Ervaring gevraagt surprise stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
briandylan

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: almere

Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 17:53

Iemand bekend met surprise stables in Utrecht.

Hebben een paard te koop staan maar die bleek al eerder afgekeurd .

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:55

Ik zou er ver van wegblijven...

Vriend van ons heeft onwetend een paard aan hun verkocht. Braaf in de bak bij een gevorderde ruiter maar niet te rijden op buitenrit. Bloedheet en bijna niet terug te nemen. Dit was ook eerlijk aan hun verteld (stond er zelf bij). Ze hebben haar te koop aangeboden als braaf familiepaardje die ook goed op buitenrit ging...

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 19:00

Met recht een "surprise" dus. Een verrassing wat je koopt :D

briandylan

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 20:06

Narcissa schreef:
Ik zou er ver van wegblijven...

Vriend van ons heeft onwetend een paard aan hun verkocht. Braaf in de bak bij een gevorderde ruiter maar niet te rijden op buitenrit. Bloedheet en bijna niet terug te nemen. Dit was ook eerlijk aan hun verteld (stond er zelf bij). Ze hebben haar te koop aangeboden als braaf familiepaardje die ook goed op buitenrit ging...

Ja ze hebben er nu een merrie te koop staan. Die is dus onlangs afgekeurd op verdenking van kissing spines. Dit word dus kennelijk niet vermeld aan nieuwe geïnteresseerde. Kwalijke zaak . Bij de advertentie staat ook nog steeds vrij van gebreken.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:07

Wat sneu. Schandalig dat dit zomaar kan.

Kikidp1976
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-01-23

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 01:40

toevallig wilde ik ook daar gaan kijken, ik zoek een paardje en had op facebook een advertentie geplaatst waar ze hebben gereageerd. Ze bieden me een grote ruin aan van 1.75 20 jaar. Heeft mijn interesse gewekt. Heb nog geen afspraak gemaakt. Ven eerst gaan googlen op de naam...twijfel nu toch wel. Het is wel echt een plaatje om te zien

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 01:57

Het gebeurt heel vaak dat een paard dat afgekeurd is nog op de markt komt als zijnde gezond, niet alleen bij Surprise.

Ik vraag me nog steeds af waar de merrie van vrienden naar verkocht is... Hoop naar een baas die erg stevig in zijn schoenen staat en niet als familiepaard.

Als je er iets wilt kopen, zou ik goed laten keuren en zeker een buisje bloed laten afnemen!

DafH
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:59

Hi

Is er iemand die bij surprise stables iets heeft gekocht en dat de pony niet goed blijft te zijn?
We hebben een dierenartsen bewijs maar ze reageert nergens meer op!

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 13:51

Ik zou er ook ver weg blijven.. (goede vriend heeft zeer slechte ervaring met ze)
Paarden worden als gezond aangeboden/ verkocht, keuren willen ze liever niet en als je dat er doorheen hebt proberen ze op laatste moment nog af te zeggen met een smoes.

Paard afgekeurd, en dan nog een grote mond krijgen.
Arm dier zal binnenkort weer op marktplaats staan..



DafH schreef:
Hi

Is er iemand die bij surprise stables iets heeft gekocht en dat de pony niet goed blijft te zijn?
We hebben een dierenartsen bewijs maar ze reageert nergens meer op!


Hoe is het afgelopen?

felicitas
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 07:16

(MET KLEM DOE HET NIET)

We zijn bij suprise stables in utrecht geweest begin mei -2023
Ik ben voor mijn dochter van 13 jaar gaan kijken naar een fries paardje omdat zij dat heel erg graag wilde.bij suprise staples utrecht/ meern hadden ze een hele mooie staan.
Hij stond op de site van marktplaats en Facebook te koop met de naam pedro te koop 7 jaar stokmaat165 super braaf te rijden. ook op suprise stables utrecht en suprise Bodegrave.
Nu was het van oorsprong geen echte fries in het paspoort maar hij leek er erg op .
We hebben pedro ook gekocht
Voor 7000 euro totaal.
Er zijn en gaat heel erg veel dingen mis en kloppen gewoon weg niet.
Hij heeft een zomereczeem wat ons niet verteld is
Heel zijn hoeven zaten onder de made.
Hij stond te koop als fries wat hij niet is.dat vind ik persoonlijk niet heel erg.
Maat het klopt natuurlijk niet.
Hij zat helemaal onder de bloedwormen toen ze hem hadden gebracht bij mij.
Zijn stokmaat daar had ik speciaal om gevraagd of dat klopte met de advertentie van hem daar stond 165 maar daar klopte uiteindelijk ook helemaal niks van hij komt net aan de 156 stokmaat.
Rijden in de bak was en is nog steeds een probleem.
Hij heeft mij dochter er ook afgegooid.
Mijn dochter kan vrij weinig met de pony doen en dat vind ik heel erg triest.
We hebben heel er vaak contact gezocht al vanaf het begin gelijk al met lione wittebol dat is de gene die ons de pony heeft verkocht dus ook oprichter van suprise stables utrecht
En suprise Bodegrave.
Ik heb heel erg vaak contact gezocht met haar via bellen/ WhatsApp /marktplaats /Facebook en via haar mail omdat we graag tot een passende oplossing konden komen.
Contact vanuit haar kant gaat heel moeizaam tot helemaal geen gehoor.
Na werkelijk minstens 50 berichten van uit mijn kant
Zou ze langskomen om te kijken waar we tegen aan lopen met onze pony
En tot een passende oplossing komen.
Tot de dag van vandaag zitten we nog steeds te wachten.
Ze heeft met auto pech gestaan paard lag in de sloot allemaal smoesjes om gewoon haar afspraken niet na te hoeven komen. Of gewoon niet te reageren.en ik maar wachten voor janlul.
Er waren zoveel dingen hier die niet goed zijn gegaan en dat er bewust gelogen is tegen ons.
We zijn ook echt vreselijk boos en teleurgesteld.
Ik heb echt nog niet eens alles gemeld wat er allemaal niet goed gegaan is dat is gewoon te veel om allemaal op te schrijven.
Ik ben er heen gegaan voor mijn dochter om haar blij en gelukkig te zien.
Alle lieve mensen die dit bericht lezen koop echt ergens anders een pony of een paard.
Ze zijn niet eerlijk lichten de boel op.
Ik hoop dat ik hier veel mensen kan behoeden voor een hoop ellende.
Met vriendelijke groet felicitas.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:21

Maar je laat een paard toch ook altijd keuren toch voor je hem koopt? Ik vind sommige mensen wel heel naïef hoor om bij een handelaar te kopen en dan te denken dat het een auto is met Bovag garantie. Dan laat je je ook wel makkelijk oplichten. Paardje kopen voor de dochter is voor de meeste handelaren goud, daar slaan ze hun slag.
Zolang de mensen zo naïef blijven, blijven deze handelaren bestaan. Als iedereen kritischer zou zijn, zouden ze allang opgedoekt zijn want dan hebben ze geen markt meer.

felicitas
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:45

Ik heb hem ook laten keuren maar denk dat sommige dingen niet goed gegaan zijn.en dan heb je ook nog verborgen gebreken.
Ze hadden netjes langs kunnen komen om dit op te lossen en dat is niet gebeurd.
Dat waren namelijk de staande afspraken.

felicitas
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:28

Ze staan online als teainingsstal maar daar klopt ook niks van.ze handelen daar gewoon in zieke Paarden.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:50

dan ga je er toch met een jurist achteraan?

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:59

Maar 10 cm kleiner zie je toch zelf bij bezichtiging evenals zomereczeem zeker bij een "fries". En hoeven vol maden wat moet ik me daar bij voorstellen? Als er een aankoopkeuring gedaan is waren deze 3 dingen zeker gezien. En hoe kan je dochter rijden? Een 13 jarige is er vaak nog niet aan toe om zelfstandig een paard goed te rijden.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:15

Ik ben het eens met mijn voorgangers,
10 cm zie je echt wel. 165 of 156 is echt een groot verschil.
Geen volle Fries, dat zie je toch ook en je hebt gekocht zoals hij was? Ls je een volle fries wilde had je hem moeten laten staan.
Daar moet je niet achteraf om klagen.
Heb je z'n hoeven daar op getilt? Dan zie je het toch? Ook tijdens de keuring zijn alle 4 de hoeven opgetild dus had het gezien moeten zijn.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:17

Ik heb nog even navraag gedaan, hij zou klinisch en röntgenologisch gekeurd zijn, waarbij de dierenarts hem nagemeten heeft, dus dat van de maat heb je geweten voor je hem kocht.
Het zelfde voor de hoeven. Dit ben je toen al te weten gekomen.

Over de "smoesjes" zou je bewijs hebben gehad, tot zo ver smoesjes dus.

Elk verhaal heeft meerdere kanten maar wees gewoon netjes en vecht het onderling uit.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:19

felicitas schreef:
Ik heb hem ook laten keuren maar denk dat sommige dingen niet goed gegaan zijn.en dan heb je ook nog verborgen gebreken.
Ze hadden netjes langs kunnen komen om dit op te lossen en dat is niet gebeurd.
Dat waren namelijk de staande afspraken.


maar hoe kan je die maat afwijking nou niet zelf geconstateerd hebben, das toch niet echt een verborgen gebrek.
En als je daar nog specifiek naar hebt gevraagd en je komt daar en het klopt van geen kant, dan ga je toch niet met ze in zee, dan weet je al dat ze niet eerlijk zijn.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:29

Ik denk dat bij een Fries de maat soms moeilijk op het oog te schatten is omdat ze hun hals zo hoog dragen. Daardoor lijken ze groter dan ze zijn.Maar ik denk niet dat dat de echte reden van ontevredenheid van de koopster is.

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:07

En is het paard niet voorgereden/uit geprobeerd door dochter?

felicitas
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:25

Ik heb er juist een dierenarts bij laten komen omdat ik zelf natuurlijk ook niet alles weet.
Maar de stokmaat is niet gemeten door de dierenarts hoor staat ook niet in het rapport.veders zijn de hoeven voor buigproef omhoog getild meer niet.
Dat ik misschien zelf niet helemaal goed opgelet heb wil niet zeggen dat je zo met mens of dier omgaat.
Ik heb vanuit mijn kant heel veel geduld gehad en geprobeerd om dit op een volwassen manier op te lossen.
Veders mag iedereen hier iets van vinden of een mening hebben hierover. Al heb ik maar 1 iemand behoed om hier geen paard of pony te kopen.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:58

Felicitas, mag ik je vragen of je zelf bij de keuring was en of die keuring daar op stal was of op de kliniek? Was het een voor de stal onbekende dierenarts?
Of heb je de dierenarts erbij gehaald nadat jullie hem gekocht hadden en hij al bij jullie op stal stond?

Het is in het algemeen sowieso aan te raden om een aankoopkeuring te doen voordat je het paard koopt en betaalt, het liefst op een kliniek en dan geen kliniek waar de verkopende partij zaken mee doet met de paarden.

Neemt niet weg dat je in principe naar mijn idee in je recht staat om hem terug te willen brengen en je geld terug te krijgen. Het paard voldoet niet aan jullie eisen en vraagt veel meer zorg dan jullie verwacht hadden vanwege de hoefproblemen en de zomereczeem. Die 10 cm. kleiner zou eigenlijk wel opgevallen moeten zijn bij de bezichtiging, dus ik denk dat je daar weinig over "mag" zeggen.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:29

Die handelaar zat al op zijn zakjapanner, toen hij de mail las over de 'dertienjarige dochter die heel graag een Fries wil'...
Felicitas, je bent aan alle kanten ge******, puur door je goedgelovigheid. Welkom in de paardenwereld..

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:31

Ik zou graag wat meer willen weten over de hoeven vol maden. Hoe dan.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:39

Maden komt wel vaker een keer voor s zomers. Mijn oude ruin heeft het 1x gehad, zagen we toevallig toen de hoefsmid kwam. Zag ze wel vaker, kun je niks tegen doen en kan ook geen kwaad blijkbaar, buiten dat het smerig is :')