Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Springgerichte pensionstallen in Zuid Holland?

 
Profiel   

Zoals het in de titel staat, weten jullie van wat meer springgerichte stallen in Zuid Holland? Eventueel zuidelijke kant Noord Holland, omgeving Nieuw-Vennep/Hoofddorp enz.

Ik ben niet (dringend) op zoek, wilde me wel een beetje orienteren :o

Gezien het op "normale" stallen toch keer op keer gedoe blijkt te zijn -O- Er zijn meerdere (dressuur)stallen waar uberhaupt niet gesprongen mag worden en/of geen materiaal aanwezig is, op zich niet gek gezien hun doelgroep :) maar ook op recreatieve / allround stallen met materiaal loop ik er tegenaan dat springen slechts binnen een zeer beperkt tijdstip mag, in overleg met tig partijen, en dat ik dan alsnog zomaar weggestuurd kan worden zodra maar 1 persoon geen behoefte heeft aan hindernissen in de baan. Niet vooruit kunnen plannen of het uberhaupt lukt om op een bepaalde dag te springen (daar stem namelijk de rest van mijn weekplanning op af) of halve dag op stal zitten om op een rustig momentje te jagen word ik niet blij van :n Ik wijk normaalgesproken naar andere locaties uit, voornamelijk met lessen, maar dat is niet optimaal.

Ik bedoel overigens springen in de zin van wedstrijdgericht, en ook wat meer uitgebreide oefeningen kunnen rijden, af en toe 1 hindernisje neerzetten en voor de lol heen en weer springen lukt overal wel maar hier gaat het niet om :o

Wensenlijstje:

Voor het paard:
- weidegang (harde eis)
- naar buiten kunnen in de winter
- voldoende hooi
- iets van binnen- en buitenzetservice, graag ook in het weekend
- all-in is een pre maar zelf mesten is ook prima

Voor de ruiter:
- het liefst een aparte springtuin waarin (bijna) altijd kan en mag worden gesprongen
- anders een bak met veel materiaal en een duidelijk rooster m.b.t. indeling springen/dressuur / mogelijkheid om van te voren aan te geven dat er gesprongen wordt
- springinstructie ter plekke en/of mogelijkheid om het paard door te laten trainen is zeker een pre

Qua budget heb ik geen idee, iets van 400-600 euro? Afhankelijk van wat er precies in de prijs inbegrepen zit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 09:54 



 
Profiel   

Volgens mij doet Pen Aubert in Voorschoten veel met springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 10:00 



 
Profiel   

Jeroen Heijmans, weet alleen niet of hij plek heeft op dit moment en is een duurdere stal.

Bij Amsterdam zit ook een stal met cross en springtuin. Geen idee of er plek is en wat het kost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 10:20 



 
Profiel   

Lieser schreef
Volgens mij doet Pen Aubert in Voorschoten veel met springen.


Dat is dus de stal waar ik les :) en ze doen zeker niet moeilijk over hindernissen in de bak! Maar is volgens mij boven mijn budget, dat ga ik nog sowieso bij de bron navragen :)


Spaansepony schreef
Jeroen Heijmans, weet alleen niet of hij plek heeft op dit moment en is een duurdere stal.

Bij Amsterdam zit ook een stal met cross en springtuin. Geen idee of er plek is en wat het kost.


Ik dacht dat Jeroen Heijmans alleen aan training, les etc deed, geen pensionstalling?

Ik denk dat je met die tweede een stal in Ouderkerk a/d Amstel bedoelt zichtbaar vanuit de snelweg? Ik ben er weleens langsgeweest voor een clinic, qua springmogelijkheden hebben ze er zeker genoeg maar weet niet of het voor de rest een goede is?

Ik dacht dat paar van de grotere maneges ook aparte springtuinen hadden en er relatief veel mee deden, Manege Hillegom, en nog 1 of 2 in Waddinxveen, Reigersburgh en nog iets. Maar geen idee of het acceptabel is vanuit het paard gegeken?


Laatst bijgewerkt door Fly_high op 11-05-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 10:56 



 
Profiel   

Ik lees mee, zelf vooral geïnteresseerd in het zuiden van Zuid-Holland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 11:10 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Lieser schreef
Volgens mij doet Pen Aubert in Voorschoten veel met springen.


Dat is dus de stal waar ik les :) en ze doen zeker niet moeilijk over hindernissen in de bak! Maar is volgens mij boven mijn budget, dat ga ik nog sowieso bij de bron navragen :)


Spaansepony schreef
Jeroen Heijmans, weet alleen niet of hij plek heeft op dit moment en is een duurdere stal.

Bij Amsterdam zit ook een stal met cross en springtuin. Geen idee of er plek is en wat het kost.


Ik dacht dat Jeroen Heijmans alleen aan training, les etc deed, geen pensionstalling?

Ik denk dat je met die tweede een stal in Ouderkerk a/d Amstel bedoelt zichtbaar vanuit de snelweg? Ik ben er weleens langsgeweest voor een clinic, qua springmogelijkheden hebben ze er zeker genoeg maar weet niet of het voor de rest een goede is?

Ik dacht dat paar van de grotere maneges ook aparte springtuinen hadden en er relatief veel mee deden, Manege Hillegom, en nog 1 of 2 in Waddinxveen, Reigersburgh en noch iets. Maar geen idee of het acceptabel is vanuit het paard gegeken?


Jeroen heeft toen het spul over kunnen nemen en is nu van hem zelf. Hierdoor heeft hij kleinschalig als het match van beide kanten ook stalling inmiddels. Weet niet wat je budget is maar hij is duurder als bijv prinsenstad. Wel heb je als je wilt elke dag les zit geloof ik bij zijn prijs in begrepen en hij doet alles voor je.
Fijne vent met hart op de goede plek, alleen ik kan het niet betalen :+

De tweede bedoel ik inderdaad wat je ziet vanuit de snelweg, geen idee hoe het verder geregeld is voor de paarden.

Je hebt Zilviashoeve ook nog maar dat is de andere kant op. Je zit echt precies bij mij in de buurt denk gezien de plaatsnamen die je opnoemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 11:32 



 
Profiel   

Bedoel je Bentwoud in Boskoop? Ik weet niet hoe het daar nu is, maar vroeger was daar geen of amper weidegang. Niet echt een paard-gerichte stal in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 11:46 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Ik lees mee, zelf vooral geïnteresseerd in het zuiden van Zuid-Holland.


Ik moet aan Stal de Ronde denken, leek leuk toen ik er op wedstrijd ben geweest. Maar gezien aantal paddocks durf ik te gokken dat ze niet heel veel buiten staan in de winter (?)

@Spaansepony, dat klinkt als wat meer geld dan wat ik wil betalen :')

We zitten volgens mij in dezelfde omgeving ja :) Ken trouwens paar fatsoenlijke stallen hier in de buurt, maar de meeste zijn of dressuurgericht of mengelmoes van alles waarbij nog steeds 90% klanten voornamelijk dressuur rijden.


Tiggs schreef
Bedoel je Bentwoud in Boskoop? Ik weet niet hoe het daar nu is, maar vroeger was daar geen of amper weidegang. Niet echt een paard-gerichte stal in ieder geval.


Manege Bentwoud? Ze hebben nu wel op hun fb en website staan dat ze weidegang aanbieden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 11:54 



 
Profiel   

Stal Amstelhoeve in Ouderkerk aan de Amstel komen ze erg weinig buiten. Leuke stal voor de mens, niet zo'n fantastische stal voor de paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:19 



 
Profiel   

Manege Middenhof in Maassluis wellicht? Ik weet dat daar meestal (of altijd?) een parcours staat.
Of Stal Lammerts in Bergambacht? Maar ik weet niet of die nog pension aanbieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:19 



 
Profiel   

Bas Knijff in Oude-Tonge heeft zo nu en dan ook pensionstallen vrij. Dat is alleen wel echt het zuiden van Zuid-Holland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:22 



 
Profiel   

Stal reyerparc in Ridderkerk heeft ook standaard een parcours staan in 1 van de buitenbanden.
Hoeveel ze daar buiten komen durf ik niet te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:27 



 
Profiel   

Bij Middenhof zag ik een bord hangen waarop men zich mocht inschrijven voor 15 (of was het 30?) minuten per dag hun paard losgooien in de winter :') dat vind ik niet oke als het daadwerkelijk zo is.

Odetje92 schreef
Stal Amstelhoeve in Ouderkerk aan de Amstel komen ze erg weinig buiten. Leuke stal voor de mens, niet zo'n fantastische stal voor de paarden


Hoeveel komen ze buiten dan? Op de website hebben ze het namelijk over weidegang en zelfs actieve stalling, een tikje verwarrend zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:27 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Bij Middenhof zag ik een bord hangen waarop men zich mocht inschrijven voor 15 (of was het 30?) minuten per dag hun paard losgooien in de winter :') dat vind ik niet oke als het daadwerkelijk zo is.

Odetje92 schreef
Stal Amstelhoeve in Ouderkerk aan de Amstel komen ze erg weinig buiten. Leuke stal voor de mens, niet zo'n fantastische stal voor de paarden


Hoeveel komen ze buiten dan? Op de website hebben ze het namelijk over weidegang en zelfs actieve stalling, een tikje verwarrend zeg.


Ik ben er afgelopen winter geweest voor een klant, paarden werden veel gewisseld en kwamen twee uurtjes buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:33 



 
Profiel   

Wij staan zelf op Ouderkerk. In de winter in de ochtend, indien je in de service staat, 2 uur paddock inderdaad. Met alle vrijheid om in de middag cq avond je paard nog meerdere uren, bij beschikbaarheid. Buiten te zetten.
Zomers zeg van 1 mei tot september/oktober weidegang. Ochtend 3 uur, middag cq avond naar eigen inzicht. Je paard heeft zijn eigen weiland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:36 



 
Profiel   

Die in Ouderkerk heeft een hit actief stal als ik het goed heb. Hadden ze iig een aantal jaar geleden wel

Verder heb je wennekers aan het Amsterdamse bos ook nog. Ik weet alleen niet hoeveel ze naar buiten gaan in de winter. Inde zomer is er wel weidegang

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:37 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Tiggs schreef
Bedoel je Bentwoud in Boskoop? Ik weet niet hoe het daar nu is, maar vroeger was daar geen of amper weidegang. Niet echt een paard-gerichte stal in ieder geval.


Manege Bentwoud? Ze hebben nu wel op hun fb en website staan dat ze weidegang aanbieden?


Misschien hebben ze inmiddels land bijgekocht. Jaren geleden was dat in ieder geval niet (zelf vond ik de sfeer ook niet zo fijn, erg 'nieuw geld')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:59 



 
Profiel   

Dat boeit mee eerlijk gezegd niet zo erg, zolang fanatiek trainen maar een beetje lukt. Ik ga nog navragen hoe het met de weidegang zit :)

En tja, met mijn achtergrond zijn er sowieso op elke stal mensen die vinden dat ik er absoluut niet bij hoor :+ tot nu toe beste ervaringen gehad enerzijds op een stal met redelijk hoog tokkie gehalte :P en anderzijds in wat meer internationale setting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 07:35 



 
Profiel   

Hoogenraat zit in Lijnden,
daar is het naar buiten gaan alleen max 2 u volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 08:07 



 
Profiel   

Manege Hillegom heeft een mooie springtuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 21:45 



 
Profiel   

Jacobsho4ve Reeuwijk heeft springmateriaal staan. Om de week springles, eigen instructie in principe niet toegestaan. En altijd de mogelijkheid, zeker in de buitenbaan, om wat neer te zetten.
Stal Hester de Groot, Bodegraven volgens mij ook ruim voldoene materiaal. Geen idee of en wat de regels zijn.
Susan Bunnik in Bodegraven, hoeve Buitenverwachting heet het geloof ik. Geregeld springles van Lammert Laseur, geen idee of en wat de regels verder zijn.
Alle stallen hebben weidegang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 22:25 



 
Profiel   

Als je toch al bij Elaine lest zou ik proberen om daar op stal te gaan staan, volgens mij zitten ze nog wel in je budget. Daar heb je alles bij elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 22:37 



 
Profiel   

Stal Aelbrechtshoeve in Oostvoorne zou je kunnen informeren. Hebben een hele grote buitenbak, paarden komen lang buiten ook in de winter.
Ze hebben pas geleden nog een cross clinic georganiseerd, dus springen zit er zeker in :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 22:47 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Ik lees mee, zelf vooral geïnteresseerd in het zuiden van Zuid-Holland.


Knijff in Oude Tonge
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 23:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen