Xtreme trail empe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Xtreme trail empe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 12:48

Ga het hier toch even vragen:
Is dit een aanrader of mwah?

Het is voor mij niet ver weg, heb een jonge pony waarmee ik dan aan de hand wat kan doen maar;
Dingen als boomstammen, water, een greppeltje en dergelijke kent hij al want we wandelen wekelijks in het bos en nemen dit dan mee.

Is dit dan nog een toevoeging? Of kan ik beter wat anders doen? Het zou leuk zijn om met hem daadwerkelijk eens ergens heen te gaan Maargoed, ik kan ook de trailer ergens anders heenrijden zeg maar..

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:07

Ligt er helemaal aan hoeveel geld je er voor wilt neerleggen.

Normale les/ clinic; €80 voor 1 1/2 uur.
Shetlanderdag: €50 voor 1 1/2 uur, kwaliteit les zozo
Vrijdag ga ik op eigen houtje, mag nadat je gelest hebt: €50 voor 1 1/2 uur. Maar er was extra korting in maart dus nu ga ik voor €35.


Ben je echt geïnteresseerd in Trail of vind je obstakels doen leuk. Het park heeft namelijk geen officiële trailhindernissen zoals gezien in de echte Mountain of Extreme Trail. Ze hebben verschillende boomstammen in diverse opstellingen en wat losse hindernissen.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Xtreme trail empe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 13:22

Het zou gaan om wat oefenen met m’n jonkie. Maar ik twijfel of ik dit zelf in t bos niet net zo goed zelf gratis kan doen..

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Xtreme trail empe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:56

Kan je heel goed zelf doen in het bos.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Xtreme trail empe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 14:59

Helder. Zonde geld dus. In mijn geval dan

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:02

Ik vind het zeker wel een aanrader voor aan de hand.
Heel veel onderdelen kom je in het bos echt niet tegen wat je in het park mooi kan oefenen.

Ik ben er laatst geweest maar dan onder het zadel.
Hoop mijn jonkie ook nog een x mee te kunnen nemen aan de hand

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Xtreme trail empe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:05

Zit weinig bijzonders bij, dus zeker voor dat geld niet de moeite waard.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 15:41

sanowa schreef:
Ik vind het zeker wel een aanrader voor aan de hand.
Heel veel onderdelen kom je in het bos echt niet tegen wat je in het park mooi kan oefenen.

Ik ben er laatst geweest maar dan onder het zadel.
Hoop mijn jonkie ook nog een x mee te kunnen nemen aan de hand



Zoals wat?
Dan kán ik misschien nog denken of t nuttig is

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Xtreme trail empe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:44

Ik gok de beweegbare dingen zoals de 'wip' (nogmaals, geen echte trailhindernis zoals hij bedoelt is) en de rollerbank.

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:08

Het is zeker de moeite waard om te gaan en je leert echt heel andere dingen dan wanneer je zelf het bos in gaat. Er is veel hoogte verschil, een wip, een wiebelende/rollende brug, een tunnel... Het gaat niet zo zeer om het nemen van de hindernissen maar om de samenwerking, het vertragen en het zelf nadenken van het paard.

Ik zie ook het rijden met de trailer, vreemd terrein, andere paarden om je heen als extra oefening maar dat is maar net hoe je er zelf in staat :)

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Xtreme trail empe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:21

Ik ben er geweest en vond het enorm leuk! Maar ik moet zeggen dat ik het wel érg duur vond voor wat je er voor krijgt.

Wat misschien wel leuk is om te doen, is om naar crossterrein de Vijfsprong in Lunteren te gaan. Hier mag je voor €10 gewoon vrij 'rijden', maar ook aan de hand werken. Je hebt daar geen bewegende obstakels zoals te brug of wip, maar wel heel veel kleine trappetjes, op-/afsprongetjes, waterbakken en volgens mij sinds kort ook nieuwe heuvels! Kom daar wel eens crossen met mijn rijpaard, maar staat ook op mijn lijstje om binnenkort met jonkie heen te gaan ipv Xtreme trail!

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:33

Pauline2cv schreef:
Het gaat niet zo zeer om het nemen van de hindernissen maar om de samenwerking, het vertragen en het zelf nadenken van het paard.

Ik zie ook het rijden met de trailer, vreemd terrein, andere paarden om je heen als extra oefening maar dat is maar net hoe je er zelf in staat :)


Met het laatste ben ik het eens, maar het eerste kan je ook gewoon thuis toepassen.
Daar hoef je niet perse voor naar een park. Dat samenwerken heb je zelf in de hand, het nadenken en vertragen ook.



Eens met Susanne, Lunteren is erg leuk en leerzaam en kost echt niks.

Mijn Trailervaring
Empe
[ITP] Mijn El Dorado

Bergeijk
Onali @ [ITP] Bammie @ work in het Trailpark

Review

[BRT] Welk Trailpark moet ik kiezen?

Lunteren

[ITP] Lunterse crosskoeien met horsesense

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:08

Muze schreef:
sanowa schreef:
Ik vind het zeker wel een aanrader voor aan de hand.
Heel veel onderdelen kom je in het bos echt niet tegen wat je in het park mooi kan oefenen.

Ik ben er laatst geweest maar dan onder het zadel.
Hoop mijn jonkie ook nog een x mee te kunnen nemen aan de hand



Zoals wat?
Dan kán ik misschien nog denken of t nuttig is



Zoals hier onder ook genoemd word de beweegbare brug, de boomstammen om op te klauteren, de tunnel de wip de platte boomstammen om op te staan. En vast nog meer die wij niet hebben gehad ( ben er 1x geweest).

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 17:19

Pauline2cv schreef:
Het is zeker de moeite waard om te gaan en je leert echt heel andere dingen dan wanneer je zelf het bos in gaat. Er is veel hoogte verschil, een wip, een wiebelende/rollende brug, een tunnel... Het gaat niet zo zeer om het nemen van de hindernissen maar om de samenwerking, het vertragen en het zelf nadenken van het paard.

Ik zie ook het rijden met de trailer, vreemd terrein, andere paarden om je heen als extra oefening maar dat is maar net hoe je er zelf in staat :)


Snap ik. Maar heb een eigen trailer en kan dus elk moment ergens heen rijden. We hebben komende periode het netjes laden ( hij laadt al netjes op zich maar dan Incl klep dicht, stang erachter en alles), stukjes rijden en terug, stukje rijden ergens heen en eraf weer erop en terug op de planning..
Dus t is meer mijn overweging of ik Xtreme trail dan het geld waard vind

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:02

Muze schreef:
Pauline2cv schreef:
Het is zeker de moeite waard om te gaan en je leert echt heel andere dingen dan wanneer je zelf het bos in gaat. Er is veel hoogte verschil, een wip, een wiebelende/rollende brug, een tunnel... Het gaat niet zo zeer om het nemen van de hindernissen maar om de samenwerking, het vertragen en het zelf nadenken van het paard.

Ik zie ook het rijden met de trailer, vreemd terrein, andere paarden om je heen als extra oefening maar dat is maar net hoe je er zelf in staat :)


Snap ik. Maar heb een eigen trailer en kan dus elk moment ergens heen rijden. We hebben komende periode het netjes laden ( hij laadt al netjes op zich maar dan Incl klep dicht, stang erachter en alles), stukjes rijden en terug, stukje rijden ergens heen en eraf weer erop en terug op de planning..
Dus t is meer mijn overweging of ik Xtreme trail dan het geld waard vind


Als je zelf mobiel bent is het mogelijk om zelf veel te ondernemen. Lekker naar het bos. Zoek een bos met heuveltjes, boomwortels, hoogteverschil. Voor een jonkie is alleen met de trailer naar ander terrein al een leuke uitdaging en genoeg te verwerken. Dat kan ook naar het bos. Desnoods wandel je de eerste keren een rondje. Honden, wandelaars, fietsers, allemaal leuke uitdagingen :D

Waarom wij niet zijn gegaan was omdat de begeleiding niet kan kijken. Dat zou voor ons een grote toegevoegde waarde zijn.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Xtreme trail empe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 18:35

Wandelen doen we nu dus ook al, hij kent alles wel. Qua mensen fietsen mountainbikers honden koetsjes andere ruiters en honden. Auto’s, motoren vrachtwagens ook. Maar een andere omgeving lijkt me sowieso heel waardevol.

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:50

Muze schreef:
Wandelen doen we nu dus ook al, hij kent alles wel. Qua mensen fietsen mountainbikers honden koetsjes andere ruiters en honden. Auto’s, motoren vrachtwagens ook. Maar een andere omgeving lijkt me sowieso heel waardevol.


Dan zijn alle workshops leuke opties!

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:04

Aanstaande zaterdag ochtend zou ik meegaan naar het xtreme-trailpark in Empe. Helaas heeft corona voor mij roet in het eten gegooid. ;(
Is er toevallig iemand van jullie die mijn plekje zou willen innemen? Prijs komen we wel uit.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:51

Ze hebben daar véél te weinig oog voor het mentale aspect van hun 'lessen' op een jong paard. Anderhalf uur is met een jonkie globaal 6x te lang, zéker na ook al een trailerrit en het ineens in een groep vreemde paarden 'aan het werk' moeten.
Ze piepen wel luid over leeftijd onder het zadel, beschermers, sporen/zweep/bitgebruik etc, maar gaan volledig voorbij aan wat het allemaal in het hoofd met een jong dier doet, en ZIEN de signalen ook niet bij de deelnemende dieren.
Veel geld voor een middelmatig terrein en vooral veel zogenaamd paardvriendelijk geblabla.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:47

Afgelopen vrijdag met Bam, mijn oudste shetlander voor het eerst geweest.
Ik was afgelopen najaar met mijn jongste shet geweest. Voor hem was dit alles nieuw.
Bam is 2 keer in Bergeijk geweest en in Duitsland, samen hebben we aardig wat ervaring.

Ik mocht nu dus zelfstandig aan de slag.
Werd door een personeelslid eerst begeleid, rondje track, daarna liet me alleen.

45 minuten later hadden we alles meerdere keren gedaan.
Ben teruggegaan naar de trailer en hem wat te eten aangeboden en toen nogmaals het water ingegaan.
Ruim voor tijd ben ik gestopt en zijn we weggegaan.

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Xtreme trail empe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 01:14

Ik heb een les gehad en was super enthousiast, ondanks dat we in het bos ook echt wel wat obstakels tegenkomen.
Sowieso met de trailer en een ander terrein is al een overwinning,
De begeleiding vond ik super en hielp mij echt om niet teveel te willen sleutelen maar mijn paard zelf na te laten denken. Ik denk dat dit dus ook erg ligt aan welke instructeur je mee hebt. Alles ging zo lekker relaxed en zonder dwang of pushen dat 1,5 uur prima door te komen is. Het koppie is namelijk minder snel vol dan op een gemiddelde crossless waar toch wat meer druk ligt naar mijn ervaring.

Ik vond het een super geslaagde dag en heb er nog steeds profijt van! Ga ook zeker nog eens terug!

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:58

Ik ga er over nadenken om 4 juni samen met mijn rijmaatje met onze haflingers mee te doen op 4 juni, speciaal voor haflingers. Heb het nog nooit gedaan en weet dan ook niet wat ik kan verwachten...:)

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:07

Ik ben een paar weken terug geweest met een groepje, eigen instructie dus daar kan ik niets over zeggen. Wat een onwijs leuke ervaring!! Mijn 3 jarige had boven verwachting de 1.5 uur met gemak volgehouden. Ze is normaal super ongeduldig maar dit vond ze prachtig. Alle hindernissen lijken heel makkelijk maar het viel mij vies tegen... mijn gedachte was hoe moeilijk kan het zijn je paard op een boomschijf te laten staan? Nou het was echt moeilijk! En het is niet dat mijn paard weinig van de wereld heeft gezien. Die gaat geregeld mee naar het bos, strand of zwemmen, ze is dus geen 3 jarige die ik net uit het land heb getrokken. Ik heb alles aan de hand gedaan en vond het zelf ook pittig om te lopen.