Pensionstal overdag leuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Firsthorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-08-22

Pensionstal overdag leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 16:52

Hoi bokkers,

Met m’n nieuwe paard ben ik op zoek gegaan in zuid Holland naar manege of pension waar overdag ook een beetje bedrijvigheid is. Ik zou graag groepsles volgen in de ochtend al is het maar met z’n drieën. Hebben of kennen jullie plekken waar dit wel is? Mag ook buiten zuid Holland zijn want ben gewoon benieuwd want moet toch nog een keer verhuizen :)
Laatst bijgewerkt door Firsthorse op 02-08-22 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:02

Je zegt het zelf al, mensen werken nu eenmaal om hun dier te kunnen betalen.

Er zullen vast mensen zijn die overdag komen of een vaste vrije dag/ ochten of middag hebben.
Maar ga je je daar echt door laten weerhouden om je paard te stallen?

Bij ons was het een keer op een zaterdag uitgestorven. Normaal is het altijd druk in het weekend en toevallig die ene keer niet.


Ennuh die mensen die er doordeweeks overdag zijn moeten dan ook maar zin in jou hebben :o

Firsthorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 17:05

Onali schreef:
Je zegt het zelf al, mensen werken nu eenmaal om hun dier te kunnen betalen.

Er zullen vast mensen zijn die overdag komen of een vaste vrije dag/ ochten of middag hebben.
Maar ga je je daar echt door laten weerhouden om je paard te stallen?

Bij ons was het een keer op een zaterdag uitgestorven. Normaal is het altijd druk in het weekend en toevallig die ene keer niet.


Ennuh die mensen die er doordeweeks overdag zijn moeten dan ook maar zin in jou hebben :o

Er bestaat ook nog zoiets als werken in de avond en of nacht waardoor het wel zo gezellig zou zijn als je niet met je paard in je eentje staat elke dag.. maar bedankt voor de aardige toon..

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:09

Weet ik, ik ben er één van.

Maar waarom een goede stal overslaan omdat je niemand ziet?

Ben je meerdere keren geweest op dezelfde dag op verschillende tijdstippen?
Je kan nooit van 1 keer langskomen zeggen dat er overdag niemand komt.

Ik heb zelf stalgenoten die juist in de stilte iets willen doen en daarmee andere stalgenoten ontlopen of juist lekker zelf bezig zijn.
Daarmee bedoel ik het niet negatief, maar ze komen nu eenmaal voor hun paard en niet voor jou.

Firsthorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 17:11

Onali schreef:
Weet ik, ik ben er één van.

Maar waarom een goede stal overslaan omdat je niemand ziet?

Ben je meerdere keren geweest op dezelfde dag op verschillende tijdstippen?
Je kan nooit van 1 keer langskomen zeggen dat er overdag niemand komt.

Ik heb zelf stalgenoten die juist in de stilte iets willen doen en daarmee andere stalgenoten ontlopen of juist lekker zelf bezig zijn.
Daarmee bedoel ik het niet negatief, maar ze komen nu eenmaal voor hun paard en niet voor jou.

Misschien dan m’n vraag aanpassen en vragen waar er overdag groepslessen gegeven worden, al is het maar met een paar..

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Pensionstal overdag leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:14

De Zonnehoeve in Zeewolde zit helaas te ver weg maar die hebben op woensdag ochtend een 'huisvrouwen' les met pension / lease paard ;) dus ze zijn er wel hoor

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:21

Bedoel je dan dat je met de trailer naar een stal/accomodatie wilt rijden om deel te nemen aan een groepsles? Want dan kan je je evt ook aansluiten bij een rijvereniging die (overdag) groepslessen organiseert.

En dan je paard gewoon stallen op een pensionstal die goed is voor je paard. Waar hij jaarrond bvb genoeg buiten komt met soortgenootjes, genoeg ruwvoer krijgt en waar ze goed voor m zorgen. Ookal is het daar soms mss wat stiller.
Persoonlijk vind ik zulke dingen zwaarder wegen dan gezelligheid voor mezelf, wanneer ik het heb over de stal van mijn paard.
Ik werk onregelmatige diensten en ben dus veel overdag op stal. Dan is het vaak wat stiller, maar dat vind ik helemaal niet zo erg :o Als ik bvb samen met een stalgenootje wil (buiten) rijden, dan spreek ik wat af op een dag/tijdstip dat we allebei kunnen.
Er lessen bij ons veel mensen bij dezelfde instructie en dan plannen we dat op een middag waarop veel van ons kunnen. Het is geen groepsles, maar allemaal prive lessen achter elkaar. Sommigen kunnen pas later op de (mid)dag en anderen juist eerder, dus soms loop je elkaar dan nog mis.

Firsthorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 18:27

mairead schreef:
Bedoel je dan dat je met de trailer naar een stal/accomodatie wilt rijden om deel te nemen aan een groepsles? Want dan kan je je evt ook aansluiten bij een rijvereniging die (overdag) groepslessen organiseert.

En dan je paard gewoon stallen op een pensionstal die goed is voor je paard. Waar hij jaarrond bvb genoeg buiten komt met soortgenootjes, genoeg ruwvoer krijgt en waar ze goed voor m zorgen. Ookal is het daar soms mss wat stiller.
Persoonlijk vind ik zulke dingen zwaarder wegen dan gezelligheid voor mezelf, wanneer ik het heb over de stal van mijn paard.
Ik werk onregelmatige diensten en ben dus veel overdag op stal. Dan is het vaak wat stiller, maar dat vind ik helemaal niet zo erg :o Als ik bvb samen met een stalgenootje wil (buiten) rijden, dan spreek ik wat af op een dag/tijdstip dat we allebei kunnen.
Er lessen bij ons veel mensen bij dezelfde instructie en dan plannen we dat op een middag waarop veel van ons kunnen. Het is geen groepsles, maar allemaal prive lessen achter elkaar. Sommigen kunnen pas later op de (mid)dag en anderen juist eerder, dus soms loop je elkaar dan nog mis.

Zuid Holland is drama qua goede stallen. Heb een hoop over voor een fijne stal… als je namen hebt.. altijd welkom

Firsthorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 18:29

Firsthorse schreef:
mairead schreef:
Bedoel je dan dat je met de trailer naar een stal/accomodatie wilt rijden om deel te nemen aan een groepsles? Want dan kan je je evt ook aansluiten bij een rijvereniging die (overdag) groepslessen organiseert.

En dan je paard gewoon stallen op een pensionstal die goed is voor je paard. Waar hij jaarrond bvb genoeg buiten komt met soortgenootjes, genoeg ruwvoer krijgt en waar ze goed voor m zorgen. Ookal is het daar soms mss wat stiller.
Persoonlijk vind ik zulke dingen zwaarder wegen dan gezelligheid voor mezelf, wanneer ik het heb over de stal van mijn paard.
Ik werk onregelmatige diensten en ben dus veel overdag op stal. Dan is het vaak wat stiller, maar dat vind ik helemaal niet zo erg :o Als ik bvb samen met een stalgenootje wil (buiten) rijden, dan spreek ik wat af op een dag/tijdstip dat we allebei kunnen.
Er lessen bij ons veel mensen bij dezelfde instructie en dan plannen we dat op een middag waarop veel van ons kunnen. Het is geen groepsles, maar allemaal prive lessen achter elkaar. Sommigen kunnen pas later op de (mid)dag en anderen juist eerder, dus soms loop je elkaar dan nog mis.

Zuid Holland is drama qua goede stallen. Heb een hoop over voor een fijne stal… als je namen hebt.. altijd welkom

Mijn paard is trouwens niet type 24/7 buiten. Wel overdag buiten in groep!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Pensionstal overdag leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:28

Omdat je vraagt naar ervaringen met een stal verplaats ik dit topic van VSW naar ED.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Pensionstal overdag leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:39

Ik snap wel dat je op zoek bent naar wat aansluiting en sociaal contact ;-)
Denk dat het goed is te zoeken naar maneges, wat grotere pensionstallen met veel activiteiten, of stallen met een rijvereniging er aan gebonden.
Ik schat in dat het op maneges overdag drukker zal zijn dan op pensionstallen, ivm de (groeps)manegelessen. Als dat iets is waar je je prettig bij voelt, zou ik daar naar op zoek gaan.
En uiteraard ook rekening houdend met wat voor je paard prettig is. Namen heb ik zo even niet voor je helaas...Sta zelf naar volle tevredenheid op een kleinschalige stal waar ik overdag lekker veel rust heb ;-)

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Pensionstal overdag leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:02

Geen idee of je zoiets in ZH hebt en je beschikking hebt over een auto met trailer?

Maar hier in de buurt heb je een rijvereniging en die hebben 1x per week les, zoals hun het noemen de huismoeders. Leeftijden variëren en lang niet allemaal zijn uitsluitend huismoeder (maar die dag bv toevallig vrij). Doel is gezellig afwisselend lessen en af en toe gezellig even kwebbelen.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pensionstal overdag leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:13

Maneges zijn veel gezelliger voor de mens, ook door leuke kantines en allerlei sociale activiteiten.Ja dat vind ik zeer zeker. Maar voor mijn paard heb ik liever een rustige pensionstalling met (overdag) zo veel mogelijk weidegang.Echter,ieder paard en iedere mens is weer anders,zoek wat bij jullie past.

maroccon
Berichten: 9
Geregistreerd: 03-08-22

Re: Pensionstal overdag leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:07

Ik werk zelf avonden en rijd mijn paard overdag. Persoonlijk heb ik juist een stalling gezocht waar ik bijna niemand tegen kom. Ik neem zelf privé lessen overdag ,is dat niks voor je? Of zoek je echt de gezelligheid van mensen op?