Werken met paarden in het buitenland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emmamelody

Berichten: 640
Geregistreerd: 23-10-12

Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 21:52

Hoi allemaal!

In de lente van 2023 (over een jaar dus pas...) ben ik van plan om even een pauze te nemen van mijn studie aan de universiteit. Het liefst ga ik voor 1 of meerdere maanden in het buitenland werken en het allerliefst met paarden. Van een fokkerij tot een stal waar buitenritten worden georganiseerd, het lijkt me allemaal leuk. Helaas levert de zoektocht over het internet nog niet heel veel op waar ik echt warm van word, vandaar mijn vraag hier!

Ik hoef niet perse geld te verdienen, het gaat vooral om een leuke tijd en even compleet uit de dagelijkse sleur. Ik ben benieuwd of iemand van jullie leuke plekken weet en mij zo misschien verder kan helpen?

Alvast bedankt! *\o/*

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:55

Kijk even op Workaway.info
Welke landen vind je Interessant?

Emmamelody

Berichten: 640
Geregistreerd: 23-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 21:57

Nyaleti schreef:
Kijk even op Workaway.info
Welke landen vind je Interessant?


Dankjewel!

En ik denk een kleine voorkeur voor Scandinavië of England maar zolang de plek zelf me aanspreekt mag die overal ter wereld zijn :)

Anoniem

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:03

Kijk eens op yardandgroom.com. Er is in de UK ook werk zat in de volbloedindustrie, zowel op renstallen als op stoeterijen. Daarvoor kun je het beste kijken op jobs.careersinracing.com

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:11


Emmamelody

Berichten: 640
Geregistreerd: 23-10-12

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 22:18

Super bedankt allebei, heel erg leuk! :D

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 23:00

In zweden-eksharad zit zowel de sundanceramch als our little farm gevestigd.
Dit zijn beide westernranch waar valantie buitenritten en speciale programma's met paarden georganiseerd worden.
Beide zijn van nederlandse eigenaren en zitten overigens vlak bij elkaar.
Je kunt bij beide voor meerdere maanden een werkvakantie doen.

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 23:15

Wij zitten de andere kant op, ik Frankrijk, maar misschien toch leuk voor een werkvakantie?

SeaSide

Berichten: 2329
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 06:31

Ik heb zelf meerdere winters op de Rocky mountain horse stoederij in Duitsland gewerkt/stage gelopen (hof Hählgans). Groot voordeel voor mij is/was dat mijn paard mee mocht en ze Nederlands spraken.

Ook heb ik bij Jaskolka in Polen gewerkt, dat is een Tinker stoederij met hotel en avontuurlijke camping. Ook daar had ik mijn paard mee is wel verder rijden...

Beide bedrijven een fantastische tijd gehad!

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:44

Laganas Horse Riding Centre op Zakynthos (heel mooi aan het strand) of Willow Ranch Valemount in Canada!

nonosb
Berichten: 93
Geregistreerd: 30-01-14
Woonplaats: Holten

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:51

Ik lees even mee, zelfde plannen voor dit jaar. Hebben jullie ook suggesties voor Australië?

Emmamelody

Berichten: 640
Geregistreerd: 23-10-12

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 08:02

Wat leuk al deze reacties!!! Ik ga alles bekijken *\o/*

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:22

Beetje verder weg (Georgia USA)...https://www.southcross.com/ Hier kun je ook als vrijwilliger aan de slag :) Ik ben er zelf op vakantie geweest, maar een vriendin is daar terug gegaan om te werken als vrijwilliger.

xjoycehoekx
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:18

Hoihoi!

Is er iemand bij Our little farm in Zweden geweest die mij meer kan vertellen over hoe het is om met een aantal meiden te wonen en te werken (want je zit dan wel erg dicht op elkaar 24/7) en hoe de verdeling was van werken en vrije tijd?

Had je een baan in NL en heb je deze opgezegd of onbetaald verlof aangevraagd? Hoe ben je er gekomen, vliegtuig of zelf met de auto?

Ik hoop dat iemand, die er zelf geweest is, en dus ervaring er mee heeft, mij kan helpen.

Groetjessss!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:43

xjoycehoekx schreef:
Hoihoi!

Is er iemand bij Our little farm in Zweden geweest die mij meer kan vertellen over hoe het is om met een aantal meiden te wonen en te werken (want je zit dan wel erg dicht op elkaar 24/7) en hoe de verdeling was van werken en vrije tijd?

Had je een baan in NL en heb je deze opgezegd of onbetaald verlof aangevraagd? Hoe ben je er gekomen, vliegtuig of zelf met de auto?

Ik hoop dat iemand, die er zelf geweest is, en dus ervaring er mee heeft, mij kan helpen.

Groetjessss!


Het beste is om marcia en dimitry zelf even te vragen naar de contactgegevens van de personen die op de ranch aanwezig zijn.
De werkers daar hebben allemaal een erg gemoedelijke sfeer samen en tevens bieden marcia en dimitry dit ook.

Ik heb niet gewerkt op the little ranch maar heb wel met marcia en dimitry op een andere ranch gewerkt boorheen.
Het zijn erg leuke mensen! Het zou zeker de moeite waard zijn om bij hun op de ranch te gaan werken :j
Tevens hebben ze een set hele fijne paarden om mee te werken en is er veel variatie om te leren als je dat wil en zelf ook de intentie bied.
Ze hebben een compleet woonhuis voor de werkers beschikbaar.