Wie kan zuring maaien in Epe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12479
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 20:00

Ik belde en zei: Ik ben opzoek naar iemand die mijn weiland kan maaien. Dan vroegen ze waar het weiland was en als ik zei waar het weiland zat, dan was het "Nee, ik heb geen tijd". En dat waren bedrijven 4 km van het weiland vandaan.. Dus ook niet door de afstand. Daarna sprak ik dus iemand die zei dat degene die bij hem maait, niks met ons weiland te maken wil hebben.
Eerdere huurders waren van een stichting, die er een gigantische bende van gemaakt hebben, zijn zelfs nieuwsberichten over te vinden :=
Zou kunnen dat mensen denken dat wij nogsteeds dezelfde huurders zijn.


Maaaaar:
Afbeelding

Gisteravond iemand gevonden, die zou om 3 uur komen. Kwamen om half 3 en toen was het al bijna klaar :D Mogen ook zijn bosmaaier gebruiken om de kanten nog te doen, daar staat brandnetel.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Wie kan zuring maaien in Epe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:44

Heb je de zuring allemaal laten liggen? Dan staat er volgend jaar tig keer zoveel. Ik zou proberen om dit alles zo snel mogelijk af te voeren. Wel fijn dat je iemand hebt kunnen vinden die je heeft willen helpen.

Daphne__
Berichten: 12479
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 20:55

Momenteel is idd nog niet alles weg. Degene die maaide kon het niet meenemen, dus moet met de hark alles bij elkaar harken en dan afvoeren := Groot deel al gedaan, maar kon echt niet meer in de hitte %)

M'n auto ging op de heenweg ook nog kapot, dus kon in de tussentijd ook nog vanalles regelen met de ANWB voor vervangend vervoer en mijn auto naar huis krijgen :')
Afbeelding

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Wie kan zuring maaien in Epe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:57

Ah, goed bezig! Dit ziet er al heel anders uit en het is idd warm. Nou, hopelijk geeft je inzet resultaat.

pillow
Berichten: 7833
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:23

Mizora schreef:
Daphne__ schreef:
Het is niet mijn weiland en de verhuurder wil het gemaaid hebben, dus vandaar. Ik ben zelf al bezig geweest met met de hand uittrekken, maar het is zoveel.. Tegen de tijd dat de laatste er uit is, staat de wei weer vol :')


Mocht het niet lukken met het laten maaien: ik lees hier dat je het trekt. Wij hebben zelfs ons weiland grotendeels zuringvrij gekregen door de zuring met de sikkel steeds bij de grond af te snijden. In 3 jaar tijd is het geminimaliseerd. Met de sikkel afsnijden kost maar een fractie van de tijd van het trekken en ook maar een fractie van de energie. Direct in de kruiwagen gooien en je dan ondervang je het doorzaaien ook direct.

Dan heeft een bosmaaier meer snelheid.
Ik blijf het vreemd vinden dat er niet een boer of hobbyboer is die dat even wil maaien. Als ik hier om mij heen kijk heeft iedereen met een stukje land een trekker met een cyclomaaier. Even op de fiets stappen en rondkijken en gewoon vragen.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:24

Daphne__ schreef:
Daarna sprak ik dus iemand die zei dat degene die bij hem maait, niks met ons weiland te maken wil hebben.
Eerdere huurders waren van een stichting, die er een gigantische bende van gemaakt hebben, zijn zelfs nieuwsberichten over te vinden :=


Ah, mogelijk dat mensen hun maaiers kapot gereden hebben op rommel/palen/draad/stenen etc. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dan even doorvragen of het land schoon is zou dan wel normaal zijn...

Maar goed te horen dat het gelukt is!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie kan zuring maaien in Epe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:08

Mensen overdrijven wel zeg over zo een stuk(je). Onze zitmaaier heeft alle zuring en braam weggemaaid het eerste jaar. Als iets bleef staan of platgereden werd, pakte je dat de volgende keer wel.
Als ik een keer een stok erin heb gereden, zet mijn man heb op zijn kant en maakt het even los.
Natuurlijk kijk je goed vooruit en probeer je te voorkomen om andere zaken te maaien.

Wij slepen er ook rustig de bak mee en in principe kan er ook een klein aanhangertje achter voor spullen of hooi bijv. Maar ik doe alles liever lopend.

Een 2e hands zitmaaier verliest ook niet snel meer zijn waarde als je er netjes mee bent. Ik heb hem nu een tijd veel minder gebruikt.

Bosmaaier kan ik niet zonder. Ik doe de randen en hier bijv de grote heuvel daarmee en dan kan ik de draden goed vrij houden ook.

Zulke apparaten in eigen bezit scheelt echt en je hoeft niet meteen de duurste te kopen.

pillow
Berichten: 7833
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wie kan zuring maaien in Epe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:26

Overdrijven om zo'n stukje? Het is een dikke hectare, dat noem ik geen stukje.

welmoedz

Berichten: 1579
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:44

Fijn dat het gelukt is! Ik zou kalk gaan toevoegen komend jaar en spuiten wanneer t weer omhoog komt en dan 2 weken even geen paarden erop. Ook zoveel mogelijk uitsteken. En dan nog een keer maaien.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:46

pillow schreef:
Overdrijven om zo'n stukje? Het is een dikke hectare, dat noem ik geen stukje.


Dat valt echt hartstikke mee.

Als je het nu met regelmaat onderhoudt blijf je dat ook niet jaren doen. Het is nu even aanpakken en doorpakken voor een resultaat waar je lang plezier van gaat hebben.

Elke keer moeten vragen of afwachten is waardeloos.

Daarbij als je het in stukken deelt, maai je vaak alleen nog na het grazen, dus een kleiner deel tegelijk.