Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht: 24/7 buiten Konik Ruin (omgeving Ede)

 
Profiel   

Goedendag,

Wij zijn wederom helaas op zoek naar een nieuwe stal voor Baelfire. Bael is een jonge konik ruin van bijna 4 jaar. Bael was net een week geleden verhuisd naar een prachtig plekje op een 24/7 buitenstal maar helaas blijkt het dat hij de merrie dekt. Daarom kijken we toch verder om de rust ook in zijn koppie te bewaren. 

Hij krijgt in deze kudde wat te veel ruimte om dominant te worden ( terwijl hij niet super dominant is, maar geen underdog) en dan vertoont hij het dekgedrag.  Hij heeft eerder gewoon bij merries kunnen staan. Wanneer er een dominante ruin bovenaan staat dan is hij minder snel geneigd om te dekken en gaat hij gewoon zijn eigen gang. Ook krijgt hij uiteraard monnikspeper. 

Bael is een heel zacht en vriendelijk paardje die rustig zijn eigen gang gaat. Hij past zich snel aan en maakt snel vriendjes. We doen graag aan clickertraining en zijn vooral bezig met grondwerk.

Wat ik zoek:
♡ 24/7 buiten, paddock paradise
♡ Groep met enkel ruinen of een hele dominante ruin, dan in gemengde groep
♡ Voldoende hooi ter beschikking, liefste onbeperkt 
♡ Plek voor grondwerk
♡ Geschikt voor sobere paarden
♡ 7 dgn per week welkom
♡ Omgeving Ede (liefste max 20 min rijden)

Heb jij die plek of ken jij iemand met zo'n plek? Dan hoor ik het graag. Wij zullen zsm willen verhuizen.

Groetjes,
Michelle en Baelfire
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-22 20:20 



 
Profiel   

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... aangeboden

Misschien is dit iets voor je? Helaas is het erg lastig om in deze omgeving een geschikte en vooral beschikbare plek te vinden, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 19:56 



 
Profiel   

Helaas niet. Is een gemengde kudde en ze gaan daar veel aan het werk met je paardje het liefste, en hij is daar te eenkennig voor. Moet dan rekening houden met hun tijden terwijl ik vrij wil zijn om te gaan wanneer ik wil en kan ^^

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 20:02 



 
Profiel   

Lastig hoor! Aan de Hoekelumse Brinkweg 1 in Bennekom zit ook een kleinschalige stal. Ze hebben geen website, maar kwam daar toevallig via via terecht. 2 weken terug hadden ze nog 1 stal vrij. Misschien de moeite waard om daar te gaan kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 20:06 



 
Profiel   

Helaas kan bael niet meer echt op stal staan. Hij steigert voor de deur en hangt dan met zijn benen over de deur. Dat was de reden waarom we überhaupt verhuisd waren. Stonden toen prachtig aan het bos en nu ook in het bos. Alleen dekt hij dis teveel en moet ie weg. Daarom liefste ruinengroep. Maar iedereen zit vol en zeker de buiten plaatsen zijn bezet. Ga steeds Verder weg nu XD

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 20:11 



 
Profiel   

Dan kom je al snel uit op de Mariahoeve in Renkum, maar dat zou mijn keuze persoonlijk niet zijn.

Ik ken nog 1 24/7 buiten plekje in Wageningen. Zit aan de buissteeg 11. Ik heb alleen geen idee of ze daar nog plek hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 20:20 



 
Profiel   

In wekerom zat een paddock paradise dat alleen ruinen zocht ivm aanwezigheid hengsten. Yellow stables heet het op social media. Geen idee of ze nog plek hebben, maar misschien het bekijken waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 20:24 



 
Profiel   

Mariahoeve in Renkum heeft alleen een ruinenwei optie met stal in de nacht en overdag op gras/iets wat lijkt op een weiland. De rest is allemaal gemengd.
Als die stal in Wekerom de stal is die ik denk dat het is (krijg het op die naam niet gevonden, maar vlakbij het Wekeromse zand?) dan is dat zeker een mooie plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 07:44 



 
Profiel   

In deze tijd een nieuw paard inscharen leidt al snel tot dekken..... Merries worden kun eenmaal hengstig van nieuwkomers.
9 uit 10 keer gaat dit gewoon over. Is het niet mogelijk hem voorlopig op deze plek te laten en er eerst een draad tussen te laten? Ik heb dit ook gehad de afgelopen maanden, en het is nu over.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 07:59 



 
Profiel   

Helaas vinden ze dat logistiek niet prettig en hebben ze overlegd met hun dierenarts en die adviseerde dat hij weg moet. Hij staat nu ook tijdelijk apart maar daardoor kunnen hun eigen paarden de weide niet op. Helaas is de kans er niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 08:07 



 
Profiel   

MenBa schreef
Helaas vinden ze dat logistiek niet prettig en hebben ze overlegd met hun dierenarts en die adviseerde dat hij weg moet. Hij staat nu ook tijdelijk apart maar daardoor kunnen hun eigen paarden de weide niet op. Helaas is de kans er niet


Mmm, niet heel realistisch van hun dierenarts.

En niet handig een nieuw paard te willen introduceren maar geen optie hebben een paard voorlopig apart te houden. Daar heb je niks aan natuurlijk, maar wel slim op een nieuwe plek te kijken of ze wat beter zijn uitgerust om een nieuw paard te introduceren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 08:16 



 
Profiel   

Lastig hoor.
Wij hebben volgens mij nog wel plek. Alleen is dat niet 20 minuten van Ede.
Gaat om Nature horse paradise in Zeewolde.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 08:56 



 
Profiel   

Zijn daar ruinen die (mogelijk) dekken wel welkom dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 09:03 



 
Profiel   

Ja hoor geen probleem. Daar hebben we er wel meer van. Is in mijn ogen ook vrij natuurlijk. Mijn merrie gaat er ook echt voor staan dus ja dat er dan een ruin op springt snap ik wel. Mijn ruin doet het ook weleens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 09:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen