Gezocht: Hulp bij paard doorrijden (op locatie) + instructie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annerosa22
Berichten: 59
Geregistreerd: 19-08-20
Woonplaats: Rotterdam

Gezocht: Hulp bij paard doorrijden (op locatie) + instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 11:31

Ik ben op zoek naar iemand die 1 a 2x per week mij kan komen helpen met het doorrijden/doortrainen van mijn paard en ook direct instructie kan geven. Een combinatie van trainingstraject zonder verplaatsing en instructie dus. Ik weet niet of dit een optie is, maar dit lijkt mij voor mij en mijn paard momenteel het beste. We zitten gevestigd in de Krimpenerwaard (dichtbij Gouda). Liefst niet te hoge prijzen. Ervaring met Spaanse paarden, probleempaarden en lichaamsbemerkingen zoals kissing spines is een vereiste. Paard wordt recreatief gereden en ik heb geen wedstrijdambities, maar ik wil wel - zoals iedere eigenaar - dat hij correct leert zijn lijf te gebruiken en zichzelf niet in de weg zit.

Door de zomervakantie minder instructie gehad en bijna niet gereden, paard heeft bijna een maand stilgestaan en valt nu onder het rijden compleet uit elkaar. We zijn echt flink wat stappen achteruit gegaan (wat logisch is), maar dit moet weer opgepakt worden dmv instructie of het liefst dus iemand die zelf het paard zou kunnen doorrijden indien mogelijk. Ik merk dat ik zelf sturing en ervaring hierin te kort kom. Hij heeft geen fijne associaties met het rijden en dit zijn dingen waar ik al 3 jaar zelf mee bezig ben. Ik ben in dubio of ik hem helemaal niet meer ga rijden gezien hij er duidelijk geen plezier uit haalt en het slechts een manier is geworden om hem bezig en in beweging te houden, maar iemand die mij kan helpen is nog een laatste optie voor hij met 'pensioen' gaat.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:03

Vaak zie je dat als paarden met Kissing Spines even stil komen te staan, ze compleet in elkaar storten. Dit omdat er bestiering wegvalt die alles nog redelijk in balans hield. En dan stort alles in. Dier zal nu ook pijn hebben dus hoe realistisch en eerlijk het is om hier nog op te willen gaan zitten weet ik niet. Persoonlijk (helaas ervaring met een jong paard met KS) zou ik hier niet meer mee aan de slag gaan. Voornamelijk voor het paard niet maar ik zou je ook de kosten besparen.

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Gezocht: Hulp bij paard doorrijden (op locatie) + instructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:17

Ik heb ervaring met zowel het werken met paarden met KS, jonge paarden doorrijden als Spanjaarden maar zit helaas wel verder weg en kom niet op locatie. Mocht je er echt niet uitkomen zou ik hem hier kunnen doorrijden naar een correct lichaamsgebruik en juiste bespiering zodat je makkelijker weer verder kan. Optie om via video daarna nog wat instructie te ontvangen is er ook.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Gezocht: Hulp bij paard doorrijden (op locatie) + instructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:25

Eerlijk, is je lijstje wel erg complex :o de trainers die echt goed zijn werken enkel intern, zoals Debbie van der Aar in Hoofddorp en als je omrekent kan tweetal maanden je paard intern zetten rendabeler zijn dan een jaar aanmodderen, zeker met ks, hoe sneller ze een goed bewegings patroon aanleren, des te beter voor de lange termijn

Misschien kun je Fleur van Rightinbalance benaderen, zij is revalidatie trainer en heeft naast het revalideren van paarden (dus ook ks) veel biomechanische kennis en ervaring met moeilijke paarden, èn geeft fijn les