Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling voor drachtige merrie omgeving Utrecht

 
Profiel   

Zoals jullie kunnen zien in mijn vorige post was ik aan het twijfelen of mijn paard zwanger is. En ja hoor, dat is ze! Nou vinden wij dat helemaal niet erg maar zijn we met spoed opzoek naar een stalling voor een merrie en binnenkort veulen. Heeft iemand enig idee waar ze deze mogelijkheid hebben met lekker veel weidegang in omgeving Utrecht (zo dicht mogelijk bij Zeist). Ik hoor graag van jullie!! _/-\o_
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 22:59 



 
Profiel   

Stal Veldhuizen in Nigtevecht of Hofstede de Honthorst in Stoutenburg doen aan geboortebegeleiding. Bij stal van Kuijk in Harmelen kun je ook informeren of ze nog plek hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-22 09:41 



 
Profiel   

Je zou ook bij van Kuijk kunnen informeren in Harmelen, die hebben dit jaar 2 veulens van pension klanten, en fokken zelf ook regelmatig, begeleiding aanwezig dus..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-22 10:31 



 
Profiel   

ow sorry Valar, ik las over je laatste zin heen, zie nu dat jij ze ook al noemde

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-22 10:32 



 
Profiel   

Stal Paardenvreugd in Eemnes wellicht. Hebben ook opfok.

Gok dat ze vol zitten.

Iets meer uit de regio: Lelymare.
Tevens ook opfok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-22 10:33 



 
Profiel   

Het topic verhuist naar Ervaringen en Diensten:

F-AM -> ED

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-22 13:01 



 
Profiel   

Nog steeds opzoek! Merriebegeleiding is niet nodig maar andere veulens en weiland wel. Iemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 13:31 



 
Profiel   

Hou je er rekening mee dat vlak voor (en na) een bevalling verhuizen niet zo'n goed idee is? Je merrie heeft dan nog geen antistoffen tegen de nieuwe omgevingsvirussen etc gemaakt en die komen dan dus ook niet in de biest. Maw, je veulen is dan erg kwetsbaar de eerste maanden (want die z'n afweer werkt nog niet goed de eerste tijd - vandaar ook de noodzaak van voldoende biest)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 13:39 



 
Profiel   

Klopt, maar de stal waar ze nu staat kan ze niet bevallen dus we hebben geen andere optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 13:45 



 
Profiel   

Zitten er misschien nog een paar hengsten houders in die buurt? Vaak hebben die wel speciale ruimtes voor bevallingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 13:55 



 
Profiel   

Anders misschien als nood een kliniek waar ze kan bevallen veilig en met toezicht?
Ik hoop echt dat je snel de juiste plek vind

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 13:56 



 
Profiel   

Misschien kun je bij Geerestein in Doorn informeren of je daar met je merrie terecht kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 14:53 



 
Profiel   

Stal Benz?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 14:55 



 
Profiel   

Helaas, stal Benz is te ver. Het moet omgeving Utrecht blijven. Geerestein neemt geen drachtige merries meer aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 15:01 



 
Profiel   

Van Vliet hengstenhouder Ijsselstein misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 15:09 



 
Profiel   

http://www.stalvanooijen.nl/
https://geere-stein.nl/
http://www.detzkyhoeve.nl/

je zou hier kunnen vragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-22 20:34 



 
Profiel   

Allemaal doen ze het niet... Nog iemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 18:40 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
Allemaal doen ze het niet... Nog iemand?


Ik zie dat Van Vliet in IJsselstein genoemd wordt, die doet het wel toch? Is mijn merrie ook heen gegaan voor het afveulenen! Top geregeld allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 19:12 



 
Profiel   

Ik woon in Zeist en om dan rond spits door Utrecht heen te moeten is geen doen helaas..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 19:16 



 
Profiel   

Maar op deze manier verklein je echt enorm je kansen op een plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 19:18 



 
Profiel   

Als het zo moeilijk is om een plekje te vinden kennelijk, en je al 10 dagen op zoek bent, en spoed hebt, zou ik niet te moeilijk doen om slechts 20 autominuten. Wij moesten verder en hebben dit echt totaal niet als probleem gezien.

Op welke termijn moet de merrie bevallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 19:22 



 
Profiel   

Rondje fokkers bellen? Honthorst ook geen plek? Manege groenewoude werd vroeger ook gefokt en klein heiligenberg Leusden, weet niet of dat nog zo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 19:24 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
Ik woon in Zeist en om dan rond spits door Utrecht heen te moeten is geen doen helaas..

Dat valt momenteel best mee hoor. A12 pakken en dan bij Lunetten de parallelbaan. Als er dan file ontstaat kun je elke afrit pakken en via Nieuwegein naar IJsselstein rijden. Is er geen file, dan rij je de parallelbaan uit tot knooppunt Oudenrijn en pak je daar de A2.
Ik kom 3 dagen per week vanuit de Uithof en 2 dagen per week vanaf Arnhem, de laatste twee jaar kan ik het aantal files op twee handen tellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 20:42 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
Ik woon in Zeist en om dan rond spits door Utrecht heen te moeten is geen doen helaas..


Je hoeft er toch niet elke dag heen als ze daar verzorgd worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 00:32 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
Ik woon in Zeist en om dan rond spits door Utrecht heen te moeten is geen doen helaas..

Daar rij ik iedere dag en dat is echt geen enkel probleem.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 00:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen