Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stal Prometheus Delft (wie kent dit persoonlijk?)

 
Profiel   

Onlangs een kijkje genomen op deze stal en ik moet zeggen dat ik verrassend positief was/ben. Met name de fijne, ongedwongen sfeer in combinatie met de verhalen die ik hoorde van mensen die er staan of lessen sprak mij erg aan.
Minpunt voor mij zou zijn dat je langs de weg moet lopen om je paard in/uit de wei moet zetten. En nog wat kleine dingetjes waar ik meer over zou willen weten.

Wie kan mij meer vertellen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 18:37 



 
Profiel   

Tips voor andere paardvriendelijke stallen in de omgeving zijn overigens ook welkom!
(20km rond Delft)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 20:40 



 
Profiel   

Is dit nog steeds op de Rotterdamseweg?
Ooit heb ik er op de stal naast gestaan, maar er was wel eens een evenement. Kende toendertijd ook wel iemand die daar leste. Was toen volgens mij wel een fijne stal, maar kan je helaas niet vertellen hoe het is als pensionklant. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 20:49 



 
Profiel   

Ik ken de stal ook niet goed. Ben er weleens wezen kijken toen ik stalling zocht. Vond dat ze in de winter wel heeeul weinig plek hebben tot buiten zetten. Al zag ik op Facebook voorbij komen dat ze aan het bijbouwen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 20:51 



 
Profiel   

Onze pony komt daar vandaan. Was daar lespony, maar was niet door iedereen te rijden. Werd verkocht omdat ze dachten dat ze beter op haar plek zou zijn bij een vaste ruiter. Hier is ze goud waard. Hele eerlijke stal met dus echt oog voor het paard. Toen waren ze bezig met de stallen ruimer maken, inmiddels ook wat uitloopboxen rijker zag ik. Nog steeds leuk contact met de gene die ons de pony toen verkocht (zat in bestuur).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 20:58 



 
Profiel   

Klinkt heel positief allemaal.
Ik denk dat ons paard er op vele fronten vooruit zal gaan, behalve de wei; nu gaat hij overdag de hele dag de wei op, daar maar een paar uur per dag. Mits je zelf brengt en er weer afhaalt (of dat onderling regelt uiteraard). Daarnaast moet je een stukje langs een weg lopen (waar soms best hard gereden wordt). En de wei waar hij nu staat is echt mega, kan hij heerlijk een sprintte trekken. De wei hier is wat dat betreft maar klein.
Dit is dus een punt wat mij tegenhoudt vooralsnog.
Ik zeg al…..in alle andere opzichten zou hij er op vooruit gaan.

En zoveel keus is er niet in deze omgeving (aan mij geen grootschalige stallen besteedt, die vallen sowieso af, tenzij ons paard er heel erg op vooruit gaat en blij van wordt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 21:05 



 
Profiel   

Niemand verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 12:13 



 
Profiel   

Geen ervaring met deze stal maar mijn pony staat ook langs een weg. Als de stal verder geschikt is zou ik je hier geen zorgen over maken. Juist omdat ze ook bij de weg staan zijn ze het goed gewend, na een aantal keer lopen zijn ze het gewend en heb je een goed verkeersmak paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 12:19 



 
Profiel   

Annet73 schreef
Niemand verder?


Ik ben daar paar jaar terug vaker als lesklant geweest, wat dat betreft vond ik het een hele fijne stal en netjes geregeld voor de paarden vergeleken met een gemiddelde manege in de buurt. Hele prettige sfeer ook :)

Ik vond voerbeleid (dmv voerrooster, we draaiden er als lesklanten ook in mee) en omgang met paarden prima, uitmesten deed iedereen zelf maar volgens mij was er ook een mogelijkheid om dat af te kopen. In de wei zetten was inderdaad onderling en de manegepaarden stonden er maar paar uurtjes op, 3 ofzo, vind ik persoonlijk niet optimaal. Geen idee of het voor pensionpaarden langer is?

In de winter was het helaas slechts 30min in de paddock voor de pensionpaarden, met mogelijkheid tot losgooiservice maar dan alsnog maar half uurtje. Maar er is inmiddels nog 1 paddock erbij zag ik?

Dat langs de weg lopen hadden de paarden 0 moeite mee, wat me eerder tegen zou houden is het weinig naar buiten kunnen. En dat de bak veel bezet is vanwege manegelessen.

--------------------------------------------------

Wat vergelijkbare stallen betreft, Olsthoorn in Schipluiden misschien? Moet ook aan de Groene Meer denken, maar dat is allesbehalve kleinschalig met 100 paarden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 13:02 



 
Profiel   

Mijn bijrijdpaardje staat er...

Best een aantal pluspunten: je kan ruim stro en hooi pakken voor je paard, heel veel stallen hebben inderdaad uitloop, prima sfeer. De bak is lekker groot en heeft een feine ebb en vloed stand. Relatief betaalbaar :D (al zijn de prijzen wel ook aan het stijgen)

Ook wel een aantal nadelen zoals dat je tijdens de manege lessen niet in de bak kan, en dat in de zomer je zelf verantwoordelijk bent voor je paard in en uit de wei halen, en de achterste wei is toch nog wel een even stappen. Zou het zelf als eigenaar wel onhandig vinden om 2 a 3x per dag te moeten komen om je paard buiten te hebben staan. Ook is het weiland niet zo groot. Soms heb je een staldag en dan moet je alle manege-paarden opstrooien en/of voeren


edit; op de vraag hierboven, prive-paarden mogen wel langer op de wei. -O- Mijn bijrijdpaardje zit bijvoorbeeld nu alleen in een groepje die eigenlijk niet echt lekker samen gaan, dus dan is het plannen wie wanneer mag. Maarja, met meer geluk zouden ze wel hele dagen buiten kunnen staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 16:40 



 
Profiel   

Ik kom er met regelmaat!
Heb er zowel gereden in de manege en een goede vriendin van mij staat daar met haar 2 paarden.
Het is een hele relaxte stal met een ongedwongen sfeer, echter is als ik het zo begrijp allemaal van mij vriendin word er wel van je verwacht als je daar je paard of pony op pension zet dat je meehelpt met de staldienst(alle boxen uitmesten van de manege pony,s of het weiland) en de voerdiensten.
Daarnaast zijn er in de avond ook altijd lessen en kan je dus eigenlijk alleen voor de les in de bak als je wilt longeren of wilt rijden.
Er is inderdaad een nieuwe paddock bij echter alleen door droes (2 weken geleden) mocht die niet gebruikt worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 17:44 



 
Profiel   

Fijne stal! Met name de sfeer is goed, lekker ongedwongen. Inderdaad, je moet zelf binnen en buiten zetten en de wei is best een eindje lopen. Je moet ook zelf de weide mesten met elkaar, dus ook met de kruiwagen heen en weer elke dag. Verder is de bak echt top, je kan in overleg ook wel tegelijk met de Manege les rijden maar dan moet je ook het gehele lesuur meerijden. De boxen met uitloop zijn ruim. Je mag zelf ook hooi pakken voor je pony. In de winter komen ze wel weinig buiten, dat is voor mij een groot nadeel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 03:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen