Meningen pensionstal de graaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:40

KwpnWokkel schreef:
xPabloBokt schreef:
Heb je aangifte gedaan hiervan? Dit is gewoon dierenmishandeling.


Dit hebben we geprobeerd, maar omdat we enkel momentopname hebben en de dierenbescherming aangekondigd komt, kunnen we volgens de dierenbescherming niets bewijzen.

De politie die erbij is geweest toen ik en een vriendin van mij vertrokken, gaf wel aan dat ik aangifte kon doen van mishandeling tegen mij en mijn vriendin. Maar omdat ik teruggeslagen had, zouden we dan allemaal meegenomen worden. Paard van mijn vriendin moest naar Polen, dus zij kon niet mee. Uiteindelijk toen we wel aangifte wilde doen, werd er gezegd dat we wederom niet genoeg bewijs hadden.

De eigenaren vielen ons aan terwijl we het paard aan het laden waren. Terwijl we schriftelijk toestemming van ze hadden om dit te doen. Ik heb er wel video beelden van, maar die waren niet duidelijk genoeg helaas. Politie heeft een deel van de aanval gezien, maar niet alles helaas.

De eigenaren zijn gewoon super agressief en gevaarlijk! Wees gewaarschuwd!


Verschrikkelijk, wat een dom systeem dat ze aangekondigd komen. Zo kan het gewoon door blijven gaan..

KwpnWokkel

Berichten: 9
Geregistreerd: 23-08-23
Woonplaats: Tilburg

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:52

Precies, zo blijft het maar doorgaan. En omdat de mensen die er net staan wel goede reviews posten (dit vragen de eigenaren aan je) lijkt het alsof er niks aan de hand is.
We hebben inmiddels ook en groepsapp met alle gedupeerden.. dit zijn er echt te veel helaas.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:11

Bah wat verschrikkelijk. Stal op slot, slaan en aanvallen, politie? Wat := 8)7

Dit topic komt gelukkig wel al snel omhoog als je de stal intypt op Google. Alleen er staan veeeel goede reviews, oude worden eerst weergeven. Van bijna een jaar terug en ik vermoed zo dat er veel recente bij staan maar dus verder op de pagina. Misschien is dit nog iets waar gedupeerden iets aan kunnen veranderen?

KwpnWokkel

Berichten: 9
Geregistreerd: 23-08-23
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:18

Nyaleti schreef:
Bah wat verschrikkelijk. Stal op slot, slaan en aanvallen, politie? Wat := 8)7

Dit topic komt gelukkig wel al snel omhoog als je de stal intypt op Google. Alleen er staan veeeel goede reviews, oude worden eerst weergeven. Van bijna een jaar terug en ik vermoed zo dat er veel recente bij staan maar dus verder op de pagina. Misschien is dit nog iets waar gedupeerden iets aan kunnen veranderen?


Onze reviews worden verwijderd door de eigenaren. Als ze de reviews markeren als niet relevant o.i.d. haalt Google ze weg. We zijn heel hard bezig om ze te stoppen, maar het is toch moeilijker dan gedacht.

Ik heb zelfs paard zoekt baas gevraagd om hulp. Ook zij vinden het een zeer ernstige situatie maar konden helaas ook niets doen, daar de dierenbescherming dus aangekondigd komt en niet alle paarden er slecht uit zien.
De "nieuwe" pensionklanten hebben natuurlijk nog geen problemen.

Het ergste is ook dat je je eigen paard elke dag ziet en het dan niet meteen opvalt als ze beginnen af te vallen.

Mijn paard viel me op het laatst gewoon aan omdat hij zo'n honger had.
Nu laat hij gewoon zijn eten staan en staat hij zelfs in een volle wei gewoon heerlijk te slapen. Zijn maag zit vol dus zijn gedrag is ook weer normaal.

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:19

Maar gaan jullie niet een paar keer kijken bij een stal voordat je er staat?
Dan zie je toch de smerige stallen de magere paarden en de blub?

Zo heb ik ook eens een stal overgeslagen die vertelde dat ze de hele dag buiten stonden.
Maar de keren die ik er voorbij kwam niet.
Dan kunnen ze nog meer vertellen...

Dit hier is ook echt heel slecht. Misschien dat je met iedereen samen toch eens lto of zo kunt benaderen.

KwpnWokkel

Berichten: 9
Geregistreerd: 23-08-23
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:23

DuoPenotti schreef:
Maar gaan jullie niet een paar keer kijken bij een stal voordat je er staat?
Dan zie je toch de smerige stallen de magere paarden en de blub?

Zo heb ik ook eens een stal overgeslagen die vertelde dat ze de hele dag buiten stonden.
Maar de keren die ik er voorbij kwam niet.
Dan kunnen ze nog meer vertellen...

Dit hier is ook echt heel slecht. Misschien dat je met iedereen samen toch eens lto of zo kunt benaderen.


Ik stond al op deze stal toen het nog van de vorige eigenaar was. Toen nog "de hoge brug". Toen was mijn paardje gelukkig en ook nog eens te dik.

Foto bij oude eigenaar stal.
Afbeelding


De stal is overgenomen door de huidige eigenaren en die maken alles kapot.

Er is een enorm verloop van paarden omdat er zoveel mensen weg gaan. Er komen helaas ook steeds weer nieuwe paarden bij. Hierdoor zie je niet meteen wat een hel het eigenlijk is.

Foto na overname
Afbeelding

Het enige wat we kunnen doen is waarschuwen.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:26

Ah ja duidelijk. Bij overname ben je wel de l.l ja.

Flink in het nieuws brengen dan :j

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:30

Kan de nVWA niets doen of de LID?
Dit is echt verwaarlozing!

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:33

Ja precies. Zou het ook elders aankaarten dan de dierenbescherming.
Daar heb ik ook slechte ervaringen mee.

KwpnWokkel

Berichten: 9
Geregistreerd: 23-08-23
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:34

chanicha schreef:
Kan de nVWA niets doen of de LID?
Dit is echt verwaarlozing!


Die instanties komen helaas aangekondigd. We hebben zelfs de FNRS en KNHS ingeschakeld, maar ook die komen aangekondigd. Dan ligt er natuurlijk ineens wel genoeg eten en stro in de stallen... en zoals ik eerder al aangaf zien niet alle paarden er slecht uit. Alleen de paarden die er al langer staan.

Helaas is er overal in de omgeving een wachtrij. Bij stal de graaf dus niet.. daar staat meer dan de helft leeg. Dan zou je ook vraagtekens moeten hebben bij een stal lijkt me... maar er blijven steeds nieuwe mensen komen.

Dus het enige wat we kunnen doen is mensen waarschuwen en reviews schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:35

Niet alles kun je meteen zien bij 1 of enkele bezoekjes. Ik ken ook zo een stal, dus niet de stal waar het hier om gaat. Ik zou daar de paarden gaan rijden. Had bij eerste afspraak wel een opmerking gemaakt over enkele magere paarden die daar stonden maar toen kreeg ik het verhaaltje dat ze die zo mager gekocht hadden en dat ze bezig waren om ze te laten bijkomen. Of het paard was al oud, net ziek geweest etc. Vaak zorgen dit soort stallen ook dat op momenten dat mensen komen kijken dat de stallen er perfect bij liggen of als je toevallig voorbij komt hebben ze net hun ene zeldzame plukje hooi van de dag gehad.

Ik kwam op de stal waar ik het nu over heb net einde zomer. De paarden die op het land stonden waren dus lekker rond gegeten van het gras. Zodra het winter werd begonnen deze af te vallen en werden sommige echt mager.

Paarden zouden iedere dag buiten komen. in het begin kwam ik alleen savonds en stonden ze dus net op stal. Uiteindelijk kwam ik ook wel eens overdag en zag toen dat ze dus niet buiten kwamen. Uiteindelijk bleek dat deze paarden al jaren 24/7 op stal gehouden werden en 1 keer in de 3 weken er even uit kwamen(lees, mochten ze naar een andere lege box lopen) om te mesten.

Toen ik daar weg ben gegaan zijn er nog diverse paarden dood gegaan door koliek vanwege het slechte beleid.

En dan plaatsen de mensen die er 1 of 2 keer langs zijn geweest en een konik daar hebben gekocht een goede review. Dat is dus omdat ze niet zien wat er werkelijk schuil gaat op zo een stal.

Dat zal met deze stal waarschijnlijk ook wel het geval zijn. En hierdoor kunnen ze heel lang mer deze praktijken doorgaan. Wij hebben met meerdere de dierenbescherming gebeld maar zolang de paarden maar iets van voer en water krijgen doen zij er helaas niet veel aan.

KwpnWokkel

Berichten: 9
Geregistreerd: 23-08-23
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:40

LV19952 schreef:
Niet alles kun je meteen zien bij 1 of enkele bezoekjes. Ik ken ook zo een stal, dus niet de stal waar het hier om gaat. Ik zou daar de paarden gaan rijden. Had bij eerste afspraak wel een opmerking gemaakt over enkele magere paarden die daar stonden maar toen kreeg ik het verhaaltje dat ze die zo mager gekocht hadden en dat ze bezig waren om ze te laten bijkomen. Of het paard was al oud, net ziek geweest etc. Vaak zorgen dit soort stallen ook dat op momenten dat mensen komen kijken dat de stallen er perfect bij liggen of als je toevallig voorbij komt hebben ze net hun ene zeldzame plukje hooi van de dag gehad.

Ik kwam op de stal waar ik het nu over heb net einde zomer. De paarden die op het land stonden waren dus lekker rond gegeten van het gras. Zodra het winter werd begonnen deze af te vallen en werden sommige echt mager.

Paarden zouden iedere dag buiten komen. in het begin kwam ik alleen savonds en stonden ze dus net op stal. Uiteindelijk kwam ik ook wel eens overdag en zag toen dat ze dus niet buiten kwamen. Uiteindelijk bleek dat deze paarden al jaren 24/7 op stal gehouden werden en 1 keer in de 3 weken er even uit kwamen(lees, mochten ze naar een andere lege box lopen) om te mesten.

Toen ik daar weg ben gegaan zijn er nog diverse paarden dood gegaan door koliek vanwege het slechte beleid.

En dan plaatsen de mensen die er 1 of 2 keer langs zijn geweest en een konik daar hebben gekocht een goede review. Dat is dus omdat ze niet zien wat er werkelijk schuil gaat op zo een stal.

Dat zal met deze stal waarschijnlijk ook wel het geval zijn. En hierdoor kunnen ze heel lang mer deze praktijken doorgaan. Wij hebben met meerdere de dierenbescherming gebeld maar zolang de paarden maar iets van voer en water krijgen doen zij er helaas niet veel aan.


Dit is dus precies zo'n situatie ja. Echt vreselijk...

Zo hebben ze ook ooit zogenaamde voor en na foto's van een paard wat bij hun was opgeknapt geplaatst, maar de foto's omgedraaid. Echt gestoord zijn ze.

Ik kan niet begrijpen hoe mensen een dier zo kunnen behandelen en zich niet schuldig voelen.

Mijn hartje breekt voor al deze verwaarloosde paarden. Dit moet stoppen! Zeker in een land als Nederland zou dit niet meer mogelijk moeten zijn.

Gelukkig heeft mijn "paardenkindje" het nu heel goed.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:44

KwpnWokkel schreef:
Nyaleti schreef:
Bah wat verschrikkelijk. Stal op slot, slaan en aanvallen, politie? Wat := 8)7

Dit topic komt gelukkig wel al snel omhoog als je de stal intypt op Google. Alleen er staan veeeel goede reviews, oude worden eerst weergeven. Van bijna een jaar terug en ik vermoed zo dat er veel recente bij staan maar dus verder op de pagina. Misschien is dit nog iets waar gedupeerden iets aan kunnen veranderen?


Onze reviews worden verwijderd door de eigenaren. Als ze de reviews markeren als niet relevant o.i.d. haalt Google ze weg. We zijn heel hard bezig om ze te stoppen, maar het is toch moeilijker dan gedacht.


Oh ja tuurlijk .. en op Facebook zijn jullie allemaal geblokkeerd zeker? Want daar is geen enkele reactie te vinden onder hun posts.

Enorm zonde, de Hoge brug was echt dé stal van de omgeving jaren terug. En nu dit.

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:04

wat een ellende zeg. En vooral als je nergens terecht kan omdat er wachtlijsten zijn.. maar desalniettemin als mijn paard er zo bij zou staan dan zou ik er niet meer op rijden zodat hij iig alle energie in zichzelf zou kunnen stoppen.

KwpnWokkel

Berichten: 9
Geregistreerd: 23-08-23
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:11

ChantalAM schreef:
wat een ellende zeg. En vooral als je nergens terecht kan omdat er wachtlijsten zijn.. maar desalniettemin als mijn paard er zo bij zou staan dan zou ik er niet meer op rijden zodat hij iig alle energie in zichzelf zou kunnen stoppen.


Echt "rijden" was ook niet meer te doen. Hij moest echter blijven bewegen van de dierenarts (stalbenen omdat hij niet buiten werd gezet, uiteindelijk bloedvat ontsteking door slechte doorbloeding en smerige stal) en dat was dus staprondjes doen buiten. Longeren vind hij niks en hiervan ontspande hij tenminste nog.

Ben pas weer echt gaan rijden nadat hij door bijvoeren van mijn eigen kuilgras, senioren slobber, brokken, zemelen en muesli, weer is aangekomen.

Als ik de foto's nu terug zie snap ik je reactie zeker, maar er zit dus meer achter.

Alles is onder begeleiding van een dierenarts en osteopaat gegaan.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:27

DuoPenotti schreef:
Ja precies. Zou het ook elders aankaarten dan de dierenbescherming.
Daar heb ik ook slechte ervaringen mee.

De dierenpolitie komt onaangekondigd.

KwpnWokkel

Berichten: 9
Geregistreerd: 23-08-23
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:32

Lieser schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja precies. Zou het ook elders aankaarten dan de dierenbescherming.
Daar heb ik ook slechte ervaringen mee.

De dierenpolitie komt onaangekondigd.


Die hebben we gebeld en die sturen een andere instantie langs om te controleren. Die instantie komt aangekondigd.

Ik begrijp ook niet waarom ze niet gewoon meteen zelf gaan kijken als ze zo'n melding krijgen.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:18

Maar ook aangekondigd kunnen ze toch dingen zien? Bloedwormen, mok, andere infecties, open benen, die heb je als staleigenaar echt niet binnen een paar dagen verholpen.

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:20

Dan is dat wel veranderd bij de dierenbescherming want jaaaaarrrreeeeen geleden heb ik ze zelf eens aan de deur gehad nadat ze dus onaangekondigd een bezoek hadden gebracht aan mijn paard na een melding van een stalgenoot.

Ik schrok me rot en vond het vooral ook heel heftig aangezien bij ons onze dieren niets tekort komen. Nog steeds geen idee waarom die stalgenoot de pik op me had. Dierenbescherming had aangegeven dat mijn pony er geweldig keurig bij stond. De Shetlander van de aangever daarentegen vonden ze veeeeel te dik.
Hahahaha dat vond ik dan wel weer mooi.

Wat vreemd dat de dierenbescherming nu aankondigt dat ze komen. Dat heeft dan toch helemaal geen zin.
Wat vreselijk naar deze stal zo zeg. Hopelijk gaat iedereen hier vertrekken.

Edit: typfout

Anoniem

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:39

@Lieser: bloedwormen wil niet altijd zeggen dat er zo een sprake is van slechte verzorging dat de dierenbescherming in moet grijpen. Die van mij had het ook. Was een kadootje toen ik haar kocht. Je komt er niet zomaar van af. Net zo als mok ook niet in alle gevallen wil zeggen dat er een dierenbescherming aan te pas moet komen. Verwondingen kunnen ook zijn opgelopen bij een ongelukje in de wei etc. In dit soort gevallen zal de dierenbescherming niet zomaar ingrijpen. Vooral niet als ze dor de eigenaren zelf behandeld worden.

Dat is het hele kromme…

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:04

LV19952 schreef:
@Lieser: bloedwormen wil niet altijd zeggen dat er zo een sprake is van slechte verzorging dat de dierenbescherming in moet grijpen. Die van mij had het ook. Was een kadootje toen ik haar kocht. Je komt er niet zomaar van af. Net zo als mok ook niet in alle gevallen wil zeggen dat er een dierenbescherming aan te pas moet komen. Verwondingen kunnen ook zijn opgelopen bij een ongelukje in de wei etc. In dit soort gevallen zal de dierenbescherming niet zomaar ingrijpen. Vooral niet als ze dor de eigenaren zelf behandeld worden.

Dat is het hele kromme…

Als 1 paard mok heeft, zal de dierenbescherming niet ingrijpen. Maar als de situatie zo ernstig is als hier beschreven wordt, komt de dierenbescherming echt wel in actie.
Dat verhaal van de dierenpolitie vind ik apart. Een oud-collega van me werkt bij de dierenpolitie en zij gaat echt zelf, onaangekondigd op locatiebezoek.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:07

Echt een melding bij het nVWA doen! Voor zover ik weet komen zij onaangekondigd voor zo’n melding.

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 23:47

Pfoeh jeetje.. ik ben oprecht gewoon blij als ik al deze reacties lees dat ik dit topic geopend heb.. man man man... maar even een vraag, zelf geen ervaring. Moet de dierenbescherming perse met de eigenaren van de locatie op bezoek komen? Of kun je niet als pensionklant een bezoek inplannen zonder de eigenaren in te lichten? Want dit is ook echt pure onzin! Ze snappen zelf toch ook wel dat zulke mensen dan opeens alles netjes op orde hebbn voor die datum?! Had ik ook gedaan als ik een type als hun was.. gelukkig dus niet.. pfoeh.. ik ben echt zo blij dat ik er niet eens ben gaan kijken. Gelukkig staan die van mij nu ook lekker 24/7 buiten. Wel een blubber bende zodra er regen valt maar dit gaat nog opgelost worden word er gezegd. Ben benieuwd wanneer.. maar die verhalen hierboven allemaal. Echt.. wat een pure onzin. Alsof deze mensen puur een stal geopend hebben om paarden te mishandelen en er nog geld voor willen krijgen ook?!?! Als dat je levensdoel is.. lekker nutteloos zeg mijn hemel.. ik ken slechte plekken waar de paarden het nog veel beter hebben maar dit slaat echt alles.. mens wat loopt er rond op de wereld zeg.. pff..

Dank iedereen voor het delen van de ervaringen! Ik denk dat als mensen deze stal intressant vonden en ze dit topic zien, ze snel van gedachten veranderen.. of ze moeten net zo erg zijn voor hun paarden.. :n

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 07:29

Pensionstallen als dat doen het voor het geld. Klanten komen duidelijk toch wel al is het omdat ze zoqls ik begrijp soms niks anders kunnen vinden.
En een paard niet de zorg geven die die nodig heeft zal vast goedkooper zijn dan de juiste zorg te geven

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 07:40

KwpnWokkel schreef:
Nyaleti schreef:
Bah wat verschrikkelijk. Stal op slot, slaan en aanvallen, politie? Wat := 8)7



Onze reviews worden verwijderd door de eigenaren. Als ze de reviews markeren als niet relevant o.i.d. haalt Google ze weg. We zijn heel hard bezig om ze te stoppen, maar het is toch moeilijker dan gedacht.


Oh ja tuurlijk .. en op Facebook zijn jullie allemaal geblokkeerd zeker? Want daar is geen enkele reactie te vinden onder hun posts.

Enorm zonde, de Hoge brug was echt dé stal van de omgeving jaren terug. En nu dit.

Op fb geblokkeerd? Doet Paard zoekt Baas ook als je kritische vragen of opmerkingen hebt. Dus zou PZB maar niet om hulp vragen.