Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht stalling voor veulen! max 30 minuten met de auto vanaf Zeist

 
Profiel   

Zoals sommige weten is mijn merrie 3 weken geleden bevallen van een prachtig hengstje. Omdat ik begrepen heb dat er bij de goede stallen enorme wachtrijen zijn, ben ik alvast op zoek. Ik ben opzoek naar een stalling voor het hengstje als hij rond de 8 maanden oud is.

Hierbij heb ik ook een paar eisen:
- maximaal 30 minuten met de auto vanaf Zeist (N O Z W )
- onbeperkt ruwvoer (het hoeft er niet onbeperkt te liggen, als ze maar krijgen zodra het op is)
- in de zomer 24/7 op het land en 's winters in een groepsstal met overdag buiten staan (24/7 het hele jaar in het weiland mag ook mits er een schuilstal is waar alle paarden in de kudde in passen)
- goed samengestelde kudde waar een jong paard veel van kan leren
- geen must maar als er krachtvoer gegeven kan worden zou dit heel fijn zijn!

LET OP HENGST!

Ik ben dus niet specifiek opzoek naar een opfok, omdat ik ook volwassene paarden in de kudde wil hebben. Hij hoeft niet op een mooie stal te staan als hij maar lekker in de kudde kan spelen.

Budget --> maximaal 150€ incl ontwormen, hoefsmid etc
(als je stallen weet met een iets hoger bedrag graag ook melden)

Heeft iemand suggesties?



Laatst bijgewerkt door C_arola op 10-05-22 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Capslock uit titel verwijderd en omgeving in titel gezet

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 22:41 



 
Profiel   

Een hengst voor dat geld in deze omgeving is een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg. Zeker met je andere eisen er bij.
Wat voor ras is je veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 22:54 



 
Profiel   

Hij is een PRE.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 22:55 



 
Profiel   

Oeps hengst en geen opfok, budget niet royaal en dure regio. Dat wordt lastig denk ik.
Hengst kan natuurlijk niet in een gemengde groep.

Ik weet wel goede plekken binnen budget maar dan zul je buiten de regio moeten zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 23:09 



 
Profiel   

Gemengd bedoel ik mee jong en oud :)

Welke opties heb je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 23:10 



 
Profiel   

Voor 150 euro inclusief ontwormen, hoefsmid etc gaat echt heel lastig worden.
Helemaal in die regio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 23:18 



 
Profiel   

Als jullie opties hebben die wat duurder zijn hoor ik ze ook graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 23:20 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
Zoals sommige weten is mijn merrie 3 weken geleden bevallen van een prachtig hengstje. Omdat ik begrepen heb dat er bij de goede stallen enorme wachtrijen zijn, ben ik alvast op zoek. Ik ben opzoek naar een stalling voor het hengstje als hij rond de 8 maanden oud is.

Hierbij heb ik ook een paar eisen:
- maximaal 30 minuten met de auto vanaf Zeist (N O Z W )
- onbeperkt ruwvoer (het hoeft er niet onbeperkt te liggen, als ze maar krijgen zodra het op is)
- in de zomer 24/7 op het land en 's winters in een groepsstal met overdag buiten staan (24/7 het hele jaar in het weiland mag ook mits er een schuilstal is waar alle paarden in de kudde in passen)
- goed samengestelde kudde waar een jong paard veel van kan leren
- geen must maar als er krachtvoer gegeven kan worden zou dit heel fijn zijn!

LET OP HENGST!

Ik ben dus niet specifiek opzoek naar een opfok, omdat ik ook volwassene paarden in de kudde wil hebben. Hij hoeft niet op een mooie stal te staan als hij maar lekker in de kudde kan spelen.

Budget --> maximaal 150€ incl ontwormen, hoefsmid etc
(als je stallen weet met een iets hoger bedrag graag ook melden)

Heeft iemand suggesties?

Mag ik vragen waarom je precies krachtvoer wil bijvoeren?
Als ze kwalitatief goed en genoeg hooi geven, is dat dan niet genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 23:32 



 
Profiel   

Klopt, veel stallen die ik ken kunnen goed kwalitatief ruwvoer niet bieden waardoor veel voedingsstoffen er niet zijn. Als dit er wel is, dan is het een ander verhaal en is er inderdaad geen ruwvoer nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 23:33 



 

Heb ik er overheen gelezen of wat is de omgeving?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 08:05 



 
Profiel   

Is ermelo nog binnen je zoekgebied? (Aan de snelweg zo ongeveer)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 08:46 



 
Profiel   

Er zijn in het Noorden des lands genoeg opfok bedrijven, ga daar eens kijken. Dan kan je binnen je budget blijven.
Als je paard in de opfok staat hoef je er echt niet dagelijks heen; je mag er toch nog niks mee doen.
Kort geleden ging een hengstje die hier op de zomerwei had gestaan naar een opfok iets verderop, eigenaresse woont in Amsterdam, en daar blijft hij tot 3 jarige leeftijd. Ik kan voor je informeren waar dat was. Dan heb ik het over Friesland, net boven Lemmer.

Goede opfok vind je ook nog bij Lelystad ( Lelymare) maar die zitten boven jouw budget. Dan heb je wel een topplek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 08:57 



 
Profiel   

Buiten je zoekgebied maar Eifel opfok in Duitsland voldoet precies aan je eisen. Is van Nederlandse eigenaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 09:10 



 
Profiel   

Opfok is inderdaad een idee. www.lelymarehorses.com spreekt mij erg aan! Het enige lastige aan de opfok vind ik toch dat ik er niet bij mag wanneer ik wil. En ik wil graag vanaf jongs af aan wekelijks wel iets doen (wandelen/poetsen etc.) Een paddock paradise zou bijvoorbeeld iets zijn waar ik wel bij mag. Iemand suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 09:31 



 
Profiel   

Zoals ik vroeg; is ermelo te doen voor je?
Dan heb ik denk ik wel een top plekje voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 09:40 



 
Profiel   

Ja hoor! Dat valt nog te overzien. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 09:40 



 
Profiel   

Ik stuur je even een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 09:42 



 
Profiel   

Ik zou een goede opfok zoeken en het zelf willen werken met hem voorlopig laten. Lekker in de kudde opgroeien en de paardentaal leren, heb je straks veel meer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 09:44 



 
Profiel   

Je budget klinkt meer als opfok. Maar wat je wil klinkt meer als reguliere stalling en dan moet je denk ik je budget ongeveer verdubbelen bijna :=

Wat is belangrijker voor jou? Zet dat op een rijtje.
Ik zou namelijk zeggen: opfok 3 jaar. Maar als jij het belangrijker vindt om hem uit de groep te kunnen halen elke week, dan zul je misschien meer budget moeten vrij maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 09:48 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
En ik wil graag vanaf jongs af aan wekelijks wel iets doen (wandelen/poetsen etc.)


Niet doen; dier gewoon lekker laten opgroeien en paard laten zijn. Van een afstandje kijken is veel leuker. Een paard wordt beter opgevoed door soortgenoten dan door jou. Wandelen en poetsen vind jij misschien leuk maar heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het paard.
Dus zet je daar over heen en laat het dier opgroeien, spelen, etc. en bemoei je er zo min mogelijk mee.

Wij haalden in het verleden nog wel eens Lusitano's uit Portugal, veel 2,5/ 3-jarige hengsten. Die gaan als veulen het "veld" ( enorme stukken land met bossages en meertjes) op en komen er als 2,5/ 3-jarige weer af. Ze zien zo nu en dan een mens als ze bijv. naar een ander veld moeten, gespeend worden, bekapt, etc.
Dat zijn vaak de meeste evenwichtige paarden die ik ooit heb meegemaakt.

Zelf heb ik ook een aantal veulens en jonge paarden gehad die alleen zo nu en dan in handen kwamen; geen enkel probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 09:50 



 
Profiel   

Indien het geen koudbloed is dan zou ik goed gras in iedergeval ook bovenaan de lijst zetten van eissen. Dat staat het op het moment ook bij jou maar dat past niet bij je wensen van een gangbare stal.

Een goed groot niet gestressed grasland waar ze ook goed de benen kunnen strekken vind ik echt ontzettend waardevol, daar krijg je mooie paarden van. Scharrelen op een paddock is leuk voor de winter in een kleigebied wellicht. Paddock paradise wordt meestal aangeboden voor paarden die juist geen gras mogen of waar de ruimte beperkt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 09:51 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 11:05 



 
Profiel   

Stuur Theadora99 even een berichtje, zij staat op een mooie plek wat redelijk aan jouw eisen voldoet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 11:31 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Je budget klinkt meer als opfok. Maar wat je wil klinkt meer als reguliere stalling en dan moet je denk ik je budget ongeveer verdubbelen bijna :=

Wat is belangrijker voor jou? Zet dat op een rijtje.
Ik zou namelijk zeggen: opfok 3 jaar. Maar als jij het belangrijker vindt om hem uit de groep te kunnen halen elke week, dan zul je misschien meer budget moeten vrij maken.

Precies dit.

Veel eisen voor deze omgeving en geen bijpassend budget. Daarnaast vind ik dit persoonlijk ook niet onder de noemer ‘ik zoek een opfok’ vallen.
Mogelijk kan je met een hoger budget en een zoektocht naar stalling/weidegrond een beter resultaat treffen dan een zoektocht naar opfok, met deze eisen.

Daarnaast het; ik ben alvast opzoek.
Voor opfok ben je eigenlijk al te laat. Die zitten grotendeels al vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 11:41 



 
Profiel   

Ik heb al een aantal plekjes gevonden. Iemand ervaring met http://www.paardenopfokhonthorst.nl ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 11:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen