Ervaringen stal Verboon of suggesties

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 15:20

Hallo allemaal,

Ik ben mij aan het oriënteren naar stallen in omgeving Maassluis.

Wat ik zoek:
- onbeperkt of 3x per dag ruwvoer
- binnenbak of buitenbak die hele jaar door te rijden is (ook in regen periodes)
- minimaal 4 uur weidegang in de zomer (liefst met zn 2 of een klein groepje)
- Buitenzetservice of onderling geregeld
- mogelijkheid tot eigen instructie
- springmateriaal aanwezig

Nu leek stal Verboon mij wel geschikt maar ik kan niet heel veel informatie vinden dus ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die daar staan of hebben gestaan. Past deze stal bij mijn wensen? En hoe is de sfeer en prijs?

Als iemand nog suggesties heeft voor andere stallen zijn die ook zeer welkom

Alvast bedankt

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:22

Ik sta op de Oranjehoeve. Die voldoet voor zover ik kan zien wel aan je eisen. Top faciliteiten om te trainen, zoals een 20x60 binnenbak en een gigantische buitenbaan waar ook altijd hindernissen in staan. Longeerbak, stapmolen. Bodems altijd goed. In de weidemaanden kunnen ze de hele dag het land op, groepen zijn ongeveer 10-12 paarden per clubje. Per rooster buiten zetten. Winter is er service mogelijk om op de paddock of in de molen te zetten. Die van mij gaat daardoor de hele winter dagelijks met een maatje op de paddock in de ochtend. Ruwvoer kan twee of drie keer per dag. Twee keer per week worden ze helemaal leeg gehaald en opgestrooid, tussendoor zelf bijhouden, is goed te doen. Je mag onderling ook nog paarden buiten zetten of in de molen doen en je kan losgooien in de 20x40 binnenbak als die vrij is van lessen. Wij staan er nu een jaar naar volle tevredenheid. Stal is in Maasdijk.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:38

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat Verboon er ook mee stopt. De spoeling wordt erg dun in die regio :(

f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 18:34

salamaleque schreef:
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat Verboon er ook mee stopt. De spoeling wordt erg dun in die regio :(


Ik heb het inderdaad gehoord. Welke stal stopt nog meer dan?

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:16

salamaleque schreef:
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat Verboon er ook mee stopt. De spoeling wordt erg dun in die regio :(


Ja dat las ik ook al. Ik weet het ook niet zeker, maar ik las zoiets op FB. De stal staat volgens mij ook al een tijdje te koop.
Kan ook zijn dat ze stoppen met het opfokbedrijf.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 01-10-23 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:18

Je zou De Karperhoeve kunnen proberen in Maassluis. De stal van Ineke Hollaar. Geen idee of daar plek is.
https://karperhoeve.nl/

Dan heb je ook daar in de buurt Manege Middenhof. Die hebben - dacht ik - altijd wel een wachtlijst.
https://www.middenhof.nl/

En je hebt manege De Flardingha ruiters in Vlaardingen met mooie uitrijmogelijkheden in de Broekpolder
https://www.dieflardingharuiters.nl/

In Delfland Midden in de omgeving van Verboon heb je nog stalling Het Einde, volgens mij wel een fijne stal, maar het weggetje ernaar toe is vreselijk (smal)
http://www.stallingteinde.nl/

Pensionstalling Zeeuw (ook richting Schiedam)
https://www.facebook.com/pensionstallin ... cale=nl_NL

Stal Langelaan in Schipluiden
https://stallangelaan.nl/

Stal Westerman in Pijnacker/Oude Leede
https://www.stalwesterman.nl/

f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 15:37

Babootje schreef:
Je zou De Karperhoeve kunnen proberen in Maassluis. De stal van Ineke Hollaar. Geen idee of daar plek is.
https://karperhoeve.nl/

Dan heb je ook daar in de buurt Manege Middenhof. Die hebben - dacht ik - altijd wel een wachtlijst.
https://www.middenhof.nl/

En je hebt manege De Flardingha ruiters in Vlaardingen met mooie uitrijmogelijkheden in de Broekpolder
https://www.dieflardingharuiters.nl/

In Delfland Midden in de omgeving van Verboon heb je nog stalling Het Einde, volgens mij wel een fijne stal, maar het weggetje ernaar toe is vreselijk (smal)
http://www.stallingteinde.nl/

Pensionstalling Zeeuw (ook richting Schiedam)
https://www.facebook.com/pensionstallin ... cale=nl_NL

Stal Langelaan in Schipluiden
https://stallangelaan.nl/

Stal Westerman in Pijnacker/Oude Leede
https://www.stalwesterman.nl/


Dankje! Stal Westerman ken ik nog niet die ga ik even opzoeken

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:59

Aan dezelfde weg als Verboon zitten stal Langelaan en Olsthoorn Stables.

Je hebt in deze omgeving heel veel stallen, maar in de winter een paar uur naar buiten is op veel plekken niet mogelijk.

f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 21:45

mavantos schreef:
Aan dezelfde weg als Verboon zitten stal Langelaan en Olsthoorn Stables.

Je hebt in deze omgeving heel veel stallen, maar in de winter een paar uur naar buiten is op veel plekken niet mogelijk.


In de winter een paar uur buiten is inderdaad lastig in deze omgeving dat maakt dus niet uit. Maar zo heel veel stallen die aan mijn eisen voldoen zijn er in deze omgeving volgens mij ook niet. Welke (minder bekende) ken je nog meer?

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:59

f_dream schreef:
mavantos schreef:
Aan dezelfde weg als Verboon zitten stal Langelaan en Olsthoorn Stables.

Je hebt in deze omgeving heel veel stallen, maar in de winter een paar uur naar buiten is op veel plekken niet mogelijk.


In de winter een paar uur buiten is inderdaad lastig in deze omgeving dat maakt dus niet uit. Maar zo heel veel stallen die aan mijn eisen voldoen zijn er in deze omgeving volgens mij ook niet. Welke (minder bekende) ken je nog meer?


Ik denk dat er weinig is wat volledig aan je eisen voldoet. Voor zover ik weet is minimaal een halve dag buiten in de winter en weidegang in de zomer icm een rijbaan die altijd te rijden is in regio Maassluis alleen bij stal Langelaan en Olsthoorn Stables.

f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 22:35

mavantos schreef:
Ik denk dat er weinig is wat volledig aan je eisen voldoet. Voor zover ik weet is minimaal een halve dag buiten in de winter en weidegang in de zomer icm een rijbaan die altijd te rijden is in regio Maassluis alleen bij stal Langelaan en Olsthoorn Stables.


Ik zoek alleen minimaal een halve dag buiten in de zomer :) voor de winter zoek ik dat mijn paard een half uur in de molen of paddock kan. Zomer en winter met Buitenzetservice

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:43

Op olsthoorn staan ze 6 uur in de paddock zonder ruwvoer. Ik vind dat zelf echt te lang om zonder te staan en weet dat m’n paard daar ook echt niet blij van zou worden.

Maar zoals ik begrijp vind je een half uur per dag genoeg? Dat zou mijn keuze niet zijn maar dan kun je vrijwel overal terecht, als de bakken maar goed zijn.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:53

f_dream schreef:
mavantos schreef:
Ik denk dat er weinig is wat volledig aan je eisen voldoet. Voor zover ik weet is minimaal een halve dag buiten in de winter en weidegang in de zomer icm een rijbaan die altijd te rijden is in regio Maassluis alleen bij stal Langelaan en Olsthoorn Stables.


Ik zoek alleen minimaal een halve dag buiten in de zomer :) voor de winter zoek ik dat mijn paard een half uur in de molen of paddock kan. Zomer en winter met Buitenzetservice


Die halve dag buiten in de zomer is nog wel lastig, maar maakt het zeker eenvoudiger.

Wat is je budget?

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 23:31

saarie schreef:
Ik sta op de Oranjehoeve. Die voldoet voor zover ik kan zien wel aan je eisen. Top faciliteiten om te trainen, zoals een 20x60 binnenbak en een gigantische buitenbaan waar ook altijd hindernissen in staan. Longeerbak, stapmolen. Bodems altijd goed. In de weidemaanden kunnen ze de hele dag het land op, groepen zijn ongeveer 10-12 paarden per clubje. Per rooster buiten zetten. Winter is er service mogelijk om op de paddock of in de molen te zetten. Die van mij gaat daardoor de hele winter dagelijks met een maatje op de paddock in de ochtend. Ruwvoer kan twee of drie keer per dag. Twee keer per week worden ze helemaal leeg gehaald en opgestrooid, tussendoor zelf bijhouden, is goed te doen. Je mag onderling ook nog paarden buiten zetten of in de molen doen en je kan losgooien in de 20x40 binnenbak als die vrij is van lessen. Wij staan er nu een jaar naar volle tevredenheid. Stal is in Maasdijk.


Uit nieuwsgierigheid, heeft Oranjehoeve dan meer land dan die stukjes wat je langs de dijk ziet?

3heathcliff5
Berichten: 450
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:41

Babootje schreef:
Ja dat las ik ook al. Ik weet het ook niet zeker, maar ik las zoiets op FB. De stal staat volgens mij ook al een tijdje te koop.
Kan ook zijn dat ze stoppen met het opfokbedrijf.


De opfok blijft. Het zijn de pensionklanten die allemaal voor het einde van het jaar een nieuwe stalling nodig hebben. Er zijn dus veel mensen met spoed op zoek in die regio.

f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 11:24

mavantos schreef:
Die halve dag buiten in de zomer is nog wel lastig, maar maakt het zeker eenvoudiger.

Wat is je budget?


Ongeveer 450

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:33

Je kunt ook eens proberen bij Piet Oosthoek in Schipluiden
Kleinschalige pensionstal. Geen binnenbak, wel goede jaarrond te rijden 20 x 60 buitenbaan.
Paddock en stapmolen. 's Zomers weidegang, maar geen service dus onderling regelen.
Wat zij nu per maand rekenen weet ik niet.

Grotere stallen met binnenbaan gaan in deze regio toch al gauw naar 500

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:37

f_dream schreef:
mavantos schreef:
Die halve dag buiten in de zomer is nog wel lastig, maar maakt het zeker eenvoudiger.

Wat is je budget?


Ongeveer 450


Ik zou oprecht niet weten waar je zou moeten staan in het Westland/Midden-Delfland. Ik denk dat het heel lastig wordt. Grotere stallen met binnenbak zijn met service wel echt duurder (vaak al €500+ zonder buitenzetten) én ik ken er geen met dan echt minimaal halve dagen weidegang in de zomer.

Je zou nog de kant op kunnen kijken van Brielle/Tinte of Pijnacker (stal PR Oude-Leede misschien?). Daar ben ik niet bekend met stallen, maar is wel meer ruimte. Wel wat verder weg.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:05

Ook met dit budget ga je het redden bij de Oranjehoeve.

@Flyhigh, als je langs de dijk fietst zie je meerdere stukken land. Er zijn drie kleinere stukken die ook als paddock worden gebruikt, twee middelgrote en een vrij groot land. Achterin is nog een groot land, daar staan manegepaarden op, en langs de andere dijk liggen nog twee stukken land waar de manegepony's opgaan. Aangezien de groepen per land niet zo groot zijn past het tot nu toe meer dan prima. Er wordt ook hooi bijgevoerd als het gras korter wordt.

f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 14:11

Babootje schreef:
Je kunt ook eens proberen bij Piet Oosthoek in Schipluiden
Kleinschalige pensionstal. Geen binnenbak, wel goede jaarrond te rijden 20 x 60 buitenbaan.
Paddock en stapmolen. 's Zomers weidegang, maar geen service dus onderling regelen.
Wat zij nu per maand rekenen weet ik niet.

Grotere stallen met binnenbaan gaan in deze regio toch al gauw naar 500


Dat klinkt wel goed. Onderling regelen, zelf mesten en zelf hooi klaarzetten is geen probleem, het gaat erom dat mijn paard overdag buiten mij nog een keer uit stal komt.

Olsthoorn, t einde en Zeeuw passen wel bij mijn eisen en als het goed is ook binnen budget. De kleinschaligere stallen of privestallen ken ik denk ik niet allemaal dus daarom dit topic

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:12

Ik kan stal Zegwaard aan de Kwakelweg aanraden in Maasland. In de zomer de hele dag buiten en in de winter een dagdeel op de paddock met hooi en water (je werkt met een rooster)

Goede rijbak 20x40 (Maasruiters met 20x60 baan op stap afstand)
Longeerring
Mag zelf hooinetten vullen, eigen voer door bakjes
Volgens mij rond de 280/300nu?

f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 14:13

saarie schreef:
Ook met dit budget ga je het redden bij de Oranjehoeve.

@Flyhigh, als je langs de dijk fietst zie je meerdere stukken land. Er zijn drie kleinere stukken die ook als paddock worden gebruikt, twee middelgrote en een vrij groot land. Achterin is nog een groot land, daar staan manegepaarden op, en langs de andere dijk liggen nog twee stukken land waar de manegepony's opgaan. Aangezien de groepen per land niet zo groot zijn past het tot nu toe meer dan prima. Er wordt ook hooi bijgevoerd als het gras korter wordt.


Oke bedankt ik dacht dat die wel buiten budget zou vallen

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:19

Bedankt voor de toelichting @saarie :) ik ben er alleen ooit op wedstrijd geweest (en de banen en bodems zijn idd prima :D ) en zag slechts 2 of 3 hele kleine veldjes in de buurt van de losrijbaan langs de Schenkeldijk. Grotere stukken zullen dan helemaal aan de andere kant van de stal liggen gok ik, of ergens verderop.

f_dream van stallen die nog niet genoemd zijn, manege Prometheus in Delft of Spaland ruiters in Schiedam?

Zijn wel beide verenigingen dus veel wordt onderling geregeld. Wel betaalbaar.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:22

veerxsjimm schreef:
Ik kan stal Zegwaard aan de Kwakelweg aanraden in Maasland. In de zomer de hele dag buiten en in de winter een dagdeel op de paddock met hooi en water (je werkt met een rooster)

Goede rijbak 20x40 (Maasruiters met 20x60 baan op stap afstand)
Longeerring
Mag zelf hooinetten vullen, eigen voer door bakjes
Volgens mij rond de 280/300nu?


De buitenbak is daar met regen wel heel snel erg nat. De sfeer is zeer bijzonder en je moet echt alles onderling regelen. Enige wat er gedaan wordt is de ochtend voerbeurt.

Je hebt in Maasland nog een andere kleine pensionstal aan huis. Volgens mij is dat wel prima. Zij adverteert in een pensionstal Zuid Holland groep op Facebook.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:29

Ik woon al 4 jaar niet meer in de omgeving dus misschien ben ik niet helemaal meer op de hoogte, maar langs de A20 bij Maassluis-west zat altijd een pensionstalling. Boer Nell geloof ik?
Kan dit op Google vinden, is op hetzelfde adres: https://www.hoefwoning.nl/