Meningen pensionstal de graaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:56

Mijn reactie zou zijn, bewijsmateriaal verzamelen en opsparen tot je er weg bent. Hoe meer bewijs, hoe beter. Samen sta je sterk... Blijven aangeven bij instanties.

Lange adem. Sowieso vind ik dat er een beleid moet komen met de minimale vereisten. De een voert psyllium bij, want paarden staan op kale weiden. De ander maagsupplement, want ze staan uren zonder voer. Allemaal proppen we er iets in, om de waarheid - dat het gewoon niet op orde is en we daar allemaal kosten van hebben - om ons paard zo optimaal mogelijk te houden.

Ik vind dat de basis aangepakt moet worden. Partij voor de Dieren is bezig met een Paardenbesluit , waarin de basis huisvesting van paarden beschreven moet worden en waarop ook gehandhaafd moet worden. Lange lange lange adem nodig. Helaas.

Blijven aangeven bij instanties; vooral veel bewijzen verzamelen.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 15:10

Maar aangekondigd of niet, als paarden allemaal mager zijn dan moet de dierenbescherming dat toch serieus nemen? Dan heb je wel ogen in je zakken hoor, als dierenbescherming zijnde.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:51

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd die niet voldeden aan richtlijnen van ED. Enkel eigen ervaringen en dan neutraal omschreven zijn toegestaan.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:14

Ik vraag mij ook af hoe dat instanties dan in de stukken zet dat de paarden er goed bij staan en ze alles op orde hebben.

Diamond2018
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:48

Beste lezers

Ga asjeblieft niet bij deze stal staan ze zijn niks veranderd ze verwaarlozen je paard ze krijgen te weinig hooi ze strooien niet op paarden staan in de blubber buiten op elkaar ze kunnen niet bewegen als ze buiten gezet worden en ze willen niet mee lopen krijgen ze een klap of word er aan het touw zo hard getrokke er valt met deze mensen niet te praten wij moesten een hooi net maat 105 kopen hebben we gedaan kaartje laten zien elke keer was het niet goed en werd me net niet gevuld en zelf vullen mag niet want stel je voor dat je paard eten krijg wat hij nodig heeft ze hebben mooie praatjes met hun 12 kilo perdag ze krijgen nog genees 4-5 kilo perdag en der eigen paard krijg wel een lekker stro bedje en 2 hooizakken deze mensen doen het alleen maar om het geld niet omdat ze van paarden houden en om de paarden geven ga hier niet staan mensen want je paard word de dupe ervan de paarden staan in hun eigen plas en poep en daar moeten ze dan in slapen op het beton wij hebben hier een week gestaan en een week is al te lang ons paardje viel in een week al erg af wees gewaarschuwd mensen

Afbeelding

Afbeelding

Staat de eigen paard lekker met 2 hooizakken

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 23-12-23 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samen gevoegd, dit kan met de edit knop

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 13:11

Je leest het idd overal en nergens.. maar hoe komen ze dan aan die goede berichten van instanties.

Diamond2018
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:08

Ladygiroc schreef:
Je leest het idd overal en nergens.. maar hoe komen ze dan aan die goede berichten van instanties.


Ik heb echt geen idee die komen aangekondigd en dan s alles perfect

Team_Sublime

Berichten: 1288
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:11

ik ken de stal verder niet dus ik ga er verder ook geen opmerking voer maken maar heb wel het een en het ander gelezen.

de NVWA doet wel degelijk onaangekondigde bezoeken. ze mogen dit niet inplannen met eigenaren omdat ze anders juist kunnen verdoezelen...
echter als jullie dit doen zou ik wel goed gaan nadenken. want ook jullie hebben verantwoording over je eigen paard, ook als hij bij een ander in pension staat. dit neemt een LID en NVWA ook in overweging en de ene inspecteur is de andere niet. bewaar dus bv goed je bonnen van alles wa je zelf aankoopt , vanaf wanneer etc..

ik ben geen jurist, maar uiteindelijk verwacht ik hier dat het om een ceviele zaak gaat. en dat is simpelweg dat jullie betalen voor een dienst die je niet ontvangt. dus als instanties niks kunnen betekenen deze kant is op kijken

Diamond2018
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:19

Team_Sublime schreef:
ik ken de stal verder niet dus ik ga er verder ook geen opmerking voer maken maar heb wel het een en het ander gelezen.

de NVWA doet wel degelijk onaangekondigde bezoeken. ze mogen dit niet inplannen met eigenaren omdat ze anders juist kunnen verdoezelen...
echter als jullie dit doen zou ik wel goed gaan nadenken. want ook jullie hebben verantwoording over je eigen paard, ook als hij bij een ander in pension staat. dit neemt een LID en NVWA ook in overweging en de ene inspecteur is de andere niet. bewaar dus bv goed je bonnen van alles wa je zelf aankoopt , vanaf wanneer etc..

ik ben geen jurist, maar uiteindelijk verwacht ik hier dat het om een ceviele zaak gaat. en dat is simpelweg dat jullie betalen voor een dienst die je niet ontvangt. dus als instanties niks kunnen betekenen deze kant is op kijken





Het is schandalig dat je 340 betaald en je paard geen eten krijgt/ weinig … en geen schone stal!!! En hele benen en buik onder de plas en poep en dat ze agressief naar je doen
Afbeelding

Team_Sublime

Berichten: 1288
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:52

Diamond2018 schreef:
Team_Sublime schreef:
ik ken de stal verder niet dus ik ga er verder ook geen opmerking voer maken maar heb wel het een en het ander gelezen.

de NVWA doet wel degelijk onaangekondigde bezoeken. ze mogen dit niet inplannen met eigenaren omdat ze anders juist kunnen verdoezelen...
echter als jullie dit doen zou ik wel goed gaan nadenken. want ook jullie hebben verantwoording over je eigen paard, ook als hij bij een ander in pension staat. dit neemt een LID en NVWA ook in overweging en de ene inspecteur is de andere niet. bewaar dus bv goed je bonnen van alles wa je zelf aankoopt , vanaf wanneer etc..

ik ben geen jurist, maar uiteindelijk verwacht ik hier dat het om een ceviele zaak gaat. en dat is simpelweg dat jullie betalen voor een dienst die je niet ontvangt. dus als instanties niks kunnen betekenen deze kant is op kijken





Het is schandalig dat je 340 betaald en je paard geen eten krijgt/ weinig … en geen schone stal!!! En hele benen en buik onder de plas en poep en dat ze agressief naar je doen
[ [url=m/218GJX.jpg]Afbeelding[/url] ]


dat begrijp ik, ben ik het ook mee eens dat het schandalig is. daar zeg ik ook niks over.

maar grofweg in de ogen van de wet betaal je dus voor een dienst die je niet krijgt. en daardoor civiel.
daarom zeg ik lees je contract goed door ( als deze er is ?) waar betaal je eigenlijk voor. dit is van belang voor jezelf om te weten als je stappen wilt ondernemen.
dan kan je 300 euro betalen of 500 euro , dat maakt daarvoor niet uit .

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 20:31

De nvwa is langsgeweest lees ik op facebook. Ik ken de stal niet, maar omdat ik zag langskomen dat de nvwa onaangekondigd langskomt dacht ik zal dat even melden.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 20:33

Dat is een melding van 30 september en ging over dat ze in 2022 zijn geweest. Niet recent iig

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 20:54

Oo ik heb verder niet het document bekeken, dacht omdat het bericht vrij recent was dat het ook daadwerkelijk van een paar maanden geleden was.

WillemijnL
Berichten: 47
Geregistreerd: 12-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:05

Het is toch te hopen dat er meldingen gedaan blijven worden, al lijkt het nog niks op te leveren. Wat een naargeestig gedoe daar.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:30

KwpnWokkel schreef:
Nyaleti schreef:
Bah wat verschrikkelijk. Stal op slot, slaan en aanvallen, politie? Wat := 8)7



Onze reviews worden verwijderd door de eigenaren. Als ze de reviews markeren als niet relevant o.i.d. haalt Google ze weg. We zijn heel hard bezig om ze te stoppen, maar het is toch moeilijker dan gedacht.


Oh ja tuurlijk .. en op Facebook zijn jullie allemaal geblokkeerd zeker? Want daar is geen enkele reactie te vinden onder hun posts.

Enorm zonde, de Hoge brug was echt dé stal van de omgeving jaren terug. En nu dit.

Op fb geblokkeerd? Doet Paard zoekt Baas ook als je kritische vragen of opmerkingen hebt. Dus zou PZB maar niet om hulp vragen.[/quote]

Zie anders wel eens iemand die negatief doet en ze dit gewoon uitgebreid proberen uit te leggen en dus laten staan dus denk dat dat wel mee valt.

Kinke

Berichten: 20534
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:36

bokt staat vol met ervaringen van verwijderde berichten en blokkeringen

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:45

Kinke schreef:
bokt staat vol met ervaringen van verwijderde berichten en blokkeringen


Tja en met net zoveel positieve verhalen, je kunt nooit iederéén tevreden stellen maar volgens mij gaan we nu erg offtopic

Diamond2018
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:51

girlyggirl schreef:
Kinke schreef:
bokt staat vol met ervaringen van verwijderde berichten en blokkeringen


Tja en met net zoveel positieve verhalen, je kunt nooit iederéén tevreden stellen maar volgens mij gaan we nu erg offtopic



Er is niks positiefs aan als je ons niet geloofd ga er zelf langs en er vaar het

mysltt
Berichten: 26
Geregistreerd: 24-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 00:21

Het is mega vervelend en naar wanneer een pensionstalhouder de kantjes er vanaf loopt. Echter is en blijft het een feit (wettelijk gezien), dat de eigenaar van een paard ten allertijden verantwoordelijk is voor het welzijn van zijn of haar paard. Mocht het dus zo zijn dat je paard niet de juiste zorg krijgt door pensionstalhouder, moet je zelf ingrijpen. Als dat niet kan, zal je toch echt een ander plekje moeten zoeken.

Diamond2018
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 05:01

mysltt schreef:
Het is mega vervelend en naar wanneer een pensionstalhouder de kantjes er vanaf loopt. Echter is en blijft het een feit (wettelijk gezien), dat de eigenaar van een paard ten allertijden verantwoordelijk is voor het welzijn van zijn of haar paard. Mocht het dus zo zijn dat je paard niet de juiste zorg krijgt door pensionstalhouder, moet je zelf ingrijpen. Als dat niet kan, zal je toch echt een ander plekje moeten zoeken.



Waarom denk je dat ik meteen verhuisd ben toen het kon en ik wat anders had gevonden! Gelukkig snel wat gevonden ik heb hier een week gestaan en zelf hooi en stro gekocht je kan een paard niet op straat zetten!

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 09:27

Als het werkelijk zo erg is en de stallen in de buurt hebben geen plek / wachtlijsten, ja dan kies ik nog steeds voor mijn paard en gaat die verder weg staan.

friezenfan2

Berichten: 2595
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 10:35

Ik geloof dat het hier over paard zoekt baas ging en dus compleet off topic is.

En ik geloof echt dat er op vergelijkbare stallen in de buurt geen plek is. Dat kan ook bijna niet anders als bijna alle bestaande klanten zijn vertrokken hier.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Meningen pensionstal de graaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 16:18

In de tijd dat ik er stond had ik geen problemen. Pony zag er goed uit. Stal was netjes. Echter wel een klein misverstand gehad tijdens quarantaine periode. En mijnbpony had een fikse wormen besmetting terwijl ze ontwormd zou zijn. Ze hebben niey voldoende gebruikt

Erwins
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:26

Ik heb ruim twee maanden op deze stal gestaan met 6 paarden en ik moet eerlijk zeggen het is een mooie accommodatie gerund door twee volkomen onbekwame.
De paarden glijden uit in de smerige natte boxen vanwege een minimale hoeveelheid stro vermengd met uitwerpselen wat ieder dag weer wordt bedekt met een dun laagje stro.
Het zuinige afgewogen hoeveelheid hooi is voor veel paarden onvoldoende vandaar dat de meeste paarden eigenaren zelf bij moeten voeren.De paarden staan in de Paddocks zonder water of voer tot de enkels in de prut.
Zodra je om meer voer of schone boxen vraagt krijg je een grote mond evenals je het licht ergens aan doet.
Vergeleken met de toiletten daar is een ieder Amsterdamse urinoir een frisse toilet en het toilet papier is daar ook ook de bon
veel dames brengen eigen toilet papier mee.
Maar het is er ook heel erg goedkoop dus eigenlijk kan je er ook niks van verwachten.
Het beleid lijkt wel dat je weggepest wordt zodat ze je de maand opzeg termijn willen laten betalen.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:02

Mijn ervaring is wel dat je nergens je mening mag ventileren en alles moet pikken; want anders krijg je dit soort dingen. Dan wordt je beticht van het feit dat je de sfeer bederft; terwijl er vaak wel een aanleiding is waarom mensen - en in dit geval lees ik niet 1 - niet tevreden zijn.

Dan kan je ook gewoon het gesprek aangaan en kijken hoe je elkaar tegemoet kan komen. Maar dat is bijna nergens mogelijk heb ik zelf gemerkt; geef je je mening dan sta je nog dezelfde dag op straat. Bizar, dat je niks mag vragen terwijl je best fors stalling betaalt en dat je alles maar moet pikken. Elkaar tegemoetkomen zou toch een stuk schappelijker zijn. Dat de stalhouder kijkt wat die kan doen en dat jij kijkt wat jij daarin kan doen evt. Misschien iets meer betalen en dan meer stro krijgen. Of zelf opstrooien; maar wel dat je dan wat meer MAG pakken. Of noem het maar. Niks mogelijk? Wegwezen.

Wel erg toevallig dat meerdere mensen hier dezelfde mening ventileren. Dat zegt vaak al genoeg.
Laatst bijgewerkt door Miss_Mii21 op 05-02-24 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt