Iemand die hobbymatig paarden door kan rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Iemand die hobbymatig paarden door kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 18:20

Hallo allemaal,

Ik zoek iemand die het leuk vindt en dus hobbymatig paarden kan/wilt doorrijden.
Ik verdien helaas niet zo heel veel dus weinig te makken
Betreft een 5 jarige E Pony, zadelmak en ruiter gewent maar het echte doorrijden weet ik helaas niemand voor die het leuk vindt om te doen en er tijd voor heeft.

Wordt bitloos gelongeeert en op moment wordt haar aangeleerd met dubbele lijnen en vooral op stemhulpen.
Beenhulpen e.d kent ze dus niet en zelf ( eerlijk is eerlijk) geen verstand/ervaring in het doorrijden.
Ze staat in zuid limburg

Lotusje555

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Den Haag

Re: Iemand die hobbymatig paarden door kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:54

Ik heb dit als puber gedaan, voor een fokker. Dat is wonder boven wonder wel oke gegaan. Als ik in de buurt zat had ik je kunnen helpen, maar succes met de zoektocht. Pas wel echt op met wie je t laat doen, want een paard verpesten met beleren is vrij makkelijk :')

Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 18:58

Lotusje555 schreef:
Ik heb dit als puber gedaan, voor een fokker. Dat is wonder boven wonder wel oke gegaan. Als ik in de buurt zat had ik je kunnen helpen, maar succes met de zoektocht. Pas wel echt op met wie je t laat doen, want een paard verpesten met beleren is vrij makkelijk :')


Dank je wel!
Ja ik ben op dat gebied wel wat terughoudend.
Vaker berichten gekregen en via via dat ze het wel kunnen maar zijn dan meiden van 12 tot 15 jaar en dat vind ik toch wel riskant.
Niet omdat ik ze niet geloof of vertrouw maar meer gezien puber pony

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Iemand die hobbymatig paarden door kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:07

Wat versta je onder 'doorrijden'?

Als ik het zo lees ben je al heel goed bezig, pony heeft je vertrouwen, dan duurt het allemaal wat langer, soit?

Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 19:32

Nielojram schreef:
Wat versta je onder 'doorrijden'?

Als ik het zo lees ben je al heel goed bezig, pony heeft je vertrouwen, dan duurt het allemaal wat langer, soit?



Heeft ook heel lang geduurd gezien ik haar lekker paard heb laten zijn.
Doorrijden: figuren rijden, beenhulpen, het stuurtje erop. Echt hetgene wat iemand moet doen die er verstand van heeft.
Kan er wel opzitten maar daar is het dan ook mee gezegd.
Dochter erop en ernaast lopen rondje stappen is ook geen enkel probleem

Maar de rest moet een ervaren persoon doen

DuoPenotti

Berichten: 30196
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:18

Ik begrijp wel wat nielo bedoeld.
Als jij dit zelf hebt gedaan heb je al heel veel gedaan.
Als jij nu les neemt en iemand begeleid je dan ben je er ook.

En anders kom je toch snel uit bij de tieners.
Die meer ervaring hebben vragen geld.

Oké doet een instructrice ook.
Maar dan leer je ook meteen zelf.

Bowo
Berichten: 2843
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Iemand die hobbymatig paarden door kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:27

Eigenlijk zoek je een kundig iemand maar dan zonder te betalen. Klinkt een beetje alsof je een gratis goede schilder zoekt...

Het is nou eenmaal zo dat degene die iets wil van een ander, daarvoor moet betalen. Als je iemand zoekt die zelf meer ervaring op wil doen en jullie allebei dus wat eraan over houden, kan het gratis. Maarrrr, iemand die ervaring op wil doen is voor jou mogelijk weer niet ervaren genoeg.

Oftewel, je moet heel veel geluk hebben of toch wat veranderen (ofwel betalen, ofwel genoegen nemen met een minder ervaren ruiter)

Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 21:42

Bowo schreef:
Eigenlijk zoek je een kundig iemand maar dan zonder te betalen. Klinkt een beetje alsof je een gratis goede schilder zoekt...

Het is nou eenmaal zo dat degene die iets wil van een ander, daarvoor moet betalen. Als je iemand zoekt die zelf meer ervaring op wil doen en jullie allebei dus wat eraan over houden, kan het gratis. Maarrrr, iemand die ervaring op wil doen is voor jou mogelijk weer niet ervaren genoeg.

Oftewel, je moet heel veel geluk hebben of toch wat veranderen (ofwel betalen, ofwel genoegen nemen met een minder ervaren ruiter)


Zeg niet dat ik NIET betaal maar geen 300/400 euro per maand want tja zoals gezegd zoveel verdien ik niet.. maar iemand die het hobbymatig ook doet vraagt lang niet zoveel als iemand die het op hoog niveau of alleen maar doet

Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 21:46

DuoPenotti schreef:
Ik begrijp wel wat nielo bedoeld.
Als jij dit zelf hebt gedaan heb je al heel veel gedaan.
Als jij nu les neemt en iemand begeleid je dan ben je er ook.

En anders kom je toch snel uit bij de tieners.
Die meer ervaring hebben vragen geld.

Oké doet een instructrice ook.
Maar dan leer je ook meteen zelf.


Zolang pony niet goed gereden is stap ik er zelf niet op om echt te rijden. Omdat als ik verkeerd kom te vallen mijn een aantal schroeven kunnen afbreken in de rug.

Ibbel

Berichten: 49247
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:50

Wil je iemand aan huis? Want anders ben je die 3-400 euro al kwijt al stalling.

Beetje trainer vraagt 75 euro incl reiskosten per bezoek.

Je bent niet heel realistisch in wat je wilt.

3 tientjes per uur inclusief reiskosten is het minimum.
Met 3x per week x 4 weken ben je met 30 euro per uur al 360 euro kwijt. Ook als je het zelf zou willen doen: 2x per week les kost je ook minimaal 240 euro per maand.

Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 22:00

Ibbel schreef:
Wil je iemand aan huis? Want anders ben je die 3-400 euro al kwijt al stalling.

Beetje trainer vraagt 75 euro incl reiskosten per bezoek.

Je bent niet heel realistisch in wat je wilt.

3 tientjes per uur inclusief reiskosten is het minimum.
Met 3x per week x 4 weken ben je met 30 euro per uur al 360 euro kwijt. Ook als je het zelf zou willen doen: 2x per week les kost je ook minimaal 240 euro per maand.


Oke dank je.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58053
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:10

chris_ivy schreef:
Zeg niet dat ik NIET betaal maar geen 300/400 euro per maand want tja zoals gezegd zoveel verdien ik niet.. maar iemand die het hobbymatig ook doet vraagt lang niet zoveel als iemand die het op hoog niveau of alleen maar doet

300 voor doorrijden is peanuts. Dus je wil gewoon wel de lusten maar niet de lasten. Die hobby matige ruiter steekt er even veel energie en tijd in en neemt even veel risico als die prof.

Zelf wil je het risico niet nemen maar een ander moet wel zijn nek maar riskeren voor een paar tientjes? :+

capopjekop

Berichten: 30694
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:13

Ik zou als ik jou was eens rondvragen bij paardenclubs in de buurt en via via. Vroegah ben ik op die manier aan iemand gekomen die m'n pony ingereden heeft en zij heeft mij toen in het begin les gegeven. Ze kwam 3x per week aan huis en vroeg niet veel.

Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 22:18

capopjekop schreef:
Ik zou als ik jou was eens rondvragen bij paardenclubs in de buurt en via via. Vroegah ben ik op die manier aan iemand gekomen die m'n pony ingereden heeft en zij heeft mij toen in het begin les gegeven. Ze kwam 3x per week aan huis en vroeg niet veel.



Oke dank je.

Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Re: Iemand die hobbymatig paarden door kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 22:19

Ik weet voldoende.

Zal zelf verder gaan hoe ik nu bezig ben en rest zie ik op de duur wel weer.

Bedankt allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 23:29

Kan jouw instructice dat niet doen?
Mijn instructrice rijdt mijn paard een paar weken per jaar tijdens vakanties en spijkert hem zo wat bij.
Gewoon op eigen locatie en een vergoeding per keer.

Cinnepin

Berichten: 8971
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:25

Ayasha schreef:
chris_ivy schreef:
Zeg niet dat ik NIET betaal maar geen 300/400 euro per maand want tja zoals gezegd zoveel verdien ik niet.. maar iemand die het hobbymatig ook doet vraagt lang niet zoveel als iemand die het op hoog niveau of alleen maar doet

300 voor doorrijden is peanuts. Dus je wil gewoon wel de lusten maar niet de lasten. Die hobby matige ruiter steekt er even veel energie en tijd in en neemt even veel risico als die prof.

Zelf wil je het risico niet nemen maar een ander moet wel zijn nek maar riskeren voor een paar tientjes? :+



Dit dacht ik dus ook.....
Sorry ts, paardenwereld is een dure wereld. Heb je het geld er niet voor, begin er niet aan

Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 17:30

Dulce16 schreef:
Hallo allemaal,

Ik zoek iemand die het leuk vindt en dus hobbymatig paarden kan/wilt doorrijden.
Ik verdien helaas niet zo heel veel dus weinig te makken
Betreft een 5 jarige E Pony, zadelmak en ruiter gewent maar het echte doorrijden weet ik helaas niemand voor die het leuk vindt om te doen en er tijd voor heeft.

Wordt bitloos gelongeeert en op moment wordt haar aangeleerd met dubbele lijnen en vooral op stemhulpen.
Beenhulpen e.d kent ze dus niet en zelf ( eerlijk is eerlijk) geen verstand/ervaring in het doorrijden.
Ze staat in zuid limburg



Hoef hier geen reacties meer op!
Is al opgelost.
En dan erbij: commentaar is niet nodig en als je mij niet kent val me dan ook niet aan. Er zijn ook mensen die een paard hebben voor hobby en niet duizenden spenderen aan wedstrijden, shows en dergelijke. Niks voor mij heb er ook nooit wat aan gevonden maar ieder zijn ding.

Zoals gezegd: is geregeld en opgelost
Dus geen commentaar, opmerkingen en reacties niet meer nodig.

Fijne dag allemaal

Cinnepin

Berichten: 8971
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Iemand die hobbymatig paarden door kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:30

Ik rijd ook geen wedstrijden hoor, en ook niet gedaan, ik vind dat niet leuk.

Maar wat doe jij als er onverwachts een dierenarts moet komen dan?

Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 18:34

Cinnepin schreef:
Ik rijd ook geen wedstrijden hoor, en ook niet gedaan, ik vind dat niet leuk.

Maar wat doe jij als er onverwachts een dierenarts moet komen dan?


Dan komt de dierenarts.
Hoefsmid komt ook om de 6 weken.
Ik verdien misschien geen bakken geld maar alles wat nodig is gebeurd meteen.

pien_2010

Berichten: 43841
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Iemand die hobbymatig paarden door kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:38

Dulce16 als ik in Limburg zou wonen en deze vraag was na de dood van Hercule gekomen, had ik het met heel veel plezier gratis gedaan.
In het kader van win-win. Jij het paard, ik de kunde en ervaring maar wil zelf geen paard meer. Dus ik vind het wel een leuke en terechte vraag.

Dulce16
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 18:45

pien_2010 schreef:
Dulce16 als ik in Limburg zou wonen en deze vraag was na de dood van Hercule gekomen, had ik het met heel veel plezier gratis gedaan.
In het kader van win-win. Jij het paard, ik de kunde en ervaring maar wil zelf geen paard meer. Dus ik vind het wel een leuke en terechte vraag.


Staat nergens gratis en dat is ook niet de bedoeling.
Als iemand het kan en leuk vind om te doen prima maar gratis sowieso niet.
Maar toch bedankt voor je reactie