VH Stable Rijkevorsel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lilly659
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-05-23

VH Stable Rijkevorsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 07:41

Iemand bekend met vh stable in Rijkevorsel?

En nog een vraag! Kan het gebeuren dat een paard middelen toegediend krijgt door verkoper zodat ie goed loopt? Zich mak gedraagt en door een keuring heen komt?

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:45

Niet bekend met de stal, en wat betreft je 2e vraag, ja dat kan.
Of het te bewijzen is, is een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door different1 op 07-07-23 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: VH Stable Rijkevorsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:47

Geen idee wat de stal betreft. Rest van je vraag. Dat is zeker mogelijk.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:47

Niet bekend mee, maar ja een paard kan wat krijgen qua pijnstilling of sedatie waardoor ze rustig en regelmatig zijn. Daarom wordt er vaak bloed afgenomen bij een keuring, dan kan je dat eventueel laten onderzoeken als het gedrag ineens heel anders wordt of paard kreupel is als je hem net op stal hebt.
Bij elke keuring die ik heb laten doen is er bloed afgenomen zonder dat we daarom gevraagd hadden, was overal standaard. Maar of elke da dat doet weet ik niet.

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:43

Ja dat kan. Maar het komt ook voor dat een paard een tijd geen water krijgt, daar worden ze ook mak van. Schijnt dat zo'n paard aan je hand gaat likken dan. Dus altijd kijken of het paard water tot zijn beschikking heeft.
Misschien kun je daarna met behulp van een instructeur ponies gaan kijken. Het klinkt of je wat te weinig ervaring hebt om de valkuilen wat te omzeilen.
Op sporthorses bij ponies staan ook ponies te koop.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:03

Daar heb ik in 2012 / 2013 een paard gekocht van een pensionklant die daar stond. Was dus een particuliere koop.

Geen idee of het nog van dezelfde eigenaren is.
Toen waren dat sympathieke mensen maar het lijkt nu of het een soort van keten is al ik er Google op loslaat?

Altijd toch oppassen en laten keuren.

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Re: VH Stable Rijkevorsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:26

VH stables zit sinds paar dagen/weken in Rijkevoorsel en daarvoor in Achtmaal. Is Valery…..

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Re: VH Stable Rijkevorsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 05:47

Rijkevoorsel ligt toch in België?

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:52

Lieser schreef:
Rijkevoorsel ligt toch in België?


Ja, is ons buurdorp. Blijkbaar dus niet meer in eigendom van de eigenaren toen ik daar kwam.

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Re: VH Stable Rijkevorsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:10

Adverteren nu ondr “Lieve Knook” op FB

Kelfres
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:32

Hi,
Bekend mee en ik heb mijn paard er 3 maand geleden gekocht .
Klinisch gekeurd + foto’s
Super braaf paard zelfs mijn eerste wedstrijden mee gereden

kaals
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:10

Denk je nu echt dat een handelsstal die 4 of meer klanten per dag krijgt de paarden gaat sederen? Al helemaal met de prijzen van VH stable. Dan ben je uiteindelijk meer kwijt aan het verdovende middel dan dat je verdient aan de paarden.

Particulier is een ander verhaal. Dan hebben ze maar 1 paard om te verdoven natuurlijk. Maar als je, zoals ik online zie, 7 paarden te koop hebt staan. Moet je 7 paarden iedere dag gaan lopen sederen.

Beetje logisch nadenken is ook niet heel moeilijk.

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Re: VH Stable Rijkevorsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:28

nieuw account 1 bericht reageert op een "ouder topic" ken jij deze stal persoonlijk kaals? want dit bericht komt een beetje uit het niets :o

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:36

JameyDL schreef:
nieuw account 1 bericht reageert op een "ouder topic" ken jij deze stal persoonlijk kaals? want dit bericht komt een beetje uit het niets :o


Ik kreeg al een prive bericht van deze persoon dat ik leugens verspreid omadt ene Lieve Knook niet bij VH Stables hoort maar daar stallen zou huren voor haar eigen handel. Nou bij deze recht gezet:
VH stables is van Valerie en die Lieve Knook huurt daar weer stallen van , ook voor de handel.
Naar mijn mening wordt het er niet helderder van…..
Inderdaad is Kaals een nieuw account. Zal er ook wel bij horen?

Feit blijft dat deze stal van de snelle paardenhandel is, goed kijken, keuren en nadenken blijft van belang

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:50

Snap ik, Ik weet het niet niet handel/verkoop stallen zijn goedkoper en makkelijk om een paard te vinden. Dat begrijp ik ze spreken aan naar de mensen die nog niet zo veel ervaring hebben met paarden (en of kopen) Je ziet meerdere paarden op een plek en ze zijn allemaal te koop!? Misschien word je wel verliefd op een van de 10 waar je helemaal niet voor kwam kijken. De nieuwe accounts vind ik zelf een beetje raar, en dit topic zal wel bij de eigenaar beland zijn. En ik snap als jij een goede ervaring hebt met deze stal wil je ze verdedigen maar ik denk dat het op een betere verwoorden manier kan en iets met meer inhoud. Puntje bij paaltje het is een handel stal, Ik zal er nooit wat kopen andere mensen misschien wel. Dat is hun keuze en iedereen mag zijn eigen mening hebben en ervaring vragen, opdoen en geven.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:10

Moderatoropmerking:
Er zijn enkele berichten verwijderd die niet voldeden aan de regels van ED en/of niet ingingen op de vraag van de TS.
Mocht je twijfelen over de berichten van een account dan kun je dat via de TeMknop melden aan de moderators.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: VH Stable Rijkevorsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:20

Maar een ex-renpaard heeft toch ook een paspoort/papier en dan zie je toch dat het om een volbloed gaat?

Ik heb een pony van Valerie gekocht een paar jaar geleden en zal daar niet weer heen gaan. Moest een betrouwbare, eerlijke pony zijn en dat bleek achteraf verre van.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: VH Stable Rijkevorsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:33

Een ex racer, heeft gewoon alle papieren die een ander paard ook heeft. Bij de racing post de naam invullen en alle verrichtingen zijn te bekijken.

Dian12345
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:41

Ja helaas wel. Half jaar geleden heb ik bij VH stables een paard gekocht voor mijn dochter van 10. Helaas was ik veel te impulsief en te goed van vertrouwen en heb ik niet goed in zijn papieren gekeken. Ik kwam er al snel achter dat het een renpaard is geweest en hij uit Ierland kwam. Paard was erg mager en toen hij wat opknapte werd hij steeds feller en totaal niet geschikt voor kinderen. Na een ongelukkige val contact opgenomen met Valerie. Ze was een stuk minder vriendelijk en wilde hem terugnemen voor de helft van het geld wat ik ervoor heb betaald. Toen ik daar wat van zei werd mij verteld dat ik maar beter had moeten opletten. Dat is het enige waar ze gelijk in heeft gehad. Dus mocht je hier ooit gaan kijken, wat ik niet zal doen. Kijk heel goed de papieren na. Ik heb met veel verdriet ons paard weg moeten doen. Ik ben inmiddels een hoop te weten gekomen over Valerie. Onder andere dat ze elke keer onder een nieuwe naam en op een nieuwe locatie een doorstart maakt.

Miranda56
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:17

kyrkelover schreef:
Miranda56 schreef:
Ik heb daar 7 juli een 5 jarige e-pony gekocht. Superbraaf met poetsen, opzadelen, rijden. We hebben zelfs een stuk over de weg gereden. 3 weken later hebben wij haar opgehaald. Klinisch goed gekeurd! Na aankomst op haar nieuwe stal leek het alsof ik een compleet andere pony had! Was heel lastig om haar te rijden. Vervolgens alles afgegaan: hoefsmid, tandarts, fysio.Verder heeft ze geregeld koliek, en last van maagzweren. Ze komt uit Ierland en blijkt een ex race paard te zijn. Wordt een hele uitdaging, aangezien ik een angsthaas 1e klas ben, en niet genoeg ervaring heb om dit op te lossen. Was ook op zoek naar een braaf paard wat al zeg maar een beetje nagefelijk kon lopen.

Welke heb je gekocht dan? Dat vind ik dan wel weer interessant.
En nageeflijk lopen doen ze niet op commando he, dat doen ze nav correct rijden.
Mijn M/Z pony loopt met een beginnend ruitertje ook niet spontaan nageeflijk als ze niet correct gereden wordt. Dat het voor jou waarscijnlijk niet de juiste match is geloof ik direct nav je beschrijving angsthaas 1e klas.

De pony was Misty. En natuurlijk begrijp ik dat ze niet op commando nageeflijk lopen. Maar met Misty was rijtechnisch niets mee te beginnen

Miranda56
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:17

nikkel schreef:
Kyrkelover, daar ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar. Als het een ex racer is, dan is het snel na te trekken.

De pony was Misty.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: VH Stable Rijkevorsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:39

Wat ook vaak is is dat de paarden op zulke stallen er maar heel kort staan, wellicht recht van transport komen, door een handige ruiter gereden worden en dan in zeer korte tijd te koop komen.
Ze zijn dan nog helemaal overbluft van alles wat ze op korte termijn hebben mee gemaakt, vaak nog wat schraal en onbespierd. Ze worden voor lage prijzen verkocht, snelle handel, mensen willen voor dubbeltje op de eerste rang zitten, goedkoop een paardje. Paarden worden gekocht door minder ervaren ruiters ( als mensen die aan de lopende band rijden ) ze verhuizen, komen in het voer, komen eindelijk wat tot rust na wat ze allemaal hebben mee gemaakt en dan komt ineens een heel ander karakter naar boven...


En dit is waar heel veel particulieren zich op verkijken en niet bewust van zijn als ze op zo een stal een paard kopen.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: VH Stable Rijkevorsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:43

Is Misty, de stamboeknaam of een naam die gegeven werd op stal.?

Miranda56
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:27

nikkel schreef:
Is Misty, de stamboeknaam of een naam die gegeven werd op stal.?

Zo werd ze genoemd door VH Stables. Haar paspoort naam is The Pocket Flyer.

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:32

Kady1 schreef:
Wat ook vaak is is dat de paarden op zulke stallen er maar heel kort staan, wellicht recht van transport komen, door een handige ruiter gereden worden en dan in zeer korte tijd te koop komen.
Ze zijn dan nog helemaal overbluft van alles wat ze op korte termijn hebben mee gemaakt, vaak nog wat schraal en onbespierd. Ze worden voor lage prijzen verkocht, snelle handel, mensen willen voor dubbeltje op de eerste rang zitten, goedkoop een paardje. Paarden worden gekocht door minder ervaren ruiters ( als mensen die aan de lopende band rijden ) ze verhuizen, komen in het voer, komen eindelijk wat tot rust na wat ze allemaal hebben mee gemaakt en dan komt ineens een heel ander karakter naar boven...


En dit is waar heel veel particulieren zich op verkijken en niet bewust van zijn als ze op zo een stal een paard kopen.


Dit! Helemaal met je eens.