Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

De beste pensioenplek of stalling voor oude pony?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Na lange tijd er over te hebben gedacht, ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik een leuke pensioenplek wil vinden voor mijn paard. Momenteel sta ik nog op een enorm fijn pension maar 500+ euro per maand betalen voor een stalling terwijl mijn paard met pensioen is gegaan, wordt mij iets te duur.

Ik ben opzoek naar een pensionplek rondom Hilversum of Amersfoort.
Mag tot 40 minuten rijden zijn +-.
De eisen zijn niet veel maar wel dat er medicatie kan worden gegeven op dagelijkse basis.
Dat er veel weidegang/paddock is (minimaal 8 uur per dag in de winter en zomers gaat de voorkeur ook wel uit naar minimaal 10-12 uur).
Ook graag de mogelijkheid tot op stal te kunnen staan.

Het hoeft dus niet verplicht een pensioenplek te zijn maar rij opties zijn geen must meer op de stal.

Mocht iemand de gouden tip hebben voor minder dan 500 euro per maand hoor ik het graag.

<3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 10:46 



 
Profiel   

Stef griffioen heeft plekje vrij, Muiderberg. Staat op MP de advertentie dacht ik.
Maar of hij nog vrij is, geen idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 11:16 



 
Profiel   

Any Dale Horse care is ook vanaf mei een optie, Van der Kruis, in Meerkerk en bij Gouda zijn wat opties, in Barneveld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 11:22 



 
Profiel   

Wildtshof in Uddel is volgens mij de beste plek die je kan vinden. 24/7 buiten met hele grote schuilstal, maar ook mogelijkheden om 's nachts individueel te staan indien nodig. Medicatie wordt uiteraard gegeven en ze komen elke dag in handen, voor krachtvoer/ vitamines/ medicatie of een borstelbeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 11:26 



 
Profiel   

Eleeke schreef
Wildtshof in Uddel is volgens mij de beste plek die je kan vinden. 24/7 buiten met hele grote schuilstal, maar ook mogelijkheden om 's nachts individueel te staan indien nodig. Medicatie wordt uiteraard gegeven en ze komen elke dag in handen, voor krachtvoer/ vitamines/ medicatie of een borstelbeurt.


Deze wilde ik ook noemen. Voor pensioen zou ik wat gerichter zoeken naar een dergelijke plek. Gewoon pension betaal je voor bijv een rijbak die je niet gebruikt en er is niet altijd extra service nodig.

Als je paardje straks echt meer nodig heeft, wil je wel dat dat ook nodig is.

Mijn oudste is 29 en daarna komt eentje van 23. Ze hebben 24/7 vrije keus en zeker die van 29 is het zo beter blijven doen dan toen ze 19 was. Wel thuis, maar voer bijv een keer extra ook. Dat zijn dingen waar pensioen ervaren stallen meer rekening mee houden dan de gewone stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 11:35 



 
Profiel   

In Oudewater zit ook een rusthuis, maar deze zit eerder +/- 50 minuten van Hilversum/Amersfoort vandaan.
Voldoet verder wel aan je eisen en zit ruim onder je budget.
24/7 buiten in groepsverband in een verharde paddock met zandpaddock, schuilstal en onbeperkt ruwvoer. In de zomer ook weidegang.
Medicatie geven kan daar ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 13:10 



 
Profiel   

Deze prachtige pensioenstal ligt in Woudenberg:

https://www.facebook.com/VanDerWardtPensioenpaarden/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 13:17 



 
Profiel   

Eleeke schreef
Wildtshof in Uddel is volgens mij de beste plek die je kan vinden. 24/7 buiten met hele grote schuilstal, maar ook mogelijkheden om 's nachts individueel te staan indien nodig. Medicatie wordt uiteraard gegeven en ze komen elke dag in handen, voor krachtvoer/ vitamines/ medicatie of een borstelbeurt.


Deze inderdaad :j Erg fijne plek, veel rust, als eigenaar altijd welkom.
Mocht je wel willen rijden heb je daar prachtige uitrijmogelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 13:21 



 
Profiel   

Gulpje schreef
Deze prachtige pensioenstal ligt in Woudenberg:

https://www.facebook.com/VanDerWardtPensioenpaarden/


Deze valt helaas al af omdat ze zomers 24/7 buiten staan en dan geen medicatie toedienen en je het paard niet zomaar uit de wei mag halen, alleen in overleg met hun.

Wel bedankt voor het meedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 13:35 



 
Profiel   

Muurp schreef
Eleeke schreef
Wildtshof in Uddel is volgens mij de beste plek die je kan vinden. 24/7 buiten met hele grote schuilstal, maar ook mogelijkheden om 's nachts individueel te staan indien nodig. Medicatie wordt uiteraard gegeven en ze komen elke dag in handen, voor krachtvoer/ vitamines/ medicatie of een borstelbeurt.


Deze inderdaad :j Erg fijne plek, veel rust, als eigenaar altijd welkom.
Mocht je wel willen rijden heb je daar prachtige uitrijmogelijkheden.


Dankjewel! Heb even gekeken en deze spreekt me erg aan. Ga deze zeker in mijn achterhoofd houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 13:35 



 
Profiel   

jojo5658 schreef
In Oudewater zit ook een rusthuis, maar deze zit eerder +/- 50 minuten van Hilversum/Amersfoort vandaan.
Voldoet verder wel aan je eisen en zit ruim onder je budget.
24/7 buiten in groepsverband in een verharde paddock met zandpaddock, schuilstal en onbeperkt ruwvoer. In de zomer ook weidegang.
Medicatie geven kan daar ook.


Heb je toevallig een website/naam of dergelijks waar ik meer informatie kan vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 13:36 



 
Profiel   

Je wilt dus geen 24/7 buiten plekje? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 14:44 



 
Profiel   

paardje87 schreef
Muurp schreef

Deze inderdaad :j Erg fijne plek, veel rust, als eigenaar altijd welkom.
Mocht je wel willen rijden heb je daar prachtige uitrijmogelijkheden.


Dankjewel! Heb even gekeken en deze spreekt me erg aan. Ga deze zeker in mijn achterhoofd houden.

Mocht je meer willen weten, laat het weten. Ik heb die van mij daar nu ruim twee jaar staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 14:49 



 
Profiel   

paardje87 schreef
jojo5658 schreef
In Oudewater zit ook een rusthuis, maar deze zit eerder +/- 50 minuten van Hilversum/Amersfoort vandaan.
Voldoet verder wel aan je eisen en zit ruim onder je budget.
24/7 buiten in groepsverband in een verharde paddock met zandpaddock, schuilstal en onbeperkt ruwvoer. In de zomer ook weidegang.
Medicatie geven kan daar ook.


Heb je toevallig een website/naam of dergelijks waar ik meer informatie kan vinden?


Ik verwacht dat dit gaat over Rusthuis Het Brieschend Paard. Website (www.paarden-rusthuis.nl) geeft niet heel veel informatie. Maar is zeker een heel fijne plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 15:19 



 
Profiel   

Willekes schreef
Any Dale Horse care is ook vanaf mei een optie, Van der Kruis, in Meerkerk en bij Gouda zijn wat opties, in Barneveld.

Meerkerk? Vertel daar eens meer over, dit is interessant om te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 22:32 



 
Profiel   

Mocht 24/7 buiten een optie voor je zijn dan heb ik een plekje vrij op ons paddock paradise in Lieren. Het is volpension en er staan nog 3 andere paardjes die met pensioen zijn. Stuur maar een pbtje mocht je meer willen weten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-22 21:13 



 
Profiel   

Heeft iemand toevallig suggesties voor een goede paddock Paradise pensioen stal in Brabant / Limburg? 24/7 buiten, maar niet volledig op gras. Graag volpension

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 19:22 



 
Profiel   

Mocht je zoals hierboven ook 24/7 buiten zoeken hebben wij ook nog een plekje in ermelo

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 22:40 



 
Profiel   

Jammer dat je van zo ver bent! Op mijn stalling is er een pensioenwei, waar oudere paardjes terecht kunnen. Staan24/7 buiten. De prijs ken ik niet, maar wij hebben wel die optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-22 10:55 



 
Profiel   

pb
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-22 11:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen