Meningen pensionstal de graaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:51

Het rommelt sowieso in die regio. Een paar stallen zijn gestopt waardoor mensen nieuwe stalling moesten zoeken en een paar andere zijn overgenomen wat niet echt positief is gebleken.

Dit heeft als gevolg dat er wachtlijsten zijn ontstaan op andere stallen. Sommige mensen willen wel ergens weg maar kunnen niet.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:57

Weg kan natuurlijk altijd, dan maar verder weg als het paard maar goed staat. Dan van daaruit verder kijken / wachten tot er op een stal waar je op de wachtlijst staat plek komt.

Ik was ook naar foto’s aan het zoeken van de stallen, maar inderdaad dat is niet te zien.
Als ik de foto’s in dit topic zie, dat ziet er niet best uit.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:39

Nyaleti schreef:
Zie ik een andere website? Ik zie geen foto's van de stallen zelf (ook op FB wordt dat 'toevallig' nooit getoond) en zie ook geen prijs.
Wel verwoorden ze het handig.
"Paarden worden binnen en buiten gezet door de eigenaar" - nergens staat hoe lang de paarden buiten staan.
"2 maal daags hooi en brok" nergens staat ook maar iets vermeld over een bepaalde hoeveelheid of dat er per paard gekeken wordt etc.
"Er heerst een gemoedelijke en rustige sfeer" - vul zelf maar in :')

Er worden ook knhs wedstrijden gehouden. Is het pension gedeelte dan goed afgesloten of wordt alles dan even goed opgestrooit, extra plukje hooi etc?


Ik zie ook niks. Wel dat de site onlangs is bij gewerkt. Maar geen prijzen iig.

Wat betaal je daar nu per maand?

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:48

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd met een persoonlijke discussie die beter vi PB of irl uitgevochten kan worden, alsook een aantal reacties hierop.

Verder de vraag om te posten volgens de regels van het ED forum, enkel je eigen ervaringen met de stal, of als je die niet hebt berichten die inhoudelijk wat toevoegen en waar de TS en lezers van het topic iets aan kunnen hebben.
Speculeren en berichten als 'ik zou hier maar ver van wegblijven' zijn niet toegestaan.

Jeralda
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-04-19

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:16

Je betaalt * 340 voor stalling
*. 20 voor extra stro
En dan komt er nog geld bij per maand voor stalling van een trailer indien je die hebt.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:29

dat is wel erg weinig voor VP
Daar kun je niet het beste voor verwachten ook

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 23:01

Popstra schreef:
dat is wel erg weinig voor VP
Daar kun je niet het beste voor verwachten ook


Nou betaal ietsje meer , paarden keurig in t stro , elke dag uur of 6 buiten met hooi of voordroog . Droog hooi is wat duurder . Voer zelf extra bij in de avond omdat ik dat wil niet omdat t perse moet .
Maar de basis klopt.
Als bij een stal de basis al niet klopt , gaat t mis
Ze kunnen beter standaard die € 20 erbij vragen dan zouden de meeste al beter uitkomen met stro , en vaker mesten als 1x per week . Scheelt ook al ..

melanie0906

Berichten: 1138
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 01:53

Popstra schreef:
dat is wel erg weinig voor VP
Daar kun je niet het beste voor verwachten ook



Wij betalen 210 per pony vol pension iedere dag in de winter van licht tot donker naar buiten zomer 24/7 buiten
Voeren moeten we zelf doen. Stallen worden in de winter 2x pw uitgemest hebben een binnenbaan en zitten op 5 min van de loonse en drunese duinen. Het kan dus wel.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 06:24

Zelf voeren is toch geen vp?

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 09:27

Lieser schreef:
Zelf voeren is toch geen vp?


Ze zullen wel bakjes klaar zetten .
Dat gebeurd tegenwoordig op zo veel plaatsen

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 09:29

Maar als deze stal 380 gaat vragen en beloven meer hooi en stro te geven. Dan blijft er toch gedoe gok ik :+ als ik alle reviews lees dan denk ik dat deze mensen gewoon niet geschikt zijn om een stal te runnen. Dat is niet erg, want heel veel mensen zijn dat niet. Pensionklanten zijn ook niet makkelijk, dat moet je kunnen en leuk vinden

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:06

toen ik er stond waren er met name problemen met de bak.
er werden lessen in gegeven en anderen konden dan minder goed rijden.
de eigenaren probeerden hierin iedereen tegemoet te komen. maar dat is erg lastig.
en waren er verschillen in gebruikersrechten' . Ik geloof echt niet dat het onwil is van de eigenaren, maar meer nog een weg vinden in stalmanagement en heel veel verschillende soorten klanten die allemaal iets willen en eisen hebben.
Zoals ik al zei: mijn pony stond er altijd prima bij. schone stal en was eerder te dik dan te dun.

123_456
Berichten: 95
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:37

melanie0906 schreef:
Popstra schreef:
dat is wel erg weinig voor VP
Daar kun je niet het beste voor verwachten ook



Wij betalen 210 per pony vol pension iedere dag in de winter van licht tot donker naar buiten zomer 24/7 buiten
Voeren moeten we zelf doen. Stallen worden in de winter 2x pw uitgemest hebben een binnenbaan en zitten op 5 min van de loonse en drunese duinen. Het kan dus wel.


Bedrijfseconomisch zou dit niet moeten kunnen. Er moet al 9% btw af. Hou je iets meer dan 190 euro per maand over voor hypotheek (of rendement op geïnvesteerd vermogen), verzekeringen, onderhoud, energiekosten, afschrijving, stro, hooi, en oh ja arbeidsloon (incl reserveren voor ziekte en pensioen) voor de staleigenaar. Hoe dan?

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:27

kan ook niet. wellicht voor het 24\7 op de wei staan!?
thuis je paard stallen kost tegenwoordig al bijna 200\maand als je het netjes doet.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:55

Popstra schreef:
dat is wel erg weinig voor VP
Daar kun je niet het beste voor verwachten ook


Ik sta in dezelfde regio, VP. Paard wordt buiten en binnen gezet. Ontzettend goed hooi, dik in het stro. Iedere dag uitgemest. Paard van ‘s morgens vroeg tot de avond buiten op de wei met hooi bijgevoerd. Buitenbak en longeerkraal met verlichting.

Ik betaal 300.

Er is bij ons een wachtlijst van 5 paarden, maar er gaat niks weg omdat deze stalbaas echt een onwijs fijn en vriendelijk mens is en onwijs goed voor de paarden.

Het kan dus zeker wel!

123_456
Berichten: 95
Geregistreerd: 15-11-23

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:37

Nou ja, kan dus niet. Want bij jullie op stal gaat niemand weg. Dus hoe kom je dan van een slechte stal naar een goede?

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:55

Dan heb ik medelijden met die stalhouders die andermans hobby blijven bekostigen :')

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:12

Tallie1979 schreef:
Popstra schreef:
dat is wel erg weinig voor VP
Daar kun je niet het beste voor verwachten ook


Ik sta in dezelfde regio, VP. Paard wordt buiten en binnen gezet. Ontzettend goed hooi, dik in het stro. Iedere dag uitgemest. Paard van ‘s morgens vroeg tot de avond buiten op de wei met hooi bijgevoerd. Buitenbak en longeerkraal met verlichting.

Ik betaal 300.

Er is bij ons een wachtlijst van 5 paarden, maar er gaat niks weg omdat deze stalbaas echt een onwijs fijn en vriendelijk mens is en onwijs goed voor de paarden.

Het kan dus zeker wel!


Precies dit, al dat gezeur over stalprijzen en wel of niet uitkomen. Hou toch op, het is een slecht verdienmodel dus dan moet je geen stal runnen als je daar over zeurt. Stond op een grote professionele stal, die mestte 70(!!) stallen in een halve ochtend, volledig machinaal. Nooit klagen over veel werk. Betaalde daar 450 per maand overigens. Stallen altijd schoon, dik opgestrooid, binnenbak.

De recenties van deze stal zijn niet goed; ben benieuwd naar mensen die er staan of er wel eea verbeterd is.
Veel stallen zijn slecht. En overal zijn er wel mensen die het niet eens zijn met het beleid. Maar de basis (droge , schone voeten/stal, genoeg opgestrooid dat ze niet op de bodem liggen - als je je op je knieën laat vallen moet het geen pijn doen - en onbeperkt hooi) zouden mijn inziens op orde moeten zijn en wil je meer of anders, dan betaal je meer en/of ga je in overleg voor maatwerk(met risico dat je zelf eea moet doen).

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:16

Nou dat is toch normaal om daar 450 voor te betalen!?

Dat is toch niet weinig

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:21

Oef. Als ik ooit 450 euro moet betalen voor stalling koop ik nooit weer een paard :=

Zoveel kost een paard gewoon niet. Als ik hier kijk, 4 ruwvoerbeurten, kost het je ongeveer een baal hooi (zo'n ronde verpakte) van 50 euro per paard per maand. En een hele baal stro van 50 euro per pak gaat ook niet op per maand. Zelfs niet voor 6 paarden per maand. Met een vrachtwagen vol doen we zo anderhalf jaar of langer. Daarnaast als ze op de weide staan scheelt het je sowieso een ruwvoerbeurt. Qua voer ben ik 1 zak voer per paard per maand kwijt. Ze krijgen hier alleen savonds voer.
Ik snap soms niet waar mensen die 450+ weg halen. Of moet je dan denken aan manuren? Nee dan kan het niet uit als je moet leven van een stalling...

Toen ik ze op stalling had koste een shet 25 euro per maand, een D pony 175 per maand en een paard 200 per maand. Dan spreek ik wel over 10 jaar terug. Je had dan een binnenbak,buitenbak, longeercirkel, paddocks, weidegang, voeren, uitmesten, opstrooien en buiten binnen zetten
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 16-04-24 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:22

Popstra schreef:
Dan heb ik medelijden met die stalhouders die andermans hobby blijven bekostigen :')


Dan moeten ze geen stalhouder zijn. Het doel is dat ze onderdak op een goede welzijn manier bieden, dat is vaak niet het geval en dan valt het onder dierenmishandeling. Willens en wetens niet voldoen aan de welzijnswet voor dieren, die veel scherper zou moeten zijn en waarop gehandhaafd moet worden. Blijven weinig stallen over, geloof mij.

Als stalhouder bekostig je de hobby? Je levert een dienst en daar betaalt de hobbyhouder voor.
Hoezo hobby bekostigen, ze betalen toch geen wedstrijdgeld oid, wat een onzin dit.

De basis van dierenwelzijn is je verantwoordelijkheid als stalhouder. Als je daar niet aan voldoet, mishandel je het dier.
Vieze stallen, op de stenen liggen vanwege te weinig strooisel, te weinig buiten, te weinig voer, valt allemaal onder dierenwelzijn. En op veel plekken niet op orde, ze zouden die stallen meteen moeten sluiten. Want dat is nalatigheid en dierenmishandeling.

Ben vooral benieuwd hier naar recente reviews. Er is veel doorloop. Blijft dat zo of komt er verbetering?
Overal komen en gaan mensen maar veelal niet zo frequent.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:24

Kabayo schreef:
Oef. Als ik ooit 450 euro moet betalen voor stalling koop ik nooit weer een paard :=

Zoveel kost een paard gewoon niet. Als ik hier kijk, 4 ruwvoerbeurten, kost het je ongeveer een baal hooi (zo'n ronde verpakte) van 50 euro per paard per maand. En een hele baal stro van 50 euro per pak gaat ook niet op per maand. Zelfs niet voor 6 paarden per maand. Met een vrachtwagen vol doen we zo anderhalf jaar of langer. Daarnaast als ze op de weide staan scheelt het je sowieso een ruwvoerbeurt. Qua voer ben ik 1 zak voer per paard per maand kwijt. Ze krijgen hier alleen savonds voer.
Ik snap soms niet waar mensen die 450+ weg halen. Of moet je dan denken aan manuren? Nee dan kan het niet uit als je moet leven van een stalling...


Daar zit hem de crux. Ze willen er ook nog iets aan overhouden en klagen dat ze het allemaal zo slecht hebben. En dan heb je precies daar het probleem. Geef de paarden minder strooisel, minder uren uitmesten want oh kost zo veel tijd, minder voer want kost geld, dan hebben ze meer voor in hun eigen zak. De mensen die het meeste zeuren, hebben vaak het meeste. En beknibbelen op het welzijn van de dieren.

Overigens weet ik niet hoe dat bij deze stal momenteel is; maar ik heb te veel gezien op stallen de afgelopen jaren. Allemaal ten koste van de paarden. En maar klagen dat het zo veel tijd en geld kost.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:29

Het zit wel erg diep bij je he Miss_Mii21?
Heel vaak kom ik dit soort berichten van je tegen waarbij niets goed is aan een stal maar anderzijds mag een stalhouder er ook niks aan verdienen. Best gek want waar moet je dan van leven? Al eens gedacht om zelf een stal te gaan runnen? :). Of uberhaupt zelf eens een begroting te maken qua kosten, inkomsten en arbeid?

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:33

Nou idd. Valt niet mee te discusieren op normale manier

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:35

Poekkie schreef:
Het zit wel erg diep bij je he Miss_Mii21?
Heel vaak kom ik dit soort berichten van je tegen waarbij niets goed is aan een stal maar anderzijds mag een stalhouder er ook niks aan verdienen. Best gek want waar moet je dan van leven? Al eens gedacht om zelf een stal te gaan runnen? :). Of uberhaupt zelf eens een begroting te maken qua kosten, inkomsten en arbeid?


Nou dit, dacht gaan we weer :') elk topic over stalling weer hetzelfde riedeltje..

Wat denk je van financiering voor een locatie om paarden te houden, machines, uren die je er in stopt en dan nog voer en onderhoud? Ik heb de paarden aan huis en qua voer ben ik idd niet zoveel kwijt maar als ik alles ga tellen? Nou dan ben ik blij dat ik een goede baan heb en het hobby is :')