Trainingen working equitation

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Darragh
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-05-21

Trainingen working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 18:11

Dag allen,

Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar trainingen working equitation. We staan met onze paarden in Wassenaar dus trainingen in de buurt zijn het meest welkom. Aan de andere kant: wij rijden voor mijn crosslessen soms ook naar Lunteren of naar Bergen op Zoom dus af en toe een training verder weg is ook geen probleem.

Als iemand een locatie of mogelijkheid weet dan hoor ik dat graag.

Groeten

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Trainingen working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:38

Romy huisman doet dit wel.
Volgens mij ton Duivenvoorden ook.

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:50

Wij geven WE trainingen bij ons thuis. Maar dat is in Friesland/ grens N.O. polder.
We hebben getraind bij o.a. Pedro Torres ( wereldkampioen) en mijn man was Ned. Kampioen in 2015. We zijn gestopt met actief wedstrijden rijden door diverse redenen maar trainen nog wel en geven er dus les in. Wel de "echte" Portugese vorm, dus eerst dressuurmatig en dan obstakels.

We geven ook koeienclinics/ workshops.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:03

Via Facebook zijn er wel een clinics WE te vinden.
Ook op Working Equitation Holland staat een activiteitenkalender.

Darragh
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 19:18

bedankt voor alle reacties. Waar ik al bang voor was: in de Randstad is niets te vinden.

@ElCid: hebben jullie ook trainingsweekenden?

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:25

Darragh schreef:
bedankt voor alle reacties. Waar ik al bang voor was: in de Randstad is niets te vinden.

@ElCid: hebben jullie ook trainingsweekenden?

Niet helemaal waar, ik had laatst een clinic in Rijwetering en ook in Leiden was kort geleden een clinic.

Maar het is een kwestie van in de gaten houden. :)

JeaDH

Berichten: 2156
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:31


ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:36

Darragh schreef:
@ElCid: hebben jullie ook trainingsweekenden?


Ja, op aanvraag is dat mogelijk. In een groep(je) of individueel. We hebben een binnenbak en buitenbak, zitten vlakbij bos en hebben genoeg stallen/ weiland en paddocks. We hebben ook gastenkamers of de mogelijkheid om een tentje op of camper neer te zetten.
Obstakels/ garochas zijn aanwezig en dus evt. koeien.

Darragh
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 19:37

fransje23 schreef:
Darragh schreef:
bedankt voor alle reacties. Waar ik al bang voor was: in de Randstad is niets te vinden.

@ElCid: hebben jullie ook trainingsweekenden?

Niet helemaal waar, ik had laatst een clinic in Rijwetering en ook in Leiden was kort geleden een clinic.

Maar het is een kwestie van in de gaten houden. :)


Dat klinkt inderdaad dichtbij. Hoe heb je informatie over deze trainingen gekregen?

Darragh
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 19:38


Darragh
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 19:39

ElCid schreef:
Darragh schreef:
@ElCid: hebben jullie ook trainingsweekenden?


Ja, op aanvraag is dat mogelijk. In een groep(je) of individueel. We hebben een binnenbak en buitenbak, zitten vlakbij bos en hebben genoeg stallen/ weiland en paddocks. We hebben ook gastenkamers of de mogelijkheid om een tentje op of camper neer te zetten.
Obstakels/ garochas zijn aanwezig en dus evt. koeien.


Dank je wel: waar vind ik online meer informatie?

edit:
laat maar... ik klikte je profiel aan en heb een webadres gevonden. :-)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Trainingen working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:55

Ruitershop Pas de Deux in Wassenaar organiseert op zaterdag 25 juni een WE clinic.

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:22

Darragh schreef:
laat maar... ik klikte je profiel aan en heb een webadres gevonden. :-)


Website is al een tijdje niet meer bijgewerkt.....te druk geweest. Er staat dus nog niks op over trainingsweekenden.
Mocht je meer informatie willen kan je altijd mailen, zie pb.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Trainingen working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:53

Ton Duivenvoorden geeft regelmatig clinics overal in het land. Hij komt ook wel op locatie lesgeven, maar daar weet ik de voorwaarden niet voor. Je kunt bij hem volgens mij ook terecht voor trainingsweken.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Trainingen working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:37


Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Trainingen working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:46

Margot Timmermans (Nederlands Kampioen WE 2022) geeft ook clinics bij haar op stal in Venhorst.
Bovendien is zij GP-amazone, dus dressuurles is ook bij haar te volgen.
Misschien leuk om een weekendje weg te doen met trainen.
Verblijf je bij www.peelhoven.nl met de paarden en ga je bij Margo lessen (5 km van Peelhoven)

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:50

Uiteindelijk is WE ook puur dressuur; de obstakels zijn bijzaak en voor ieder goed gereden en netjes opgeleid paard zonder enig probleem te doen. Dat hebben we ook gezien toen we bij Pedro Torres waren; die was alleen maar geïnteresseerd in het feit dat een paard netjes kon wisselen ;-). Obstakel training wordt door hem zo nu en dan gedaan max. 1 x per 3 weken. Als een paard goed is opgeleid en je als ruiter je paard goed kan begeleiden en vertrouwen kan geven zijn die obstakels het makkelijkste van het hele WE rijden. WE is, klassieke, dressuur met hindernissen! Een paard wat dressuurmatig niet goed is opgeleid zal de obstakels nooit netjes kunnen nemen. Zelfs het koeienwerk is puur dressuur en vertrouwen want een paard wat niet goed in hand staat kan nooit netjes met een koe werken.

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:25

Een echte aanrader op WE gebied is overigens Marco Boavista; Portugese ruiter met veel ervaring ( heeft ook bij Pedro Torres getraind) en een hele nette rijstijl en ook echt verstand van deze tak van sport. Typisch Portugese stijl van rijden wat natuurlijk perfect bij de WE past ;-) . https://www.boavistaequine.nl/training-and-clinics/
En hij kan ook echt met 1 hand rijden........

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:13

Dat is nou niet bepaald in de buurt van de randstad helaas.
Ik vrees dat deze tak van sport een beetje een droom zal blijven buiten misschien eens een clinic volgen. Puur vanwege alle afstanden.

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:32

Ineke2 schreef:
Dat is nou niet bepaald in de buurt van de randstad helaas.
Ik vrees dat deze tak van sport een beetje een droom zal blijven buiten misschien eens een clinic volgen. Puur vanwege alle afstanden.


Is Noord-Holland een optie, Ineke? Ik quote uit het Working Equitation topic:

fransje23 schreef:
In Noord-Holland worden bij diverse rijverenigingen o.a. Duinridders, Wironruiters, Zaanse ruiters, Beemsterruiters regelmatig WE clinics gegeven door Karin van der Sluis georganiseerd. Is een kwestie van Facebook van de vereniging in de gaten houden.

.


Hier is het topic: [PP] Het grote working equitation topic

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:48

Ineke2 schreef:
Dat is nou niet bepaald in de buurt van de randstad helaas.
Ik vrees dat deze tak van sport een beetje een droom zal blijven buiten misschien eens een clinic volgen. Puur vanwege alle afstanden.

Bij Paard&Inspiratie in Waddinxveen komt Ton van Duivenvoorden ook een paar keer per jaar langs. Toevallig in september weer, maar die dag zat zo vol. Misschien kan je mailen voor een plek op de wachtlijst?

De Facebookpagina heet paard&inspiratie

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Trainingen working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:33

Op 24 september organiseren wij een lesdag met Marco Boavista ( dressuur en/of WE) in Bantega, bij Lemmer, Friesland https://www.boavistaequine.nl/ . Bij voldoende belangstelling kan er de volgende dag met koeien gewerkt worden.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:05

Als je toch al weleens richting Bergen op Zoom gaat neem dan Manege de Paardenhoeve mee in je zoektocht: dat is van Mark Hoeffgen en Vivian, beiden WE ruiters (en rijden niet onverdienstelijk), hebben vaak trail etc. staan dus zeker geschikt om (regelmatig) bij te lessen :)!

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:41

ElCid schreef:
Op 24 september organiseren wij een lesdag met Marco Boavista ( dressuur en/of WE) in Bantega, bij Lemmer, Friesland https://www.boavistaequine.nl/ . Bij voldoende belangstelling kan er de volgende dag met koeien gewerkt worden.



Er zijn nog een paar plekken vrij in de clinic van Marco, dressuurles of trailles of een combinatie.
Privéles = 70,-
Dueles + 45,-
Reiskosten worden hoofdelijk omgeslagen onder alle deelnemers.

Koeienclinic op zondag is 45,- voor c. 1,5 uur o.l.v. ervaren "koeien" ruiters en paarden.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 03:06