Stalling omgeving Tiel, Amerongen, Rhenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Stalling omgeving Tiel, Amerongen, Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 01:25

Hoi Hoi,

Ik ben toch mijn ogen open aan het houden qua stalling in deze omgeving omdat ik nog niet 100% tevreden ben over mijn huidige stalling (ondanks dat hij zeker niet slecht staat nu en ik het prima naar mijn zin heb) maar onder het mom: het kan vast nog beter ben ik toch mijn ogen open aan het houden.

Wat zoek ik?
Veel vrije beweging
Sociaal contact
Voldoende ruwvoer
'Open' ruime stallen (min. 3,5 x 3,5m), evt. groepshuisvesting sta ik ook zeker voor open.
Bak met goede bodem (mag gewoon buiten zijn)
Plek om te longeren / los te werken

Mijn voorkeur gaat uit naar iets kleinschaligs.
Ook zou het fijn zijn als er uitrijmogelijkheden zijn, of de mogelijkheid om met stalgenoten ergens heen te gaan, mijn paard is overigens goed verkeersmak dus een stuk(je) over de weg is geen enkel probleem.

Ik ben erg benieuwd, zo heel bekend ben ik namelijk nog niet hier in de omgeving.

Alvast heel erg bedankt!

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Stalling omgeving Tiel, Amerongen, Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:15

Ik weet dat er een pensionstal in Kapel-Avezaath zit (naam kwijt, sorry haha), en stal Vos in Wadenoijen. Ligt allebei tegen Tiel aan. Verder weet ik manege Satana die stalling aanbiedt in Erichem, of eventueel De Paardesprong in Neerijnen, maar ik weet niet precies hoe kleinschalig die zijn :)
Waar zit je zelf precies? :)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:12

Omgeving Tiel is niet heel veel soeps qua stalling, ik zou eerder richting Amerongen en Rhenen gaan inderdaad. Wel een stuk duurder, maar wel zandgrond. Ik heb zelf in Kapel-Avezaath gestaan op 2 privé plekken maar inmiddels al een aantal jaar verhuisd naar Miltenburg in Rhenen.

De Waal over naar het zuiden is wellicht ook nog wat te vinden, in Boven-Leeuwen is een stal en in Horssen heb je van Beijnum.

Stal Vos in Wadenoijen staat niet bepaald bekend om veel buiten, maar wellicht is dat inmiddels veranderd. Satana en de Paardesprong zijn maneges, moet je wel van houden. Paardesprong is ook best wel groot. Weinig uitrijmogelijkheden ook geloof ik

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Stalling omgeving Tiel, Amerongen, Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 16:54

Maneges liever niet, maar als mijn paard het er perfect heeft wil ik daar best in schipperen.

Miltenburg vorig jaar nog geweest, wachtlijst is alleen wel heel erg lang.

Vandaag ook bij Equilibrium geweest en dat kwam wel goed over. De uitloopjes kunnen ze geen sprintje trekken, maar wel lekker scharrelen (al beter als in een stal van 3,5 bij 3,5). Begreep dat ze ook in de paddocks en weide komen en dat dus wel erg fijn! Zag er goed en netjes uit, hele rustige groep paarden ook. Maar wel 30km en zo'n 30 min rijden, dus daar wel twijfel over (zeker ook met de huidige benzineprijs).

Ik vind het ook niet erg om wel een stukje te moeten rijden hoor, maar dan liever ong. 15 a 20 min.

Gewoon bij mensen privé vind ik ook prima, ken alleen nog niet zo veel mensen hier. Dus kan ook niet echt rond vragen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:35

Ik vind de plekken die jij noemt best uit elkaar liggen. Bedenk je wel als je van Tiel de kant van Rhenen op komt je altijd over de brug moet. Dat is een echte bottleneck, daar staat vaak file. Als je zelf uit de omgeving van Tiel komt zou ik het daar in de buurt zoeken. De pech in de omgeving van Amerongen/Renswoude etc is dat in deze regio een paar grote pensionstallen gestopt zijn. Dus veel mensen vissen in dezelfde vijver.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:38

Ik sta al ruim 3 jaar in Rhenen en woonde voorheen in Tiel, nu in Beneden-Leeuwen. Brug van Rhenen is ruk ja, maar het valt me reuze mee qua file. Soms wel pech, maar dat is niet anders.

Privé in Avezaath zou je de Nieuwlandsesteeg eens kunnen proberen, vroeger was daar Privé pensionstalling. Ik weet niet of de huidige mensen dat nog doen

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:51

SusanH schreef:
Ik vind de plekken die jij noemt best uit elkaar liggen. Bedenk je wel als je van Tiel de kant van Rhenen op komt je altijd over de brug moet. Dat is een echte bottleneck, daar staat vaak file. Als je zelf uit de omgeving van Tiel komt zou ik het daar in de buurt zoeken. De pech in de omgeving van Amerongen/Renswoude etc is dat in deze regio een paar grote pensionstallen gestopt zijn. Dus veel mensen vissen in dezelfde vijver.


Ik vond de zoektocht ook al erg breed idd.
Voordeel is dan weer wel dat je binnendoor en via de pont nog naar Amerongen kan.

Komt alleen wel bij je stallings-, benzinekosten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:04

Idd. Plus, wat ik al zei het is lastig zoeken aan de kant van de Utrechtse Heuvelrug nu. In Otterlo grote stal gestopt, in Woudenberg gaat er ook 1 stoppen en in Zeist ook een stal gestopt wat ik zo weet. Die mensen trekken voor een deel richting Ede, Renswoude, Amerongen, Rhenen. En het zijn e echt grote stallen die stoppen of zijn gestopt. Dus beetje krapte in deze hoek momenteel.

lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Stalling omgeving Tiel, Amerongen, Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:36

Ik volg, ik zoek ook die speld in de hooiberg (Tiel, Beusichem, zoelmond)

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 20:48

SusanH schreef:
Ik vind de plekken die jij noemt best uit elkaar liggen. Bedenk je wel als je van Tiel de kant van Rhenen op komt je altijd over de brug moet. Dat is een echte bottleneck, daar staat vaak file. Als je zelf uit de omgeving van Tiel komt zou ik het daar in de buurt zoeken. De pech in de omgeving van Amerongen/Renswoude etc is dat in deze regio een paar grote pensionstallen gestopt zijn. Dus veel mensen vissen in dezelfde vijver.


Ja de brug gaf mijn vriend ook al aan dat die echt ruk kan zijn, maar goed de keren dat ik er langs op moest tot nu toe en in de file kwam vond ik de file eigenlijk best nog mee vallen.

En inderdaad de plekken die ik noem zijn breed, woon zelf in Tiel en een andere richting op mag van mij ook maar heb het idee dat het dan nog minder is qua mogelijkheden. Ben 3 jaar geleden naar Tiel gekomen en toen al veel plekken bezocht, vorig jaar nog weer rond zitten kijken en nu weer maar het is gewoon zo lastig en 9 van de 10 keer staan ze veel te veel op stal in een stal van 3 x 3 en ook te weinig ruwvoer.

Zoals ik al benoemde ik vind het geen probleem om een stukje te rijden, maar liever toch echt max. 15 a 20 min. Een andere richting op is ook prima, zolang er maar wel uitrijmogelijkheden in de buurt zijn (stuk(je) over de weg is geen probleem).

Wat balen dat die grote stallen gestopt zijn, dat wist ik niet! Dat maakt het nog wel veel lastiger inderdaad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:51


lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:35

En wij kennen iemand die hier: https://www.elcaballopasa.nl/ heel tevreden over is. Staan nu wel vol.
[/quote]

Toevallig een idee wat de prijzen daar nu doen? Ik meen dat dat al gauw naar de 400/ maand gaat

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Stalling omgeving Tiel, Amerongen, Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:49

Stal Mirelle of Stal Contessa, misschien? Beide zitten in Lienden.

Over uitrijmogelijkheden weet ik daar dan weer niks :o.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:11

Ik heb geen idee wat het bij El caballo paso kost maar 400 kan ik me niet voorstellen.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:04

Stal Contessa in Lienden heb ik 2 dagen gestaan. Bleek na 1 dag dat mevrouw van Dijk eenzijdig de afspraken veranderd had en ik ben dus gelijk weer vertrokken, maar ze weigerde mij het stalgeld terug te geven. Echt heel asociaal.

Wat ik ook zag daar is dat een pensionklant hun paard in de wei kwamen zetten, ze waren nog geen 5 minuten weg of de stalhoudster zette ze net zo leuk weer binnen om haar eigen paarden in de wei te zetten. Ze hebben ook maar weinig wei.
Laatst bijgewerkt door Sosha op 29-03-22 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:05

_San87_ schreef:
Stal Mirelle of Stal Contessa, misschien? Beide zitten in Lienden.

Over uitrijmogelijkheden weet ik daar dan weer niks :o.


Als die eerste stal degene is die ik denk, dan gaat die dit jaar stoppen. Valt dus ook al af dan :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:43


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:32

Sosha schreef:
Stal Contessa in Lienden heb ik 2 dagen gestaan. Bleek na 1 dag dat mevrouw van Dijk eenzijdig de afspraken veranderd had en ik ben dus gelijk weer vertrokken, maar ze weigerde mij het stalgeld terug te geven. Echt heel asociaal.

Wat ik ook zag daar is dat een pensionklant hun paard in de wei kwamen zetten, ze waren nog geen 5 minuten weg of de stalhoudster zette ze net zo leuk weer binnen om haar eigen paarden in de wei te zetten. Ze hebben ook maar weinig wei.

Oh echt? Lekker dan :').

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 13:18

SusanH schreef:
Hier nog wat topics waar je misschien wat aan hebt:

[ED] Gezocht: stalling omgeving Amerongen/Veenendaal/Rhenen/Ede
[ED] Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km
[ED] stalling omgeving Wageningen/rhenen/ede etc.

En wij kennen iemand die hier: https://www.elcaballopasa.nl/ heel tevreden over is. Staan nu wel vol.
Ik vond dit er ook wel goed uit zien: https://stalrosenboom.nl/

Maar wellicht beiden al bekend?



Deze topics ken ik, de stallen die je noemt had ik nog niet bekeken. Sowieso richting die kant nog niet veel bekeken omdat naar mijn idee de uitrijmogelijkheden echt heel beperkt zijn die kant op. Ik moet zeggen dat El Cabollo Pasa er inderdaad goed uitziet zo v.a. de website!


_San87_ schreef:
Stal Mirelle of Stal Contessa, misschien? Beide zitten in Lienden.

Over uitrijmogelijkheden weet ik daar dan weer niks :o.


Stal Contessa al eens wezen kijken, dan zou ik voor een buitenstal met paddock willen gaan maar feit dat je paard dan continu alleen in die stal met paddock komt te staan en in de zomer maar heel beperkt de wei op gaf mij geen goed gevoel. En dan lees ik nu hier ook nog de ervaring van Sosha dan denk ik echt; wat?! Lekker dan...

Heb je een website van die eerste die je noemt? Via Google kom ik bij Mireille uit en die zit in Empe.

SusanH schreef:


Die laatste ken ik, is van de broer van mijn collega. Maar heeft niet zo 1,2,3 mijn voorkeur eigenlijk. Vooral vanwege de enorme omvang. De anderen ga ik eens bekijken! :)

De eerste is alleen al ruim een uur rijden, dat is mij wel echt te ver eigenlijk. Van de 2e doet de website het niet, die ga ik dus even bellen met wat zij aanbieden etc. De 3e ziet er zo v.a. de website oké uit, is even op onderzoek uit hoeveel ze daadwerkelijk buiten komen.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Stalling omgeving Tiel, Amerongen, Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 13:32

Overigens super bedankt dat jullie zo mee denken en met opties komen! Waardeer ik echt enorm!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:22

Dat vind ik zelf vaak fijn werken, lijstje af gaan en dan gaan schiften, bellen voor meer info en dan eventueel een kijkje nemen.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Stalling omgeving Tiel, Amerongen, Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 03:53


lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:31

Iemand ervaring met el caballo paso?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:19

Ja iemand die wij kennen staat daar, ik vind het er allemaal netjes en verzorgd uit zien. Volgens mij heb je diverse opties tussen halfpension en volpension, maar dat zou je na kunnen vragen.

lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:43

SusanH schreef:
Ja iemand die wij kennen staat daar, ik vind het er allemaal netjes en verzorgd uit zien. Volgens mij heb je diverse opties tussen halfpension en volpension, maar dat zou je na kunnen vragen.


Bedankt voor je reactie!