Iemand ervaring met Paardencursusonline.nl?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabje123
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-06-23

Iemand ervaring met Paardencursusonline.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 15:11

Ik wil graag een abonnement aanschaffen bij Paardencursusonline.nl. Heeft iemand ervaring met dit platform? Je kan aparte cursussen kopen of een abonnement en dan kan je alle cursussen bekijken. Bijvoorbeeld over wedstrijdspanning, harnachement, wormen enz. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Want ik twijfel om het abonnement aan te schaffen

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:14

Isabje123 schreef:
Ik wil graag een abonnement aanschaffen bij Paardencursusonline.nl. Heeft iemand ervaring met dit platform? Je kan aparte cursussen kopen of een abonnement en dan kan je alle cursussen bekijken. Bijvoorbeeld over wedstrijdspanning, harnachement, wormen enz. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Want ik twijfel om het abonnement aan te schaffen

Welke cursus wil je aanschaffen en wat hoop je te leren?

Isabje123
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-06-23

Re: Iemand ervaring met Paardencursusonline.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 15:32

Ik wil eigenlijk graag het jaarabonnement nemen. Dan kan ik alle cursussen bekijk. Want harnachement, wedstrijdspanning en EHBO lijken me alle 3 erg leuk. Heb jij toevallig 1 van deze 3 gekocht?

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:01

Isabje123 schreef:
Ik wil eigenlijk graag het jaarabonnement nemen. Dan kan ik alle cursussen bekijk. Want harnachement, wedstrijdspanning en EHBO lijken me alle 3 erg leuk. Heb jij toevallig 1 van deze 3 gekocht?

Ik denk vooral dat het een lekker verdienmodel is voor deze dames.
Bijna 50 euro voor een cursus over wormen??
Dit is info die gratis en vrij te vinden is.

Mijn aanrader, niet doen.

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:05

fleurtjeuh zegt al min of meer wat mijn gedachten ook zijn. Zo is er ook een mogelijkheid om deel te nemen aan horses2learn. Er zijn zoveel van die cursussen en coaches, terwijl de informatie ook gewoon in een boek of op Internet te vinden is (of te bevragen bij een goede instructeur). En de uitvoering leer je door te doen (lessen) en niet alleen theoretisch.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Iemand ervaring met Paardencursusonline.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:54

WD-V -> ED

Isabje123
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 10:45

Volgens mij is dit wel anders dan horses2learn. Horses2learn gaat volgens mij voornamelijk over grondwerk en dressuur? paardencursusonline meer over alles om het rijden heen zoals het management. Je krijgt echt video's met uitleg en een stappenplannen hoorde ik. Het zijn meer online lessen wat ik heb gehoord. En ik moet toegeven dat er zoveel op internet staat dat ik niet meer weet wie ik moet geloven. Bij paardencursesonline.nl zitten er wel geleerde mensen achter daar geloof ik dan meer in dan maar gewoon zo wat op internet opzoeken.

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Re: Iemand ervaring met Paardencursusonline.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:48

Ik heb een presentatie van Veroniek (1 vd oprichters) bijgewoond, waarin zij aangaf dat ze dit in 2 maanden met ChatGPT in elkaar hebben gezet. Ik zou het dus niet doen :')

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Iemand ervaring met Paardencursusonline.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:12

Ik zou het ook niet doen. Ze zijn opzoek naar een opvolger die de site en app wil overnemen. Je weet dus nooit of je je jaarabonnement ook wel vol kan maken want voor je het weet is de opvolger er binnen een paar maanden klaar mee

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:41

Isabje123 schreef:
Volgens mij is dit wel anders dan horses2learn. Horses2learn gaat volgens mij voornamelijk over grondwerk en dressuur? paardencursusonline meer over alles om het rijden heen zoals het management. Je krijgt echt video's met uitleg en een stappenplannen hoorde ik. Het zijn meer online lessen wat ik heb gehoord. En ik moet toegeven dat er zoveel op internet staat dat ik niet meer weet wie ik moet geloven. Bij paardencursesonline.nl zitten er wel geleerde mensen achter daar geloof ik dan meer in dan maar gewoon zo wat op internet opzoeken.

Nee dit is opgezet door 2 dames waarvan 1 een marketing persoon is die dus overal een mooi verhaal van maakt.

Veroniekkk
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:04

HI Isab! Leuk dat je ervaringen vraagt in het topic.

Helaas vind ik de rest van de reacties minder leuk.


fleurtjeuh schreef:
Isabje123 schreef:
Ik wil eigenlijk graag het jaarabonnement nemen. Dan kan ik alle cursussen bekijk. Want harnachement, wedstrijdspanning en EHBO lijken me alle 3 erg leuk. Heb jij toevallig 1 van deze 3 gekocht?

Ik denk vooral dat het een lekker verdienmodel is voor deze dames.
Bijna 50 euro voor een cursus over wormen??
Dit is info die gratis en vrij te vinden is.

Mijn aanrader, niet doen.

Een lekker verdienmodel? 15 euro per cursist per maand. Heb je enig idee wat een app en website kost en wat een geld en tijd het kost om cursussen te maken met experts uit de sector? Dan heb ik het nog niet eens over advertentiekosten.


Samir schreef:
Ik heb een presentatie van Veroniek (1 vd oprichters) bijgewoond, waarin zij aangaf dat ze dit in 2 maanden met ChatGPT in elkaar hebben gezet. Ik zou het dus niet doen :')


Leuk dat je bij de presentatie was. Je hebt alleen niet goed opgelet. Wij hebben ChatGPT gebruikt voor SEO artikelen voor onze kennisbank. ChatGPT is helaas nog niet zo slim dat hij cursussen kan maken en videos kan maken en bewerken ;).


lideli schreef:
Ik zou het ook niet doen. Ze zijn opzoek naar een opvolger die de site en app wil overnemen. Je weet dus nooit of je je jaarabonnement ook wel vol kan maken want voor je het weet is de opvolger er binnen een paar maanden klaar mee


Overname is nooit uitgesloten als er een partij komt die onze missie - Het snel ontwikkelen van meer kennis over paarden , management en welzijn - sneller dan wij (wij doen dit naast onze fulltime baan) kan doorontwikkelen. Echter heb je gewoon een contract als je een jaarabonnement neemt en krijg je dus onbeperkt toegang en elk kwartaal een nieuwe cursus. Zo maar stoppen kan juridisch niet ;).

Ik nodig jullie allen van harte uit om jullie mailadressen naar mij te sturen. Dan krijgen jullie in ruil voor een echte recensie (en dus niet een reactie die niet eens het platform gezien heeft) gratis toegang tot het jaarabbo. Ik ben namelijk trots op het platform en de cursussen die we nu hebben neergezet. Ohja, dit is stiekem ook precies de reden voor onze community. Eindelijk een community waar mensen elkaar kunnen helpen en niet half paardenland die elkaar zwart maakt gebaseerd op niks.

Liefs, Veroniek

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:40

Veroniekkk schreef:
Ik ben namelijk trots op het platform en de cursussen die we nu hebben neergezet. Ohja, dit is stiekem ook precies de reden voor onze community. Eindelijk een community waar mensen elkaar kunnen helpen en niet half paardenland die elkaar zwart maakt gebaseerd op niks.

Liefs, Veroniek

Lieve Veroniek,

Zo is bokt ook ooit begonnen.

We zijn gewoon geen leuk makkelijk volk, en hoe meer meningen, dus hoe meer volgers ( die kans hebben jullie ook) hoe minder leuk het kan gaan worden. Je kan dat niet regulieren.

TS, alsjeblieft een beetje slim kan lezen, haal je al je info vanaf bokt, menig gebruiker post ook interessante links. Geheel gratis, op een device en/of internetabonnement na ;-)

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:15

Mijn advies; koop een paar goede boeken en neem les van mensen met echt verstand van zaken en laat dit soort verdienmodellen links liggen.
Als je echt van alles wil leren rondom paarden dan gaat je dus niet lukken met een app of online cursus maar zal je in de praktijk aan de slag moeten. Daarnaast kan je op internet alle mogelijke informatie vinden ( youtube, Bokt, stageplekken, etc. etc. ).

Maar er zullen altijd wel weer mensen in dit soort "cursussen" trappen, in dat opzicht is het heel slim bedacht............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:29

En wat is er mis mee als iemand alle info hapklaar en mooi gestructureerd aangereikt wil krijgen?

Ik had vroeger ook een hele goede en complete paardenencyclopedie op CD-rom. Maar ik ga liever mee met de tijd :)

Vind die online fora dan ook erg boeiend, vooral als je iets vindt wat bij je interesses aansluit. Zit zelf bij DressagePro en heel tevreden over :)