Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Volwassen groepsles omgeving Groningen stad?

 
Profiel   

Hoi!

Sinds 2 maandjes woon ik in Groningen, net buiten de stad (Oosterhoogebrug)
En graag wil ik het paardrijden weer oppakken, niet alleen om het rijden maar ook om wat mensen te ontmoeten met dezelfde interesses.

Nu kan ik van de websites hier in de buurt niet echt wijzer worden, dus ben ik op zoek naar jullie ervaringen!

Ik heb zelf geen paard, dus zou op een manegepaard moeten (ben vrij lang, dus pony's worden het helaas niet meer)

Ben op zoek naar een plek waar ze niet alleen dressuurles geven, maar ook regelmatig springles (ben echt een springruiter).

Wat mij ook erg interessant lijkt is western leren, maar hier heb ik nog helemaal geen ervaringen mee.

Het belangrijkst vind ik dat er mensen van mijn eigen leeftijd in de groep zitten (tussen de 20-25).

Hebben jullie ervaringen met de maneges en stallen hier in de buurt? Ik hoor ze graag!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 20:22 



 
Profiel   

De Horse farm zit in jouw buurt (Wierumerschouw) gevarieerde lessen maar springen denk ik niet op jouw niveau (een les in de maand springen maar meestal één hindernis)
Jouw leeftijd zit er vast ook tussen

Verder rigoletto (bij harkstede, ook in de buurt), geen idee hoe lessen daar gaan. Martini manege in garmerwolde
In glimmen zit een manege, met veel doorloop van paarden (ook een handelsstal dacht ik)

Succes met een leuk plekje vinden! Met maneges nog helemaal niet zo makkelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 20:43 



 
Profiel   

Ik heb altijd in glimmen les gehad als kind en daar hadden ze best wat volwassenen lessen. Nu ook nog een kennis die daar lest met manege paard, maar hoeveel groepen ze nu nog hebben van jouw leeftijd weet ik niet. Is bij de bongerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 21:24 



 
Profiel   

Bedankt beide!
Meeste maneges had ik online idd al gevonden. Dat horse farm niet echt springlessen doet is wel fijne informatie!

De Bongerd kende ik al, hier heb ik ooit een. Ponykamp gedaan, als klein meisje is me dat toen niet bevallen maar ik kan het inderdaad nog wel een keer bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 07:57 



 
Profiel   

Ben je student? Groningen heeft namelijk een studentenrijvereniging, waar groepslessen gegeven worden en ik denk dat je daar automatisch ook leeftijdgenoten treft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 08:03 



 
Profiel   

De bongerd beviel ons ook niet. De Horse farm wel. Vooral omdat de pony’s in een uitloop staan, de uren die ze lopen strikt bijgehouden worden en er Max gewicht gehanteerd wordt.
Verder ene week dressuur, dan springen, spelletjes en voltige+ zonder zadel rijden. Variatie dus. Maar zoals ik zei denk ik dat het springen niet aan je verwachtingen voldoet.
Die studentenvereniging ken ik niet, klinkt wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 09:02 



 
Profiel   

In Oldehove zit een kleinschalige stal waar op alle niveaus en voor alle leeftijden lesgegeven wordt in kleine groepen (max 3)
Boerderij De Groote Kampen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 09:12 



 
Profiel   

Ik ben helaas geen student meer, in m'n studententijd wel naar gekeken inderdaad. Was een goede optie geweest!

Die boerderij ken ik nog niet, zal eens kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 19:48 



 
Profiel   

Volgens mij biedt de manege in Tolbert ook lessen aan voor volwassenen. Ze hebben er in elk geval genoeg hindernissen :D
https://www.hjcmanege.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 20:17 



 
Profiel   

Je hebt in Eelde ook nog een manege. Hippisch centrum Eelde. Zelf rijd ik daar al een paar jaar en ze organiseren buitenritten en springlessen in de weekenden. Ook is er regelmatig een wedstrijd (fnrs).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 20:21 



 
Profiel   

Jan Dolfing in Vries. Wordt veel gesprongen en zijn ook volwassen lessen. Ik woon al een tijdje niet meer in Groningen, maar daar altijd heel fijn springles gehad.
Hieronder foto van springwedstrijd met/op manege paard van daar:

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 20:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen