Ik zou voor nu blij zijn als je iets kan vinden met de juiste omgeving en begeleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 11:40 



 
Profiel   

Daan13 schreef
VValar schreef
Je hoeft er toch niet elke dag heen als ze daar verzorgd worden?




Je paard is drachtig of is al bevallen van een veulentje....

Ik zou er een bed bij leggen :+

Ja je hebt gelijk.
Echt een dikke nee voor mij want ik zou er per se bij willen zijn. :o


Inderdaad! En ik heb al benoemd dat we een stal gevonden hebben maar graag een plan B willen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 11:48 



 
Profiel   

Bij manege Groenewouden in Woudenberg en manege Groenendaal in Bunschoten hebben vaak veulens bij enkele merries ook van klanten. Weet niet of dat dit jaar ook is en of er plaats is.. succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 12:46 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
Inderdaad! En ik heb al benoemd dat we een stal gevonden hebben maar graag een plan B willen hebben.


Niet in dit topic, dus ik snap de reacties wel. Hier geef je juist aan dat ze met spoed weg moet omdat ze op je huidige stal niet mag bevallen.

Fijn dat je inmiddels dus wel wat hebt, je kan misschien de andere stallen die hier genoemd worden wel benaderen of je op de wachtlijst kan voor als het veulen een maand of 3 is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 13:15 



 
Profiel   

Je zou toch naar Henschoten gaan? Wanneer gaat ze verhuizen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 13:18 



 
Profiel   

Bij Dierenartspraktijk Purmerend doen ze geboorte begeleiding. Echt super goede verzorging, kan niet beter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 10:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen