Ervaring met Valery Verkleef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 17:46

goldenarrow schreef:
kyrkelover schreef:


Beter een paar euro meer voor een volbloed betalen waarvan de geschiedenis bekend is en de voedigstoestand ed in orde.

Deze zag er echt niet verkeerd uit qua kilo's. Iets aan de lichte kant, maar niks schokkends. Was verder ook totaal niet gevoelig op de rug en ook de voeten zagen er goed uit. En via de naam van het paard kon ik de volledige geschiedenis achterhalen inclusief dus de trainer die me alles kon vertellen over hem :) Maar ik moest wel zelf een beetje op onderzoek uit (aka google gebruiken :)) en heb aan Mkango wat uitleg gevraagd over de resultaten).


Maar je hoort niet zelf achter zoiets aan te hoeven in geval van een carrière beëindigende peesblessure.
Bovendien kom je waarschijnlijk ook achter problemen als je het dier wilt gaan registreren aangezien er geen export/import papieren in orde zijn. Zo heb ik er al heel wat gehad.
En ja vele daarvan kwamen van doorstap/Valery.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaring met Valery Verkleef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:09

Ik ben het met je eens, maar persoonlijk denk ik dat het sowieso altijd verstandig is om een paard even te googlen als je overgaat tot kopen. Ook als de eigenaar wel een heel verhaal over het paard weet te vertellen. Misschien ben ik wat argwanend ingesteld, maar je wordt nooit dommer van een rondje googlen :)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31320
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:23

Moderatoropmerking:
Op verzoek van plaatser zijn enkele berichten verwijderd, evenals de reacties hierop, de betreffende personen hebben hierover bericht gehad.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Ervaring met Valery Verkleef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:59

Heb een keer een pony gekocht bij haar, heel veel werk van gehad en ga er niet weer heen.

Horsefield
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-23

Re: Ervaring met Valery Verkleef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:21

Helaas heb ik ook ervaring met Valery.
Een spaans paard bij haar gekocht.
Hij was ontzettend braaf en lief toen we gingen kijken en toen we hem gingen ophalen.

Hij was klinisch gekeurd (op ons verzoek) door een lokale dierenarts, maar daar kon ik zelf niet bij zijn. Dus op goed vertrouwen.

Toen we het paard gingen ophalen was ze er zelf niet bij. Alleen de stal-houder.

Toen het paard eenmaal bij ons thuis was bleek hij heel erg te weven.
We hebben toen aangegeven dat we hem terug wilden brengen, want dit was een stalondeugd wat niet genoemd was door Valery.

Ze blokkeerde ons meteen en we konden haar op geen enkele manier meer spreken.

De afstand tussen haar woonplaats en die van kan was te ver. 3 uur rijden, dus we konden er niet zomaar even naartoe.

Al haar advertenties waren verwijderd en even later zag ik weer wat herkenbaars voorbij komen met andere namen.

Het paard bleek de dag nadat we hem hadden opgehaald ook nog eens heel erg neurotisch te zijn. Niet normaal te rijden en niet te longeren, zo neurotisch.
Dus hij had een stalondeugd en hij was helemaal niet zo mak en braaf als toen wij hem bekeken. We zijn echt opgelicht door haar. Maar we konden er niks aan doen.
We hebben het paard uiteindelijk zelf met veel verlies (en verdriet) door kunnen verkopen aan iemand die de hele waarheid kende over het paard en die het paard als ‘project’ met liefde wilde houden.

Het is echt triest dat ze nog steeds paarden verkoopt en misschien wel vaker mensen oplicht.