Pensionstalling omgeving Ede/Arnhem/Nijmegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Pensionstalling omgeving Ede/Arnhem/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 08:27

Hi!

Ik weet dat het een (zeer) breed gebied is welke ik heb aangegeven in de titel maar ik ben voornemens om volgend jaar richting het oosten te verhuizen. Ik weet helaas nog niet in welke regio ik zal gaan wonen, maar de kans is groot dat ik ergens tussen Ede - Arnhem - Nijmegen zal belanden.

Ik ben dan op zoek naar de ideale pensionstalling voor mijn paard. Op dit moment wonen wij in het westen en de stallen die ik nu al tegen ben gekomen zijn eigenlijk allemaal een vooruitgang op hetgeen wat we nu hebben, haha. Toch merk ik dat er vaak langere wachtlijsten zijn bij de fijne stallen en wil ik me wel graag vast een beetje oriënteren zodat ik me allicht ergens vast kan gaan inschrijven in de komende maanden.

Ik heb een paar ‘harde’ eisen en een paar faciliteiten die ikzelf prettig zou vinden:

Harde eisen:
- snachts op stal in een binnen of buitenbox waarin de paarden contact kunnen hebben met andere paarden dmv tralies. In ieder geval een open box waarin ze dus niet volledig opgesloten staan.
- in de zomer gehele dag weidegang, liefst in kleine groepjes
- in de winter weidegang of meerdere uren in een paddock met hooi. In de winter mag dit individueel zijn.
- het binnen en buitenzetten dient geregeld te worden ivm onregelmatig werk en zelf lastig diensten te kunnen draaien. Dit dient wel aan de hand te gebeuren
- minimaal een 20x40 buitenbaan met verlichting die altijd begaanbaar is (of een binnen accomodatie erbij)
- mijn paard dient in verband met een verleden met maagzweren altijd hooi te kunnen hebben (ik kan uiteraard zelf een slowfeeder ophangen dagelijks) en mag geen voordroog of kuil. Meerprijs daarvoor is geen probleem.

Extra voordelen zouden zijn:
- uitmesten inclusief
- een 20x60 baan
- een binnenbak
- directe uitrijmogelijkheden


Ik ben echt op zoek naar het ideale plekje en heb dus nog ruimschoots de tijd. Ik heb geen budget.

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Pensionstalling omgeving Ede/Arnhem/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:41

Landgraaf westervoort kun je is naar kijken!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:39

Stal waar wij staan voldoet aan je basislijstje. Hier een rijtje waar je eens naar zou kunnen kijken:

-Stal Roosendaal, Ede/Bennekom
-Stal Jochemsen, Ede
- Stal Joel Ede
- Unlimited Stables, Lunteren
- Stal Equilibrium Overberg
- Stal van Miltenburg, Rhenen

Allemaal bij Ede of net iets daar vandaan. Waar je wel rekening mee moet houden, in de regio Ede, en meer de kant van de Heuvelrug op zijn een aantal stallen net gestopt of gaan binnenkort stoppen. Daardoor zijn veel mensen op zoek naar een nieuw plekje. En wat ik uit een ander topic begreep is regio Arnhem sowieso heel lastig. Hoe het bij Nijmegen zit weet ik niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101750
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Pensionstalling omgeving Ede/Arnhem/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:42

Stal Joel heeft geen plek en een wachtlijst. En daar staan ze in de zomer 24/7 buiten dus niet 's nachts op stal.

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Pensionstalling omgeving Ede/Arnhem/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 07:44

Bedankt voor jullie reacties! Dat is inderdaad exact de reden waarom ik nu alvast maar begin met oriënteren.. ik kan het nog een beetje sturing geven waar ik ga wonen, dus als dat nodig is kan dat maar het moet wel echt ergens vlakbij deze 3 steden zijn..

Bedankt! Ik ga alle stallen bekijken!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:48

Ik denk zomaar dat de meeste plekken nu een wachtlijst hebben.

Stal Slemmer zou je ook nog op je lijstje kunnen zetten trouwens, Ederveen.

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Pensionstalling omgeving Ede/Arnhem/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:49

Mocht je niets kunnen vinden kun je ook altijd langs gaan bij mensen die een bak hebben en vragen of privé-stalling mogelijk is. :)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:07

SusanH schreef:
Ik denk zomaar dat de meeste plekken nu een wachtlijst hebben.

Stal Slemmer zou je ook nog op je lijstje kunnen zetten trouwens, Ederveen.



Maar Slemmer heeft dan weer geen uitrijmogelijkheden.
En volgens mij was het zelf uitmesten.

Kan uiteraard verandert zijn in al die jaren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:58

Volgens mij is volpension ook mogelijk. Wij hebben er eind vorig jaar gekeken omdat ze plek hadden en wij iets anders zochten. Maar hadden plek voor 1 paard, en mochten geen honden mee. Daarom hebben wij daar niet voor gekozen. Uitrijmogelijkheden zijn geen harde eis van ts, maar een leuke bonus als ik het goed begrijp. Wij vonden het vriendelijke mensen en een nette stal. Zijn veel mensen die er al.jaren staan en dat zegt veel imo.

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 16:36

Klopt Susan, is inderdaad geen harde eis!
Wachtlijsten zijn in principe ook niet echt een probleem, aangezien het echt pas voor volgend jaar is (indien er al 2 jaar geen beweging zit in de wachtlijst heeft het alleen niet veel nut haha).

Klein dingentje wat ik wel vergeten ben, ik heb ook een pup haha. Tegen die tijd dus wel volwassen en gaat altijd aangelijnd (!) mee, maar moet wel mee kunnen :o

Ik heb ook via PB weer een hoop tips binnen gekregen dus bedankt!
Binnenkort ga ik ben een rondje stallen kijken om een wat duidelijker beeld te krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:48

Bij ons op stal mag je hond mee :j dat mag niet overal.

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Pensionstalling omgeving Ede/Arnhem/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 19:14

Bij welke stal uit jou rijtje sta jij? :)
Ik ben over 1,5 week in die kant van het land dus ga sowieso even een paar stallen langs om te kijken wat ik er real life van vind!