3 braven paarden huren op 11 mei voor buiten rit zonder begeleiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise2004
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-05-22

3 braven paarden huren op 11 mei voor buiten rit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 18:46

Hai ik en mijn zus hebben veel ervaring met paardrijden voor haar verjaardag 11 mei willen we graag gaan paardrijden mijn vriend gaat okk mee heeft niet veel ervaring maar is zeker niet bang aangelegd
Vandaar dat ik een manege of iemand in de buurt maximaal uurtje rijden van boxtel vandaan waar we 3 paarden kunnen huren voor zoon anderhalf uur het lieft wel dus sowieso een heel braaf paard

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: 3 braven paarden huren op 11 mei voor buiten rit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:51

De enige plek die ik ken die paarden verhuurt zonder begeleiding is het fjordenpaard maar dat is wel ver rijden voor jullie

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Re: 3 braven paarden huren op 11 mei voor buiten rit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:55

Ik weet de paardentram is Leersum, maar geen idee hoe ver dat is vanaf jullie :)

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: 3 braven paarden huren op 11 mei voor buiten rit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:02

Meijldijk in Geldrop

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: 3 braven paarden huren op 11 mei voor buiten rit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:17

Bergemo in Heijen, wel onder begeleiding maar daardoor kom je ook op de mooiste plekjes.

http://www.bergemo.nl/

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:41

Waarom zou je zonder begeleiding op pad willen? Je kent de paarden niet en waarschijnlijk de directe omgeving ook niet. Ik snap dat nooit zo goed, waarom niet gewoon veilig met begeleiding op pad?

Verzekeringstechnisch mag het volgens mij niet eens op een standaard ongevallen verzekering, dus tenzij het bedrijf wat de paarden verhuurt onwijs goed verzekerd is, zie ik het niet gebeuren, of als er toch iets mis gaat, dat blijkt dat de verzekering niets uitkeert. Voor een particulier die zijn paarden verhuurt zal dat misschien anders zijn.

En bij mensen die van zichzelf vinden dat ze goed kunnen rijden, willen de meeste eigenaren dat eerst nog maar eens zien, ik zou als eigenaar niet mijn paarden meegeven aan wild vreemden ook niet brace manege paarden,

Ik heb op verschillende maneges lesgegeven en buitenritten begeleid, waar iedereen sowieso eerst een privéles kreeg om te bepalen wat hun niveau was en menig één had zeker niet het niveau dat ze vooraf aangegeven hadden.

Ik kan me niet voorstellen dat er nog bedrijven zijn die hun paarden zonder begeleiding meegeven, maar ik verbaas me wel eens over meer dingen.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: 3 braven paarden huren op 11 mei voor buiten rit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:55

Ik zou niet willen rijden bij een bedrijf dat paarden aan vreemden meegeeft zonder begeleiding. Een begeleider kan je vaak de mooiste plekjes laten zien en weet waar je bv even heerlijk in galop kan.