Meningen pensionstal de graaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 11:12

Goedendag lezers! Ik ben aan het rond kijken voor een stalling voor mijn shet ruin en kwam pensionstal de graaf tegen.. ik heb even naar de reviews gekeken en zie een hele boel negatieve dingen, maar deze zijn allemaal van een maand of 8 geleden of langer..

Zijn er mensen die er huidige ervaringen kunnen delen..?

Goed of slecht.. ik vraag me af waarom er geen nieuwe negatieve bij gekomen zijn.. wellicht verbetering?


Bedankt!

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:48

Ik sta er nu. Ga wel weg binnenkort, maar dat heeft niets met de stal te maken.maar het feit dat het bos te ver is voor mij ( ong 40 min stappen).
Ik vind het een prima stal. Paarden staan er netjes bij. Krijgen voldoende voer. In de winter is het kwa buiten staan wat minder ivm de drassigheid.maar zomers heerlijk buiten.
Het is er gezellig en er worden veel dingen gezamenlijk gedaan.

Kwa negatieve reviews. Schijnbaar is de stal overgenomen en waren er diverse stalklanten niet met de overname eens. En zijn een hetze begonnen.
Veel negatieve reviews. Terwijl er weinig van waar was

Angelapaard
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:20

Hoi, ik maak mij erg zorgen over de hoeveelheid voer. Ze krijgen 2 x per dag hooi maar als je dit weegt dan is het tussen de 1,1 en 1,9 kilo. Dus nog geen 4 kilo per dag. Mijn beetje valt af en hoor hier mensen over praten.

Ik sta op de wachtlijst voor andere stal en dan ben ik echt weg

jojoleinee

Berichten: 2663
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:05

Ik rij er zelf bijna dagelijks langs en vroeg me eigenlijk af waarom ze nog steeds niet op het gras staan, normaal wel rond deze tijd! Ze lijken ook op hun "paddock" geen hooi te krijgen, ik zie ze nooit eten.

#nieuwsgierig :+
Laatst bijgewerkt door Coby op 07-05-23 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel niet eigen ervaring verwijderd.

Angelapaard
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:17

Ze zeggen dat het gras nog te nat is en bang dat ze het kapot lopen. Nou sorry hoor maar het is zo droog al wat. Nu staan ze allemaal nog steeds op die kleine paddock zonder eten en drinken.

Ik raad deze stal echt niet aan! Ik hoop dat ik snel weg kan

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:20

Bij ons staan de paarden ook nog niet op de wei (volgend weekend als alles goed gaat gaan ze naar de wei!). Alles hangt af van het weer en hoe de daadkracht is van de bodem door de nattigheid. De bodem kan dus droog lijken, maar voor de kwaliteit van het gras, en om ervoor te zorgen dat de paarden lang kunnen genieten, is het nog even wachten voor ze erop mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:30

Ik heb contact gehad met deze stal maar uiteindelijk niet gaan kijken vanwege de reviews. Het kan altijd een keer voorkomen dat een stal (een) ontevreden klant(en) heeft maar deze reacties gingen bijna alleen maar over de hoeveelheid ruwvoer. Ben alsnog benieuwd want deze stal is dichterbij dan de stal waar ik nu sta maar ik wil niet inleveren op ruwvoer.

Angelapaard
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:37

Zodra je ze aanspreek op de ruwvoer beleid dan praten ze nooit meer tegen je. Ze willen niet luisteren en ik zie de ene na de andere zelf hooi inkopen. Kost klauwen met geld naast je stalling. En ja inkopen is een bewuste eigen keuze omdat mijn diertje aan het afvallen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:38

Angelapaard schreef:
Zodra je ze aanspreek op de ruwvoer beleid dan praten ze nooit meer tegen je. Ze willen niet luisteren en ik zie de ene na de andere zelf hooi inkopen. Kost klauwen met geld naast je stalling. En ja inkopen is een bewuste eigen keuze omdat mijn diertje aan het afvallen was.


Heb je nou speciaal een account aangemaakt om je mening te spuien over deze pensionstal :?

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 16:58

Tarico schreef:
Ik heb contact gehad met deze stal maar uiteindelijk niet gaan kijken vanwege de reviews. Het kan altijd een keer voorkomen dat een stal (een) ontevreden klant(en) heeft maar deze reacties gingen bijna alleen maar over de hoeveelheid ruwvoer. Ben alsnog benieuwd want deze stal is dichterbij dan de stal waar ik nu sta maar ik wil niet inleveren op ruwvoer.


Ja die snap ik zeker!
Ik ben blij dat ik niet ben wezen kijken als ik zo alle reacties lees.. helemaal omdat ik mijn ponys op onbeperkt ruwvoer wil gaan zetten.. poeh.. dan doe je als pensionstal echt iets fout als je niet eens naar de andere wilt luisteren... ik heb waarschijnlijk een plekje gevonden, waar wel aan vanalles gedacht word! Dat zal wel beter bevallen als deze stalling ben ik bang haha. Alleen moet ik nu wel zelf hooi en stro inkopen maar dat is dan maar..dan heb ik in ieder geval wat te zeggen over hun voeding! :)

Knollboll
Berichten: 531
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Brabant

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 17:47

Over welke pensionstal de Graaf gaat dit. Ik ken er 3 al hier in de buurt .

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 17:59

Relaxed schreef:
Angelapaard schreef:
Zodra je ze aanspreek op de ruwvoer beleid dan praten ze nooit meer tegen je. Ze willen niet luisteren en ik zie de ene na de andere zelf hooi inkopen. Kost klauwen met geld naast je stalling. En ja inkopen is een bewuste eigen keuze omdat mijn diertje aan het afvallen was.


Heb je nou speciaal een account aangemaakt om je mening te spuien over deze pensionstal :?


Nouja, zou dat uitmaken? Het is maar goed ook dat stallen zoals dit onderhand onderuit gepraat worden, het is geen haat zonder eigen ervaring. Fijn dat je opzoek bent gegaan naar een andere stal ts. :j

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 19:11

Knollboll schreef:
Over welke pensionstal de Graaf gaat dit. Ik ken er 3 al hier in de buurt .


Ah goeie inderdaad.. zie dat ik geen locatie erbij gezet heb..
Het gaat bij deze om de locatie in Breda. Inmiddels gekukkig de keuze gemaakt ergens anders te gaan kijken wat me al beter bevalt voordat ik er al sta! :)

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 19:12

Nouja, zou dat uitmaken? Het is maar goed ook dat stallen zoals dit onderhand onderuit gepraat worden, het is geen haat zonder eigen ervaring. Fijn dat je opzoek bent gegaan naar een andere stal ts. :j[/quote]


Jaa na al die reacties ben ik er zeker blij mee.. de 20ste zal mijn merrie gaan verhuizen en dan 1 a 2 weken daarna komt mijn 2de pony daar ook te staan. Nu al blij met de keuze :)

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:13

Relaxed schreef:
Heb je nou speciaal een account aangemaakt om je mening te spuien over deze pensionstal :?


Als het positief is, zijn we sceptisch.
Als het negatief is, zijn we sceptisch.

Vind mij wel in de mening van:
JustMePris schreef:
Nouja, zou dat uitmaken? Het is maar goed ook dat stallen zoals dit onderhand onderuit gepraat worden, het is geen haat zonder eigen ervaring. Fijn dat je opzoek bent gegaan naar een andere stal ts. :j

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:05

Knollboll schreef:
Over welke pensionstal de Graaf gaat dit. Ik ken er 3 al hier in de buurt .


Ik neem aan wat vroegen de Hoge Brug was. Alleen al het feit dat ze week na week adverteren op marktplaats terwijl verder elke stal in de buurt een ellenlange wachtlijst heeft, zegt me genoeg. Ik heb er nog nooit een goed verhaal over gehoord.

PaardenELMJ
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:46

Zouden mensen die gedupeerd zijn mij een privé berichtje sturen

LauraPaard00
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:30

De paarden worden simpelweg verwaarloosd.
Het begint met mooie praatjes en zielige verhalen, maar dit maakt al snel plaats voor agressiviteit tegen klanten die het niet met ze eens zijn. De paarden krijgen veel te weinig hooi en hebben eigenlijk nooit voldoende stro. Al meerdere paarden zijn zwaar vermagerd en er zijn helaas zelfs een paarden naar de kliniek gemoeten voor bloedarmoede door het enorme gebrek aan goede voeding. Er is als eigenaar niet tegenop bij te voeren. Ook "vergeten" ze perongelijk om de afgesproken ontwormingskuur te geven, waardoor ineens heel de stal bloedwormen heeft.
Alleen het vriendengroepje die met alles met ze meepraten hebben het goed daar, de rest wordt allemaal verwaarloosd. Als je een gesprek met ze aan wilt gaan schelden ze je uit en worden ze soms zelfs agressief.
Bij overname van de stal stond de hele stal vol met 70+ paarden en had iedereen het naar hun zin. Er is een rede dat nu meer dan de helft van de stal leeg staat.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 27-08-23 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Na overleg aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:37

De eigenaar (?) plaatst zo’n beetje dagelijks op Facebook dat er stallen vrij zijn := Ik ben blij dat ik er niet ben wezen kijken.

Angelapaard
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:50

Ben zo blij dat andere mensen het ook gaan zien. Ben blij dat ik weg ben. Gelijk een heel ander paard voor terug gekregen. Haar vacht is beter, is rustiger en minder gestrest. Eigenaar van stal heeft mij niet meer eens aangekeken en gedag gezegt. Zodra je aangeeft dat je weg gaat wordt je paard echt helemaal verwaarloosd. Nog meer dat voorheen.

Te weinig hooi ( soms maar 3 a 4 kilo per dag voor paard van 600 kilo), in de winter 4 uur lang op elkaar in een paddock zonder hooi of drinkwater, stallen vol met mest en weinig stro waardoor de paarden in de winter 20 uur lang in hun eigen mest staan. Mijn paard heeft ook nog nooit mok gehad maar helaas hier wel.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 27-08-23 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: na overleg aangepast

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:15

Angelapaard schreef:
Ben zo blij dat andere mensen het ook gaan zien. Ben blij dat ik weg ben. Gelijk een heel ander paard voor terug gekregen. Haar vacht is beter, is rustiger en minder gestrest. Eigenaar van stal heeft mij niet meer eens aangekeken en gedag gezegt. Zodra je aangeeft dat je weg gaat wordt je paard echt helemaal verwaarloosd. Nog meer dat voorheen.

Te weinig hooi ( soms maar 3 a 4 kilo per dag voor paard van 600 kilo), in de winter 4 uur lang op elkaar in een paddock zonder hooi of drinkwater, stallen vol met mest en weinig stro waardoor de paarden in de winter 20 uur lang in hun eigen mest staan. Mijn paard heeft ook nog nooit mok gehad maar helaas hier wel.


Niet om het een of het ander, maar dan heb je als eigenaar ook zitten slapen zeg.

Angelapaard
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:32

Achterom schreef:
Angelapaard schreef:
Ben zo blij dat andere mensen het ook gaan zien. Ben blij dat ik weg ben. Gelijk een heel ander paard voor terug gekregen. Haar vacht is beter, is rustiger en minder gestrest. Eigenaar van stal heeft mij niet meer eens aangekeken en gedag gezegt. Zodra je aangeeft dat je weg gaat wordt je paard echt helemaal verwaarloosd. Nog meer dat voorheen.

Te weinig hooi ( soms maar 3 a 4 kilo per dag voor paard van 600 kilo), in de winter 4 uur lang op elkaar in een paddock zonder hooi of drinkwater, stallen vol met mest en weinig stro waardoor de paarden in de winter 20 uur lang in hun eigen mest staan. Mijn paard heeft ook nog nooit mok gehad maar helaas hier wel.


Niet om het een of het ander, maar dan heb je als eigenaar ook zitten slapen zeg.


Ze beginnen met mooie praatjes maar daarna zie je de waarheid. Helaas lang moeten wachten met wachtlijsten op nieuwe stallen Kan moeilijk een paard op straat zetten toch! Dus nee zat niet te slapen

KwpnWokkel

Berichten: 9
Geregistreerd: 23-08-23
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:26

Daar niemand mijn google review blijkt te kunnen zien, post ik het hier.

Het gaat als je op stal komt staan de eerste paar weken goed, maar zodra je vraagt om meer hooi of stro wordt je het leven zuur gemaakt.

Ze hebben mooie praatjes over hoe zileig ze zijn, maar alle negatieve reviews zijn helaas waar! Ik heb ze in het begin overal mee geholpen en toen waren ze nog aardig voor me. Maar na te hebben gevraagd of mijn paard hooi kon krijgen buiten, omdat hij niet op de wei mocht van carina en in het zand stond, kreeg ik ruzie. Mijn paard kreeg amper tot soms zelfs helemaal geen hooi meer en maar een handje brokjes zodat hij de boel niet af brak.
Hoe boos je ook op iemand bent en wat de reden ook is, het paard kan daar niks aan doen en die zou daar nooit onder mogen lijden. Helaas denken Tom en Carina daar anders over.

Vreselijke stal, eigenaren hebben geen verstand van paarden en al helemaal geen hart voor dieren.
Paarden zijn te mager. Ze krijgen niet te eten. De stallen zijn vies en de eigenaren zijn zwaar agressief. Zelfs tegen kinderen wordt geschreeuwd. Paarden worden geslagen, geschopt en achter slot en grendel gezet.

Kettingslot om je stal als je weg gaat vinden ze ook normaal. Bij meerdere mensen is de politie geweest om de verhuizing te begeleiden omdat je letterlijk aangevallen wordt.
Mijn paard was altijd te dik en moest bij de vorige eigenaar op dieet. Bijgevoegd de foto's van mijn paard. Sinds de stal van carina en tom is heeft mijn paard steeds ontstekingen in zijn achterbenen van de smerige stal. Meerdere paarden kregen hoefrot en zelfs hoefkanker.

Er werd door super veel mensen eigen kuilvoer gegeven want de paarden worden echt enorm mager. Carina haalde zelfs het voer wat ik mijn paard gaf uit zijn stal!

Ook is er voer van mij gestolen uit de kast bij de poetsplaats. De enige die dat kunnen hebben gedaan zijn Tom of Carina. Alleen zij wisten de code daarvan.

Geen gras in de wei. Zonder water of eten in de blubber. Veel te kleine weides en merries en ruinen door elkaar in de wei...

Bloedworm infectie op stal en dit gewoon niet melden zodat mensen ook geen test kunnen doen.

Paard op de weegschaal gehad. Woog nog maar 514 kilo (foto onder het zadel) en hij is 1.66m hoog!! Nee hij krijgt genoeg te eten zeggen ze dan!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 26-08-23 23:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: In overleg aangepast

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:30

Heb je aangifte gedaan hiervan? Dit is gewoon dierenmishandeling.

KwpnWokkel

Berichten: 9
Geregistreerd: 23-08-23
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:38

xPabloBokt schreef:
Heb je aangifte gedaan hiervan? Dit is gewoon dierenmishandeling.


Dit hebben we geprobeerd, maar omdat we enkel momentopname hebben en de dierenbescherming aangekondigd komt, kunnen we volgens de dierenbescherming niets bewijzen.

De politie die erbij is geweest toen ik en een vriendin van mij vertrokken, gaf wel aan dat ik aangifte kon doen van mishandeling tegen mij en mijn vriendin. Maar omdat ik teruggeslagen had, zouden we dan allemaal meegenomen worden. Paard van mijn vriendin moest naar Polen, dus zij kon niet mee. Uiteindelijk toen we wel aangifte wilde doen, werd er gezegd dat we wederom niet genoeg bewijs hadden.

De eigenaren vielen ons aan terwijl we het paard aan het laden waren. Terwijl we schriftelijk toestemming van ze hadden om dit te doen. Ik heb er wel video beelden van, maar die waren niet duidelijk genoeg helaas. Politie heeft een deel van de aanval gezien, maar niet alles helaas.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 26-08-23 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg aangepast