Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dierenarts Bvba

 
Profiel   

Hallo allemaal :)

Ik ga het kort en krachtig houden.

Waar staat de bvba voor in de dierenarts sector?
Voorbeeld “grevens dierenarts bvba”

Hierna volgt,
Iemand ervaring met de dierenarts praktijk van leen bvba in Bochelt België?

Mijn uitvinding was dat dit een huis was en geen dierenarts praktijk wat ik normaal gesproken wel gewend ben om te zien ;p
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 19:51 



 
Profiel   

Heb je google al geprobeerd om dit uit te zoeken? :D ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 19:54 



 
Profiel   

lieke2 schreef
Heb je google al geprobeerd om dit uit te zoeken? :D ;)



Ja, ik word hier alleen niet veel wijzer van. Ik lees over aandelen, schulden, etc etc etc.
Hele lap teksten maar het is me niet helemaal duidelijk.
Ik ben gewoon blond :+

Ik probeer namelijk iets uit te zoeken, normaal als je dierenartsen opzoekt, zie je een website, op bezoek plaats eventueel, en noem het maar op.

Enkel bij deze dierenarts, zie ik geen praktijk enkel een huis. En het viel me op de bvba gedeelte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 19:57 



 
Profiel   

bvba is gewoon een term uit het bedrijfsleven, staat voor: besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid. Dat wil zeggen dat het een firma is waarvan de vennoten hun privé kapitaal niet kan aangesproken worden als de zaak failliet gaat (tenzij door wanbeheer of fraude of zo).

Dit hoeft niet noodzakelijk een bedrijf met meerdere personen te zijn (al moeten er wel meerdere vennoten zijn op papier, maar in dat geval zijn het vaak "stille" vennoten). Kan heel goed zijn dat die dierenarts geen kliniek heeft, maar enkel aan huis gaat, en/of een bescheiden praktijkruimte in zijn woning heeft voor behandeling van kleine huisdieren. Komt hier in België vaak voor, meestal herken je ze dan wel aan het logo van dierenarts dat uithangt.

Dus bvba heeft niets specifiek met de dierenarts branche te maken, heb je in alle sectoren, is de meest voorkomende bedrijfsvorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 20:00 



 
Profiel   

Bvba is een Belgische term, ongeveer hetzelfde als een B.V. in Nederland.
Het heeft dus niets met een dierenarts te maken, maar met de rechts/bedrijfsvorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 20:00 



 
Profiel   

Sorry, ik drukte te snel op enter! Jouw uitleg is veel uitgebreider, HWN :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 20:01 



 
Profiel   

hwn schreef
bvba is gewoon een term uit het bedrijfsleven, staat voor: besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid. Dat wil zeggen dat het een firma is waarvan de vennoten hun privé kapitaal niet kan aangesproken worden als de zaak failliet gaat (tenzij door wanbeheer of fraude of zo).

Dit hoeft niet noodzakelijk een bedrijf met meerdere personen te zijn (al moeten er wel meerdere vennoten zijn op papier, maar in dat geval zijn het vaak "stille" vennoten). Kan heel goed zijn dat die dierenarts geen kliniek heeft, maar enkel aan huis gaat, en/of een bescheiden praktijkruimte in zijn woning heeft voor behandeling van kleine huisdieren. Komt hier in België vaak voor, meestal herken je ze dan wel aan het logo van dierenarts dat uithangt.

Dus bvba heeft niets specifiek met de dierenarts branche te maken, heb je in alle sectoren, is de meest voorkomende bedrijfsvorm.


Duidelijk, heel erg bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 20:02 



 
Profiel   

Oscar schreef
Bvba is een Belgische term, ongeveer hetzelfde als een B.V. in Nederland.
Het heeft dus niets met een dierenarts te maken, maar met de rechts/bedrijfsvorm.



Duidelijk, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 20:02 



 
Profiel   

Idd en ik denk dat de meeste dierenartsen in België onder een bvba werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 20:03 



 
Profiel   

Oscar schreef
Sorry, ik drukte te snel op enter! Jouw uitleg is veel uitgebreider, HWN :)


Maar de jouwe is duidelijker :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 17:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen