Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 22:55

Gezocht voor een kennis die aan het oriënteren is.

Een goedkopere pensionstalling in de buurt van Barneveld. Hoeft geen luxe te hebben maar wel met voldoende weidegang/ paddock en voldoende ruwvoer.

Wie weet er iets? Bij particulier is ook goed.

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 23:05

Voldoende ruwvoer is niet goedkoop .
Wat vindt jij overigens goedkoop ?

Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 08:35

Rond of onder de e200,-

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:18

Zijn die stallen er überhaupt nog? Dat is wel heel weinig.

Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 09:19

Geen idee, vandaar mijn vraag..

"Vroeger" waren deze stallen er wel, vaak bij een boer of particulier..waarbij er dan veel zelf gedaan moest worden.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:25

Dat kan je rustig vergeten voor die prijs in deze regio.
En heel simpel, als iemand zo weinig voor een plekje kan betalen, zou ik als pensionhouder bang zijn voor wanbetalen of nalatigheid qua smid of DA - want dat krijg je al snel het gevoel dat iemand éigenlijk te weinig geld heeft om een paard te onderhouden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:31

Elisa2 schreef:
Geen idee, vandaar mijn vraag..

"Vroeger" waren deze stallen er wel, vaak bij een boer of particulier..waarbij er dan veel zelf gedaan moest worden.


Maar "vroeger" is helaas allang niet meer. Tel bij die stallen nu maar gerust 100 euro er bij op.
De tijden zijn veranderd en voor dat geld is het echt bijna onmogelijk om in die regio een stal te vinden die voldoet.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:31

Als je dit al vind dan zal het alleen voor het plekje zijn. Dan komt hooi, voer en eventuele verzorging er nog bij. Zelfs in de goedkopere regio's is dit bijna niet meer te vinden vrees ik.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:33

En omgekeerd, iemand die stalling voor 200 euro aanbiedt met de belofte 'voldoende ruwvoer en weidegang' gaat die belofte niet nakomen/heeft een heel andere definitie van 'voldoende' :+

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:39

Ibbel schreef:
En omgekeerd, iemand die stalling voor 200 euro aanbiedt met de belofte 'voldoende ruwvoer en weidegang' gaat die belofte niet nakomen/heeft een heel andere definitie van 'voldoende' :+

Die plekken zijn er wel maar hoe groot schat je je kansen om daar tussen te komen?
Degenen die er naar tevredenheid staan, weten dat en blijven zitten waar ze zitten. Valt er eens een plek vrij, dan heeft iedereen z'n contacten en voordat je het als buitenstaander weet, is die plek alweer drie keer vergeven.

Caily

Berichten: 12522
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:04

Ik zit niet in de betreffende regio helaas. Maar wil wel even zeggen dat de paarden hier écht onbeperkt en onverpakt hooi krijgen, en ik rond de genoemde prijs zit. Ik word er niet rijk van, maar het kan heus wel. Mijn klanten helpen 2 keer per week mee met mesten en voeren, en mijn paarden leren meer kudde gedrag en hebben meer vriendjes. Het kan dus zeker wel.


Unicornetto
Berichten: 2394
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:52

Ibbel schreef:
En omgekeerd, iemand die stalling voor 200 euro aanbiedt met de belofte 'voldoende ruwvoer en weidegang' gaat die belofte niet nakomen/heeft een heel andere definitie van 'voldoende' :+


Ze zijn schaars, maar het bestaat. Ik betaal nu €250,- (ook deze omgeving) en hij heeft toch echt onbeperkt ruwvoer. Ik heb op andere plekken vaak €100,- meer betaald en daar had hij juist geen onbeperkt ruwvoer.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:54

Tja, die 50 euro verschil maakt nou precies het verschil of het een beetje uit kan :+

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 12:48

200 euro , dat is weinig .

Ik ben voor 2 paarden als 275/300 € per maand aan ruwvoer kwijt .
Dan heb ik nog geen weide huur gerekend en die is echt goedkoop .
En werk wat eraan is .

Maar ze zullen bestaan die plekjes hoor , zeker als er dan diensten van je terug verwacht worden . Zoals mesten of voeren .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 14:43

Caily schreef:
Ik zit niet in de betreffende regio helaas. Maar wil wel even zeggen dat de paarden hier écht onbeperkt en onverpakt hooi krijgen, en ik rond de genoemde prijs zit. Ik word er niet rijk van, maar het kan heus wel. Mijn klanten helpen 2 keer per week mee met mesten en voeren, en mijn paarden leren meer kudde gedrag en hebben meer vriendjes. Het kan dus zeker wel.


Het kan absoluut, maar niet in de regio waar TS zit.

Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 08:16

Bedankt allemaal voor het meedenken en de linkjes.

Dat stalling enorm duur geworden is had ik inderdaad ook al wel gezien. En ik snap ook wel dat pensionhouders er graag nog een zakcentje aan over willen houden.

Ik ga dit in ieder geval doorgeven, het zal inderdaad wel een speld in de hooiberg zijn.

Lieser
Berichten: 1549
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:57

Elisa2 schreef:
Bedankt allemaal voor het meedenken en de linkjes.

Dat stalling enorm duur geworden is had ik inderdaad ook al wel gezien. En ik snap ook wel dat pensionhouders er graag nog een zakcentje aan over willen houden.

Zakcentje? Wat dacht je van een normaal inkomen?

Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 09:00

Rustig maar :(:) bedoelde er niks verkeerds mee.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:18

Ik ben in de winterperiode alleen aan ruwvoer, stalbedekking en krachtvoer wel €200 per paard nu kwijt (paarden staan aan huis). Dus niets voor onderhoud, mijn tijd, etc etc. Als je je eigen hooi kunt maken, dan kan het vast goedkoper. Maar het was allemaal erg duur dit jaar en vorig jaar.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:26

Sanet schreef:
Ik ben in de winterperiode alleen aan ruwvoer, stalbedekking en krachtvoer wel €200 per paard nu kwijt (paarden staan aan huis). Dus niets voor onderhoud, mijn tijd, etc etc. Als je je eigen hooi kunt maken, dan kan het vast goedkoper.


Niet als je je eigen tijd, diesel (rode diesel bestaat niet meer, dus je betaalt ook gewoon 2 euro de liter), onderhoud, afschrijving van je tractor, maaier en schudder ook gewoon doorberekent. Zoals een loonwerker ook doet.

Amado
Berichten: 1341
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:44

Oei, ben bang dat je niks gaat vinden voor 200 per maand. Tegenwoordig ben je al 180-200 per maand aan hooi kwijt per paard. Wij hebben een eigen pp in putten, dus beetje jouw omgeving, en hebben juist ons stalgeld weer omhoog moeten gooien van de week naar 335. En nee, daar houden we niks aan over en nee, onze eigen paarden staan niet gratis

Het is tegenwoordig niet meer mogelijk onder de 200, wellicht voor een shetje maar verder niet meer helaas!

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:51

Amado schreef:
Oei, ben bang dat je niks gaat vinden voor 200 per maand. Tegenwoordig ben je al 180-200 per maand aan hooi kwijt per paard. Wij hebben een eigen pp in putten, dus beetje jouw omgeving, en hebben juist ons stalgeld weer omhoog moeten gooien van de week naar 335. En nee, daar houden we niks aan over en nee, onze eigen paarden staan niet gratis

Het is tegenwoordig niet meer mogelijk onder de 200, wellicht voor een shetje maar verder niet meer helaas!

Hoe kom je er bij dat je 200 per maand aan hooi kwijt bent?! Hooi kost in kleine pakjes nog altijd rond de 5 euro voor een pak van 20kg...

Bij jou gaat er dan 40 pak per paard per maand door? Dus 25 kg per dag?

Ja misschien dat dat het verschil dan is dat krijgt mij paard absoluut niet...

Ik ben met 75 euro wel klaar per maand aan hooi.

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:55

Ibbel schreef:
En omgekeerd, iemand die stalling voor 200 euro aanbiedt met de belofte 'voldoende ruwvoer en weidegang' gaat die belofte niet nakomen/heeft een heel andere definitie van 'voldoende' :+


Dat ligt aan de regio. Mijn paard heeft een prachtig plekje met zeker voldoende ruwvoer - dat haalt de pensionhouder van eigen natuurland. Wij betalen net onder de €200 per maand.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:57

Hier is het hooi momenteel 6,50 per pak, en dan is het geen 20 kg...

Een 350-400 kg baal kost hier rond de 180 euro, en als jij een paard van 600 kg 2% = 12 kg hooi per dag voert, gaat er gewoon zo'n grote baal doorheen in een maand.