Paddock Paradise Het vrije Leven (ervaringen gezocht)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Paddock Paradise Het vrije Leven (ervaringen gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 10:21

De titel zegt het al, wie heeft er ervaring met deze stal, Paddock Paradise Het vrije Leven in Vaassen?

Blue_flower
Berichten: 1928
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Paddock Paradise Het vrije Leven (ervaringen gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:30

Ik denk dat als je deze vraag stelt in een paardenmarkt groep op Facebook van die regio je genoeg reacties zult krijgen.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Paddock Paradise Het vrije Leven (ervaringen gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:35

Wat wil je weten? Je mag me ook een pb sturen.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 13:36

Blue_flower schreef:
Ik denk dat als je deze vraag stelt in een paardenmarkt groep op Facebook van die regio je genoeg reacties zult krijgen.

Zal het doorgeven, dank je wel


Veriye schreef:
Wat wil je weten? Je mag me ook een pb sturen.

Stuur je een pb

mystery1980
Berichten: 4223
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:43

ik ben er wezen kijken en ben er regelmatig in de buurt.
Vragen mag per pb.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 13:53

mystery1980 schreef:
ik ben er wezen kijken en ben er regelmatig in de buurt.
Vragen mag per pb.

Pb gestuurd

Goldenhaf
Berichten: 39
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:56

Kun je wat specifieker zijn wat je zoekt qua ervaringen?
Je mag mij ook een pb sturen

Blue_flower
Berichten: 1928
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Paddock Paradise Het vrije Leven (ervaringen gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 06:44

Waarom de ervaringen niet hier delen? Uit eerste hand mag dat toch gewoon? Dan heeft iedereen er iets aan.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 22:22

Blue_flower schreef:
Waarom de ervaringen niet hier delen? Uit eerste hand mag dat toch gewoon? Dan heeft iedereen er iets aan.

Ik weet ook niet waarom.
Maar via pb enkele positieve ontvangen van personen die er staan als negatieve die er zijn wezen kijken of er gestaan hebben.
Kortom heel wisselend, net als de reviews via google.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Paddock Paradise Het vrije Leven (ervaringen gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:46

Ik denk dat het beste is om gewoon te gaan kijken om je zelf een beeld te vormen. Geen enkele stalling zal alleen positieve reviews krijgen, want zoveel mensen, zoveel visies hoe ze hun paard willen houden.

Goldenhaf
Berichten: 39
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 07:37

Veriye schreef:
Ik denk dat het beste is om gewoon te gaan kijken om je zelf een beeld te vormen. Geen enkele stalling zal alleen positieve reviews krijgen, want zoveel mensen, zoveel visies hoe ze hun paard willen houden.



Daar sluit ik mij volledig bij aan.
Mijn ervaring is namelijk ook positief.

MoniqueBuu
Berichten: 59
Geregistreerd: 08-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:35

Het is inmiddels bijna anderhalf jaar geleden, dat ik mijn beide paarden met grote spoed heb weggehaald bij Het Vrije Leven, nadat ze slechts korte tijd hier hadden gestaan. Maar als je paard je lief is, breng hem/haar dan zeker NIET naar Het Vrije Leven! De eigenaren van de plek vinden dat ze geen fouten maken, en leren dus ook niet van de fouten die er wel degelijk zijn.
Op het eerste oog lijkt het allemaal erg mooi, maar bepaalde dingen kloppen niet. Bijvoorbeeld dat de paarden alleen maar hooi kunnen eten in de schuilstal, die maar 1 smalle in- en uitgang heeft. Ze kunnen elkaar daar onvoldoende uit de weg gaan, wat als gevolg heeft dat er veel bijt- en trapwonden bij de paarden komen. (Hoewel er inmiddels een kleine voerplek bijgekomen is bij de ziekenboeg. Maar als je iets beter kijkt, dan zie je dat dat opnieuw een plek is waar paarden klem gezet kunnen worden).
Bovendien is er in de schuilstal een betonnen gladde ondergrond, waardoor de paarden kunnen uitglijden, wat niet alleen schaafwonden kan geven, maar in de periode dat ik daar stond is er een paard met 3 benen onder de metalen zijwand terecht gekomen. Ze had forse wonden die gehecht moesten worden, en een peesje gescheurd. Veel leed en hoge dierenartsrekeningen dus.
Verder zijn de hooibakken te laag, waar een paard van mij in is gevallen. Gelukkig hebben ze hem er voetje voor voetje uit kunnen halen, doordat hij niet snel in paniek is. Maar hij heeft een tijd lang zware pijnstillers moeten slikken, en is enorm stijf geweest door dit voorval. En helaas is dit nog geen leerschool voor de eigenaren van Het Vrije Leven geweest, want het is nu opnieuw gebeurd, en deze keer moest de brandweer eraan te pas komen om het paard weer uit de hooibak te krijgen.
Tevens was er een paard dat een hele diepe ernstige wond op haar voorknie kreeg door deze lage hooibakken. Als het hooi bijna op is moeten de paarden dusdanig diep eten, dat ze wat door hun voorknieën moeten zakken om erbij te komen, terwijl dat bijna niet lukt omdat het schot van de hooibak ertussen zit.
Hierboven noemde ik de betonnen gladde ondergrond in de schuilstal al een keer. Het gladde wordt nog extra versterkt doordat er veel gemest en geplast wordt in de schuilstal, wat niet vaak genoeg wordt schoongemaakt. Dit veroorzaakt niet alleen extra gladheid, maar ook allerlei andere narigheid, zoals bijvoorbeeld rotstraal (wat slecht behandelbaar is, want als je er al iets tegen gebruikt, dan staat je paard gelijk weer in de viezigheid) slechte luchtkwaliteit voor de paarden, stank, e.d.
Tot slot wil ik mensen er graag op attenderen, dat de eigenaren van Het Vrije Leven niet in de gaten lijken te hebben, dat ze zorgplicht hebben voor ALLE dieren op hun terrein, dus ook voor de pensionpaarden. Maar als je paard extra zorg nodig heeft, dan bieden zij die niet terwijl ze die plicht wel hebben. En ze maken je het erg lastig tot onmogelijk om je paard zelf die extra zorg te geven.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Paddock Paradise Het vrije Leven (ervaringen gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:57

Na het lezen van de reacties van de eigenaren op google zou ik erg twijfelen om hier überhaupt te gaan kijken. Dit klinken niet als mensen die open staan voor andere ideeën.

Ik heb graag een pension eigenaar die met mij meedenkt bij problemen en niet alleen maar roept hoe fout ik ben en hoe goed ze het zelf doen. Ik vind ze ook denigrerend overkomen.

Misschien is het in het echt niet zo maar dan maken ze geen goede reclame op deze manier

MoniqueBuu
Berichten: 59
Geregistreerd: 08-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:09

Amber_anne schreef:
Na het lezen van de reacties van de eigenaren op google zou ik erg twijfelen om hier überhaupt te gaan kijken. Dit klinken niet als mensen die open staan voor andere ideeën.

Ik heb graag een pension eigenaar die met mij meedenkt bij problemen en niet alleen maar roept hoe fout ik ben en hoe goed ze het zelf doen. Ik vind ze ook denigrerend overkomen.

Misschien is het in het echt niet zo maar dan maken ze geen goede reclame op deze manier


Dit is precies de spijker op z'n kop!

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:11

Blue_flower schreef:
Waarom de ervaringen niet hier delen? Uit eerste hand mag dat toch gewoon? Dan heeft iedereen er iets aan.


Ik wil dat bv niet omdat ik bokt al een beetje ken en geen zin in gezeik heb en mijn keuze of niet keuze voor een stalling moet verdedigen. Maar vooruit dan maar, want als hier alleen negatieve dingen worden gepost, dan vul ik het even met wat positive dingen aan:

ik sta er zelf nu bijna 1.5 jaar en mijn paard en ik staan er met veel plezier. Het was onze laatste kans. Mijn paard was op de vorige stal niet te doen. Explosief tot gevaarlijk gedrag aan het vertonen. Ik heb van alles geprobeerd, verschillende instructrices bij gehad en hem door de DA laten checken. Niks hielp. Dus toch maar verhuisd. Binnen een week herkende ik mijn paard niet meer. Hij is netjes opgenomen in de kudde en heeft nu een aantal maatjes waar hij lekker mee kan ravotten en spelen. De eigenaren hebben vanaf het begin goed meegedacht. Zo hebben ze voor hem buiten een extra voerplek gemaakt, omdat hij niet gelijk de inloopstal in mocht van de kuddeleider (normaal voor een kudde volgens mij). Nu is mijn paard ook wat onzeker en duurde het wat langer...geen probleem, hij had altijd eten.
De inloopstal wordt iedere dag schoongemaakt, als ook de nieuwe voerplek bij de ziekenboeg.
Wij hebben een heerlijke rustige kudde, er is in die tijd dat ik er stond nog nooit een paard klem gezet. Ja er kan altijd wat gebeuren, en ja er is recent een ongeluk gebeurt in de inloopstal. Maar ongelukken zitten in een klein hoekje en kunnen overal gebeuren.
De eigenaren helpen waar ze kunnen, als je ze op een normale manier om hulp vraagt. Zo hebben ze mijn paard bv iedere ochtend vitamine druppels gegeven, omdat ik er maar 1 keer per dag kan komen en hij ze 2 keer per dag nodig had. Maar ze kunnen niet alles op zich nemen. Ze werken allebei en doen het voor de paarden, niet om dat ze hun brood mee verdienen. Als je ergens mee zit kun je dat altijd aangeven en zal er samen overlegd worden. MAAR het is hun plek, dus het staat hun vrij om NEE tegen je ideen te zeggen (bv water in de inloopstal ipv dat de paarden naar de plas lopen).


Monique: wat je aanhaalt met de rotstraal kun je op iedere stalling oplopen, omdat het ook met de weerstand van je paard samen hangt. Rotstraal is prima behandelbaar, maar vraagt wel wat inzet van de eigenaar.
Paarden kunnen in elke hoek klem gezet worden...dus dan moet je voor een pp kiezen, zonder hoeken met alleen ronde hekjes etc.
Kwa hooibak: sommige paarden kunnen er beter mee omgaan dan andere, misschien is die stalling voor je paard en/of jou niet geschikt. Maar ik vind je toon best wel vervelend. Zo te doen alsof iedereen die er staat alleen het slechtste met zijn/haar paard voor heeft en van het paard af wil ofzo.

Ik sta er met veel plezier. Voor mij en mijn paard is het een fijne plek, maar zoals ik eerder al zei: iedereen heeft een andere visie over de stalling van zijn paard en dat mag.

Goldenhaf
Berichten: 39
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:29

Veriye schreef:
Blue_flower schreef:
Waarom de ervaringen niet hier delen? Uit eerste hand mag dat toch gewoon? Dan heeft iedereen er iets aan.


Ik wil dat bv niet omdat ik bokt al een beetje ken en geen zin in gezeik heb en mijn keuze of niet keuze voor een stalling moet verdedigen. Maar vooruit dan maar, want als hier alleen negatieve dingen worden gepost, dan vul ik het even met wat positive dingen aan:

ik sta er zelf nu bijna 1.5 jaar en mijn paard en ik staan er met veel plezier. Het was onze laatste kans. Mijn paard was op de vorige stal niet te doen. Explosief tot gevaarlijk gedrag aan het vertonen. Ik heb van alles geprobeerd, verschillende instructrices bij gehad en hem door de DA laten checken. Niks hielp. Dus toch maar verhuisd. Binnen een week herkende ik mijn paard niet meer. Hij is netjes opgenomen in de kudde en heeft nu een aantal maatjes waar hij lekker mee kan ravotten en spelen. De eigenaren hebben vanaf het begin goed meegedacht. Zo hebben ze voor hem buiten een extra voerplek gemaakt, omdat hij niet gelijk de inloopstal in mocht van de kuddeleider (normaal voor een kudde volgens mij). Nu is mijn paard ook wat onzeker en duurde het wat langer...geen probleem, hij had altijd eten.
De inloopstal wordt iedere dag schoongemaakt, als ook de nieuwe voerplek bij de ziekenboeg.
Wij hebben een heerlijke rustige kudde, er is in die tijd dat ik er stond nog nooit een paard klem gezet. Ja er kan altijd wat gebeuren, en ja er is recent een ongeluk gebeurt in de inloopstal. Maar ongelukken zitten in een klein hoekje en kunnen overal gebeuren.
De eigenaren helpen waar ze kunnen, als je ze op een normale manier om hulp vraagt. Zo hebben ze mijn paard bv iedere ochtend vitamine druppels gegeven, omdat ik er maar 1 keer per dag kan komen en hij ze 2 keer per dag nodig had. Maar ze kunnen niet alles op zich nemen. Ze werken allebei en doen het voor de paarden, niet om dat ze hun brood mee verdienen. Als je ergens mee zit kun je dat altijd aangeven en zal er samen overlegd worden. MAAR het is hun plek, dus het staat hun vrij om NEE tegen je ideen te zeggen (bv water in de inloopstal ipv dat de paarden naar de plas lopen).


Monique: wat je aanhaalt met de rotstraal kun je op iedere stalling oplopen, omdat het ook met de weerstand van je paard samen hangt. Rotstraal is prima behandelbaar, maar vraagt wel wat inzet van de eigenaar.
Paarden kunnen in elke hoek klem gezet worden...dus dan moet je voor een pp kiezen, zonder hoeken met alleen ronde hekjes etc.
Kwa hooibak: sommige paarden kunnen er beter mee omgaan dan andere, misschien is die stalling voor je paard en/of jou niet geschikt. Maar ik vind je toon best wel vervelend. Zo te doen alsof iedereen die er staat alleen het slechtste met zijn/haar paard voor heeft en van het paard af wil ofzo.

Ik sta er met veel plezier. Voor mij en mijn paard is het een fijne plek, maar zoals ik eerder al zei: iedereen heeft een andere visie over de stalling van zijn paard en dat mag.




In bovenstaande herken ik ook deze plek en ervaar ik tot nu ook hetzelfde en heb er weinig op aan te vullen.

Ervaringen zijn heel persoonlijk, bovendien hebben verhalen 2 kanten ….

Het is jammer als plekken die voor de ene wel werken en gelukkig maken , voor de andere misschien niet de juiste keuze blijken te zijn , dit altijd met een hoop negativiteit naar buiten moet worden gebracht.

Uiteindelijk komen altijd zowel mensen als paarden op een passende plek ( of dat nu een pp , een weiland of stalling is ) tussen een passende kudde ( klein of groot) en gelijk gestemde mensen waar ze het als positief zullen ervaren.
En voor ons en onze paarden is dat wel “het vrije leven”.

Dus leven en laten leven zou ik zeggen.
En vooral ieder ook zijn eigen keuzes laten maken.
Niet op basis van recensies en verhalen , maar gewoon ergens gaan kijken als je denkt dat het helemaal bij jou en je paard past, al je vragen stellen, evt je twijfels benoemen.

Meer heb ik er ook niet over te zeggen.
Over elke plek is “ iets” te vinden , als je maar diep genoeg wil graven, maar dat is een ervaring van een ander, die jij heel anders ervaren kan . Idemdito met positieve ervaringen.
Ik noem maar even een restaurant als voorbeeld, de ene heeft een top avond en heerlijk gegeten, de ander vindt het een tegenvaller.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:35

Onderstaande heb ik via PB naar TS gestuurd.
Ik werd ook niet heel blij van wat ik zag en hoorde van de eigenaren.

Afgelopen winter ben ik er wezen kijken, mooie uitrijmogelijkheden
maar een deel, vooral bij de schuur, was erg nat en blubberig, te veel hoeken waar een paard niet weg kon indien even niet zo vriendelijk tegen elkaar.
Vond ook bij de schuur veel verhard.
Kwaliteit ruwvoer vond ik op dat moment erg slecht en alle ruwvoer stond binnen waardoor de paarden veel binnen stonden aan de hoeveelheid mest te zien.
Geen mogelijkheid toen om binnen te liggen of ze moesten op het beton gaan liggen.
Geen mogelijkheid tot trailer stalling en ik ga graag met mijn paard paard dagen op stap en dat werd niet gewaardeerd.
De bak was ronduit slecht en erg nat.
Had ook het idee dat ze nog niet heel veel kennis van paarden hebben.

Hangt van je eisen af of dit een geschikte plek is.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:05

Vorig jaar was inderdaad erg nat, maar dat was naar mijn weten de hele regio.
De bak is niet de beste, maar behalve in erg natte periodes goed te doen. Het is geen stalling voor wedstrijd ruiters, maar voor mensen die graag buiten rijden en af en toe in de bak wat willen doen.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 16:55

Ondertussen meerdere ervaringen ontvangen. Zowel hier als op fb.

Ondertussen is de lijst met negatieve ervaringen groter dan de lijst met positieve.
Ik heb alles aan mijn vriendin doorgegeven vanuit hier en ze heeft besloten dat ze niet op deze PP zou willen staan. Degene wilt het risico met haar maatje niet nemen. Mede ook door hoe de eigenaar op de reviews reageerde.

Iedereen bedankt voor alle reacties (zowel voor de positieve als de negatieve), zowel hier als via pb