Naald in hooiberg? 24/7 buitenstalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spookje29

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-06-22
Woonplaats: Droom

Naald in hooiberg? 24/7 buitenstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 20:18

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste vraag en topic, en maar meteen met de deur in huis vallen :D



Ik ben rustig aan, maar wel actief opzoek naar een eigen paard.. overal aan het kijken, weet wat ik ongeveer in gedachten heb, en als ik dan de match tegen kom... alleen tsja ... met paard komt stalling, nu zie ik om mij heen weiland tot het verste puntje, maar echt 24/7 buiten kunnen staan met vriendjes met een schuilstal, eventueel weiland waar ze in de zomer op kunnen,gewoon waar ze dag en nacht de beentjes kunnen strekken, vers water, en hooi ter beschrikking hebben, en ergens naar binnen kunnen lopen als ze daar voor kiezen wanneer het guurt/op hete zomer dagen.
dat luxe voor mijzelf vind ik niet belangrijk.

Ben er elke dag, handen uit de mouwen maakt mij allemaal niet uit, ergens bij de boer? Iemand die een rustig stukje heeft en nog eentje erbij kan hebben? :knuffel:


Regio voorschoten - stompwijk - Westeinde - wassenaar

xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Naald in hooiberg? 24/7 buitenstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:25

Ik denk dat 24/7 in deze regio echt niet gaat, of misschien wel maar dan op paddock. Ik weet een stukje land bij Wassenaar maar dat is ook helemaal stuk gelopen, meer een grote paddock nu met overkapping.

Ik volg even mee, ben wel nieuwsgierig.

Spookje29

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-06-22
Woonplaats: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 20:31

xSCWx schreef:
Ik denk dat 24/7 in deze regio echt niet gaat, of misschien wel maar dan op paddock. Ik weet een stukje land bij Wassenaar maar dat is ook helemaal stuk gelopen, meer een grote paddock nu met overkapping.

Ik volg even mee, ben wel nieuwsgierig.


Ja ik denk dat dat al voldoende is, stuk paddock met schuilstal .. zou ik op het moment al een gat in het dak voor springen, zoals je zegt niet te vinden anders.
zomer weide valt dan nog wel te regelen hier merk ik.
Is dat iets wat ik over het hoofd heb gezien in wassenaar, of :o

Spookje29

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-06-22
Woonplaats: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 23:35

Iemand bekend met het stukje in wassenaar? Waar de paarden buiten met schuilstal lopen, ik kan niemand vinden om in contact te kunnen komen


Afbeelding

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Naald in hooiberg? 24/7 buitenstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:17

Op het nieuwe paarden houden zie ik toch wel eens wat voorbij komen, hoor (facebook).....

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Naald in hooiberg? 24/7 buitenstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:42

Stal de groene meer niet wat voor jou in Stompwijk ?

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:46

In Voorschoten is een stukje waar zomer en winter een IJslander staat, ik zag gister dat er denk 2 paardjes bij stonden. Is direct achter de schapen van van der Valk. Naast Tante Tokkie.
Ik zelf sta bij een koeienboer naast het station, maar daar is a) geen plek en b) niet 24/7 buiten.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:19

Die ijslander gaat in de winter ook weg daar, naar kennissen op drogere grond verderop in het land. Als je een pony hebt wil 24/7 nog wel lukken maar dan worden ze weer moddervet en raken hoefbevangen. Met een groter paard (lees e pony) lukt 24/7 buiten hier niet. Dan moet je verhuizen naar elders in het land.

Spookje29

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-06-22
Woonplaats: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 19:47

KootMiraDrum schreef:
In Voorschoten is een stukje waar zomer en winter een IJslander staat, ik zag gister dat er denk 2 paardjes bij stonden. Is direct achter de schapen van van der Valk. Naast Tante Tokkie.
Ik zelf sta bij een koeienboer naast het station, maar daar is a) geen plek en b) niet 24/7 buiten.

Ja dat zag ik ook al inderdaad! Was van plan daar eens op onderzoek uit te gaan, de stal in wassenaar heb ik ook inmiddels contact mee gehad, hellaas propje vol (wat te verwachten is).
Bedankt voor je meedenken in iedergeval!

@beegee, ietsje pietsie boven mijn budget

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Naald in hooiberg? 24/7 buitenstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:20

Ik weet niet wat voor paard/pony je wil gaan kopen?
Maar in voorschoten zit ook nog https://dehalveheerlijkheid.nl/
Richten zich wel voornamelijk op ijslanders
Maar toen die van mij er in de opfok stond waren er ook andere tassen vlgns mij(wel vergelijkbare types qua voeding )

Spookje29

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-06-22
Woonplaats: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 21:24

Sonja_vR schreef:
Ik weet niet wat voor paard/pony je wil gaan kopen?
Maar in voorschoten zit ook nog https://dehalveheerlijkheid.nl/
Richten zich wel voornamelijk op ijslanders
Maar toen die van mij er in de opfok stond waren er ook andere tassen vlgns mij(wel vergelijkbare types qua voeding )


Ik schrik wel heel erg van de reviews op google -O-

De keuze is inderdaad wel een sober type (haflinger) maar je weet natuurlijk nooit wat je pad gaat bewandelen puntje bij paaltje :j

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:54

Ik vond ze vooral heel erg gevarieerd die reviews (ben eens gaan spieken naar aanleiding van jouw opmerking ;) )

Mijn merrie heeft er in de opfok gestaan en heeft het daar goed gehad, inmiddels is het alweer 7 jaar geleden dat ik ik haar op 5 jarige leeftijd naar huis heb gehaald
Maar alles is altijd netjes in overleg gebeurd en besproken
Ik had met sommige dingen ook wel eens mijn bedenkingen of gewoon een andere mening, maar daar was ook ruimte voor



Ik Denk we dat het idd een bedrijf is net een duidelijk eigen mening/visie en dat die je wel moet liggen zeg maar
Als je zelf totaal op een andere lijn zit, zal het je plek idd niet zijn


Ik zou indien het verder we wat lijkt gewoon eens een keer gaan kijken/praten om te zien wat je er zelf van maakt qua sfeer/visie
(En qua faciliteiten etc, wat ik al zeg, tis inmiddels alweer 7 jaar geleden dat ik er geweest ben dus geen idee hoe het nu is)

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Naald in hooiberg? 24/7 buitenstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:03

Ik noem het daar al jaren de zelfbouwstalletjes. Mijn paard staat er tegenover.

Nog een optie misschien, een oud stalgenote is (na een omzwerving langs meerdere stallen vlak bij de oude dierentuin) verhuisd naar een stal in de Horsten. Ga er een keer wandelen, wellicht dat je haar paard ziet staan (een grote zwarte Tennessee Walker) en vraag of er plek is!

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:08

Spookje29 schreef:
Iemand bekend met het stukje in wassenaar? Waar de paarden buiten met schuilstal lopen, ik kan niemand vinden om in contact te kunnen komen


[ [url=m/EAglvg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier hebben wij 15 jaar gestaan. Zijn weg ivm paarden aan huis inmiddels.

Edit, denk trouwens wel dat ze een grote wachtlijst hebben… maar durf ik zo niet te zeggen.

Spookje29

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-06-22
Woonplaats: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 16:05

@ Sonja_vR was inderdaad meer de aantal reacties waar je hellemaal uitgebuit wordt, niet persee de visie, maar dat kan er ook stukje bij beetje ingeslopen zijn, als mensen vragen en jij zegt ja ... en je blijft maar ja zeggen, en de bom onploft bij jezelf eens (beetje laat en opkroppen en overal maar ja op zeggen) krijg je al gauw dit soort situaties.
zeker het kijken waard, ga ik eens om de hoek kijken of er mogelijkheid is.


@KootMiraDrum thanks voor de tip! +:)+ Ik ga daar eens een mooie wandeling maken, en mijn ogen open houden.


@cheybinky heb indd al contact gehad met de eigenaar, lange wachtlijst, maar mocht op miraculeuze wijze iets veranderen hoor ik dat :)

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Naald in hooiberg? 24/7 buitenstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:58

Ex stal genoot staat niet in de Horsten maar er net buiten, bij Rodenburg. En meer richting de oude dierentuin schijnt een paddock paradise te zijn. Hopelijk kun je iets met deze info

Spookje29

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-06-22
Woonplaats: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 21:11

KootMiraDrum schreef:
Ex stal genoot staat niet in de Horsten maar er net buiten, bij Rodenburg. En meer richting de oude dierentuin schijnt een paddock paradise te zijn. Hopelijk kun je iets met deze info


Zou wel spelt in de hooiberg zijn, maar geen idee wat de oude dierentuin is, maar ik denk bij de shell kruispunt en dan rechts (is dat een shell :o ?)

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 00:04

Afbeelding
Links is voormalig dierenpark Wassenaar. Er langs zie je meerdere pensionlocaties.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 00:09

KootMiraDrum schreef:
Ex stal genoot staat niet in de Horsten maar er net buiten, bij Rodenburg. En meer richting de oude dierentuin schijnt een paddock paradise te zijn. Hopelijk kun je iets met deze info

Raaphorstlaan 3 is het adres.

Spookje29

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-06-22
Woonplaats: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 00:31

KootMiraDrum schreef:
[ [url=m/nSkZ9J.png]Afbeelding[/url] ]
Links is voormalig dierenpark Wassenaar. Er langs zie je meerdere pensionlocaties.


Ja daar!, zal eens langs rijden, online staat daar nergens pensionstallen

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:13

Spookje29 schreef:
KootMiraDrum schreef:
[ [url=m/nSkZ9J.png]Afbeelding[/url] ]
Links is voormalig dierenpark Wassenaar. Er langs zie je meerdere pensionlocaties.


Ja daar!, zal eens langs rijden, online staat daar nergens pensionstallen


Volgensmij zijn wij hier wezen kijken 2/3 jaar terug..: destijds rijbak in 6 mini paddocks opgesplitst en elk paard apart daar groot deel van het jaar. Dichte stallen waar ze elkaar niet kunnen zien..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:35

KootMiraDrum schreef:
[ [url=m/nSkZ9J.png]Afbeelding[/url] ]
Links is voormalig dierenpark Wassenaar. Er langs zie je meerdere pensionlocaties.


Er zitten daar 2 stallen, 1 dressuurstal en de andere stal die hier genoemd wordt. Ik ben er vele jaren geleden geweest, echter moest toen een postzegelpaddock met schuilmogelijkheid gedeeld worden met een ander en was het op basis van doe het zelf.

Je zou in stompwijk eens rond kunnen fietsen, maar ik geef je weinig kans. Bodem is gewoon te nat in onze regio.

Daarnaast is voor jezelf geen luxe een aardig streven, maar ik weet wel dat dat in de winter nog wel eens vies tegen kan vallen. Een beetje faciliteiten heb je toch wel nodig om je paard fatsoenlijk te kunnen verzorgen en beweging te kunnen geven.