Dierenarts Bvba

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PaardjeP1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-05-22

Dierenarts Bvba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 20:51

Hallo allemaal :)

Ik ga het kort en krachtig houden.

Waar staat de bvba voor in de dierenarts sector?
Voorbeeld “grevens dierenarts bvba”

Hierna volgt,
Iemand ervaring met de dierenarts praktijk van leen bvba in Bochelt België?

Mijn uitvinding was dat dit een huis was en geen dierenarts praktijk wat ik normaal gesproken wel gewend ben om te zien ;p

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Dierenarts Bvba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:54

Heb je google al geprobeerd om dit uit te zoeken? :D ;)

PaardjeP1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 20:57

lieke2 schreef:
Heb je google al geprobeerd om dit uit te zoeken? :D ;)



Ja, ik word hier alleen niet veel wijzer van. Ik lees over aandelen, schulden, etc etc etc.
Hele lap teksten maar het is me niet helemaal duidelijk.
Ik ben gewoon blond :+

Ik probeer namelijk iets uit te zoeken, normaal als je dierenartsen opzoekt, zie je een website, op bezoek plaats eventueel, en noem het maar op.

Enkel bij deze dierenarts, zie ik geen praktijk enkel een huis. En het viel me op de bvba gedeelte.

hwn
Berichten: 4694
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:00

bvba is gewoon een term uit het bedrijfsleven, staat voor: besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid. Dat wil zeggen dat het een firma is waarvan de vennoten hun privé kapitaal niet kan aangesproken worden als de zaak failliet gaat (tenzij door wanbeheer of fraude of zo).

Dit hoeft niet noodzakelijk een bedrijf met meerdere personen te zijn (al moeten er wel meerdere vennoten zijn op papier, maar in dat geval zijn het vaak "stille" vennoten). Kan heel goed zijn dat die dierenarts geen kliniek heeft, maar enkel aan huis gaat, en/of een bescheiden praktijkruimte in zijn woning heeft voor behandeling van kleine huisdieren. Komt hier in België vaak voor, meestal herken je ze dan wel aan het logo van dierenarts dat uithangt.

Dus bvba heeft niets specifiek met de dierenarts branche te maken, heb je in alle sectoren, is de meest voorkomende bedrijfsvorm.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:00

Bvba is een Belgische term, ongeveer hetzelfde als een B.V. in Nederland.
Het heeft dus niets met een dierenarts te maken, maar met de rechts/bedrijfsvorm.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Dierenarts Bvba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:01

Sorry, ik drukte te snel op enter! Jouw uitleg is veel uitgebreider, HWN :)

PaardjeP1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 21:02

hwn schreef:
bvba is gewoon een term uit het bedrijfsleven, staat voor: besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid. Dat wil zeggen dat het een firma is waarvan de vennoten hun privé kapitaal niet kan aangesproken worden als de zaak failliet gaat (tenzij door wanbeheer of fraude of zo).

Dit hoeft niet noodzakelijk een bedrijf met meerdere personen te zijn (al moeten er wel meerdere vennoten zijn op papier, maar in dat geval zijn het vaak "stille" vennoten). Kan heel goed zijn dat die dierenarts geen kliniek heeft, maar enkel aan huis gaat, en/of een bescheiden praktijkruimte in zijn woning heeft voor behandeling van kleine huisdieren. Komt hier in België vaak voor, meestal herken je ze dan wel aan het logo van dierenarts dat uithangt.

Dus bvba heeft niets specifiek met de dierenarts branche te maken, heb je in alle sectoren, is de meest voorkomende bedrijfsvorm.


Duidelijk, heel erg bedankt!

PaardjeP1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 21:02

Oscar schreef:
Bvba is een Belgische term, ongeveer hetzelfde als een B.V. in Nederland.
Het heeft dus niets met een dierenarts te maken, maar met de rechts/bedrijfsvorm.



Duidelijk, bedankt!

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:03

Idd en ik denk dat de meeste dierenartsen in België onder een bvba werken.

hwn
Berichten: 4694
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 18:17

Oscar schreef:
Sorry, ik drukte te snel op enter! Jouw uitleg is veel uitgebreider, HWN :)


Maar de jouwe is duidelijker :)