Meningen pensionstal de graaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:59

Nee spreekt niet voor de stal, maar anderzijds.
wat ik niet begrijp, paarden schuiven uit door de vieze stallen, en bij elke nieuwe klant die komt kijken is het bij kijken netjes, anders ga je er niet staan, en dan daarna smerig...
Hoe krijgt een pensionstal die timing zo goed?
Ben je dan als klant ook niet een met ogen in de zakken?

Jeralda
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:27

Op deze stal waren ze best goed bezig, qua sfeer en de verzorging van de paarden tot deze lambal er kwam te staan en ze in zijn mooie praatjes trapten. Hij intimideerde daar alles. Het werk en paarden werd toen teveel om bij te houden waardoor ze snel gestrest raken ten koste van de klanten.
De paarden staan er netjes bij en je kan betalen voor extra stro. Dus dat hoeft geen probleem te zijn. Alleen is het voor hun zelf na 3 jaar nog steeds een ontdekkingsreis hoe de stal te runnen en met mensen om te gaan. Hopelijk wordt het weer beter nu hij vertrokken is.
Laatst bijgewerkt door Jeralda op 06-02-24 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:19

Deze stal heeft inmiddels al een negatieve naam waar ze niet meer zo makkelijk vanaf gaan komen.

Toch zie ik op fb nog genoeg paarden erheen verhuizen. Geen idee hoeveel stallen ze hebben maar het lijkt mij een te groot verloop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:33

De enorme verloop bij deze stal viel mij ook al op. Het lijkt wel alsof er iedere week nieuwe paarden op stal komen.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:37

Cayenne schreef:
De enorme verloop bij deze stal viel mij ook al op. Het lijkt wel alsof er iedere week nieuwe paarden op stal komen.


Vaak zegt dat al genoeg. :o

Kabayo

Berichten: 14036
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:39

Jeralda schreef:
Op deze stal waren ze best goed bezig, qua sfeer en de verzorging van de paarden tot deze lambal er kwam te staan en ze in zijn mooie praatjes trapten. Hij intimideerde daar alles. Het werk en paarden werd toen teveel om bij te houden waardoor ze snel gestrest raken ten koste van de klanten.
De paarden staan er netjes bij en je kan betalen voor extra stro. Dus dat hoeft geen probleem te zijn. Alleen is het voor hun zelf na 3 jaar nog steeds een ontdekkingsreis hoe de stal te runnen en met mensen om te gaan. Hopelijk wordt het weer beter nu hij vertrokken is.

In principe hoor ik jullie alleen maar over de sfeer. Wat ik veel interessanter vind is hoe de paarden erbij staan. Maar daar zie ik niks van terug

En tussen haakjes. Het is een all-in stal toch? Neem aan dat paarden gewoon een dikke onderlaag hebben met voldoende hooi (niet ouderwets 2 voerbeurten een klein plukje). Daar betaal je voor toch? Niet een plukje stro en plukje hooi waar naast je zelf nog moet kopen? Ik noem dat uitmelkerij :o Of worden zulke dingen van te voren gezegd? Er glijden blijkbaar paarden uit en op de foto's (wat wel bewijs is) zie je duidelijk beton

Kabayo

Berichten: 14036
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 14:11

Hun website ziet er anders wel erg positief uit :D

De reviews op Google lopen wat uiteen. Wat mij wel opvalt is dat de eigenaar veel tijd aan het reageren van reviews besteed. Dat zou mij niet lukken denk ik, zulke boekverslagen typen als mijn stal volstaat met paarden :o

Jeralda
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-04-19

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 16:47

Op zich staan de paarden er in de stallen goed bij als je zelf bijbetaald voor stro wat eigenlijk niet zou moeten.

MarjanB

Berichten: 16468
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:00

Nou daar ga je al.. dan is de basis niet goed

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:29

MarjanB schreef:
Nou daar ga je al.. dan is de basis niet goed

Dat ligt er aan wat er vooraf is bekend gemaakt.
Ik ken ook stallen die zeggen, je krijgt 1 baal vlas in de week en de rest koop je bij.

Mijn huidige paarden redden het daar prima mee, dus ik sta goed.
Maar heb je een smeerpoets, red je het niet.
Is dan de basis niet goed, of betaald een veel gebruiker meer? Ook best eerlijk. Want anders gaat gezamenlijk de prijs omhoog...

Maar goed dat moet uiteraard wel in vooraf overleg zijn. En voor het grootste gedeelte van de paarden ook toereikend zijn. Anders is idd de basis niet goed.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:30

Jeralda schreef:
Op zich staan de paarden er in de stallen goed bij als je zelf bijbetaald voor stro wat eigenlijk niet zou moeten.


Op zich?

Dan begint het toch al heel fout.
Ik kan hier namelijk nog steeds niet echt uit halen dat ze er lekker bij staan, en dan word er dus al extra bij betaald voor stro.

Anoniem

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:45

@DuoPenotti: dat zou in principe toch met alles dan moeten gelden of niet? Het ene paard eet wat meer hooi weg, de ander wat minder. Het ene paard krijgt wel standaard 2 scheppen brok per dag van de stal, de andere krijgt eigen brok of maar een handje brok. Het ene paard is heel schoon, de andere is een varken.

In principe zou je gemiddeld uit moeten komen en daar je stalprijs op moeten bepalen. Stallen zouden altijd schoon moeten zijn zonder dat ze op het beton staan. Dat is toch een beetje basisverzorging. Ik lees dus dat ze er daar alleen goed bij staan als je extra stro bij koopt. Dat zou niet nodig moeten zijn. Gooi dan je stalprijs omhoog zodat je basiszorg standaard kan leveren.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:51

Ik ken ook stallen die 1 kilo basis brok per dag voeren. Alle rest of anders is voor de eigenaar.
Dat is ook een beetje hetzelfde principe.

Stallen die extra geld vragen voor deken wisselen.
Zou ook in de basisprijs kunnen.

Ik lees hier een hoop vuilspuggerij. Maar wat er nu echt waar is?

Ik heb op de site gekeken en zie maar 1 keer per week mesten de rest bij strooien.
Dat is voor mij persoonlijk een no go.

Jeralda
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-04-19

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:58

Ik denk dat de pensionklanten graag meer betalen voor een goede basis. Met het huidige stalgeld redden ze het niet. Als gevolg dat er dus bezuinigd wordt op hooi en stro.
De klanten moeten dus om hun paard er goed bij te laten staan hooi en stro bij kopen of indien ze die hebben in de trailer leggen. Er wordt idd 1x per week uitgemest en dan miniem elke dag bij gestrooid.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:06

Als daar een grote meerderheid voorstander van is. Valt er met die eigenaren dan niet te praten?

Jeralda
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:27

Ze hebben weinig ervaring en doen alles iom zgn hun dierenarts. Hooi wegen ze af naar gelang het gewicht van het paard. Ze organiseren dan onder het mom van willen weten wat je paard weegt zaterdagmiddag momenten waar jezelf voor mag betalen en dan prenten ze zelf het gewicht in waar ze hún rekenmethode op loslaten zgn dus weer iom de dierenarts. Ze verschuilen zich daar iedere keer achter. Het is allemaal best zonde want met de accomodatie is niets mis.Over het algemeen zijn de positieve revieuws op Google van mensen die er niet meer staan. Ze vragen je ook een revieuw te schrijven als je er staat en vaak verandert alles daarna. Het verloop is idd erg groot, de laatste maanden gaan er iedere keer per maand wel een stuk of 6 / 7 paarden weg.

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:03

Van die 6 of 7 paarden die verkassen, is er dan geen 1 eigenaar die zegt, ik ga weg wegens te weinig hooi of stro? Als dat maand in, maand uit is, waarom stapt er dan niemand naar de stal eigenaar van joh, inventariseer eens hoe mensen tegen een prijsverhoging staan zodat mensen wél blijven staan en niet zelf hoeven te gaan sjouwen. Als dat de enige rede is van het verloop ligt de oplossing binnen handbereik.

Jeralda
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-04-19

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:09

De meeste mensen gaan met ruzie weg. Zodra je je met hun voerbeleid bemoeit zijn ze (vooral de eigenaresse) niet meer voor rede vatbaar

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:11

Ook niet als je dat allemaal tegelijk doet?
Vergadering inplannen, wij willen meer hooi en stro en willen daarvoor meer betalen.

Of zijne r teveel klanten die dat weer niet willen?

Jeralda
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:28

Er hangt best wel een militair regiem. Zolang het allemaal in hun straatje past gaat alles goed. Maar als er iets buiten de lijntjes wordt gekleurd dan flippen ze en worden ze agressief. Er is met hun niet te communiceren.
Mensen slikken het allemaal vaak lang omdat er op de goede stallen wachtlijsten zijn.
Zolang je idd op goede voet staat met de eigenaresse gaat alles goed, staat je paard er prima bij maar zij kan ook ineens als een blad omslaan.
Haar karakter is Jantje lacht, Jantje huilt.
De eigenaar heeft alleen kennis uit boekjes en hij helpt nooit mee en kijkt alleen maar toe hoe het werk gedaan wordt daarom heeft hij waarschijnlijk tijd om hele lange verhalen terug op de negatieve reviews te schrijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:58

Op de foto's van de website zie je idd ook geen mooie laag stro in de stal liggen.
Ze hoeven imo ook niet tot hun knieën in het stro, maar een fijne basislaag moet wel aanwezig zijn.

Jeralda
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-04-19

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:19

De enige dag waarop de stallen er goed opgestrooid bij liggen is de uitmestdag, alleen dat gaat vaak ten koste van de dag erna want dan krijgen ze niets.

Nyaleti

Berichten: 6229
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:29

Zie ik een andere website? Ik zie geen foto's van de stallen zelf (ook op FB wordt dat 'toevallig' nooit getoond) en zie ook geen prijs.
Wel verwoorden ze het handig.
"Paarden worden binnen en buiten gezet door de eigenaar" - nergens staat hoe lang de paarden buiten staan.
"2 maal daags hooi en brok" nergens staat ook maar iets vermeld over een bepaalde hoeveelheid of dat er per paard gekeken wordt etc.
"Er heerst een gemoedelijke en rustige sfeer" - vul zelf maar in :')

Er worden ook knhs wedstrijden gehouden. Is het pension gedeelte dan goed afgesloten of wordt alles dan even goed opgestrooit, extra plukje hooi etc?

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:31

Ladygiroc schreef:
DuoPenotti schreef:
Goh....wat zonde zeg
En inderdaad hele mooie accommodatie.

Da zal dan binnenkort ook wel op de fles gaan....


Bestaat toch al even.. Hebben al bezoek van instanties gehad ook. Al begrijp ik nog steeds niet hoe die lovend kunnen zijn in hun rapporten.

Maar een accommodatie van 70 en er maar 20 hebben?

En naar wat ik begreep ergens begin dit topic zitten deze eigenaren er nog niet zo lang toch?

Jeralda
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-04-19

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:38

Ze zitten er 3 jaar en de laatste 2 wedstrijden zijn afgelast door te weinig inschrijvingen.