Buitenrit Bergemo Heijderbos info gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Buitenrit Bergemo Heijderbos info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 20:34

Wij gaan op vakantie in januari naar het Heijderbos van Centerparcs en ondanks dat dit nog ver weg is, maken we al volop plannen. Daar hoort uiteraard een buitenrit bij. Nu zagen we dat er vlakbij een manege is die ook buitenritten organiseerd. Heeft iemand ervaring met hen? Of weten jullie misschien nog een adres voor een heerlijke buitenrit? We gaan met de auto, dus vervoer is geen probleem.

Alvast bedankt voor de tips :)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31330
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Buitenrit Bergemo Heijderbos info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:21

Heel lang geleden (lees meer dan 20 jaar) een paar keer gereden tijdens vakantie. Waren toen leuke paarden, ritten met begeleiding en volgens mij was het een combi van bospaden en zandverstuiving. Pittig stuk gegaloppeerd toen ze zagen dat we ervaren waren, verder ook goed gevarieerde ritten, vond de begeleiding prima toen. Het zou natuurlijk wel kunnen dat er nu andere mensen in zitten.
De manege ligt met een ingang in de center parcs, dus je liep er zo naar binnen.

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Buitenrit Bergemo Heijderbos info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:36

Toevallig afgelopen zaterdag gereden!
We wilden liever de gevorderden rit maar die was niet op zaterdag, dus we hadden de half-gevorderden rit. Dit is in principe zonder galop. We hebben een paar hele kleine stukjes gegaloppeerd omdat het wel kon met de mensen die mee waren. Verder stap en draf, en voornamelijk bos als omgeving.
De paarden zagen er goed uit, en de begeleiding was prima.
Ik vond het een fijne rit :)

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:40

Oh wij zijn jarenlang naar het Heijderbos geweest en ik heb een hoop ritjes gedaan daar (als kind wilde ik elke dag van de vakantie rijden :o). De laatste keer was ruim 5 jaar geleden. Ik vond het altijd erg leuk. Er zit een bosje vlakbij met wat heuvels, daar reden we door en inderdaad ook vaak over een soort zandverstuiving (natuurgebied daar, ook met koeien). Bij de gevorderde rit werd vaak best een stuk gegaloppeerd in verlichte zit. Poetsen, op- en afzadelen deed ik altijd zelf, volgens mij was dat ook normaal daar. De paarden vond ik leuk, de begeleiding was prima en de groep was meestal klein (max 5 denk ik). Heb je specifieke vragen?

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Buitenrit Bergemo Heijderbos info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:42

Onze groep was iets van zeven, acht denk ik? En inderdaad, zelf poetsen, zadelen, afsponsen.
Je rijd even met z'n allen in de bak zodat ze kunnen zien of je kan lichtrijden etc.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:18

Nicole288 schreef:
Heel lang geleden (lees meer dan 20 jaar) een paar keer gereden tijdens vakantie. Waren toen leuke paarden, ritten met begeleiding en volgens mij was het een combi van bospaden en zandverstuiving. Pittig stuk gegaloppeerd toen ze zagen dat we ervaren waren, verder ook goed gevarieerde ritten, vond de begeleiding prima toen. Het zou natuurlijk wel kunnen dat er nu andere mensen in zitten.
De manege ligt met een ingang in de center parcs, dus je liep er zo naar binnen.

Ik heb even moeten zoekelen, mijn ervaring is zeker 25 jaar geleden, ik heb daar een 1-op-1 rit met een van de stalmedewerkers gedaan, was een soort cowboy.

Heb het snot voor mijn ogen gereden :D :D Gas was alles 8-)

Ze vroegen aan de bar of ik kon rijden, 'Ja, ik heb zelf een paard ( fjord)' en daarmee was beklonken dat ik de Max Verstappen van de ruiters uit randstad was :)

Heb eerlijk gezegd weinig van de omgeving meegekregen want ik was de hele tijd bezig niet van mijn ubersmalle ( het zal een soort van) welsh-K te pleuren _O-

Ik wist alleen na die rit dat ik never-nooit een stubben Scandica zou kopen, wat een terrasstoel was dat O:)

Enfin, leuk om te lezen dat er nog steeds mensen geïnteresseerd zijn om daar ritten te maken. Zal vast wel een beetje bijgesteld zijn. Qua veiligheid, en de cowboy is allang met pensioen...

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 21:04

Hartstikke bedankt voor jullie berichtjes, ik denk dat we het toch wel gaan proberen, het is immers zo vlak bij.

Ik moest wel even lachen bij het berichtje van Nielojram, :D

windsor14
Berichten: 187
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 21:47

Ik ken iemand die daar les geeft. Ik vindt het een waardeloze manege, er wordt geen goede les gegeven. En op uitritten de paarden kennen de weg, dus opeens de andere richting op.
De eigenaar is er vaak niet, heeft een huis in Afrika.
Geen aanrader.

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 22:14

oK, dit schrikt me dan toch weer een beetje af. Was er ook niet ergens waar er buitenritten met trekpaarden georganiseerd worden of is dat erg ver weg?

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Buitenrit Bergemo Heijderbos info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 22:48

Ik had die ervaring in ieder geval niet afgelopen zaterdag.
Mijn paard wilde alleen maar bij de rest zijn, geen enkel paard wilde een andere kant op.

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 00:59

windsor14 schreef:
Ik ken iemand die daar les geeft. Ik vindt het een waardeloze manege, er wordt geen goede les gegeven. En op uitritten de paarden kennen de weg, dus opeens de andere richting op.
De eigenaar is er vaak niet, heeft een huis in Afrika.
Geen aanrader.



Ik heb nog nooit meegemaakt dat een paard opeens de andere kant op ging, ik denk dat ik er wel 15 buitenritten gedaan heb. Zover ik weet is de eigenaar Hans, en ik zag hem altijd wel rondlopen daar (wij waren er in de voorjaarsvakantie). Hij is vriendelijk en herkende ons op een gegeven moment ook. De begeleiding/instructeurs op buitenrit vond ik prima.

TS, je loopt zo vanaf het Heijderbos het terrein van de manege op. Je kan er altijd eerst even gaan kijken voordat je de rit boekt (mits je er niet maar een paar dagen bent, dan zit het wellicht vol).

Overigens ben je erop tijd bij met vakantieplannen maken ;).

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 20:26

Ja, ik ga zeker even kijken. De omgeving lijkt me wel erg mooi <3

Hahahaha, ik ben er idd vroeg bij, we kunnen niet wachten. De laatste keer dat we in Nederland waren was voor de corona.

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Buitenrit Bergemo Heijderbos info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:29

Hier plannen om met kinderen en kleinkinderen een lang weekend uit te gaan om verjaardag van mijn man te vieren.
Klinkt heel leuk om voor de kleinkinderen een wandelpony te huren en wellicht nog eens een buitenritje voor oma :D .
Wat ik me wel afvraag, is het een leuk park, zijn de huisjes netjes en hoe is het zwembad?

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:05

rocymax schreef:
oK, dit schrikt me dan toch weer een beetje af. Was er ook niet ergens waar er buitenritten met trekpaarden georganiseerd worden of is dat erg ver weg?


Dat is De Hartjeshoeve in Waalre die je bedoelt denk ik. Dat is een uur rijden vanaf Heijderbos.

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 18:42

Dankjewel , dat is misschien ook een leuke optie. :)

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:16

Wij zijn er vorig jaar geweest.
Eerst met de huifkar een toch over de zandpaden gemaakt.
De kinderen genoten er echt van.

De volgende dag zelf 1 op 1 buitenrit gemaakt op een groninger paard. Ik hev heerlijk door de bossen gereden.
Na het afzadelen paard even afgespoeld aangezien het prachtig weer was die dag.
Toen hem weer bij zijn maatje op stal gezet.
Paarden zaggen er allemaal goed uit.

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 23:14

Klinkt goed, Sietske!

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Buitenrit Bergemo Heijderbos info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 15:58

Oh dat is lang geleden. Maar alleen maar goede ervaringen gehad daar. Lekker gas erop. Paarden zagen er altijd goed uit. Waarom ga je niet en voor een buitenritje bij de manege en bij de hartjeshoeve?

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 19:59

Dayanara, dat is nu precies wat we waarschijnlijk gaan doen! ;)

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:30

Het is om te beginnen gewoon een manege, die toevallig naast het park zit (of eigenlijk andersom want de manege bestaat langer dan het park).

Paar jaar geleden daar eens rond gekeken en ik vond het er netjes uit zien. Natuurlijk valt er, zoals altijd, wel iets te vinden om op te vitten, al dan niet uit persoonlijke opvatting, maar ik zou gewoon gaan kijken en op je eigen idee af gaan.

Ze geven er ook een rondleiding voor de gasten, zou ik bij aansluiten :j

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Buitenrit Bergemo Heijderbos info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:45

Ik ben er vorig jaar met een vriendin 2x gaan rijden en was echt prima.

Paarden zagen er prima uit, ze keken in de binnenbak even of iedereen goed genoeg kon rijden

Ritten waren erg leuk, wij gingen vol gas maar zaten echt met een groep gevorderde ruiters die dat allemaal wouden, ze vroeg dat vooraf al en na elke galop vroeg ze ook of mensen nog meer wouden of niet meer.

Kortom ik vond het toen echt een aanrader.

Ja er zijn uiteraard altijd wat dingen op of aan te merken maar dat is bij elke manege maar ik zag daar geen schokkende dingen en het waren allemaal fijne paarden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Buitenrit Bergemo Heijderbos info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:50

Ooit voor het park er was waren de wedstrijden van de ponyclubs rond de vijver. We gingen er onder het zadel heen altijd. Daarna kon dat niet meer omdat de huisjes gebouwd werden door sporthuis centrum.

Ik heb er een tijdje de manege ponys bijgereden om ze dressurmatig op orde te houden

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 22:11

Ja, het lijken me echt wel leuke maneges, juist omdat het alletwee heel verschillend is, dus we gaan waarschijnlijk , als het weer het toelaat , bij alle twee een buitenrit doen.