Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling gezocht rondom Den Haag!

 
Profiel   

Weer zo'n topic :+

Deze keer ben ik het die het vraagt.

Binnen kort wordt mijn droom misschien werkelijkheid *\o/* Even voor de duidelijkheid, het paard zou Oktober/November komen.

Maar goed, dan moet er natuurlijk wel een (bijna) perfecte stalling zijn.
Gelukkig is mijn eisen lijstje niet zo heel erg lang. :)

Als eisen heb ik:

- In de winter minimaal 3 uur naar buiten, in paddock of wei
- In de zomer op de wei
- Er moet gevoerd worden, ruwvoer en biks
- Geen doe het zelf stal
- Een bak, buiten of binnen maakt niet uit
- +/- 30 min fietsen vanaf Statenkwartier (Buurt)


Budget is tot ongeveer €300 per maand.

En natuurlijk zijn er nog wat dingen die ik fijn zou vinden, maar geen must zijn. Maar dan wordt het lijstje wel erg lang :')

Ik vind het juist heel leuk als het een kleine privéstal is. Mag natuurlijk ook van een bokker hier ;)
Maar groot mag ook.

Marktplaats hou ik goed in de gaten.

Ik heb natuurlijk ook al wat rond gekeken.
Inmiddels ben ik deze stal tegen gekomen (met website)
- Manege de Arckelhoeve
Hier kan ik alleen geen prijs bij vinden, dus als iemand dat kan weet, hoor ik het graag!


Alvast bedankt voor jullie antwoorden! :D

Sorry mods als dit verkeerd staat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 17:37 



 
Profiel   

Ik denk dat het voor je prijs lastig gaat worden.
Arckel kunnen ze ook niet lang buiten staan trouwens.
Hoe ver ben je bereid te reizen vanaf den haag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 17:39 



 
Profiel   

Ik wilde al zeggen, volgens mij red je die 3 uur buiten niet daar, ook in de zomer niet dacht ik.

Je zal aan de kleinere stallen moeten denken met jouw budget, dat is voor de omgeving helaas vrij laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 17:43 



 
Profiel   

Oh oké. Qua prijs ben ik op zich flexibel. Maar aangezien ik best wel wat advertenties had gezien die onder deze prijs zitten, dacht ik dat het niet heel laag is.

Rijzen is wat lastiger... Ik heb alleen een fiets of ov tot mijn beschikking, dus niet te ver.
Maar een stal in Monster, Leidschendam, Rijswijk, Wassenaar etc, is prima. Geeft dat een beter beeld?
Stel dat het op een race fiets sneller gaat, ben ik bereid dat aan te schaffen. Maar geen idee of het daadwerkelijk sneller is dan een normale fiets met versnellingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 17:46 



 
Profiel   

De grote stallen met volpension zijn vaak duurder. Kleinere stallen kan misschien wel of waar je nog wat dingen zelf moet doen kan wel. Let wel goed op dat er soms nog extra kosten bijkomen. Dan lijkt de stallingsprijs mee te vallen, maar komen er nog losse dingen bij := de meeste die ik 'ken' onder de 300 euro zijn zelf uitmesten bijvoorbeeld. Als er dan voor je gemest wordt komen er zo paar tientjes bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 17:51 



 
Profiel   

Zelf mesten vind ik helemaal prima.
Het enige wat mij niet gaat lukken is zelf voeren.
En zelf buiten zetten en binnen zetten lukt door de week niet. Weekend lukt wel.

Lastige is, ik kan maar moeilijk die kleine stallen vinden helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 17:55 



 
Profiel   

Oh, bij geen doe het zelf stal denk ik meteen aan niet mesten :') sorry. Ook doet niet elke stal aan binnen en buiten zetten, maar dat merk je snel genoeg. Als je dat onderling kan regelen zal het misschien wel gaan? (Ik sta buiten zoekgebied maar wel vol pension, dus voeren en mesten wordt gedaan. Buiten zetten doordeweeks ook. Maar weekend moet je dat zelf doen en doordeweeks moet je wel binnenhalen. Daar hebben we schema's voor dus moet je zo 1 of 2 keer per week om 5 uur binnenhalen en in het weekend dus ook buiten zetten)

Goed marktplaats in de gaten houden en misschien op fb ook een zoekertje plaatsen. Enige wat ik weet is dat het een half jaar geleden heel lastig was, alles waar ze in de winter buiten kwamen stond vol. := De meeste van mijn oude stalgenoten kwamen via via of via fb ook plekjes om te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 18:23 



 
Profiel   

Kasteelhoeve in Voorschoten of Breedijk in Stompwijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 23:55 



 
Profiel   

Je zou bij Santhorst in Wassenaar kunnen kijken, maar die hebben wel een wachtlijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 06:51 



 
Profiel   

Santhorst is duurder. Boer van Vliet bij station Voorschoten (zit naast het station) zit in je budget, paarden komen ook vrij veel buiten in de winter maar is zelf uitmesten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 06:59 



 
Profiel   

Santhorst is 350 euro stalhuur plus 80 euro voor binnen en buitenzetten en extra voor hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 07:01 



 
Profiel   

TS was flexibel als het om de prijs ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 07:32 



 
Profiel   

lochsong schreef
Santhorst is duurder. Boer van Vliet bij station Voorschoten (zit naast het station) zit in je budget, paarden komen ook vrij veel buiten in de winter maar is zelf uitmesten


Daar mogen toch alleen maar pony's, geen grotere paarden? En vanaf het statenkwartier wel iets verder fietsen dan een half uur.

Dit is gewoon een lastige en dure regio TS, flink hoog pensiongeld en ook veel wachtlijsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 07:40 



 
Profiel   

prompter schreef
lochsong schreef
Santhorst is duurder. Boer van Vliet bij station Voorschoten (zit naast het station) zit in je budget, paarden komen ook vrij veel buiten in de winter maar is zelf uitmesten


Daar mogen toch alleen maar pony's, geen grotere paarden? En vanaf het statenkwartier wel iets verder fietsen dan een half uur.

Dit is gewoon een lastige en dure regio TS, flink hoog pensiongeld en ook veel wachtlijsten.

Bij Santhorst mogen gewoon paarden staan hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 08:03 



 
Profiel   

Ik bedoel van Vliet, niet Santhorst :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 08:08 



 
Profiel   

prompter schreef
Dit is gewoon een lastige en dure regio TS, flink hoog pensiongeld en ook veel wachtlijsten.


Ja had ik door gelukkig :)
Daarom vraag ik het op tijd, zodat ik niet straks in nood oid zit

Op zich is het een klein paard. Afmeting van ik gok iets onder de 165.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 08:14 



 
Profiel   

Breedijk in Stompwijk voldoet inderdaad aan je eisen. Hij adverteert altijd op marktplaats als er een plekje is. Heb daar een aantal jaar met plezier gestaan. Alleen op zondag zelf mesten. De rest wordt gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 08:20 



 
Profiel   

lovefi schreef
Breedijk in Stompwijk voldoet inderdaad aan je eisen. Hij adverteert altijd op marktplaats als er een plekje is. Heb daar een aantal jaar met plezier gestaan. Alleen op zondag zelf mesten. De rest wordt gedaan.


Klinkt goed! Ga ik voor zoeken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 10:19 



 
Profiel   

De Brickhoeve in Rijswijk is een soort paddock paradise idee. Goede verlichte buitenbaan en op loopafstand (5 min) vanaf manege de Voortstede. Ik zag laatst op FB dat er een plek vrij kwam. Deze stal is goed bereikbaar met het OV/de fiets vanaf het Statenkwartier..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 10:44 



 
Profiel   

veerxsjimm schreef
De Brickhoeve in Rijswijk is een soort paddock paradise idee. Goede verlichte buitenbaan en op loopafstand (5 min) vanaf manege de Voortstede. Ik zag laatst op FB dat er een plek vrij kwam. Deze stal is goed bereikbaar met het OV/de fiets vanaf het Statenkwartier..


Oh wauw, even snel opgezocht, ziet er prachtig uit <3

Als ik thuis ben ga ik even wat meer onderzoeken naar de stallen die jullie voorstellen! Klinkt allemaal goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:39 



 
Profiel   

Volgens Google is Breedijk permanent gesloten... -O-
Klopt dat? Ik kan er verder ook maar weinig over vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 15:59 



 
Profiel   

Appeltje_1 schreef
Volgens Google is Breedijk permanent gesloten... -O-
Klopt dat? Ik kan er verder ook maar weinig over vinden.


Gewoon langsfietsen en daar even vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 16:38 



 
Profiel   

Ik volg even, ik zou op termijn ook wel graag weer een paardje willen hebben, maar kom totaal niet uit de regio. Ken alleen wat stallen aan de zuidwest kant, maar die zijn behoorlijk aan de prijs :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 16:57 



 
Profiel   

Narya schreef
Ik volg even, ik zou op termijn ook wel graag weer een paardje willen hebben, maar kom totaal niet uit de regio. Ken alleen wat stallen aan de zuidwest kant, maar die zijn behoorlijk aan de prijs :o


Ja lastig hè... Ik kom wel uit de regio, maar toch vind ik het lastig...
Ik dacht dat ik een leuke stalling had gevonden, totdat ik op Bokt las dat de website die er staat als je de stal opzoekt, een stal in Friesland is. }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 17:03 



 
Profiel   

De Birckhoeve zet net op facebook dat ze een plekje krijgen dus dat is misschien goed om te contacten. Voor zover ik weet is breedijk nog open hoor. Kan je eventueel via PB zijn nummer wel geven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 17:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen